Lue keskustelun säännöt.
Millaisia kokemuksia Graniitista?
01.10.2007 |
Hei!
Mietimme, mitä materiaalia laittaisimme esim. keittiön lattiaan. Itse olen miettinyt laatoitusta ja mie on nyt innostunut graniitista. Itse hieman epäröin... Onko teillä kokemusta graniitin käytöstä lattiassa, millaisia laatueroja missäkin, miten kestää kulutusta, miten puhdistus jne. Kaikki tiedot ja neuvot otetaan vastaan mielellään. :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
kestävähän se on, siitä ei pääse mihinkään... sekä kosteutta kestää että kulutusta, on helppo hoitaa ja taloudellinen.
Pinta kannattaa ennen käyttöönottoa käsitellä kiven käsittelyaineella, se helpottaa puhtaana pitoa ja pidentää käyttöikää (esim meillä on Loimaan kiven kyllästysaine) Sanovat, että kiillotettu suomalainen graniitti ei tarttis, mutta ei siitä haittaakaan ole. Tuo aine suojaa, että kiven huokoisiin ei imeydy likaa tai pestäessä pesuainetta. Kivelle on ihan oma pesuaineensakin, meillä tuota samaa sarjaa kun kyllästysaine. Pestäessä pitää olla tarkka, ei saa olla karkeaa tai hankaavaa pesuvälinettä ja aineen kanssa oltava tarkka, ph:n on oltava juuri oikea..
Tuossa tuli varmaan tärkeimmät, ohjeet joita me saimme.