***HUHTIHIPPUSET VIIKKOON 40***
Viime viikon turinat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11335680&p=3&tm…
Kommentit (45)
Nöfnöf ja ronjaruu oli käyny ultrassa. Hieno juttu, että kaikki oli hyvin! Meillä oli sama homma, kun ronjaruulla... eli nykyinen masuasukki oli rauhallisempi kuin edeltäjänsä. :D
Ronjaruu: Emmä mitenkään yksittäisestä asiasta aatellu sitä tuki/kommentointi asiaa vaan ylipäätään. Mut eipä tässä itekään oikeen jaksa ja kerkee muitten asioihin kauheesti panostaa, varsinkin kun palasin työelämään. :)
Mut tosta mun miehestä sen verran, että kyllä sillä vieläki kroppa pitää lämpöö yllä ja ne verihiutaleet oli viimeks normaalit, mutta nyt oli valkosoluissa häikkää. Ens viikolla uudestaan labraan. Se on siis ollu ny ainaki 3 vkoa kuumeessa, nyt se on jo laskenu jonku verran ettei oo ihan niin korkeella enää.
Vielä äitiysvaatteista... Meillä oli eilen miehen äidin 50v juhlat ja mä ensin meinasin etten lähde ollenkaan, kun ei oo mitään päälle pantavaa.. :D Siis oikeesti! Se oli ihan kamalaa, kun ei ollu mitään mitä olis voinu laittaa... noh.. laitoin sit tummaruskeet vakosametti äitiyshousut ja mustan paidan + mustan jakun... ja se jakkukaan ei mahtunu edes kiinni.. Noh. Toivottavasti muut vieraat ymmärsi, että miks olin periaatteessa ihan normivaatteisssa semmosessa juhlassa. :/
Äh... Ei tästä oikeen tuu mitään... Toi neiti tulee koko ajan räpeltää tähän ja mun asento on niin huono tässä olkkarin lattialla tän kannettavan kanssa, että jatkan joskus toiste.
Mukavaa sunnuntaita kaikille.
burde 14+0
Heippa vaan kaikille!
Muistin tuossa juuri, että neuvolan täti puhuneen lisä D-vitamiinista ja varmistin ajan, 1.10-31.3. Niin oottekos jo aloittaneet ja mitä tuotetta käytätte? Mulle se tuli yllätyksenä, vaikkei viimeisestä raskaudesta oo kun 3 vuotta, en siis oo ennen käyttäy, vaikka aina oon ollu talvellakin raskaana=)).
Äitiysvaatteita en oo vielä siirtyny käyttämään. Juuri tiedustelin siskolta, josko sillä olis vielä tallessa kun ittellä ei oo enää mitään. Joku oli sitä masutuubia kokeillu, millanen se oli? Se kuulostais aika kivalle, jos vaikka ittekin kokeilis.
Onkos jollain ollu jo selän kanssa ongelmia? Mulla oli ennen raskautta, mutta nyt ei ihme kyllä oo ollu mitään ongelmia, kai ne sieltä vielä ilmaantuu=((. Neuvolassa kehotettiin käyttämään tukivyötä, en oo aikasemmissa raskauksissa käyttäny. Onko joku sellasta käyttäny, onko siitä apua?
Sit vielä omasta navasta. Pahoinvoinnit olis näillä näkymin taakse jäänyttä elämää ja hyvä niin! Väsymystä kyllä riittää, eikös siihenkin pitäis tulla kohta muutoksia? Masukaan ei oo vielä kasvanu, tuntuu ettei raskaan oliskaan=((.
Tuija rv 14+2
huhtiksille..ja kaikkien perheille
burdelle tukea miehesi kuumeilun selvittelyyn,kannattaa vaatia rohkeasti vaan lisätutkimuksia, kun nuoresta miehestä kyse ja noinkin pitkään kuumeillut.
Mulla helpotti poskiontelon tulehdus, niin eiköhän pojat saaneet todella ärhäkät silmätulehdukset. silmät muurautuneet ihan kiinni kun päikkäreiltä heräsivät. Mummu hoiti perjantaina kun ei viitsinyt edes hoitoon viedä..nyt jo helpottaa, mutta itsellä alkanut sellainen silmien arkuus ja kirvely että olen jo tippahoidon aloittanut..Ja ei siinä vielä kaikki.
Esikoisella leuassa sellainen punainen röhelöinen läiskä, eli
märkärupea nyt seuraavaksi epäilen meille pukkaavan. Olen jo sitäkin ennakkoon hoitanut ettei koko perhe altistu. Ja käsidesiä onkin jo valmiina silmätulehduksen jäljiltä. Kun ei oikein tiedä mitä se näin raskaana ollessa sikiölle aiheuttaisi tuo märkärupi. Antibiootteja siihenkin joutuisi syömään. Näköjään kaikki syksyn tuomat sairaudet tarttuu meidän perheeseen...
Omassa navassa ei kummempia. Minäkin olen ollut tuntevinani jo sitä tuttua kuplintaa vatsassa kun illalla asettuu sohvalle lepäämään..onko sitten harhaluuloa, en tiedä.Esikosta kuplinta alkoi rv 18 ja tokasta rv 15. Viime viikon lääkärineuvolassa lääkäri totesi ultratessaan että onpas vikkelä kaveri,ei meinannut saada pää-perämittaa otettua kun toinen veti rallia ja kuperkeikkaa ja vispasi käsillä ja jaloilla- ihan kuin 2 isoveljeään. Poikamaista temppuilua :)
Joku kyseli kyllä joltain muulta kahden pojan äidiltä onko raskaudet olleet samanlaisia. Vastaan nyt minäkin että on, prikulleen samanlaiset mieliteot, etova olo, mahan malli, pulssit 150-170. Nyt on etonut enemmän ja pidempään, kala ja rasvan käry saa etomaan, nukun koko ajan, raskaustestikin näytti plussaa jo ennen menkkojen alkua, kun aiemmin olen saanut tehdä reilun viikon menkkojen jälkeen useamman testin ennenkuin edes haalea haamu tullut..
Olipas asiaa, annetaan muillekin vuoro***********
Hauskaa alkavaa viikkoa
-klematis--
...toivottavasti burde sun miehen tilanne selkiää. voimia teille.
pahoittelut myös pibiille keskenmenosta.
ja vielä onnittelut wilma77:lle kaksosista! :)
tässä navassa ei mitään uutta tai ihmeellistä edelleenkään. paitsi että mulla on jo yhtenä yönä vetänyt suonta jalasta (!) ja maha on aivan jumissa. no. etin tuolta vauva-puolelta pajalapuuron ohjeen, ehkä se siitä... yks vaiva kun väistyy, niin jo seuraava tulee tilalle. ;) oltiin tänään mökillä, eikä anoppi ainakaan vielä kehdannut mitään kysyä. myöskään mun oma äiti ei kysynyt mitään, kun lauantaina nähtiin. jännityksellä odotan, että missä vaiheessa kyselyjä alkaa tulla. :D
kyllä me varmaan sellaset tuplavaunut ostetaan. ajattelin tilata saksasta teutoniat. tulee aika paljon halvemmaks, kun jos täältä ostais sellaset. mites muut, oletteko hankkimassa tuplia?
jees. mukavaa ens viikkoa kaikille, tämä alkaakin olla jo lopuillaan. :) t.VadelmaMama
Wilma77:lle onnea tuplaodotukseen!
Burde: Ainakin tässä alkuvaiheessa jutut pyörii tosiaan aika lähellä omaa napaa... Luulen, että ensikkopinojen toisenlainen kommentointikulttuuri johtuu osin siitä, että siellä kaikki tottuu jo luotuun " talon tapaan" heti mukaan liittyessään, kun taas tällaiset lasketun ajan mukaan perustetut ryhmät aloittavat tavallaan nollasta. Mulle itselle käy lisäksi usein niin, että ajattelen, että tota ja tota pitäisi muistaa kommentoida tai kysyä, mutta jos aihetta ei laita heti itselleen ylös, niin hetken kuluttua ei muista enää muuta kuin että jotain piti kommentoida mutta että mitä... Anyway, ymmärrän kyllä ajatuksesi tuen puutteesta. Tajusin, ettei kukaan ole tainnut kommentoida sitä, kun kerroit miehesi sairastelusta. Rakkaan ihmisen terveydestä kun on kyse, niin huoli on kova ja varmaan susta on tuntunut siltä, ettei asia ketään täällä kiinnosta. Tiedän, että tämä kysymys tulee pahasti myöhässä, mutta selvisikö miehesi veritesteistä, mistä on kysymys? Joka tapauksessa jaksuja huolen keskelle!
Ja sitten sitä omaa (.)... Kävimme (viimein!) np-ultrassa loppuviikosta. Ja hyvinhän siellä näytti kaikki olevan :) Niskaturvotusta oli vain 1 mm ja koko vastasi viikkoja. Melko rauhallinen otus siellä oli, ei heilunut ja huitonut yhtään samaan tapaan kuin esikko aikoinaan. Taidettiin häiritä kesken unien. Ja sain kuin sainkin esikoisen hoidon järjestettyä, joten mieskin pääsi mukaan pientä ihmettelemään =)
Mammavaatteista on ollut puhetta. Mä olen toistaiseksi käyttänyt pääasiassa normaaleja vaatteita, mutta kotona on tullut testattua huuto.netistä hankkimaani masutuubia ja yksiä mammatrikoita, joita olen jo ennen raskautta käyttänyt silloin tällöin, jos iso osa muista housuista on ollut samaan aikaan pyykissä. Useimmat edellisen raskauden aikana hankkimistani äitiysvaatteista ovat varsin kesäisiä, joten jossain vaiheessa täytyy kipaista kaupoille etsimään uusia.
Viikonlopun jatkoja!
ronjaruu rv 13+1