Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ KOTILOT viikkoon 40 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

01.10.2007 |

En ainakaan huomannut uutta pinoa niin ajattelin avata sellaisen jos vaikka porukka taas intoutuisi kertomaan kuulumisia.

Ja uudet plussanneet kolmatta odottavat ovat tervetulleita lämpimästi kun täällä porukka vähenee ja jutut hiipuu sitä mukaan.

Itsellä on nyt sitten huomenna se kauan odotettu pelkopoli aika ja jännittää ihan hirmuisesti. Niin toivon, että päästään puhkaisemaan kalvot ja synnyttämään. Mutta taas niin olen varma, että se lääkäri passittaa mut kotiin takasin yhtenä kappaleena.

Väsyttää ihan hirmuisesti, mutta olen melko varma että illalla jännittää jo niin hirmuisesti, että ei uni tule.

Aika on huomenna klo 14.45 ja jos kotiin tullaan takas niin pitää varmaan masennuksesta huolimatta tulla kertomaan illalla kuulumiset.

Koko päivän olen pyykkiä pessyt ja puuhaillut kaikenlaista, että ei niin ehtisi jännittämään asiaa, mutta kyllä sitä vaan puuhastelusta huolimatta ehtii asioita miettimään.

Tsirppana rv 39+2

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppana taitaaki olla jo synnyttämässä :) Odotellaan siis ilosia uutisia! Moni muukin elelee jännittäviä aikoja eli pian syntyy kotiloihin lisää vauvoja :)

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki turvotuksesta huolimatta hyvin. Painoaki oli tullu vaan 350g per viikko ku viimeks oli tullu yli kilo per viikko. Hemppaki oli noussu ja on nyt 133. Vauva on edelleen poikittain masussa ja parin viikon kuluttua katellaan sit tilannetta synnytystapa-arviossa. Turvotus on parina päivänä ollu aika mahtavaa mut toisaalta oon syöny paljon suolasta mm. feta-juustoa, chilikastiketta, hampurilaisen ja ranskalaisia...eli onko ihmekään!

Mies lähti tänään duunireissulle ja tulee tiistaina. Me ootellaan tyttöjen kaa et mun vanhemmat tulee hakee meitä ja lähetään viikonlopun viettoon mökille.

Aurinkoista viikonlopun alkua kaikille!

Tarald ja tiitiäinen 33+6

Vierailija
22/30 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen poikamme syntyi eilen rv 39+6.

Pituus 49cm, paino 3208g ja pipo 34,5cm.

Synnytyksen kesto 2,5h ja olen todella hyvässä kunnossa.

Paremmin ei olisi synnytyspelkoisen synnytys mennä ja lopputulos on aivan mahtava. =)

Tarkempia juttuja kirjoittelen paremmalla ajalla kun hetki sitten vasta kotiin tultiin.

Tsirppana ja Valtteri 1vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että kaikki meni hyvin. Olipas kyllä nopea synnytys ja nopeasti pääsitte kotiinkin. Kaikkea hyvää vauva-arkeen.

Vierailija
24/30 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppanalle mielettömät onnittelut!!! Tulehan heti kertomaan , kun ehdit terkemmin nopean synnytyksen kulku!!

Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin ja sinulle jäi hyvä mieli ja voit hyvin! Hienoa!!

Onnittelut koko perheellle!!

MR rv tasan 38

Vierailija
25/30 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pojan johdosta! Ja vitja kuinka nopsakka synnytys..:)

Sellasta kysyisin,että tietääkö kukaan odottavansa tyttöä? Ja jos niin paljonko on ollut sykkeet?

Ansku rv 19+5

Vierailija
26/30 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs siitä synnytyksestä hieman.

Elikkä perjantaina soitin aamulla synnytyssaliin klo 8, että onko tilaa ja sieltä sanottiin, että tervetuloa synnyttämään.

Hyvinkäällä oltiin klo 9,45 ja kalvot puhkaistiin lopulta klo 10.30 ja silloin kohdun suun tilanne oli 3-4cm.

Ensimmäinen tunti meni ihan ok jaksellen vaikka supistukset rupes tulemaan 5min välein lähes heti. Tunnin kuluttua en enään kestänyt ja pyysin ilokaasun kaveriksi ja sillä kestin ehkä 30min kun kähisin jo jotakin vahvempaa. Olin sillon vasta 4-5cm auki ja mulle laitettiin epiduraali jonka laiton ajan vetelin ilokaasua niin että silmät pyöri päässä. Sen jälkeen kun se oli laitettu niin valitin outoa oloa alapäässä ja olinkin jo 8cm auki.

Sitten rupes vauvan syke heikkenee ja mua käänneltiin pöydälle kontilleen ja kyljelleen ja sitten olikin jo 9cm auki ja kohta huudettiin että ponnista.

Olin ihan pökerryksissä koko homman ajan ja en meinannu uskoa, että mun pitää jo ponnistaa. =)

Siinä ponnistuksen kohilla oli epiduraali jo niin hyvin vaikuttanu, että en kunnolla tuntenut ponnistamisen tarvetta ja kun hoputettiin vauvan sykkeen takia niin iski kamala paniikki, että nyt mä repeen taas ja mä en uskalla ponnistaa ja pakko se oli hissuksiin ponnistaa ja 6min ponnistusten jälkeen poika oli pihalla.

Ja ihanaa kaikki kamalat kivut oli vihdoin ohi.

Paitsi että synnytys oli niin nopea ja raju, että tärisin ihan horkassa ja vauvakin sitten otettiin sylistä pois mun omasta pyynnöstä kun tärinä oli niin kamala.

Synnytys oli ihanan kamala jos näin voi sanoa. Edellinen synnytys kesti 10 tuntia ja ei ollut läheskään yhtä raju ja kivulias.

Yllätyin aivan suunnattomasti kamalan kipeitä supistuksia, mutta ennemmin kipeä ja ripeä synnytys kuin pitkä.

Synnytyksessä oli mukana kaksi kätilöä ja lääkärikin sykkeen heikkenemisen vuoksi.

Synnytyksen jälkeen myös lääkäri joka on hoitanut minun synnytys pelkoa kävi moikkaamassa synnytyssalissa.

Oli tosi hyvä ja mukava olo synnytyksen ajan ja myös sen jälkeen ja kukaan ei ollut töykeä.

Pieni nirhauma tuli limakalvoille ja siihen laittettiin kolme tikkiä. Huh mä niin pelkäsin meneväni taas ihan tohjoks, mutta kappas pystyin istumaan heti synnytyspöydällä. =)

Hyvin sujunut nopea 2,5h synnytys ja aivan mahtava lopputulos.

http://www.elisanet.fi/kotiweb/poitsu.jpg

Tsirppana

Vierailija
27/30 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla heti kommentoimaan Tsirppanan viestiä. Ihanan suloinen poika!! Kaunis! Mites sisarukset ovat ottaneet vastaan??

Juu, nopean synnytkyksen huonot puolet ovat juuri ne kivut... Mullehan ei ehditty laittaa kummassakaan mitään epiduraaleja tms. Tai ekassa olisi ehditty, mutta ei onnistunut. Sun tämä synnytys kuulosti niiiiiiiiiin minun omiltani, tai siinä oli molempien kertojen sekoitusta. Mullakin tuo sydänäänten lasku oli esikoisen kanssa aika voimaksta, ja juuri tuota " kääntelylä " sängyllä piti harjoittaa :) mutta onneksi sitten tuli. Sulla oli kyllä lyhyt ponnistusvaihekin! Nyt mua alkaa tosissaan jännittämään tuleva...vaikka haluaisin kovasti sitä kalvojen puhkaisua..niin se jännittä miten menee. Kun viimeksi vaan meni niin rytinällä 1h sairaalassa ja poika oli maailmassa..että miten nyt menee jos puhkaistaan...

Mukavaa vauvantuoksuista sununtaita sinne!! Miten poika nukkui yönsä?

MR

Vierailija
28/30 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis aina jotakin unohtuu. Sydänäänten lasku johtui siitä, että pojalla oli napanuora kaulanympärillä, mutta ei kuitenkaan siis mitään hätää onneksi ollut.

Sisarukset on ottaneet vauvan ainakin toistaiseksi hyvin vastaan. Haluavat syliin ottaa ja olen " antanutkin" kun itse pidän myös kiinni kun eihän nuo ole vielä kuin 3v8kk ja 2v9kk.

Ihailevat ja paijaavat. Tosi hyvin mennyt.

Yö meni kohtalaisen hyvin, vaikka univelkaa on ennestään.

Vauva oli tissillä klo 22-23 kun katseltiin telkkaria ja sitten imetin joskus klo 2-3 ja sitten aamuyöllä poika halusi pika imut tissistä klo6 ja heräsin lasten kanssa klo 8,30.

Eipä tuo vielä muuta teekkään kuin syö, kakkaa ja nukkuu.

Niin ja tärkein tehtävä...olla suloinen. =)

Kyllä se kamala raskausaika oli kaiken tämän arvoista. =)

Kohta teistä moni muukin pääsee nyyttiä lunastamaan ja nauttimaan vauvan tuoksusta. =)

Tsirppana (ja varmaan taas unohtui jotakin)

Vierailija
29/30 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että synnytys meni hyvin, eikä jäänyt mitään uusia traumoja.

Itsellä oli eilen jo ihan hyvä päivä, tänään taas tosin oksu olo. Eipä todella enää muistanutkaan miltä " normaali" olo tuntuu. Mulla on onneksi 10. viikko menossa, joten kohta varmaan helpottaa.

Kävin lueskelemassa tuolla 3-kuumeilijoissa ja siellä oli plussauutisa, toivottavasti siirtyvät tänne nopeasti niin ei Anskun kanssa tänne tosiaan kahdestaan jäädä höpisemään.

Viola rv 9+5

Vierailija
30/30 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjan nopeelta kuulosti sun synnytys mut onneks kaikki meni kovista kivuista huolimatta hyvin! Ihanaa kuulla vauvauutisia! Alkaa itteäki jo jännittämään oman vauvan syntymä vaikka ens kuuhun saanki odotella...

Tarald ja tiitiäinen 34+1