Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko teista ihan ok etta miehenne lahtisi toiselle paikkakunnalle tapaamaan kavereitaan vk-lopuksi ja kotiin jaisi 3kk vauva?

Vierailija
01.10.2007 |

Kotiin jäisit siis sinä ja vauva+mahdolliset muut lapset?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies vois mennä kunhan ei ihan jokaviikkoista olisi

Vierailija
2/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos olisi paljon lapsia niin sitten ei kiva jäädä yksin. Mutt ameillä lapset 3kk ja 2v10kk ja tuo olisi ihan ok. järjestely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin hänen kyllä korvaavan poissaolonsa myöhemmin ja järjestävän minulle apua tai seuraa siksi viikonlopuksi.

Vierailija
4/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kertoo naisesta, äidistä ja vaimosta jos tämä oikeasti ei pärjää muutamaa päivää lasten kanssa ilma nmiestä? Tai kieltää aikuista miestä tapaamastak avereita vain siksi, että hetkellisesti hänellä ei ole itsellään mahdollisuutta (tai siis halua useimmissa tapauksissa) mennä vastaavalla tavalla?

Sitten ihmetellänä kun mies haluaa pois avioliitosta mistä on tullut se kuuluisa kultainen häkki...

Vierailija
5/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon perheessä asia on hoidettu siten, että mies saa haahuilla reissuillaan niin paljon kun haluaa, kunhan pyytää äitinsä auttamaan kälyä lasten- ja kodinhoidossa. Ja anoppihan tulee joka kerta, kun häpeää poikansa käytöstä ja tekee kaiken miniänsä toiveiden mukaan. Toimii kuulemma hienosti kaikille osapuolille.

Vierailija
6/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos a) minä olisin terve, b) vauva olisi terve ja c) ei olisi muita lapsia sairaana.

Vierailija
7/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummallakin paljon ystäviä siellä sun täällä, reissaamme heidän luonaan toki perheenäkin mutta yksinkin on kiva lähteä ystävien luokse. Meillä lapset 4v ja 2v.

Vierailija
8/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein kuvittelette olevanne? Jumalia?

Alkaa selittymään se miksi suurin osa tuntuu olevan täällä yh-äitejä. Ei kukaan mies (hiiret on sitten asia erikseen) kattele tollasta! Kyllä aikuisen ihmisen pitää saada edelleen elää ja nähdä kavereita vaikka olisi erehtynyt pirttihirmun kanssa naimisiin menemään ja vielä lapsen tekemään...

Vierailija
9/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään omille menoillemme, kun niitä sattuu olemaan. Tietysti sovitaan asiasta toisen kanssa. Kumpikin saa mennä vuorollaan ja joskus mennää yhdessä.

Kun mä jään lapsen kanssa kotia, pyydän kavereita kylään ja toisinaan nautin siitä, että lapsen nukahdettua saan kattoa telkkua ihan rauhassa mässytellen mitä tekee mieli.

Vierailija
10/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Onko miehellä tapana että nämä kaverireissut menevät tavalla tai toisella yli, käydäänkö naisissa, juodaanko tolkuttomasti, meneekö rahat tms. vai onko sellaisia kavereita, joiden kanssa oleminen ei ole uhka sille parisuhteelle.

- Kuinka raskasta on lasten kanssa, onko joku kipeänä tai onko niitä lapsia yksi vai viisi.

- Onko kyseessä jokaviikonloppuinen tapa vai kertakäynti/kertavuoteenkäynti.

- Onko selvästi semmoinen olo, että vaimokin sitten paremmalla ajalla saa käydä omissa menoissaan ilman että siitä valitetaan.

Itse en tykkäisi ainakaan että sitä kovin usein tapahtuisi.

Vierailija
11/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arki 3kk vanhan kanssa on tavallisesti aika rankkaa ja univelkaa kertynyt. Joten miehen apu kelpaisi varmasti ap:lle.

Eli jos ap:lla on täysin sama mahdollisuus sitten vaikka seuraavana viikonloppuna lähteä omille reissuilleen, niin sitten ap kiukuttelee turhasta. Mutta niin ei taida olla, vai?

Miksi äiti on se, joka on niiden pienten kanssa kotiin kahlittuna? Ja miehelle pitäisi vielä suoda omat " hengähdyshetket" .

Jos kerran mietitään aikuista käytöstä, niin olisikohan niin, että ap:n aikuinen mies voi odottaa vaikkapa kunnes itse haluaa viettää koko viikonlopun kahdestaan lapsen kanssa. Sitten ap voi vaikka ensin viettää oman viikonloppunsa ja ap:n mies sitten perään seuraavalla viikolla omansa.

Näin.

Vierailija
12/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pärjään ilman miestäni hienosti päiviä ja jopa öitä. Tekee 5 vuorotyötä, joten on usein öisinkin töissä.

Mun mielestä ei vaan ole reilua se, että mies saa mennä miten tykkää yksinään silloin kun olisi aikaa olla lasten kanssa tai tehdä kaikkia niitä remontteja jotka täällä kotona odottaa. Kavereitansa todellakin saa tavata, mutta eikö se onnistu jotenkin muuten kuin viikonloppuna ryyppämällä?

Minä joudun joustamaan aika paljon, en esim. itse pääse koskaan tapaamaan ystäviäni ilman lapsia, aina on ainakin vauva otettava mukaan. Ihan hyvä olis miehen käsittää, että nyt on menossa vauvavaihe ja kotona olo on tärkeää.

te taidatte olla itse niin nössyköitä, että ette uskalla olla päästämättä miestänne pois kun muuten tulis turpaan. Mikä oikeus sillä miehellä on huidella ties missä jos nainen joutuu kotona olemaan sen ajan? On ne lapset sen miehenkin.

Vierailija
13/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että jos aloitus olisi ollut niin että voinko minä äitinä lähteä vk-lopuksi kavereitten luokse ja mies jää vauvan kanssa niin jo olis tullut paskaa päälle, mut miehellä on toki oikeus lähteä vauvan luota. Miksi ajattelette näin? yhtälailla se vauva sitä isäänsä kaipaa kun äitiään.

Vierailija
14/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollutkin kaverinsa mökillä pari kertaa viikonlopun. Tiedän että itsekin saisin mennä mutta en raaski olla lapsista erossa. En ala kiristämään miestäni olemaan kotona, jos vaan on sellainen olo että jaksan hyvin.

Ihan fakta on, että suhteet joissa ei anneta toisen mennä, kariutuvat paljon todennäköisemmin kuin normaalit ja terveet suhteet, joissa molemmilla on ihmisoikeudet.

Ei ole missään nimessä pirttihirmuutta jos ei halua just 3-kuisen kans kerran jäädä, mutta jos mies tai vaimo eivät koskaan pääse vaikka vuorokaudeksi tai pariksi reissulle _halutessaan_, ei suhde ole terve.

Vierailija
15/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsemme oli 4kk. Tiesin, että reissu on hänelle todella tärkeä ja olin iloinen hänen puolestaan. Ja menomme toimivat vastavuoroisesti toisinkin päin. Toki en imettämisen vuoksi jättänyt lasta isänsä kanssa alle vuoden ikäisenä, mutta sen jälkeen kyllä.

Vastaus: olisi ok.

Vierailija
16/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa taas näyttää siltä että on epänormaalia jos vanhemmat eivät saa reissata yksin ilman lapsia?

Ota tässä nyt sit selvää mikä on oikein ja mikä väärin. :D

Eikö ne lapset/vauvat nyt kärsikkään siitä jos vanhemmat on poissa?

Vierailija
17/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset on isompia (ei enää imetyksessä) pääsen itsekin silloin tällöin näille kaverireissuille. Imetysaikanakin menin kerran, mutta se oli aika vaivalloista kun piti pumpata paljon maitoa kotiin varalle ja sitten itse kärsiä täysistä rinnoista + pumppailla vähän väliä...

Vierailija
18/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan olosuhteisiin mukautellen mutta totta kai olisi ok.

Jos olisi oikein vaikea koliikki vauva ja vanhempia lapsia niin toivoisin että mies olisi vain yhden yön reissussa tai sitten siirtäii sitä menoaan hiukan tuonnemmaksi kun lasten kanssa helpottaa.

Vierailija
19/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä muutenkaan harrasteta tuollaisia lomia omasta perheestä, joten aika kummallista se olisi tuossa tilanteessa.

Vierailija
20/23 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä ketjussa taas näyttää siltä että on epänormaalia jos vanhemmat eivät saa reissata yksin ilman lapsia?

Ota tässä nyt sit selvää mikä on oikein ja mikä väärin. :D

Eikö ne lapset/vauvat nyt kärsikkään siitä jos vanhemmat on poissa?

Kyse ei ole pelkästään vauvan kärsimisestä vaan myös äidin tai isän kärsimisestä. Pidemmän päälle esim. kalastamista rakastava mies varmasti ahdistuu, jos ei pääse 18-20 vuoteen yhdellekään kalareissulle. Kalareissua ei pitäisi tehdä sen hinnalla, että vaimo hoitaa yksin yliväsyneenä lapsia. Pitää tehdä sopimuksia ja joustaa puolin ja toisin. Menoja ei tarvitse olla jatkuvasti, mutta on sairaalloista sitoa toinen kaikeksi vapaa-ajakseen neljän seinän sisälle useaksi vuodeksi, jos toiselle on tärkeää tehdä joskus irtiottoja.

Vauva kyllä tuntee varmasti turvattomuutta, jos molemmat vanhemmat ovat pitkään pois. Vanhempien poissaollessa olisi paras, että pienellä on tuttu hoitaja jota pieni näkee todella usein. Toki myös isompien sisarusten läsnäolo hoitotilanteessa tuo turvaa.

Kun lapsi on vielä pieni, alle 2v, hän voi kokea olonsa turvattomaksi ilman molempia vanhempia. Eihän hän ehkä ymmärrä milloin he palaavat eikä osaa sitä kysyä.

Nykyisin pikkuisilla on onneksi läheinen suhde myös isään ja se helpottaa meitä äitejä jos haluamme olla menoillamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi