G: Miten ja milloin kerroitte töissä raskaudesta?
Meillä on pieni toimisto jossa yks meistä jää äippälomalle tammikuussa. Tuntuu VÄHÄN siltä, että jättäisin ihmiset täällä pulaan, tiedän etten jätä, en ole korvaamaton, mutta kuitenkin... En kyl pode huonoa omaatuntoa, ei ole mun firma, en elä työlleni, lapset on tärkeimmät ja lapsia ei saada silloin kun huvittaa (pomo kerran lohkas että odota nyt pari vuotta vielä, sitten on hyvä aika).
Kommentit (4)
Minä kerroin jo raskaus viikolla 10, kun tulin ekasta neuvolasta. Kun joskus tulin taloon, täällä oli ekana päivänä pullakahvit ja joku silloin kyseli, että kuka nyt on käynyt neuvolassa? Naureskelivat silloin minulle että meillä on tämmöinen vitsi (ukkovaltainen porukka, jonka keski-ikä n. 45v). Niinpä minä sitten toin neuvolareissulta pullat kahvipöytään ja kun joku kysyi, miksi täällä on pullaa sanoin käyneeni neuvolassa. Oli minulle helpppo tapa sillä en tykkää " virallisista" tilanteista.
kun kerroin esimiehelle. Olin saanut ajan neuvolaan seuraavalle viikolle ja jouduin tekemään muutoksia työvuorolistaan. Muutenkin kerroin kaikille (6hlö) heti seuraavalla viikolla, meillä on niin tiivis tiimi eli on hyvä että kaikki tietää minkä takia " toi on tollanen" .
Peppinetta 22+1
Oon kans pienessä firmassa, mä ja 6 miestä. Työ tosi fyysistä joten kerroin duunikavereille jo alussa etten pysty raskaimpia hommia enää tekee, ainakaan niin paljon ku ennne, ihan senki takia että alussa ku voin pahoin nii kumartelut ja nostelut pahens oloa entisestään ja lisäks ku vatsaa ja rintoja aristi nii ai ai. Pomoillekki kerroin jo joskus viikolla 9, otti asian tosi kivasti. Ylihuomenna alkaaki sit erityisäitiysvapaa ku työpaikkalääkäri oli ihan kauhuissaan että olisin edes vuoden vaihteeseen asti töissä, tosin empä kyllä enää just mitään pysty töissä tekee eikä toimistohommiakaan ole ku pariks tunniks päivässä ja masu estää kunnon töyasennot joten selkä on tosi kovilla.
ja ihan vaan sanoin, että mä olen raskaana. Esimieheni sanoi, että oli vähän arvellutkin niin... Ihan positiivisesti kaikki suhtautuivat, vaikka kovasti jännitinkin. Jään äitiysvapaalle helmikuun alussa. Töissä on kovasti tulossa muutoksia ja muita juttuja keväällä, mutta niinhän niitä tulee koko ajan, ainakin meillä.