Milloin vauvat alkaa olla hiljaa nukkuessaan?
Meidän kuukauden ikäinen pitää nimittäin hirveätä meteliä nukkuessaankin, eli vanhempien unet jää aika vähille ja mietin vain onko se hänen " persoonallinen" tapansa vai hiljeneekö vauvan uni jossain ikävaiheessa?
Kommentit (13)
alkaisi pian nukkua hiljempaa, yöimetykset kun riittää ihan tarpeeksi väsyttämään äitiä... :)
ap
että piti useampaan kertaan yössä tarkistaa, että on varmasti hengissä. Samassa huoneessa nukuttiin. Tosi harvakseltaan jotain ääntä päästi. Olin kyllä muutenkin niin hysteerinen kätkytkuoleman ym. suhteen. Helpotti oikeastaan vasta lähempänä pojan 2-vuotissynttäreitä. Vieläkin käyn tarkistamassa, että hengittääkö se ennen kuin itse menen nukkumaan :)
vanhempia? Niin kovasti kun toivon, että tämä olisi vain jokin ohi menevä vaihe... :/
(Pitänee ostaa korvatulpat, mutta siinä on se huono että sitten herää vasta hätääntyneeseen huutoon...)
ap
Ette ole ainoita ap joilla äänekäs vauva. Jos vauva on siinä sängyn vieressä niin tulpista tulee läpi pienempikin kitinä muttei se turha ähkiminen yms.
Kokeile tulppia.
Välillä olen joutunut menemään katsomaan ovatko vielä hengissä. Yöt ja päivät on nukuttu kiltisti syntymästä saakka. Muu perhe on saanut myös levättyä. Öisin on vedetty 7-9 tunnin unet yhteen putkeen.
jo nukkuneet noin pitkiä unia? Itse nimittäin juuri mietin onko univajeen helpottumisesta turha edes haaveilla ennen lisäruokien aloittamista. Oppaissa kun sanotaan äidinmaidon sulavan noin kahdessa tunnissa, eli sen mukaan nälkään " pitäisikin" herätä melko usein?
7: Vieressä nukkuu, eli ehkäpä uskallan testata tulppia joku yö...
ap
Korvatulpat käytössä, mut ei auta, meteli niin kova.. Esikoinenkin piti metakkaa, mut rauhoittui kyllä ennen puolen vuoden ikää. Sit alkoikin vuoden ikäisenä puhuu unissaan ja mun unet meni taas! Alle kaks vuotiaana muutti omaan huoneeseen ja sit vasta nukuin kunnolla..mut sit syntyikin toinen vaavi ja taas valvotaan..huoh.. Parempia unia toivon teille ja vauvalle hiljaisempia unia! :)
En muista tarkalleen milloin se vauva-yninä lakkasi unissaan mutta aika kauan sitä kesti. Sitten alkoikin ne liikkeellelähtöhuudot... Lapsi 2v ja huutaa edelleen unissaan joten yöheräilyjä on joka yö. Lapsi ei siis herää itse eikä tarvitse mitään palveluja yöllä. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Tämän toisen kohdalla huomasin, että röyhtäyttäminen ja vähän aikaa pystyasennossa pitäminen auttoi. En vaan millään olisi jaksanut nousta ylös, kun vauva nukkui vieressä. Oletko koettanut röyhtäyttämistä?
ei vain millään jaksaisi tehdä kun vauva virkistyy siitä eikä aina nukahda sen jälkeen ennen kuin saa rinnan uudelleen suuhunsa... Pitäisi varmaan kokeilla sitä vielä useamman kerran, jos vauva vaikka oppisi nukahtamaan senkin jälkeen. En tosin osaa varmaksi sanoa onko siitä ollut apua vai ei, mutta saattaisi tosiaan olla.
ap
ja pinnasängystä kantautui karhunpojan murinaa ja ähkinää muistuttava ääni -jokaiselta kolmelta.
Taisi helpottaa siinä 1kk-1,5kk paikkeilla ja silloin siirryin olkkarin sohvalta takaisin omaan sänkyyn.
Meillä vauva ähisi ja puhisi unissaan, kunnes tajusin alkaa antamaan Cuplaton-tippoja. Oli siis ilmavaivoista kyse.
Sitä ennen ähisi unissaan niin järjettömästi ettei mitään rajaa. Siirsin vaunuihin makkarin oven ulkopuolelle jotta pystyin ees vähän nukkuun.