Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden aikaisista korkeista verensokeriarvoista; onko kellaan ollut niin, etta paastosokeri normaali, mutta aterian/sokerilitkun jalkeiset arvot koholla? Onko aiheuttanut toimen

02.10.2007 |

piteitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin, että paastoarvo oli normaali, 1h arvo koholla ja 2h arvo taas normaali. Jouduin ruokavaliolle...

Vierailija
2/4 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikosta menen neuvolaan ja kuulemma ruokavaliolla yritetään hoitaa.

Mites äittä86; oliko ruokavaliota helppo noudattaa ja riittikö hoidoksi? Entä vaikuttiko miten vauvan kokoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se sokerirasitus tehtiin vasta kun viikkoja oli 37 kasassa, että kauaa en ehtinyt ruokavaliolla olemaan. Yritin syödä sen 5 kertaa päivässä ja suhteellisen terveellisesti. Lopussa tosin tuli sellainen olo, että onko väliä jos syön yhen suklaapatukan... Kyllä se terveellinen ruokavalio onnistuu kunhan siitä tulee tapa. Mulla oli kotona se sokerimittari ja sillä sitten mittailin tuliko syötyä oikein.. Ihan hyvin ne sokeriarvot pysyi kohdillaan. Mutta kieltämättä lipsumisia tapahtui joskus. :)

Lapsi syntyi viikoilla 42+1 käynnistyksellä. Kokoa oli 4400g, että kyllähän ne sokerit kokoon vaikutti.

Tässä toisessa raskaudessa ei ole ongelmaa sokerien kanssa ja lapsen pitäisi olla pienempi kun esikoinen. Ainakin alle 4-kiloista povataan. Mutta saa nähdä nyt...

Vierailija
4/4 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoarvo oli koholla, mutta rasituksen aikana se normalisoitui. Pyysin itse testiä, kun tunnistin oireitani. Paastoarvokin oli ihan siinä rajalla. Viralliseen sokerirasitukseen (en muista viikkoa) ne olivat kyllä normalisoituneet. Olin siitä huolimatta koko raskauden ajan ruokavaliolla. Pieniä määriä makeaa en tosin itseltäni kieltänyt, mutta koetin pitää verensokerin tasaisena.

Motkottivat sairaalassa painonnousustani ja olivat huolissaan lapsen koosta ja siitä ettei sen kasvua oltu tarkkailtu. Lapsen arvioivat reilusti yli 4kg. Kukaan ei sitten enää puhunutkaan koko raskausdiab. kun synnytin himpun alle 3kg lapsen. Eli ei ollut meillä ainakaan alun sokereilla mitään vaikutusta.