Olemme menossa naimisiin,ratkaiskaa hääongelmamme??
Häiden pito paikkakunta on ongelma,olemme molemmat asuneet Helsingissä jo noin 10v,minä olen kuitenkin kotoisin Lapista,samoin suku on jumiutunut kokonaan sinne. Mies taas on kotoisin Ruotsin puolelta...
Missä pitäisimme häät? Itse koen Helsingin kotikaupungiksi,mutta toisaalta onko vähän suhteetonta olettaa koko suvin matkustavan tänne saakka ja vielä miehenkin suvun? Miehen suvulla olisi lyhyt matka tai paljon lyhyempi esim Rovaniemelle...
Ja sitten tää taas,että kaverit on täällä päässä ja oisko taas toisinpäin niille liian vaikeaa matkustaa johonkin Rovaniemelle...
Ja sitten vielä: JOS päättäisimme pitää häät helsingissä,niistä tulisi kaveri häät,toisaalta sukukin on minulle tärkeää...
Kommentit (12)
Toisaalta suku saattaa ottaa enemmän itseensä/olla surullisia jos joutuvat sikis jäämään pois häistä, että ne ovat liian kaukana.......
Itse pitäisin sukuhäät ilman kaverieta ja juhlisin kavereiden kanssa myöhemmin.
Mutta en siis kutsuisi kavereita ollenkaan koska en haluaisi heitä velvoittaa matkustamaan sen takia kauas.
Mutta mä olenkin sukurakas :)
Pitäkää hyvät bileet kavereille Helsingissä. Siihen voisi vuokrata esim. jonkun ravintolan ja tilata paikalle bändin ja tarjota lähinnä vaan boolia ja pientä syötävää ja hääkakun.
Sukulaisille voitte pitää perinteisemmän häätilaisuuden kakkukahveineen Rovaniemellä.
Minäkin olen ehdottomasti sukurakas ja täysin pakkopakko häihini on tulla ja mun on saada vieraikseni siskoni perheineen (olemme todella läheisiä!!) ja myös serkkuni perheineen joka on minulle kuin pikkusisko...
ja toisaalta täällä Helsingissä asuu kaksi kaveria perheineen joiden kanssa olen tuntenut 5v lähtien,enkä oikein voi kuvitella häitäni ilman heitä..
Onko ainoa mahdollisuus tavallaan kahdet häät/juhlat juurikin??
Muita " ilman" pärjäisinkin,mutta taas haluaisin myös muuta sukua,läheisiäni häihin ja miehelle on tärkeää saada häihin oma kasvattiperheensä (on adoptiolapsi) ja myös vasta löytynyt biologinen isänsä... Ja kyllähän heidätkin on " pakko" (ja tahdomme!!) kutsua...
ap
ja molemmat tunsivat kotikaupungikseen. Tämä ratkaisu oli järkevä jo pelkästään sen takia, että kaikki järjestelyasiat oli huomattavasti helpompia hoitaa kotipaikkakunnalla kuin 500km:n päässä synnyinpaikkakunnalla. Lisäksi halusimme mahdollisimman paljon kavereita paikalle, suvulla ei niin väliä (ei juurikaan pidetä yhteyttä). Kyllä ne tärkeimmät/läheisimmät sukulaiset osasivat silti paikalle :)
Ne todellakin taitaa jäädä pitämättä,sukuakin on paljon ja ihan mukavia sukulaisia ja läheisiä,mutta olisi ollut ihanaa yhdistää kerrankin kaikki läheiset ihmiset samaan juhlaan :)
ap
Mun kaveri asui Ruotsissa monta vuotta ennen avioitumistaan ruotsalaisen kanssa. Menivät vihille naisen lapsuusmaisemissa, iso poppoo ruotsalaisia sukulaisia ja ystäviä tuli juhlimaan ja viettämään elämysmatkaa. Ja oli ruotsalaiset tyytyväisiä, tosin pitää järkätä esim. elokuun alkuun tmv. joka tavallinen loma-aika Ruotsissa ja tietenkin hyvivvä ajoin ilmoittaa häiden ajankohta.
Pidätte kunnon sukuhäät pohjoisessa. Kutsut sinne myös Helsingistä ystäväsi, mutta jos eivät pääse tulemaan niin pidätte heille mini-hääjuhlat esim. jossain ravintolassa.
Ajattelin kyllä itsekkin,että olisiko tyhmää laittaa kyllä kaikille mahdollisille ja niille jotka tosiaan haluan häihin niin kutsu (siis Rovaniemen häihin) ja laittaa sitten kavereiden kutsuun vielä lisäkutsum,että jotain " toivoisimme,että jos ette pääse varsinaisiin häihimme Rovaniemelle niin voisitte tulla häiden jälkeisiin juhliimme Helsingissä...." Jotain tällaista??
ja molempiin tietysti vastauspvä,ettei mee niin että häihin ja juhliin tulee sekaisin porukkaa eikä ruoka riitä :D tmv??
ja tietysti Helsingin ystävät olisi tervetulleita myös ihan virallisiin häihin mutta en kyllä usko monenkaan (perheet+työt) pääsevän,jos kenenkään...
ap
pitäisitte häät Rovaniemellä.
Tottakai pidätte juhlat Helsingissä. Hyvissä ajoin hääkutsut matkaan ja häät sellaiseen paikkaan jossa mahdollisuus majoittua.
Onhan se hankala Helsingistä häävalmisteluja hoitaa jonnekkin kauemmaksi.
Kyllä ne sukulaiset sieltä lapista ja Ruotsista varmasti tulevat jos ovat tärkeitä. Ei ole niin iso kustannus eikä matka kerran tulla.
T. yksi jolla sukua lapissakin.
ja kyllä se on kallista tulla kerrankin,jos miehen suvun pitäis tulla tänne Helsinkiin asti Ruotsista,autolla pääsevät Tornion kautta Rovaniemelle ja matkakin on paljon lyhyempi.. Ja samoin en minä oleta et kaikki lapsiperheet esim suvustani haluavat lakaa maksamaan majoitusta ja matkustusta... Jo pelkästään siskoni perheelle se olisi aika iso pala (2 aikuista + 4 lasta iällä 5-10v) ja samoin haluaisin mummoni ja isomummoni häihini,olemme läheisiä,mutta en todellakaan usko,että he jaksaisivat tulla tänne asti...
Mutta ehkä seon eri niille joilla ei ole niin läheistä sukua??
ap
häitä JA majoitusta yli sadalle hengelle... (100-150 vierasta)
ap
Suku vai kaverit tärkeämpi? Sitten mietitte paikan sen mukaan.