Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

----- MAALISMASUT viikko 44-----

27.10.2008 |

Huomenia vain kaikille pitkästä aikaa.

En ole ennen ketjua aloittanut, joten toivotaan, että hyppää oikeaan paikkaan!!!

Jos joku viittii, niin laittakaa linkki edelliseen... voisin ehkä sen jopa saada toimimaan, mutta paree kun ei näin yö vuoron jälkeen / aamupöpperössä edes yritä :)

Ahkerasti olen taas känyt lueskelemassa, mutta oma kirjoittelu on jäänyt, kun tuntuu, ettei ole ollut oikein mitään kirjoiteltavaa...

Olo on ollu oikein hyvä koko "keskivaiheen". Ainoana harmina on jatkuva pääkipu, johon ei ylläri ylläri mikään Panadol auta... Syynä pääkivulle on niskojen ja selän jumitus... Niskoja olen käynyt hierojalla hierottamassa, mutta eipä se kauaa auta, kun alaselkä sen kun jumittaa lisää, eivätkä sitä hiero... Soittelin jo naphrapaatille ( tai miten nyt kirjoitetaan) ja kyselin akupainannasta, mutta ei suostunut sitä tekemään, koska viikkoja jo 22+ kasassa :( No ei auta... Avokki aina välillä pyörittelee hartioita auki, kun oikein kivistää, joten eikö se tästä!!

Viime to käytiin Ultrassa ja kaiffarilla oli kaikki hyvin :) Onneksi!!

Kätilö tosin oli niin älyttömän tylsää sorttia, ettei mitään rajaa.. 1. ultrassa kätilö oli aivan ihana, oikein ensisynnyttäjän unelma. Nyt tämä kätilö vain sohi sen kapulansa kanssa kauhialla vauhdilla, mutisi jotain epämääräisiä eikä kertonut mitään, mitä mittasi ja mitä näkyi :( Olisi edes hetken pitänyt paikoillaan, että olisi nähnyt vähä kaiffarin liikkuvan :)

Eli ultran jälkeen ei siis tietoa, että vastaako koko viikkoja, ei tietoa sukupuolesta, ei mitään... Tärkeintä nyt kuitenkin on, että kaikki oli ihan kuin pitikin!!!!

Ensimmäiset liikkeet tuntui viime viikolla (vko 21), joista ei voinut erehtyä :)

Liikkeet tuntuu lähinnä vasta vain kun tosiaan sänkyyn rauhoittuu makaamaan, mutta on se NIIIIIIIN ihana tunne :) Harmi kun mies ei vielä tunne vatsan päältä.

Alunperin suunniteltiin ostavamme kaikki vauvakamat sitten joulun jälkeen veronpalautusrahoilla, mutta uutena suunnitelmana päätimme nämä rahat sijoittaa uuteen kunnon sänkyyn, nyt kun siihen kerrankin on tilaisuus ja olemmekin sitten ostelleet jo paljon vauva-juttuja vähän joka tilistä. Ensimmäinen kun on tulossa, niin joudumme ostamaan kaiken ja kavereilla ei vielä ole lapsia tai ovat niin pieniä, etä kamat on ahkerassa käytössä, niin ei lainaaminenkaan/ostaminen heiltä onnistu... Kallista lystiä :)

Ostamatta olisi vielä turvakaukalo, itkuhälytin ja sänky... muuten alkaa perus jutut olla kasassa..

Meikäläisen hermoilla tuskin aletaan kestoilemaan, muttavoihan sitä aina yrittää!!

Mutta tälläistä tänne Pohojammaalle tällä erää...

Anzi ja Kaiffari 22+2

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten minäkin...= ) Lukemassa olen käynyt alusta asti täällä odotus-puolella ja jonkin verran vauvakuume-palstalla. Aiemmin palstailin, kun odotin 2004 toista lastani joulukuisissa.

Eli täältä Etelä-Lapista kirjoittelen. Kolmas lapsi tulossa. LA 15. maaliskuuta, esikoisella oli myös sama laskettuaika.

Kaikki mennyt taasen aivan kirjojen ja kansien mukaan. Rakenneultra on tämän viikon perjantaina.

Odotuksen lisäksi tapetilla työpaikan vaihto, homevaurioiden korjaus, pois muutto, opiskelu...Näin alkuun. Eli ei käy aika pitkäksi.

Liikkeet tuntuneet nyt aivan selvästi pari viikkoa.

Emilii

Vierailija
2/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkään aikaan tullut kirjoitettua tänne, lukemassa olen kyllä käynyt mutta kun tuntuu ettei ole mitään uutta kerrottavaa. Perjantaina kävin neuvolassa, kaikki hyvin. Nyt tulevana perjantaina olisi rakenneultra, jännittää! Seuraavalla neuvolakäynnillä saa jo sen todistuksenkin että voi Kelalta hakea äitiysavustusta ja äitiysrahaa! En ole vielä päättänyt mitä tehdä äitiysavustuksen suhteen. Vaatteita meillä on paljon ennestään mutta kuitenkin haluaisi jotain uuttakin. Pitää miettiä asiaa vielä.

Pahoinvointi alkaa vihdoinkin olla takana, mitä nyt välillä tulee sellaisia pieniä pahoinvointihetkiä, oksentaa ei sentään ole tarvinnut nyt muutamaan viikkoon. En ole vielä kertonut työpaikalla, eikä myöskään tulevat isoveljet tiedä tulevasta vauvasta. Kerromme sitten rakenneultran jälkeen.

Muutenkin on paljon helpompi olla nyt kun vauvan liikkeet tuntuu päivittäin, siihen asti että liikkeet alkoi tuntua oli välillä aika huolestunut olo kun ei tiennyt mitä vatsassa on tekeillä ja oli pitkä aika neuvolakäyntien välillä.

Hyvää viikkoa kaikille maalismasuille, ja tervetuloa uudetkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainhan sen edellisen viikon linkin lopulta näkyviin kun vähän harjoittelin...:)

Tänään olin aamupäivällä taas neuvolassa, ja nopeasti sieltä tälläkin kertaa ulos selvittiin. Ihan jännä, miten tällä toisella odotuskerralla kaikki neuvolasysteemit on hoituneet niin helposti, kun moni asia on jo ennestään tuttu. Hb oli nyt 31, verenpaine ok (en muista tähän hätään lukuja) ja sykkeet (140-150) kuului nätisti.

Onko muuten teillä, joille nyt vauvan sukupuolesta on tullut ultran kautta "varmuus", noi sykkeet näyttäneet yhtään suuntaa sukupuolen suhteen? Kun jotkuthan on sitä mieltä, että pojilla on korkeampi syke ja tytöillä matalampi, ja toi 140-150 lyöntiä on kai suht. korkea luku. En kyllä yhtään muista, minkälaisia arvoja esikoiselta saatiin, joka on siis tyttö. Että voisiko olla poika tulossa.

Tällä hetkellä ei oikein ole mielessä mitään ihmeempiä hankintoja, joita tälle tulokkaalle pitäisi hommata. Esikoiselta periytyy kaikki vaunuista, pinnasängystä ja turvakaukalosta alkaen. Ja vaatteista kaikki värin ja kunnon puolesta käyttökelpoiset. Paljon tavaraa (esim. noi yhdistelmävaunut, matkarattaat, hoitopöytä, vaatteita...) ostettiin jo esikoiselle käytettynä, mutta silti sitä rahaa saa kyllä uppoamaan noihin ihanuuksiin paljon. Että ihan mukavaa kun nyt ei tarvitse läheskään yhtä paljon laittaa pennosia likoon.

Lopuksi vielä tervetuloa uudelle/uusille maalismasuille! Kiva kun edelleen ilmoittautuu lisää väkeä rinkiin.:)

Nasuliini ja Skepi 18+6

Vierailija
5/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä viikoilla tuo 140-150 on ihan normaali eli vaihteluväli ei yleensäkään ole niin suuri että tuosta voisi jotain sanoa. Jos nyt vallan tikittäisi 150-165 tai toisaalta 130-140 niin joku voisi uskaltautua arvailemaan... Meillä esikolla oli vallan poikasykkeet ja tyttö tuli. Oli myös selvä linea negra. Ja poikamaha. Nyt viivaa ei vielä näy, mutta sykkeet 150+. Enpä lähtis tosiaan näistä arvailemaan. Pahoinvointi oli nyt pahempaa ja kesti vähän pidempään, mutta tiedä siitäkään sitten. En ole vieläkään pönttöä halaillut kummassakaan raskaudessa. Mieliteot myös tässä raskaudessa erilaisia: esikosta suolaista, tästä kaikkea raikasta ja kylmää. Ultra huomenna, mutta taidetaan suosiolla odottaa sukupuolen selvittämisen kanssa maaliskuulle :-)

paksuja vointeja kaikille ja tervetuloa uudet kirjoittelijat!

äippä + JuusoJosefiina 19+4.

Vierailija
6/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sykkeethän menee niin päin, että tytöillä on korkeammat ja pojilla matalammat. Tuo 140-150 menis kyllä vielä matalan, eli pojan puolelle. Tytön sykkeiksi vois ajatella 150 ja yli.

Äkkiä mietittynä meidän lähipiirissä on paria poikkeusta lukuun ottamatta meneet nuo sykkeet "oikein". Mutta hauskaa arvailuahan se on ja poikkeuksia löytyy aina.

Esikoisesta oli mukava kätilö neuvolassa, joka aina arvaili noita sykkeitä. Ja oikein ne ainakin meillä meni. Tämä kätilö on jo eläkkeellä, nykyinen kertoo sykkeet kysyttäessä.

Alkuraskaudessa on kaikilla samat sykkeet. En tiedä mitä alkuraskaudella tässä tapauksessa tarkoitetaan.

Meillä kaveripiirissä nuo sykkeet on aina suuri spekuloinnin aihe ja aina niitä kysellään =)

AnniHelena rv 22+1

Vierailija
7/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli vallan hienosti! Vauveli vastasi viikkoja hienosti ja potki todella kovasti. Vehkeitä ei näkynyt vaikka jalkojaan levitteli, joten kätilö arveli tytöksi =) se olisikin kiva piristys poikien jälkeen. Vaikka kyllä meille poikakin sopisi. Nyt jo tuli kamala stressi kun ei voi nyt sit varmasti tietää, että onko tyttö...kun kävin poikien vanhoja vauvanvaatteita läpi ja ne ovat niin niin sinisiä, että jos mä yhden ja ainoan tytön saan tässä elämässä niin en todellakaan aio niihin pukea..! Enkä tarkoita mitään että pelkkää vaaleanpunaista, ,mutta tyttömäistä pitää olla!

Eipä tässä taas tänään sen kummempia!

Äiti1983 Alma 20+6

Vierailija
8/25 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti meinas unohtua kirjoittelu kun rupesin kattoon ku 4:sen sairaalassa synnytetään.. :)

Eipä oo paljoa tullut kirjoiteltua, tuntuu ettei mitään ihmeellistä tapahdu vaikka siis tapahtuu paljonkin.. Luen kyllä useasti. Meillä on kanssa ilmeisesti tulossa totaalinen remppa ja sitten muutto ja samalla paikkakunnan vaihto, siis ennen kun vauva syntyy, lisäks aloittelen me&i vaatteiden myyntiä, kohta painaa jo joulu päälle ja sitä ennen ois vielä esikon 5-v synttärit..

Masu tuntuu kasvavan, ite ja mies huomaa mutta ainakaan kukaan ei oo mitään sanonut, anoppi ja appi ei tiiä vieläkä. Ei muka oikeeta hetkeä, mutta nyt vaan tuntuu siltä.. Ja töis en ole kertonut, kohta sekin eessä, eikö n 2 kk ennen ku aikoo jäädä pois..

Rakenneultra tulossa nyt ke, jännittää kyllä kovin kun liikkeitäkin tuntuu mutta aika harvakseltaan.

Joku oman painon nousua pohti: voin nyt aivan suoraan laittaa myös kiloja: oma arvio painosta oli ekas neuvolas 75 kg ja vaaka näytti 74,1 (viikkoja oli 8) ja seur viikkoja oli 16 ja vaaka näytti 71,5 kg ja eipä oma vaaka juur oo vielä noussu vaikka nyt sitten miltei 20, huomenna aion taas rohkaistua :) Mulla on tosin aina tullut alaspäin alussa ja olipa tuota nyt varaakin. Ekassa paino nous n 13 kg ja tokassa 11 kg joten toiveita on myös tässä. Ja vauvat ollu 3,7 kg ja 4,150 kg. Eli niin, aika vuodatus.

JA sykkeistä: meillä aina ollu korkeat ja myös tällä siellä 160 kieppeillä, molemmant masut olleet poikamallisia, mutta ei viivaa ja aina suolanen ruoka jne kiehtonut kuten myös nyt.. Mutta meilläpä on siis tyttöjä! Kumpi vaan kelpais nyt mutta jotenkin tyttö tuntuu nyt luontevammalta jos niin vois sanoa.. Mutta palaillaan taas!

terv. Tanja rv 19+6 ja tytöt

Vierailija
9/25 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki kunnossa. En kysynyt sukupuolta, mutta en mielestäni myöskään nähnyt jalkovälissä mitään "ylimääräistä" eli toista tyttöä veikkaan vaikka raskaus on ollut erilainen kuin eka.

Painonnoususta: lähtötilanteessa painoindeksi n. 20, nyt tullut kolmisen kiloa lisää. Sama tahti tais olla viimeksi ja lopputuloksena +12 kg, joista viimeiset 4 kg tipahti kun täysimetys loppui. Lähtötilanne tähän toiseen raskauteen siis aika sama kuin ekaan enkä yhtään aio vaakaa tuijottaa.

Nyt kertomaan esimiehelle....

Vierailija
10/25 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään suuria mullistuksia, ultraa odotellessa.. Ultra olisi siis 6.päivä; ei enää mitenkään kauhean kaukana mutta tarpeeksi kuitenkin.. =) Töissä esimiehelle ajattelin kertoa vasta tuon ultran jälkeen.. näkee että onko siellä kaikki kunnossa ensin..

Tuolla aiemmassa pinossa oli muutamia kohtalotovereita joille pojan nimi oli yhtä hankala keksittävä kuin meille.. Jokos teillä on ongelma ratkaistu? Minulla välähti tuossa yhdessä yövuorossa ollessani nimi päähän ja mieskin tykästyi; nimi asia on siis järjestyksessä..

Sykkeistä. Meille esikon sykkeet olivat aina lähemmäs 170:ntä.. ja esikko on siis tyttö.. Tästä toisesta ei tarkkaa lukemaa olla vielä saatu, mutta noin korvakuulolla kuulostaisi hieman rauhallisemmalta tuo syke..

Syke joo on rauhallisempi, mutta asukki muuten ei.. esikolla ei tällaista menoa ollut mahassa koskaan, tällä tulevalla taasen melkoista mesoamista.. no hyvähän se on että itsestään ilmottelee niin ei tarvitse huolestua.. Tässä yks päivä miehellekin sanoin että kun hyyryläinen tuosta kasvaa ja potkut vahvistuu ja voimistuu niin pysynkö enää sohvalla kun mesoaminen alkaa.. =) Aamulla kun herää niin löytää vielä joku kerta itsensä lattialta... =)

Tarttis alkaa esikon synttäreitä järjestämään ja miettimään.. joulukuussa tulisi jo 4v mittariin.. vähän venähti suunniteltua pidemmäksi ikäero minun ammattitutkintoni takia, mutta tällä hetkellä tuntuu ihan hyvältä erolta kuitenkin.. esikko kun on muutenkin omatoiminen touhutäti, ja osaa jo itsestään suurimmaksi osaksi huolehtia.

Kuulumisiin!!

Vierailija
11/25 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sykkeistä:esikolla oli aina 150-160 ja tyttö on.Nyt siis poika tulossa ja sykkeet on alemmat,viimeksi oli 120-140.

Ja LillaMy,sama täällä,esikko oli paljon rauhallisempi eläjä masussa...Tämä ihan hurjaa meuhkaamista pitää välillä,tuntuu että kaivautuu nahkasta vielä läpi!

Nimiasiaa.Mieleiset nimet on löytynyt,mutta vielä pitää kuulostella että mitä mieltä mies niistä on kun suvussa sattuu jo samoja nimiä olemaan.Mut ei sitä voi kyllä ruveta liiaksi siihenkään tuijottamaan että kenellä sattuu sama nimi olemaan kun ei sitä nimeä ikinä muuten löydy,aina jollain tutulla on sama....ne nyt vaan kolahtaa niin hyvin että en rupeis enää mielellään uudelleen miettimään.Jotenkin pää ihan jumissa,semmonen tyhmä olo ja ei taho nähdä kunnolla,taitaa olla migreeni tulossa.

Sunny 21+5

Vierailija
12/25 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut niin häähumussa, etten ole ehtinyt lainkaan kirjoitella tänne, vaikka olenkin käynyt päivittäin lukemassa kuulumisia.

Sitä ollaan nyt sitten naimisissa ja ihan hyvin on elämä alkanut kulkemaan tämän siviilisäädyn muutoksenkin jälkeen. Häät oli aivan mahtava kokemus ja vaikka myöhästyinkin vihkimisestä muutaman minuutin, niin onneksi pääsin naimisiin. Se on sääli, että päivä meni aivan liian nopeasti.

Voisi sanoa, että jonkin asteinen häiden jälkeinen masennus ehti tulla. Olo oli jotenkin niin tyhjä kun ei ollut enää mitä suunnitella.

Onneksi tilanne on nyt korjaantunut ja olen alkanut kutomaan Tiuhtille sellaisia hahtuvaisia vaipankuoria. Ne on maailman helpoimmat tehdä ja yhdet housut tulee päivässä. Näkee hyvin oman edistymisensä ja sitten kaikkia kivoja hahtuvan värejä on mahtava yhdistää keskenään ja ties miten.

Seuraava projekti on sisävaipat. Saan viikonloppuna ompelukoneen ikilainaan ja sitten voin alkaa ompelemaan vaippoja.

Olen miettinyt, että onko tämä touhottaminen jotenkin aivan tyhmää, kun lapsen syntymään on vielä 4 kuukautta, mutta sittenhän kaikki on valmista. Jotenkin tuollainen tekeminen tuo tämän lapsen lähemmäksi.

En ole vieläkään tuntenut liikkeitä, vaikka olen jo 20. viikolla. Mutta en osaa epäillä, että jokin olisi pielessä. Kyllä nämä jutut menee yleensä niin kuin pitää. Ja jos asiat on pielessä, niin ei ne varmaankaan parane jos huolehdin siitäkin vielä. Puhun vähän sekavia.

Rakenneultra on kuitenkin 7.päivä ja sitä odotan kyllä kiivaasti. Meillä on vain kuva vauvasta rv 11+3 ja nyt ufo on kai jo kasvanut ihan ihmisen näköiseksi. Olen mä sen verran utelias, että pienen haluaisin nähdä ja tutustua ehkä vähän paremmin.

Puhutteko te jo masuasukille?

Mä en ole siihen vielä totuttautunut, mutta varmaan sitten, kun alan tuntemaan liikkeet tulee juteltua enemmän.

Tiedättekö te arvon kestoilijat hyvää kaavaa pienelle sisävaipalle. Olen yrittänyt etsiä ja olenkin löytänyt muutamia, mutta en oikein ole vakuuttunut siitä, mikä lopulta on hyvä vaippa ja mikä ei. Joten neuvoja tässä asiassa kaipailen.

Raskausoireena ollut väsymys on myös jossain määrin jatkunut edelleen. Toivon, että aloittamani d-vitamiini ja muu vitamiinikuuri korjaisi tilanteen ja tekisi minusta energisen, mutta luulen, että se on itse otettava itseään niskasta kiinni, että saa jotain aikaan.

Mun gradu nyt on lähinnä asioita, joita pitäisi saada tehtyä, mutta olen haudannut ajatuksen jonnekin bittiavaruuteen.

Mutta mites muilla mammoilla?

Hauskaa viikonloppupuolta kaikille!

Terveisin

Kaisa ja Tiuhti rv 19+1

Vierailija
13/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Kaisalle onnea siviilisääädyn vaihtamisesta :)

Sitten tuosta tuskaisesta pojan nimi asiasta... kun sitä ei vain ole. Näin jo toissa yönä painajaista aiheesta :D Olin joutunut mielisairaalaan ja siellä tiukka naisjohtaja kysyi jossain pois pääsy haastattelussa " Joko keksit sen pojan nimen?" ja kun en osannut sanoa mitään niin en päässyt pois koska "jos et osaa noin helppoa asiaa päättää,miten kuvittelet pärjääväsi ulkomaailmassa?"

Mulla jatkui sairasloma 2 vkoa selän takia ja vähän se lääkäri sanoi et "varaudu ettet palaa enää työhön tämän raskauden aikana"

Noh,ei mulla sitten tuon kummempaa :)

keyes rv 21+2

Vierailija
14/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnu pari viikkoa mennä etten oo edes käyny lukemassa juttuja, joten olen aivan pihalla mitä täällä on tapahtunu.

Meillä rakenneultra oli viikko sitten ja kaikki kunnossa. Heti ku kaveri tuli ruutuun niin unohdin täysin etsiä mahdollisia vehkeitä jalkojen välistä. Ei siis tietoa sukupuolesta, pääasia että kaikki on kunnossa ja kasvu kohillaan. Aika vahva "tyttöolo" on, mutta maaliskuussa se sitten viimeistään selviää :) Potkut on jo lujia eikä niitä voi olla huomaamatta. Enää ei tarvi edes maata selällään vaan seistessä jo tuntee oikein hyvin. Ultrassaki lääkäri tuumas, että vilkas kaveri ku koko ajan pyöri ja potki. Isäänsä kai tullu ku on jo nyt niin levoton :) Vaikka potkut aina välillä on erittäin lujia ja osuessaan väärään paikkaan vähän epämiellyttävän tuntosia niin on se silti ihanaa. Tietää ainaki, että kaikki on kunnossa.

Joku kyseli mahalle puhumisesta... Meillä on kyllä juteltu jo viikkojen ajan. Siitä lähtien ku potkut alko tuntemaan niin olen joka ilta ennen nukkumaan menoa kertonu kuulumusia :) Aika hassultahan se tuntuu, mutta aina sieltä vastauksen saa. Isääkin olen yrittäny saada puhumaan mahalle mutta sille se ei tunnu olevan niin luonnollista. Ei kuulemma keksi mitään sanottavaa :)

Vointi on moneen viikkoon ollut erittäin hyvä. Päänsärky ja väsymys lähti rautakuurilla. Viime viikolla oli niin paljon energiaa, että siivosin koko asunnon ja joka huoneesta vaihtui järjestys samalla. Myöskin oma makkari vaihdettiin isompaan niin saadaan sitten vauvansänky paremmin mahtumaan. Meillä vielä tavaroista hankkimatta turvakaukalo ja jotain pientä tavaraa mm. amme, hoitoalusta jne... Suurin osa tavaroista on saatu siskolta ja se onkin ollu iso rahansäästö ja apu. Vaunut ostettiin käytettynä.

Ensi viikolla alkais synnytysvalmennus. Seuraavan kuukauden aikana on kolme käyntiä ja sitten vuoden vaihteen jälkeen loput kolme. Kuulemma nämä ensimmäiset kolme käyntiä on aika turhia, mutta pitää kai se käydä ainaki kerran katsomassa mikä on meininki. Onko muilla synnytysvalmennuksia edessä? Niissäkin kai eroja kaupungista riippuen... Täällä "pohjosessa" saa kyllä olla tyytyväinen neuvolan palveluihin, mutta se tärkein puuttuu eli synnäri. Lähimpään synnäriin matkaa n 200 km. Onko muilla samaa tilannetta? Itteä vähän kauhistuttaa ajatus niin pitkästä ajomatkasta siinä vaiheessa ku synnytys alkaa olemaan käsillä. No, mutta sitä on vielä aikaa murehtia...

Hyviä vointeja ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Lilliputti rv 21+4

Vierailija
15/25 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin rakenneultrassa tänään, kaikki kunnossa. Sukupuoliasiakin taisi selvitä mutta olemme miehen kanssa päättäneet pitää omana tietonamme. Pääasia kuitenkin että vauvalla näyttää olevan kaikki hyvin. Vähän pienempi kuin kuukautisten mukaan laskettu aika mutta niinhän se oli myös alkuraskauden ultrassa joten ei hätää.

Meillä on alle 10 km lähimpään synnytyssairaalaan, vaikka se on kyllä lakkausuhan alla. Mutta tuskin ehtii mitään tapahtua sen suhteen ennen maaliskuuta kuitenkaan.

Toivotan kaikille hyvää viikonloppua.

Vierailija
16/25 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heps,

kävin tänään toistamiseen rakenneultrassa. Niin kävin kaksi viikkoa sitten ekan kerran ja pikkuinen olikin pienempi kuin kuukautisista laskettaessa ja niinpä he pyysivät uudestaan tulemaan. Hyvä niin. Lapsella näytti olevan kaikki hyvin ja tänään sitten siirrettiin laskettua aikaa viikolla eteenpäin. Uusi la siis 18.3.

Muuten tämä päivä onkin ollut taas aikamoista lentoa.

Ensin esikon hoitaja soitti, että neito on loukannut jalkansa, no en päässyt häntä heti lääkäriin viemään kun oli itsellä aika ensin siihen rakenneultraan. Sitten menin viemään häntä lääkäriin ja odoteltiin siellä puolitoistatuntia!!! Eikä ne kuvanneet jalkaa vaan sanoivat, että jos se nyt ei tunnu 5 päivässä paranevan niin tulkaa sitten uudestaan. Noh, neito ei suostu edes varaamaan sille jalalle yhtään. Täytyy siis kannella häntä edestakas.

Pääsimme kotiin ja annoin neidolle ruokaa, sulatin hänelle leipää ja sitten huis leikkasin omaan etusormeen sahalaitaisella leipäveitsellä kunnon ventin. Teki kipeetä!!! noh, jospa tässä olisi tälle päivälle ihan riittävästi äksöniä. Huoh, toivottavasti viikonloppu on rauhallinen...

Hyvää viikonloppua itse kullekin.

t; Veksuli 20+2

Vierailija
17/25 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla koneella pitkästä aikaa oikein kunnolla! En voinut olla huutamatta huuto.netistä vähän tyttövauvojen vaatteita =) oli ihan pakko!

Vaunujaki olen käynyt ihailemassa vähän joka sivuilla!

Kiva makoilla täällä sängyssä läppäri sylissä ja "alma" potkii kokoajan tuohon läppärin reunaan =) meinaa vissiin että "Äiti ota se pois mun päältä!" * =)

Meillä muutenkin ollut pari erittäin potkurikasta päivää! Kamala mylläys kokoajan! Ihanaa! Vielä kun se ei satu...

Pakko varmaan kohta alkaa totuttautua ajatukseen että ei ainakaan pariin kuukauteen töihin mene ja tuskin sitten ollenkaan...kun viimeksi kun oli tuo pullistuma selässä niin se oli reilun kuukauden jälkeen paljon parempi ja 4 kuukauden jälkeen kivut poissa...nyt on mennyt pari kuukautta ja pahenee vaan...varmasi vaikuttaa se että masu alkaa olla iso ja muuttaa painopistettä.

No, eipä tässä muuta ku mukavaa viikonloppua teille!

Äiti1983+pojat+mies+alma 21+3 (kai?)

Vierailija
18/25 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmu stoorin kirjotin ja sit tää kone tilesti...

Meillä ei ollu synnytysvalmennusta viimeksi kun odotin,pikkukylällä jossa sillon asuttiin ei ollu tarpeeksi osallistujia enkä viitsinyt naapurikylän valmennukseen lähtee.Mutta hyvinhän tuo synnyttäminen luonnistu ilman valmennuksiakin!Enkä aijo osallistua nytkään,jos ne nyt edes uudelleen synnyttäjille sitä tarjoovatkaan.Eiköhän tuo suju ihan omalla painollaan,ja vanhasta muistista kun eihän viime kerrasta ole sitten kun kolme vuotta aikaa.

Yritin käydä vaateostoksilla,mut ei sieltä oikein löytynyt mitään kivaa johon tämä mun kamalasti pullahtanut maha(ja tissit) ois mahtunu.Ja siellä kaupan sovituskopissa mulle valkeni et miten iso maha mulla on,meillä kun ei oo sellasta isoo peiliä mistä oisin sen jo kokonaisuudessaan nähny...Ohhoh,sanon minä.Ihan kun ois enemmänkin viikkoja!En mä nyt enää ihmettele kun mies yks ilta saunassa sano et "ompas sulla pömppis",ja mä siihen sillon et "no eihän tää nyt vielä oo paha..."

Mut on se!!!!Näköjään...

Nyt mä oottelen et sataako tänään tänne pohjois-karjalaan lunta (tai edes räntää),mä kun ootan talvee jo kovasti=)

Sunny rv 22+1

Vierailija
19/25 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa netin kautta käytetyn turvakaukalon. Teenköhän hölmösti? Uskaltaisitteko te täällä?

T:Vacsuli ja papu rv20+3

Vierailija
20/25 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma uskaltaisinko. Onko se siis käytetty vai uusi? (sori kun unohdin jo että lukiko se viestissä) Käytetystä kun ei tiedä onko ollut esim jossain kolarissa, mutta jos on uusi niin kannattaa kyllä käydä tsekkaamassa jotain testituloksia merkistä esim tekniikan maailman sivuilta...ja tää tietty vaan mun mielipide.

Meillä kävi tuuri ton kaukalon kanssa kun anoppi ja äiti tilasi mulle keväällä vauvalehden ja sen sai ystävänlahjana. Brion kaukalo.