Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Av-palstan mukaan olen täydellisen epäonnistunut äiti

Vierailija
01.10.2007 |

Koska minulla on ajoittain ollut masennusta, olen synnyttänyt lapseni sektiolla. Ensimmäisellä lapsellani oli koliikki ja toisella korvatulehduskierre. Olen painoindeksiltäni normaali, omasta mielestäni ehkä hieman pyöreä. Käytän ulkoillessani tuulipukua, enkä aina jaksa meikata ulos. Värjään tukkaani. Lapsillani ei ole pelkästään Reimaa, enkä aio olla kotona kolmea vuotta vaan pian laitan lapseni päivähoitoon. Meillä ei ole aina siisti koti, vaan välillä on sekaista. Meillä ei ole aina säännöllistä päivärytmiä, syömme joskus myös valmista ruokaa. Lapseni saisivat syödä myös karkkia ja suklaata silloin tällöin, mutta eivät halua. Emme välttämättä ulkoile päivittäin, etenkään silloin jos sataa vaikka meillä on kuravaatteet. En jaksa aina keksiä lapsilleni virikkeitä, toisinaan teen kotitöitä ja lapset leikkivät keskenään. Toisinaan teemme jotain kivaa askarrellen yhdessä ja jätän kotityöt vähemmälle. Lapseni eivät ole nukkuneet täysiä öitä kumpikaan ennen ensimmäistä ikävuotta. Toista imetin vain yhdeksän kuukautta, toista liian kauan yli vuoden ikään. En jaksa aina olla iloinen, hymyilevä onnellinen äiti, toisinaan hermostun lapsilleni enkä osaa iloita heistä joka hetki, vaikka rakastan heitä yli kaiken ja he merkitsevät minulle paljon. Harrastan omia menoja pari kolme kertaa viikossa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempamme tukevat meitä taloudellisesti ja ovat hoitaneet lapsiamme, että olemme joskus saaneet viettää aikaa kahden kesken.

Vierailija
2/4 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko hyvä vanhempi?

Tähän yleiseen, mutta melko filosofiseen kysymykseen voi nyt saada kouriintuntuvan vastauksen netitse. Mannerheimin Lastensuojeluliiton sivuilta löytyy itsearviointilomake:

(http: //vanhemmat. mll. fi/arvioinnit/itsearviointi. php).

Väittämiin vastaamalla voi tehdä havaintoja omasta hyvinvoinnistaan, itseluottamuksestaan, lapsen kehitystä ja kasvua koskevista tiedoistaan ja perheen vuorovaikutussuhteista.

Arviointi koostuu neljästä vaiheesta: ensimmäiseksi vastataan 20 perusväittämään. Toisessa osassa vastataan pulmia tarkentaviin väittämiin. Kolmannen osan väittämät kartoittavat muutoshalukkuutta ja tarjoavat ratkaisumalleja. Viimeisessä osuudessa vastausten perusteella tulevat näkyviin henkilökohtainen yhteenveto ja suositukset työkirjoista, tietoteksteistä ja huoneentauluista pulmien ratkaisemiseen.

Varaa aikaa vastaamiseen. Ja ole rehellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten te olette ;)

Vierailija
4/4 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammat on luoneet tietyt normit joita täytyy noudattaa :-)