Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alasta haaveileva. Millainen pph on hyvä ja millainen huono?

Vierailija
03.10.2007 |

Mitä vanhempana odottaa/vaatii/haluaa hoitajalta. Mitkä asiat ovat mielestänne huonoja? Entäs hoito ympäristö? Mitä vanhemapana toivoisitte hoitoympäristössä olevan (siis siellä pph:n kotona)? Mitä vaaditte hoitoympäristöltä?

Käyn mielelläni keskustelua asian tiimoilta jos vaan kiinnostuneita löytyy=)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaa lapsille virikkeitä. Eli tarjoaa muutakin kun vaan perushoidon. Tietenkin perushoidon laatu on tosi tärkeää. Esim. ruoan on oltava terveellistä ja vaihtelevaa. Vähäsuolaista ja -rasvaista.

Mutta sen lisäksi on tarjottava askartelua, leipomista, liikuntatuokioita jne. virikkeellistä toimintaa.

Ihan perusasioita ovat tietenkin hoitopaikan turvallisuus. Ympäristön on sovittava lapsille.

Vierailija
2/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnen heitä sentään kymmeniä. :)

Itse en ole pph, enkä haaveile olevani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa on terveellinen ruoka ja virikkeet.

Vierailija
4/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä vanhempana odottaa/vaatii/haluaa hoitajalta. Mitkä asiat ovat mielestänne huonoja? Entäs hoito ympäristö? Mitä vanhemapana toivoisitte hoitoympäristössä olevan (siis siellä pph:n kotona)? Mitä vaaditte hoitoympäristöltä?

Käyn mielelläni keskustelua asian tiimoilta jos vaan kiinnostuneita löytyy=)

Olisi mukava jos hoitaja olisi kohtalaisen empaattinen, mutta ei mikään lälly. Perusmaalaisjärki ei olisi pahitteeksi.

Yhteistyöhaluinen.

Hoitoympäristössä olisi mukava olla riittävästi tilaa lasten leikkiä. Oma piha pph:lla olisi aika tärkeä.

Hoitoympäristöltä odottaisin turvallisuuta. Jos tien lähellä piha niin siinä olisi aita; kodissa portaisen päissä portit jne.

Perhepäivähoitakalle on perinteisesti kuulunut vain se perushoito, mutta kyllä niillä nykyään on tavoitteellista kasvatustakin virikkeineen. tai pitäisi ainakin mielestäni olla muutakin kuin se et kerran kuussa leivotaan pullaa.

Vierailija
5/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi tässä kyselen. Olin aikasemmin yrittäjä ja nyt omien lapsien myötä huomasin, että olen aivan väärällä alalla ja haluan tehdä työtä lapsien parissa. Pidän myös kotona olosta ja paras vaihtoehto on pph:ksi ryhtyminen. Omat lapset kun menee tarhaan (4-v ois nuorin sillon), niin alottaisin hommat=)

Vierailija
6/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talo kolmessa kerroksessa, mutta kaikkien portaiden ylä ja alapäässä on vauvaportit. Myös pikkuinen oma piha, jossa hiekkalaatikko ja vauvakiikku. Piha aidattu, sillä talo tien lähellä. ylimmässä kerroksessa on meidän lapsien leikkihuone. siis koko ylin kerron on yhtä isoa huonetta, jossa on meidän lasten leikkikalut. Myös pieni pöytä askartelulle.

Sinne kait vois laittaa myös pikkuiset sängyt päikkäreitä varten. Vai onko parempi, jos lepotila ois leikkitilasta erillään? Silloin voisi sijoittaa sängyt vaikka meidän makkariin, kun siellä on niin paljon tilaa, että pari pikku sänkyä saa sinne mahtumaan..

Puistokin on pikku kävelymatkan päässä, joten jo kävelevät lapset sais vähän vipinätä jalkoihin=). Kotona askartelen, laulelen (meillä on piano ja kitara) ja tanssin lapsien kaa. Käydään puistossa ja välillä ihan vaan leikitään sisällä.

Ei kait ne hoitolapsien tekemiset tarvii nyt olla nyt tuon kummosempia?!? Eikös se pph idea ole, että tarjotaan kodinomaista hoitoa?

Vierailija
7/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä luen koko ajan tämän aloituksen otsikon että " Alasti haaveileva"

hih, alitajunnassani jotain tekeillä kaiketi kun tuommoisia näen

Vierailija
8/8 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pph ja sanoisin, että ei niiden tilojen nyt viimeisen päälle tarvitse olla vain hoitolapsia varten. Minä asun rivitalokolmiossa ja hyvin meille mahtuu :) Hoitolapset leikkivät lastenhuoneessa ja siellä nukkuvat joko retkisängyissään tai patjalla. Leluja meillä on kuten varmaan sinullakin, koska on omia lapsia.

En tiedä olenko hyvä hoitaja, mutta sellaiseksi minua on kehuttu ja ulkopuoliset ovat paikkoja kyselleet :) Ulkoilen lasten kanssa päivittäin ja PALJON. Piirrämme, muovailemme, maalaamme, lauleskelemme arjen keskellä. Mitään viriketuokioita en pidä, koska mielestäni ne kuuluvat päiväkotiin ja tuntuisivat teennäisiltä :/ Pp-hoidonhan tulisi olla kodinomaista. Pidän kyllä tiukat rajat ja onneksi lapset ovat hyvin nopeasti ne omaksuneet. Jo pari varahoitopäivää muualla saavat lapset taas kaipaamaan omaan hoitopaikkaan :)

Kasvatan hoitolapsia kuten omiani, vanhempien toiveita kunnioittaen. Siinä kai se ydin....