**HEINIKSET-06 LOKAKUUN TURINOITA**
No niin, ollaan jo lokakuun puolella :-) voi että miten aika rientää. Viikonloppu takana, meillä oli vieraita koko viikonlopun no,aikahan meni keittiön puolella melkein, mutta mukava oli touhuta ja passata kaukaisia vieraita.
tänään on ollut aivan mahtava keli ulkona, ollaan oltu jo pariin otteeseen ulkona, samalla sain siivottua pihaa, auton :-) ja nauttia vielä kupposen kahvia terassilla.
Meidän Mikolla on nyt uusi juttu,kun herra suuttuu niin saattaa " hakata" päätään oveen, lattiaan tms. ja toinen on että heittäydytään lattialle kun ei mene jutut oman mielen mukaan :-)) että sellainen pikku riiviö ja herra osaa laittaa radion päälle, tänä aamunakin tanssi hurriganesin tahtiin.
nyt kaupalla ja postilla (lankapaketti hakemaan :-)) käymään, mukavaa lokakuun alkua kaikille, liitän tähän pinoon tuon edellisenkin.
Kommentit (33)
kylläpää tuuli tuivertaa tänään! meinasin pystyyn paleltua aamusella kun lasten kanssa ulkoiltiin. hrr!
tupu: oli varmasti rankka ja raskas viikonloppu sinulla. koitahan taas jaksella!
meillä ei mitään erikoista. kauppaa ja ulkoilua ja ruuanlaittoa ja imurointia ja Millan uimakoulua ja ja ja... normipäivä etten sanoisi :)
Millan uhma helpottunut vähän ja Mea yrittää toistaa suunnilleen kaiken mitä kuulee ja siitä syntyy hauskaa mongerrusta :D
ja nyt heräsi Mea eli menoks taas :)
En olekkaan pitkään aikaan saanu aikaseks lueskella tätä pinoa. Nyt aattelin taas pikkusen muutamia uusimpia lukasta jotta sais taas omat ajatukset kasaan tästä omasta perhe-elämästä,onko se millään lailla järkevä vai onko jostain kuusesta.
Ensiksi Tupuhupunalle haluaisin lähettää tsemppausta että jaksat,raskas viikonloppu näköjään on ollu.
Aattelin kysellä ihan koko pinon porukalta että onko kellään ollu sellaista oloa että vaikka kuinka yrittää tehdä parhaansa lapsen kasvattamisessa,asiat ei mene tarpeeksi hyvin puolison mielestä? Harmittaa kovasti kun mitenkään en osaa tätä kasvatus hommaa paremmin. Tukea ei mieheltä pahemmin tule. Jutella haluaisin hänen kanssaan että miten sitten tekisin mutta tosiasiassa ei taida hänelläkään olla parannus ideoita. Eipä häntä pahemmin saa puhumaan mutta kyllä sitten on kovasti vihjailemassa kun hermostuu tempperamenttisen lapsen hermostuttamana ja kehtaa olla niin kuin ei muka sitte olis sillä mitää tarkoittanutkaan vaan että ite olen niin ajatellu hänen tarkoittavan. Mielestäni olen tässä kaikenlaista yrittänyt ja koettanut kuunnella ja tutkailla mitä lapsi tarvitsee mutta ei se aina aukea,mikä on minusta luonnollista ja jonkun aikaa pyrkinyt rutiinoimaan päiväämme samaan suuntaan mitä hoidossa tulee olemaan. Hoitoon menee loppuviikosta kun menen itse töihin. Tuntuu ettei mieheni vain käsitä ettei aina voi olla tekemässä niin kuin lapselle kulloinkin passaa vaan on laitettava jonkin laiset raamit päivään ja tekemisiin. En nyt aina aivan orjallisesti noudata " päivä ohjelmaa" mutta suurinpiirtein ja jos mahdollista niin samalla aikataululla päivittäin. Kyllä laittaa mielen matalaksi kun on huono päivä tai ilta ollu muksulla/äitillä siinä sivussa ja miehen mielestä se on vain minun oma vikani. Harmittaa!!!!!
Kiitoksia vaan milla-mealle ja surinalle tsempeistä, niitä kyllä tarvitaan. tänään olo on vielä aika väsy, jos menisi ajoissa nukkumaan niin jos olisi huomenna taas pirteänä lapsien kanssa :-)
Tsemppiä myös SurinaS:lle,onpas kurja " tilanne" ...kun luin tuon kirjoituksesi niin tuli mieleen että jos kerran miehesi kokee tilanteen sellaiseksi että sinussa on muka vika ja eikä sitten välttämättä ole hänelläkään uusia kikkoja kasvatusasioihin, niin (tämä on oma kantani) niin voisi sitten pitää suun kiinni :-) tai sitten vain yhden kerran pitäisi nostaa asia pöydälle ja jutella siitä. Minulla itsellänikin on lapsien kanssa tietty rutiini päivisin, ettei sitten ihan mene pyllylleen kun käyvät pari kertaa viikossa hoidossa...muuten en kyllä osaa tuohon asiaan sanoa. meillä on tosin vähän toisin perin, että isäntä on lepsumpi joissain asioissa ja taas joissain sitten ankarampi kuin minä, mutta yhteinen keskitie on löytynyt kuitenkin aina.
mutta toivottavasti asiasi selviää piakkoin...
nyt pikku-ukko tuntuu kolistelevan jotain tuolla makkarissa...palataan taas!
surinas: yhdyn tupun mielipiteeseen. toivottavasti saatte asian setvittyä pian.
meillä Milla tuli yhtäkkiä kipeäksi. eilen oli ihan normaali touhukas itsensä ja aamullakin vielä. aamupäivällä kun oltiin ulkona neiti yhtäkkiä ilmoitti että alkoi ahdistaa eikä saa henkeä. no pika pikaa kotiin ja lääke ottamaan. neidiltä pääsi oikein itku matkalla kotiin (matkaa noin 100m) eikä olisi jaksanut millään kävellä. mittasin sitten kuumeen samalla kun tuntui tyttö kuumalta ja 37,2 näytti. tunnin päästä olikin sitten jo 38,4 ja siitä vajaa tunti niin 39,6. että ei ihme jos tuntui heikolta olo. nyt on sitten neiti lähes koko ajan nukkunut, milloin sohvalla ja milloin sängyssä. äsken oli vielä kuumetta 39,5. raukka on pernyt minulta tuon että kun kuumetta tulee niin sitä tulee nopeasti ja paljon. saa nähdä nyt miten yö menee.
Mealla taas meni masu sekaisin jostain syystä (söi eilen illalla ja aamupäivällä viinirypäleitä mutta ei niistä ennen ole mitään tullut oireita ja tutteli omneota sai eilen ehkä 5ml) ja muutamat ihan löysät neiti väänsi. ne polttivat pepun lähes rakkuloille eli sitä on nyt neiti sitten huutanut kun takamus on hemmetin kipeä. ilman vaippaa on saanut olla vähän väliä ja peppua on huuhdottu ahkerasti sekä sinkkivoidetta on pukattu ja paljon. tilanne ennen nukkumaan menoa saatiin siis hiukan paremmaksi.
ja sitten vielä: isäntä teki tänään 15 tunnin työpäivän eli apuja ei hänestä ollut. jotenkin tuntui (nyt kun tilanne on rauhoittunut) että jopas oli hirveä härdelli ja että aiemmin meillä oli (lähes) aina tälläistä (Mea itkee jatkuvalla syötöllä) ja nyt yhden häsmäkkä päivän jälkeen olen aivan puhki. olipas sekavasti sanottu :)
ja nyt lämmitän itselleni glögiä ja tuijotan tovin telkkaria (ja odotan milloin yöhärdelli alkaa...) ajattelematta mitään :)
meillä nukkuu tällä hetkellä kaikki kun herättiin aamullakin jo ennen kuutta. Millalla oli jano jne niin herätti sitten Meankin samalla.
kuumeilu jatkuu ja kurkkukipu mutta kurkku ei edes punoita Millalla. kovasti suree kun meidän piti lähteä leffaan tänään kahdestaan ja nyt ei sitten voidakkaan mennä :( pikku raasu
Mea on vielä toistaiseksi terve. tosin en epäile etteikö pöpö tarttuisi Meaan myös. neiti parka nukahti tänään ruokapöytään kun muut vielä söi. luulin että pelleili mokoma mutta ei: syvään uneen ehti ihan hetkessä :) niitä unia on neiti sitten vedellyt iskän kainalossa 2,5 tuntia suunnilleen, saa nähdä milloin heräävät.
meillä näyttää vähän tyhjältä: koriste esineitä ja " baarikaappi" sekä hyllyt on tyhjennetty ja tavarat laatikoihin ahdettu. tänään ajattelin laittaa Mealle pieneksi jääneet vaatteet laatikkoon ja muitakin vaatteita voisi jo vähän pakkailla :) huomenna on kaupanteko uudesta kodista. onneksi ukki (mun iskä) pääsee lähtemään töistä ajoissa ja tulee kaitsemaan tyttöjä ettei tarvitse ottaa niitä mukaan. voisi olla aika hulinaa jos neidit mukana olisivat :)
nyt jänskään täällä että iskeekö tuo tauti minuun. alkaisi ensi viikolla työt... kukas muuten tietää millä tavalla kelaan pitää ilmoittaa työssäolo tunnit? vai mitä sinne pitää ilmoittaa? kun olen kuitenki edelleen kotihoidontuella niin jotainhan sinne täytyy ilmoittaa joka tapauksessa. ja nyt supertyhmä kysymys: kumpi verokortti on voimassa kotihoidontuen ajalla tehdystä työstä? yhden ystävän kanssa erimielisyys asiasta...
ja en ole ehtinyt tänne sitten millään!
Millalla todettiin nyt sitten astma. perjantaina oltiin rasitusoskillometriassa ja siellä oli aivan mahdottoman kummallinen hoitaja asiaa hoitamassa: ei esitellyt itseään, ei juurikaan kertonut mitä tapahtuu ja kun kysyin miltä ne käyrät nyt sitten näyttää niin katsoi minua kuin halpaa makkaraa. lopuksi kyselin että miten ja milloinkohan saadaan tuloksia itselle tietoon niin hoitaja vastasi " kai ne kotiin joskus tulee" . no, illalla sitten soitti meidän tutkimuslääkäri (Flora- tutkimuksesta) että nyt vähän helvetin äkkiä tytölle lääkkeitä hakemaan! anteeksi kiroiluni :-o keuhkot kuulemma ihan jumissa tytöllä ja että aamuisen hoitajan olisi kuulemma pitänyt toimittaa kiireellisenä paperit lääkärille. meidän lääkräi lupasi kyllä antaa palautteen kyseiselle hoitajalle ihan henk.koht. onneksi meidän omahoitaja oli itse hakenut tulokset ja kiikuttanut ne lääkärille pikaisesti (lääkäri ei ollut edes samassa talossa tai edes samassa kaupungissa koko päivänä...) nyt on siis teholääkitys neidillä kuukauden verran käytössä ja sitten saadaan vähän vähentää pikkuhiljaa. enää ei tyttö öisin yski ja heräile ollenkaan. ja me pölhöt ei tajuttu näitä(kään) oireita astmaan kuuluviksi. tottahan toki tyttöä pelottaa yöllä kun ei meinaa henkeä saada! eikä tuo raasu ole osannut sanoa mitään ja vinkumistahan ei ole korvakuulolla huomannut kukaan koskaan. onneksi asia on nyt hoidossa. harmittaa vaan tytön puolesta kun ei olla mitään mistään tajuttu :(
Mea on tomera pikku neiti edelleen. polkee jalkaa jos ei hommat etene hänen mielestään oikein tai oikeassa tahdissa. osaa myös komentaa tehokkaasti kiljumalla... ruoka on alkanut maistua neidille ihan mahdottoman hyvin ja ollaan nyt yhtäkkiä saatu riisi ja maissi sopimaan neidon ruokavalioon :) nyt jos vielä se perunakin saataisiin niin kaikki olisi aivan mallillaan :)
minä olin lauantaina muutaman tunnin harjoittelemassa uudessa työpaikassa. ihan mukavaa oli muuta jotenkin kaipailen entiseen työhöni (jossa minulla siis paikka on vieläkin). siellä kaikki on niin tuttua ja " helppoa" . ehkä vanha koira ei opi enempää uusia temppuja ;) ukon selkä ei vieläkään ole hyvä ja selänlämmitin on vieläkin kesken. uutta asuntoa ollaan katseltu urakalla. jos ihan oman ostaisi. sellaisen missä voisi sitten pidempään asua kaikessa rauhassa :)
noin, nyt on tiedot päivitetty ;) jos alkaisi kotihommiin kun tuon pikku eukon sain juuri nukkumaan ja isompi katsoo vielä hetken elokuvaa
LOISTAVAA LOKAKUUTA KAIKILLE! :)
ps. Milla täyttää tasan viikon päästä 5v. jännitystä on siis ilmassa ;)
ja mukavaa oli :) lapsilla oli mukavaa ja aikuisilla myös. Mea hurmasi kaikki Ihaa- puvullaan ja kun neiti on kuin Ihaa luonteeltaan, välillä. iltakin sujui mukavasti muutamien ystävien kanssa maailaa parantaen ja sunnuntaina selvittiin jopa yhtä asuntoa katsomaan. ja onneksi selvittiin! se asunto (rivitalonpätkä) on meidän tuleva kotimme :)
tässä oli pikakuulumiset kun minulla on pää niin kipeä ettei pysyty tämän enempää pystyssä olemaan.
kiva kuulla että synttärit meni kaikin puolin hyvin :-) ja onneksi olkoon tulevasta uudesta kodistanne :-) milloinkas meinasitte muuttaa ja onko isompi kuin teidän nykyinen kotinne, jos saanen kysyä? Rivitalossa mekin asutaan tällä hetkellä, tämä on sellainen kolmen asunnon rivitalon pätkä ja mukavaa on ollut asustella, varsinkin kun naapurit on ihania ja kuitenkin saa olla omissa oloissaan ja tätä voisi sanoa pieneksi omakotitaloksi :-)
odotellaan että ruoka valmistuu, sitten meinattiin mennä ulkoilemaan toisen kerran jo tänään kun on ollut hyvä ilma ulkona.
kuinkas sinulla milla-mea on muuten puikot heilunut?? :-) minä meinasin pojalle ruveta tekemään mustia lapasia johon tulee pääkallon kuva, neitikin totesi että hän haluaa kanssa mustat lapaset jossa sama kuva vaaleanpunaisella langalla :-))
ensi viikko onkin syysloma viikko ja isäntäkin pari päivää on lomalla, ihan mukava juttu.
mutta nyt lapset ruokkimaan :-)
tupu: muutetaan marraskuun viimeinen päivä eli saan rakentaa joulun sitten uuteen kotiin. hitusen on isompi tämä uusi vaikka huoneluku pysyy samana ja pääasia on että saadaan oma sauna :) meilläkin on kolmen (tai neljän) asunnon rivitalo mutta taloja onkin sitten enemmän samassa yhtiössä. kovin olisin halunnut neljä huonetta ja keittiö asunnon mutta kun ovat niin hirmuisen kalliita täällä pääkaupunkiseudulla ettei voinut vielä sellaista ostaa. ja mukavasti tytöt pärjäävät vielä samassa makuuhuoneessa (sen mitä nyt siellä edes nukkuvat...) puikot eivät ole ihan hirmuisessa käytössä kun on ollut älyttömästi muuta hommaa. minun ei kannata villasukkia tai lapasia tehdä kun niitä tulee ainakin viidet taas joululahjoiksi isomummoilta :)
tänään on jo siivottu koti ja toinen pesukoneellinen pyykkiä hurisee. ajattelin tänään vielä vaihtaa lakanat niin saa viikonlopun olla siivouksien suhteen aivan rauhassa. ruuankin teen viikonlopulle valmiiksi jo tänään :)
muistatteko kun kerroin käyneeni töissä? no se jäi yhteen vuoroon siinä paikassa. sieltä ei ole kuulunut kolmeen viikkoon mitään vaikka lupasivat soitella kun vuorolista vaihtuu että miten minulla on vuoroja. noh, kävin sitten eilen ilmoittamassa vanhaan työpaikkaani että palaan töihin ja sanoin että vain iltavuorot (välillä vkl yöt myös) sopii. siellä olivat tyytyväisiä että palaan töihin :) onneksi oli siis tuo tuttu ja turvallinen työpaikka olemassa mihin palata.
ensi viikolla ajattelin jo aloittaa pakkailun, lähinnä koriste-esineitä jne laittelen laatikoihin. samoin täytyy alkaa kuskata vanhaa " rojua" (yksi vanha sohva, yksi kirjoituspöytä...) huitsin nevadaan täältä koska minä en niitä enää suostu uuteen raahaamaan. isäntä yritti sohvasta sanoa että jos sen tyttöjen huoneeseen laittaisi mutta mitähän ihmettä ne sillä siellä mitään tekisi? olisi vain tiellä ja pölyä/rojua keräämässä. ja kun ei ole edes vuodesohva että saisi mahdollisille yökyläilijöille sängyn siitä.
sellaisia tälle päivälle. MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE :)
Lämminhenkistä keskustelua samanikäisten lasten äitien kesken:
http://p1.foorumi.info/kullanmurujenaidit/
iltaa...
kyllä se oma sauna on niin ihana juttu, että siitä en enää koskaan luovu :-) se on niin kätevää kun saa milloin tahansa laittaa saunan päälle ja saunoa kaikessa rauhassa.
Oletkos milla-mea tai muutkin äidit jouluihmisiä?? minä olen sillä tavalla että tykkään laittaa ja koristella kodin ja laittaa valoja ulos (tosin ulkovalot laitan jo marraskuun puolella :-)) ei malta odottaa) ja sitten leipoa joulujuttuja ym.kivaa ja lahjojen hankinnan aloitan jo hyvissä ajoin.
minäkin tein tänään kunnon siivouksen, vein matotkin ulos :-) kun lapset oli hoidossa ja viikonlopun ruuan teen aamulla kun isäntä lupasi kuoria perunat, perunalaatikkoa varten :-)
mukava juttu milla-mea että pääsit vanhaan työpaikkaan vielä takaisin töihin. kummallista on tuo että eivät ole ilmoittaneet sieltä toisesta vaikka lupasivatkin. meilläkin isäntä on sellainen että tahtoisi säilyttää vaikka mitä :-) välillä oikein ärsyttää tuo tapa...
Mikolla on nyt " kausi" menossa että joka paikkaan pitää kiivetä, sitten huudetaan kurkku suorana kun ei pääse alas :-) ja sitten makkaraa haluaisi syödä vaikka miten ja nyt ei puuro mene ollenkaan suuhun, muroja tykkää syödä kun veikka ja siskokin syö niitä...
mutta nyt saunaan ;-)
huomenia, viikonloppu takana ja minunkin reissu kotipuolessa sujui hyvin vaikkakin oli rankka viikonloppu, kyllä oli aikamoinen järkytys kun perjantaina menin kun näin isäni, kun oli " kutistunut" puoleen siitä mitä ennen oli, piti muutaman kerran nielaista että pystyi puhumaan äitillekin. tein vaikka mitä hommia kotona ja sitten vielä äitiäni käytin päivystyksessä kun hänen kätensä turposi, no siinä oli paha ihonalainen tulehdus :-( toivottavasti hänen saamansa antibiootti tehoaa, ettei joudu vuodeosastolle. ja teki pahaa kun lauantaina isä sanoi kun oli sängyssään että pitääkää tytöt äitistä huolta,että hän on valmis lähtemään....siinä vaiheessa piti mennä muualle kun itku tuli ja tulee melkein nytkin...
mutta isännällä ja lapsilla oli mennyt hyvin täällä ja paikatkin oli suht hyvässä kunnossa :-) nyt ajattelin vaihtaa olkkariin verhot ja pestä pyykkejä, kun sitä hommaa isäntä ei ollut tajunut tehdä.
tämä onkin lokakuun viimeinen viikko, sitten ollaankin jo marraskuulla :-) ja joulu lähenee, meidän neitin 4-vuotis synttärit ja muuta mukavaa.
mutta nyt juon kahvikupillisen ja rupean touhuamaan lapsukaisten kanssa.