Mitä margariinia tai levitettä te käytätte leivällä?
Kaikissa tuntuu olevan jotain rypsi- tai rapsiöljyä tms. joita haluaisi välttää. Oliiviöljy kai ihan ok, mutta sen kanssa on yleensä sotkettu levitteeseen jos jonkinmoista muutakin.
Pitää kai ruveta itse tekemään voista jotain levitteitä.
Kommentit (19)
Nykyään vain voita, ennen oivariiniä, sitä ennen kevytlevitteitä.
Voi 😘
Tavallista oivariinia tai sitten sitä oliiviöljyversiota. Ostan kyllä hyvin harvoin leipää, mutta noita voi käyttää myös voin tilalta leivonnassa ja ruoanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse hummusta.
Mä tein just pitkästä aikaa baba ganoushia. Nam!
ENTÄS TÄMÄ
Maustamaton rasvaton jukurtti. Sekoita halutessas vähän rahkaa sekaan, niin saat paksumman seoksen. Lisää mausteita maun mukaan. Sinappi, tilli, mustapippuri jne. Levitä lusikalla leivälle.
Voit tehdä kerralla enemmän 2-3 dl, tai vieläkin enemmän.
Rypsiöljyssä on enemmän tyydyttämättömiä rasvoja kuin oliiviöljyssä. Myös omeg-3 suhteen se on parempi.
Mainintana vaan, tietämättä miksi haluat välttää rypsiöljyä.
Vihreää, eli normi-Oivariinia. Kesähelteellä kun suolantarve lisääntyy, sitä merisuola-Oivariinia
En mitään, jos laitan leikkelettä tai juustoa ja vihanneksia.
Valitsen vain sellaista missä alle 10% tyydyttynyttä rasvaa. Kovat arvot syynä.
En mitään jos syön leivän ruuan kanssa, jos syön pelkästään leipää, laitan juuston tai leikkeleen, en käytä levitteitä enkä voita leivän päällä.
Flooraa, tai voita jos Floora on loppu, myös maustamatonta tuorejuustoa Philadelphiaa tai nyt on Violaa kun oli tarjouksessa.
Vain Oivariini kelpaa, se vihreä.
Aikaisemmin Våria (tuplaveellä?) från Haparanda, sitten punaista Flooraa, mitä ei enää valitettavasti saa. Nykyisin punaista Oivariiinia, vaikka en tykkää kun se levitettäessä muuttuu jotenkin liisterimäiseksi.
Taidan siirtyä tavalliseen Flooraan ja lisäsuolaan.
Teen oman levitteen voista ja Borges extra mild oliiviöljystä.