Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuulutko kirkkoon? Miksi tai mikset?

Vierailija
02.10.2007 |

En kuulu, monet mun arvoista on erilaisia kuin kirkolla enkä halua rahoittaa kirkollisverolla (pienellä mutta kuitenkin) moista syrjintätouhua (esim. suhtautuminen homoseksuaaleihin, naispappeuden vastustajat yms yms)!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta sitten erosin jo.

Vierailija
2/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyy homot, naispappeuden yms. kirkko on ristiriitainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin itselle sopivamman tien. Erosin kirkosta 5v sitten

Vierailija
4/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon milteipä täsmälleen luterilaisen kirkon opettamalla tavalla. Uskon ihmisen syntisyyteen ja toisaalta kaikenkattavaan armahdukseen.

Kirkossa tulee käytyä erittäin harvoin ja muutenkaan en harjoita uskoani oikein mitenkään.

Mutta kirkkoon kuuluminen on minulle ihan luonnollista.

Vierailija
5/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim katoliseen tai ortodoksiseen

4

Vierailija
6/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kai lähinnä siksi että olen liian laiska eroamaankaan ja toisaalta ajattelen että tuleepahan annettua säännöllisesti rahaa " hyvään" kun maksan kirkollisverot. (vaikka eihän se kaikki raha niin hyvään mene, bisneksiähän se kirkkokin nykyään pyörittää).

Vierailija
7/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveroroposeni menevät mm. kirkon työhön köyhien ja kehitysmaiden hyväksi. Tuskin niihin tulis muuten laitettua rahaa, nyt siis näin välillisesti kirkon kautta.

Vierailija
8/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon pitäisi vihkiä homot ja hyväksyä naispappeus kunnolla. Siis jokaisen papin, ilman mitään mutinoita.

Vierailija
9/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en usko oikeastaan mitään tuollaista ennenkö näen.

Vierailija
10/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo vuosia sitten. Jumalan silmien edessä myös homojen pitäisi olla samalla viivalla, mutta ei. Ei kiitos tuollaista ahdasmielistä kirkkoa.

Vierailija
11/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on väärin sitoa esim. peruskoulu köyhissä maissa johonkin uskontoon. Ei ole oikein pakkosyöttää jotain uskontoa koulutuksen varjolla köyhille.

Vierailija
12/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt pitkälti samat kuin ap:lla.

Vierailija
13/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei minulla evlut kirkkoa vastaan mitään ole.

Vierailija
14/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko jokin jumala olemassa, mutta jos on, en usko, että hän vaatii uskomista jollain tietyllä (kristittyjen/muslimien/hindulaisten/juutalaisten tms. ) tavalla ja pelastaa vain yhteen uskontokuntaan kuuluvat.

En myöskään hyväksy ev. lut. kirkon ahdasmielisiä oppeja.

Enkä halua, että lapseni joutuvat opiskelemaan koulussa uskontoa.

Vierailija
15/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli mahdolliseksi jo vuonna 2003.

Eri asia on sitten se, että kaikki kirkot/uskontokunnat eivät hyväksy jäsenekseen, jos kuuluu myös johonkin muuhun uskontokuntaan.

Vierailija
16/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirkko käyttää kirjollisverorahojaan kiinteistökeinotteluun

- kirkko ei noudata tasa-arvolakia

Vierailija
17/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halunnut mennä perhekerhoon " vapaamatkustajana" . Ja haluan kasteen myös kolmannelle lapselleni.

Vierailija
18/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tekopyhyyttä, sotilaspappeja, ahdasmielisyyttä ja naispappeuden ja homojen vastustamista.

Jumalaan toki uskon vähän.

Vierailija
19/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se ryhmärukoilu muka palvelee? Ei ainakaan jumalaa. Muuten kyllä tykkään maailmalla kirkkoja kierrellä ja uskonnoista tietää. Olen 26-vuotias, kirkosta erosin 8 vuotta sitten. Nyt olen kuitenkin harkinnut liittymistä uudelleen, jotta naimisiin mentäis " jumalan edessä" . Mutta harkitsen vielä, kun en usko että jaksaisin kiskossa edelleenkään pysyä, mutta noloa olisi taas erotakaan. Mutta miehelle olisi kirkollinen vihkiminen (tai edes siunaus) tärkeä ja lapsemme tulaan kyllä kastamaan - rippileirillä oli kivaa! :)

Vierailija
20/26 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat kasteen lapsellesi, kuulut kirkkoon tai ei. Perhekerhoon ja kirkkoon voi myös mennä vapaasti. Ei siellä kukaan kysele kuulutko kirkkoon vai ei.

Omasta kirkostani tuli oikein kirje kun kirkosta erosin. Pyysivät kaikesta huolimatta tulemaan kirkkoon jos haluan. Perhekerhoon olen myös tervetullut.