Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksen/kävelen reilu 4 km puolessa tunnissa. Onko paljon vai vähän?

Vierailija
01.10.2007 |

Eli juoksen ehkä puoleenväliin, sitten loppumatkan juoksen ja kävelen puoliksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juoksen 4,3 kilsaa tuolla metsässä 20-25 minsaa. Aika mäkinen maasto on, niin ei se vastaa samaa matkaa sileällä. Nyt oon lenkkeilly puolisen vuotta ilman taukoja. Jee, varmaan mun ennätys.

Mutta suosittelisin, että kokeilisit juosta ennemmin hitaammalla tempolla koko matkan, siis otat alussa sellaisen vauhdin, vaikka aluksi hölkkää, että ei tarvitse pistää kävelyksi. Intervalliharjoittelu on sit asia erikseen, mutta jos oletettavasti olet vielä suht alussa? kuntoiluissa, niin suosittelen sitä kestävyyspuolta syyniin eka. Sitten intervalliharjottelua on helpompi alkaa tehdä kun sydän ja kroppa jaksaa, siis yleiskunto on hyvä.

Ja ei kun tsemppiä ladulle!

Vierailija
2/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyl päätähuimaava vauhti, mut mä en kyl siihenkään pystyis =)

Joskus kun hölkkäilin, niin 5km meni 25minuutissa ja oikeesti siis hölkkäsin, en juossut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ehkä ole asiantunteva arvioimaan asiaa. etenkin kun ei tiedä maastoa.

-2

Vierailija
4/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on intervellista. En osaa hölkätä hitaammin... Hitaus tylsistyttää. Lisäksi olen käynty koko ikäni jumpassa, joka on ikäänkuin intervallia, eli olen tottunut nostamaan sykkkeen korkealle ja tasaamaan sen. Juokseminen on tältä syksyltä. Kesän aikana en liikkunut ollenkaan, mutta minulla on kohtuuhyvä peruskunto.

ap

Vierailija
5/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölkkään matkan, osan juoksen ja mäet kävelen. 8 km menee tunnissa :-(

Vierailija
6/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia per kilsa olisi parempi.

Vierailija
7/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mikä on virallinen määre intervallille. Mutta minä miellän intervallin siksi, että välillä on korkea syke ja sitten taas matala syke.

Hyvinä päivinä juoksen niin kauan kun syke on 165, jolloin alan kävelemään. Kävelen niin kauan, kun syke laskee noin 132:n ja alan taas juoksemaan.

Väsyneinä päivinä juoksen sinne asti, että syke on 155. Juoksemaan alan taas, kun syke on 125.

Pakkohan minun on alkaa kävellä, jos haluan sykkeen alas. Ei se millään hölkällä ikinä laske muuten.

Vierailija
8/8 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juossut puolisen vuotta. Mulla menee melko tasaisella hiekkatiellä 10km hieman alle tunnissa. Pariin kuukauteen vauhti ei ole oleellisesti nopeutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä