Millä perusteella voi tehdä lastensuojeluilmoituksen?
Kun en ole itse nähnyt mitään. Kuullut vain useamman kerran eräästä perheestä. Tekee pahaa lasten puolesta mutta mitä jos olenkin väärässä?
Kommentit (8)
Valvojat voivat sitten miettiä miten suhtautua tietoihin ja tarkistavatko he perheen tilanteen, onko perheestä muita ilmoituksia, tietääkö neuvola mitään tms.
jos kuulet pelkkiä huhupuheita etkä itse ole tekemisissä ko. perheen kanssa, en suosittele ilmoituksen tekemistä.
sen sijaan voisit koittaa tutustua perheeseen ja yrittää olla avuksi.
tunnetko perhettä? mieti voiko olla ihan tuulesta temmattua.
mutta jos tiedät varmaksi niin anti mennä vaan.
Olen kuullut yhteiseltä ystävältä tai kahdeltakin juttuja. Luotan näihin ystäviin sataprosenttisesti. Ja tiedän että he eivät halua mitään pahaa tälle perheelle joten eivät todellakaan keksi heistä mitään juttuja. He ovat nähneet itse " vain läppäisyjä" yms. Mutta lapsella on useamman kerran ollut jälkiä. Aina sanonut että on kaatunut yms. Mutta nyt kertonut että oikeasti isä löi. Osannut kertoa että millä ja muita yksityiskohtia...
Mutta voiko 5v sanaan luottaa? Tekisi kyllä mieli soittaa.
Tiedän että muut eivät sitä tee.
Ja voisin uskoa nämä todeksi. Siis uskoin heti kun kuulin ekan kerran " huhuja" mutta toivoin että olisin väärässä tai että olisi jotain ohi menevää tai että joku muu hoitaisi ilmoituksen.
Mutta itsellä saman ikäisiä lapsia ja tuntuu etten voi vaan kuunnella sivusta.
T:Ap
sun vastuulla se on kun kerran olet asiasta kuullut se on sun asias suojella näitä lapsia
Sen voi varmaan tehdä nimettömänä? Minne soitan?
T:Ap