rv 18 ja paino noussut jo 6 kg.. onko mielestäsi kamalan paljon?
Kommentit (18)
Yksilöllistä se kai on, minä heräsin kun huomasin että kahdessa ekassa raskaudessa paino oli tähän mennessä noussut korkeintaan kilon.
aamulla syön kyllä hyvän aamupalan: kaurapuuro, maito ja maustamatonta jogurttia puolukoiden kanssa. töissä syön yleensä kuitupitoista leipää tai lämpimän aterian. Kotiintullessa on aina niin kova nälkä että tulee helposti otettua vain sitä mitä mieli tekee.. ja vielä kun mieskin on samanlainen herkkusuu..
Pahoinvointiin vain ei tuntunut auttavan muu kuin ruoka.
mutta ei paha vielä, jos loppuun saakka tulee vain se toiset kuusi. Ehkä syytä tarkistaa kuitenkin ruokavaliota.
Itselläni tuli molemmissa raskauksissa +20 kg, hui, mutta paino rupesi nousemaan vasta 25n rv:n jälkeen enemmän. Alussa oli tosi rauhallista. Eli jos itse tulisin raskaaksi ja painoa kertyisi tuohon mennessä 6 kg, rupeaisin kyllä taatusti tarkkailemaan syömisiäni. +30 kg ei houkuta, oli niisä +20kg:ssakin raahaamista. Ja luultavasti kestäisi laihtuminenkin kauemmin vauvan syntymän jälkeen.
Vikojen kuukausien aikana ei tullut enää paljonkaan. Arvot olivat koko ajan ihan normaalit. En siis olisi huolissani.
itselläni tuli koko raskaudesta 13 kiloa.. olin suorastaan sanottuna aina järkyttynyt neuvolan vaaalla.. jossain vaiheessa en enää itse katsonut painoani vaan terveydenhoitaja laittoi tiedot vain koneelle ja sanoi että ei ole noussut todellakaan paljoa.. äitini kehotti juurikin välttämään kaikkea suolaista ja se tuntui tepsivän. 2kk synnytyksen jälkeen olin lähtöpainossani, en edes yrittänyt laihduttaa ja imettäminenkin jäi puolitiehen kun lapsellani todettiin allergia ja hän joutui erikoiskorvikkeelle erittäin pienenä.. olin onnesta soikeena synnärillä kun katselisin vaakaa ja kahdeksan kiloa jäi sinne laitokselle.. jätin odotuksen aikana kaikki herkut pois ja jostain kumman syystä himoksi tuli appelsiinit, monta meni päivässä... älä siis napostele mitään rasvaisia ruokia yms epäterveellistä niin paino ei välttämättä ole niin nousukkaassa tahdissa..
olet onnistunut? nyt hopi hopi tekemään tuolle asialle jotain.
eihän tuo ole edes käytännöstä mahdollista lihota noin paljon ja varsinkin kun viikkoja on noin vähän.
Älä missään nimessä kuvittele että sun pitäisi syödä kahden edestä. syö vaan kuule ihan normaalisti.
Vähennät herkkujen syömistä ja koitat syödä viisi ateriaa päivässä. Kyllä se siitä.
mun paino oli noilla viikoilla noussut jo 10kg. Että sillain :) Ei stressiä!
Reippaile ulkona ja jätät herkut pois, tai annat itsellesi luvan vaan yhteen herkkupäivään. Jos mielesi tekee makeaa, syö hedelmiä. Juot runsaasti vettä, äläkä syö liika kerralla. Keksi muutakin tekemistä kuin syöminen! Kuulostaa hassulta, mutta mulla tepsi. Ensimmäisesti tuli +18kg, kaikki lähti puolessa vuodessa pois ja pari vielä lisää imetyksen ja liikunnan ansiosta, mutta kivaa se ei ollut. Toisella kerralla vain se kuusi tuli, kun söin järkevästi alusta alkaen. olen se aikaisemmin kirjoittanut, joka lihoi vain kuusi kiloa. Laihduttaa ei saa raskaana ollessa. Rasvattomia maitotuotteita käyttöön, vähärasvaiset juustot, jugurtit.
laiha tosiaankaan. Kuusi-seitsemän kiloa kokoiselleni pienelle äidille ihan riittävästi lihomista raskausaikana. En ole syömishäiriöinen. Se painonnousu riippuu myös ihan äidin koosta, pienelle naiselle 8kg raskausaikana on ihan normaali määrä. No, itse nyt en vaan toisella kertaa lihonut sen enempää kuin kuusi kiloa. Googlettakaa painonnousu raskausaikana.
Siis ensimmäisestä kerrasta viisastuneena söin terveellisesti ja järkevästi, eikä minulla ollut koskaan nälkä. Paljon vihanneksia ja vihreää. Tästä painostani sain pelkästään positiivista palautetta lääkäriltä ja minua kehuttiin, että jopa viimeisilläni näytin kauniilta. Näin sanoi kätilö joka otti vastaan, itse olin eri mieltä ;) Maha oli pieni vaan niin oli äitikin, kuitenkin mulle riittävän iso, raskaana olin ja paksusti.
Edellisessä raskaudessa sain tasaisesti koko aikana +20kg joka oli ällötys. Tällä hetkellä tarkkailen todella paljon mitä suuhuni pistän.
Vatsa on toki kasvanut, mutta ihan alkuraskaudessa ostetut istuvat äitiysfarkut mahtuvat edelleen päälle. Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa, eikä tuo 6-7kg näy missään. Tuntuu, että rintoihinkin on tullut ainakin kilo molempiin :)
On niin yksilöllistä, joten älä huoli! Mä katson ennemmin peiliin kuin vaakaan, ja kroppa näyttää edelleen ihan timmiltä. :)
(Olen 158cm, lähtöpaino oli 52-53kg.)
Normaalipainoiselle 6 kg on aivan liian vähän.