Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##ISOT ENSKAT MA-KE##

01.10.2007 |

Noniin, nyt vähän paremmalla mielellä, toivottavasti kukaan ei pelästynyt mun vuodatusta ;)

Aloin tietenkin äsken itkustamaan, kun luin teidän ihania sanoja. Ida tuli heti tuolta olkkarista halaamaan äitiä (hiphei, mun lapsella on tunteet) ja johan helpotti :) Todellakin kiitos teille ihanille ihmisille!

Tässä " muutama" kuva. Olisin voinut laittaa enemmänkin " lastenkutsuilta" , mutta Ossen P:stä ei saa laittaa ja vähintään takaraivo neidistä näkyy joka kuvassa :) http://s108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/?action=view&current=IMG_…

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus miten se aika menee nopsasti ;) Tasan 2 viikkoa vielä/ enää ja meilläkin juhlitaan... HURJAA! Mutta paljon onnea päivänsankareille!

Teemaan muuten liittyen, mitä nameja vois perhekerhossa synttäreillä tarjoilla? Ainon oikea synttäripäivä kun osuu just tiistaille, ja meillä on tiistaisin perhekerho. Siellä käy sekalainen määrä & kokoonpano eri-ikäisiä lapsia ja aikuisia, lapset on pääsääntöisesti ehkä 3-4 vuotiaista alaspäin. Eli tulisko mieleen mikä nami olis sellanen, mitä n. parivuotiaan yleisesti jo voisi syödä? Maissinaksuja ajattelin sitten " vaihtoehdoksi" ja niitä saa sankari itsekin vaikka mutustella. Tai oisko joku muumi-keksit tms parempi vaihtoehto? (itse asiasssa jostain muistaisin lukeneeni, et ne on aika " yleispäteviä" ja sopii myös allergisille usein???)

Itkugalluppiin muuten vielä lisää, mä oon jo aivan mahdoton, mulla nousee kyyneleet silmiin kun muskarissa laulettiin " Oravan pesä" tai kerhossa " Suojelusenkeli" ... Ja samoin kyynelhdin kotona, kun laulan Ainolle esim. tota Oravan pesää... Ja sit meillä itketään vuoron perään ruokapöydässä, ensin Aino kiukuttelee kun ei tahdo syödä, sitten alkaa itkeä äiti kun toinen vaan kiukkuaa eikä syö mitään...

Poppis, voitais joskus taas koittaa nähdä, ni pääsette " tuulettumaan" välillä ;) Ja kunhan saan ton " kalenterin" kuntoon, voisitte tulla vaikka joskus Ainon synttärin aikoihin meille leikkimään :) Joo, sä ajattelet että aina se jaksaa vaan puhua lämpimikseen, muttei koskaan kutsu oikeesti... sori, pitää sopia kyllä joku päivä! Mä lupaan... ;))

Aika huisia, kun niin moni enskoista jo suunnittelee tonskailua! Mä koitin miehelle yks ilta vähän vihjata, mutta se ei vielä oikeen lämmennyt, etenkin kun ja jos se taloprojekti aloitetaan... Plääh, tyhmä mies (vaikka en mä oikeesti kovin pienellä ikäerolla edes kahta jaksais) ;)

Jotain varmaan muutakin piti kommentoida, mutta enpä taas muista mitä! Täyttyy varmaan palata uudestaan, vaikka mies nariseekin välillä, että mä oon ihan koukussa tähän vauva-lehden palstaan... :/ Jaa mistäköhän se semmosta päättelee... :)

t. Ope ja Aino 11,5 kk

Vierailija
42/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut taas täältä Espanjasta. Kaikki mennyt edelleen hyvin ja Oliver konttaa vauhdilla huoneesta toiseen ja nousee tukea vasten seisomaan=) Oli Tikru oikeassa että lyhyessä ajassa voi tapahtua vaikka mitä. Ollaan vasta reilut kaksi viikkoa täällä oltu ja nyt jo kontataan ja noustaan pystyyn. Irroittaa tosi usein otteensa kun seisoo, eli luulee pysyvänsä siinä ilman tukea, mutta nurin mennään;)

Mykiksen Sasulla jo hampaita kaksi, siitä se lähtee. Meille tuli kaikki 6kpl vajaan kahden kuukauden aikana!

Kaimalle pahoittelut tätsän johdosta=(

Makkara, teidän nakki kuin meidän O. Oliver viihtyy lattialla itsekseen leikkimässä. Sylissä viihtyy jos kävelen ja olen pystyssä. Mutta turha kuvitella että saisin Oliverin syliin kun istun sohvalla tai muutenkin, jotenkin välillä kaipaisin että saisin sylissä pitää ja halia, mutta huuto tulee jos syliin otan. Tulee O:lla heti aika pitkäksi ja haluaa touhuamaan. Ja toinen tuo nukahtaminen, ei voisi kuvitella että syliin nukahtaisi edes TOSI väsyneenä, oma sänky ja oma rauha... sen vaatii. Eli haluaa että olen lähellä touhuamassa mutta on itsenäinen persoona muuten, samoin kuin nakki. Helppoa sinänsä että saan tehdä omia juttuja rauhassa, mutta välillä äidin halipula on suuri kun ei toinen viihdy sylkyssä:(

En lukenut kuin tän viikon pinon kun tämä netti hidas, joten kommentointi jää vähiin. Sori jos unohdin jotain tärkeää!

Koitan tulla vielä illalla lukaisemaan paremmin, mutta nyt lähdetään rantsuun jädelle. Alkaa jo nyt ahdistaa että 1½ viikon kuluttua syksy ja pimeys edessä.... Mitä ihmettä touhutaan yhdessä kun ei O:n kanssa päästä nurtsille konttaamaan, altaaseen uimaan, rantaan pitkille vaunulenkeille ym ym *huoh*

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille

Aurora & Oliver 7,5kk (Joka elää lähes pelkällä maidolla kun se on NIIN hyvää ettei soseita tee mieli)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta tuli kirje - hylätty päätös erityiskorvikkeeseen. Voi p****. Tosin vähän olen miettinytkin että näin voi kyllä käydä, kun altistus tehtiin kotioloissa eikä sairaalassa, kuten kela näköjään vaatii. Ihmettelen kyllä ettei meidän lääkäri sitten tiennyt asiaa. Täytyy varmaan pyytää soittoaikaa lekurille, että miten asiassa nyt edetään. Josko hän kirjoittaisi lähetteen erikoissairaanhoitoon tjtn.

Mun r.testiin on ilmestynyt roskishaamu? (Miksi pitää aina käydä kurkkimassa sitä roskista...) Mutta tuskin tarkoittanee mitään. Menkkoja tosin ei kuulu eikä näy.

Viipero & Aleksi unilla

Vierailija
44/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iidalle ja Ainolle vielä 1v. synttäonnittelut täältäkin!!

Burde, voi miten haikee olo tuli, kun tuosta vauvamasusta kerroit =) ihanaa kun se alkaa jo näkyä....tässähän nousee vallan vauvakuume!

Viipero, no voi harmi tota kelan päätöstä, jos saisitte sen pian ns. virallisia teitä pitkin! Nyt kun mainittit tosta roskishaamusta, niin eikös niistäkin ole vauvoja syntynyt ;)) bd bd

Aurora, loma jatkuu vielä =) Meillä ei poitsu myöskään viihdy oikein sylissä, kirjoja saatetaan selailla jonkun aikaa, mut muuten pitää päästä lattialle touhuu =)

Meillä nyt poitsu ei antaisi mun mennä mihkään, jos oon näköetäisyydellä, niin ok...muuten huutoa =) jonkin moista eroahdistusta taitaa olla ilmassa.

Viime yö menikin sitten hyvin, vain pari kertaa piti käydä kääntämässä masulta selälleen ja nukkui sit 20 - 7.00 ja olisi ehkä pidempäänkin, mutkun äiskän tisut meinas haljeta ja oli pakko ottaa poitsu syömään =)

jaahas, pääsisikö sitä poitsun kaa ulkoilee, kun herää. On vaan tihutellut koko päivän...

mykis

Vierailija
45/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Pitkästä aikaa.... Kone hajosi taas vaihteeksi...

AA, pahoittelut menkkojen alkamisesta :(

AINOLLE ja IITUKALLE suuret synttärionnittelut!! :) ♥

MIAMIK, ensinnäikin tuosta imetyksestä; en ole vielä miettinyt, että koska lopetan. Tällä hetkellä imetyskertoja tulee vuorokaudessa n. 5krt päivisin ja öisin 3-7krt. Että olis aika radikaalia lopettaa tähän paikkaan, kun poika imee niin useasti. Ajattelin imettää niin pitkään kuin hyvältä tuntuu, mutta melko varmaan ennen 2v. ikää lopetan ;) Lopetus voi olla kuukauden päästä, se voi olla puolen vuoden päästä... Ja sitten tuohon Idan herkkyysjuttuun, nimittäin meidän S on myös melko herkkä poika. Siis mun sylissä (tai jos on oikein virkeä ja hyvinnukkunut) se jaksaa hymyillä vieraille ja olla oikea päivänpaiste, mutta annas olla jos vähän väsyttää tai ollaan vieraassa paikassa, niin itku tulee pienimmästäkin. Olin mammakaverin tykönä tässä pari päivää sitten ja hänellä Sampoa kuukauden vanhempi poika. Sampo alkoi parkua täyttä kurkkua, kun toinen poika hihkui innoissaan. Ja alkoi parkua, kun kaveri hetkeksi otti Sampon syliinsä. Lattialla S suostui olemaan, jos minä istuin ihan vieressä, että pääsi välillä syliin kiehnäämään. Tosin se toinen vauva pelotti Sampoa aika lailla että pääasiassa Sampo vain huusi, jos en pitänyt häntä sylissäni koko ajan :p Mummulassa sentään suostuu nykyään touhuamaan kaikessa rauhassa. Ennen huusi sielläkin, mutta kun käydään siellä joka toinen päivä, niin Sampo on oppinut tunnistamaan mummun ja papan ja enon ja luottaa heihin. Touhuilee siis samaan malliin kuin kotonakin. --- Pointti on siis siinä, että minä en kuitenkaan usko tehneeni mitään väärää. Päinvastoin uskon, että jos väkisin pakottaisin Sampon vieraiden syliin, vaikka häntä ahdistaakin, se tekisi Samposta vielä pelokkaamman yms.. Mää uskon, että olet tehnyt juuri oikeat ratkaisut Idan kohdalla!! :) Ei meilläkään S ole ollut yökylässä ja hoidossakin vain kerran koko 8kk elämänsä aikana (silloinkin vähän alle 2h).

Tulipa pitkä sepustus :D

Meille ei mitään ihmeempää. S nukkuu yhä huonosti öisin ja aletaan kyllä olla aika poikki miehen kanssa. Unikouluakin olen miettinyt jo tosissani, mutta ajattelin vielä katsoa, josko yöt paranis itsestään. Voihan Sampolla olla joku alkava eroahdistus, että se senkin vuoksi heräilee vähän väliä (tarkistamaan, että äiti on yhä olemassa), joten siinä mielessä unikoulu ei olis ehkä kovin hyvä, VIELÄ. Saapa nähdä. Vielä ei kuitenkaa olla aloittamassa unikoulua. Ensin pitäis varmaan yöimetys saada vähenemään....

No joo, pitää kai mennä, S kuitenkin kohta herää (vaikka onkin muutaman kerran nukkunut lähes 2h, mitä ei ole tapahtunut moneen moneen kuukauteen).

Han ja Sampo tasan 8kk[/color]

Vierailija
46/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sekavaa tekstiä meikältä! :D Sitä se nukkumattomuus teettää.

Piti vielä se lisätä tuohon Sampon herkkyysjuttuun, että S on ollut tuollainen suurinpiirtein 2kk iästä asti, että muiden kuin äidin tai isin sylissä on tullut itku melkein heti. Siksi Sampoa ei ole hoitoon jätetty yms.. Nykyään siis suostuu olemaan mummun ja papan (jota pelkäsi pidempään) sylissä ihan ilman itkuja, eli tässäkin asiassa aika teki tehtävänsä. Muiden vieraiden kohdalla on alussa varovaisempi.

Vierailija
47/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, Kela oli lähettänyt Viiperolle tyhmän kirjeen :/ Meidän päätöstä ei vielä kuulu, mutta tänään tuli päätös hoitotuesta, saadaan määräaikaisena huhtikuusta syyskuuhun, eli sen perusteella vois päätellä, että varmaan lähipäivinä tulee erityiskorvauspäätös...

Jänskää, Roskishaamut on totta tosiaan näiden palstojen mukaan ainakin usein kaikkea muuta kuin haamuja.... :)

ope ja aino joka konttasi sylittelemään omista touhuistaan ;)

Vierailija
48/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä nimellä löytäisin sen enskojen " kasvu" pinon?

mykis taas

Vierailija
49/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B0000]Ruoka uunissa ja muutenkin kiirus..=)

Iidalle ja Ainolle onnittelut kokonaisesta vuodesta!!! =)

JEPSIS ja LYCKA tervetuloa..tais unohtua toivotukset! =)

Neuvola oli tänään (lääkäri) ja hienosti kuulemma Emiliina kasvaa ja kehittyy! =) Uudet mitat laitoin kasvupinoon..joku toinenkin sitä kaipaili niin tuli nostettuakin..=)

Emiksen pieni räkätauti hellitti jo..eniten murhetta nyt tuottaa toi mies, joka on NIIN vit***nut olemaan käsi ylhäällä ojossa..=D Nukkui viime yönä olkaarissa ilmapatjalla kun se pömpeli vie kaikkien tilan sängyssä..=) Se koittaa mennä huomenaamulla vaihtaan ton telineen kipsiin kun sen sais sit jo perjantaina pois..pömppis pysyy sunnuntaihin..=/

Kiva, että BURDEn töihinpaluu ja Heidin hoitokin olivat sujuneet hyvin..=)

AURORAlle vilkutukset jos vielä käväiset..kohta mekin lomaillaan! =)

AA:lle lohdutushali jos en oo muistanut antaa! Vielä kerkii! Et varmaan kerkii edes palstalle kun otatte kaikki irti yrityksestä! =D

MOOLI: sunkin tytteli on jo 5kk! =) Ei sitä meinaa itsekään tajuta tota ajankulua! =)

VIIPEROlle kans tsempitykset! Jos ei vielä oo tärpänny ni sit seuraavassa kierrossa! =) Paska se Kelan päätös..=/

Ja KANDIkin ns. kahden vaiheilla! ÄÄÄÄÄ ..Alkais jo mullakin ne menkat, että pääsee jänskäämään muiden mukana! =D

HAN: tsempitystä öiden kanssa..täällä kans jatkuu levottomana. Viime yö oli kylläkin ihana, kun tyttö heräs vaan 2,5 tunnin välein! =) Kysyin asiaa siltä lääkäriltä ja se sano, että eihän se toki nälkäänsä kitise ja jos äippä jaksaa niin ei siitä sit muuta haittaa koidu. Eli mä nyt jatkan tätä vähän aikaa ilman niitä kuuluisia unikouluja..saas nähdä millon hermo menee ja tassut painetaan tositarkoituksella tytön selkään rauhoittamaan..=D

OPE: joo..se on vaan niin hankalaa sopia mitään! =D Ei sen puoleen..meilläkin on kaameesti aina tekemistä ja sovittuja juttuja, mutta jos teiltä liikenee aikaa niin mielellään tosiaan tullaan sinnekin piipahtaan! =)

Nyt on kauhee huuto tuolla..pakko mennä! Sori jos joku/jotain unohtu..paremmalla ajalla taas..!

t. poppis ja Emiliina 8kk

Vierailija
50/50 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ny ehdi muuta, ku kopsata aiemmin taapero-puolelle kirjottamat kuulumiset tänne...

Oma, Heidin ja miehen napa:

Ultrassa oli kaikki hienosti! Jey! :) Vilhami se siellä köllötteli ihme venkura-asennossa ja huiski käsillään... jalat oli melkeen koko ajan koukussa. =) Mies sitä tirppanaa pääs enempi kattelee, mutta kiva niin. :) LA on edelleen se 6.4. ja rakenneultra on marraskuussa. =) Nii joo... nyt jo näky niin hienosti, että se näki rakennettakin tosi paljon. Mm. sormet oli, nenäluu näky, jne.. :D

Heidin napa... Toka päivä hoidossa meni taas kivasti. Höpönassu oli ihan onnessaan kun menin hakee ja tuli heti halimaan. :) Heidi on ihan hassu kun se sanoo joka juttuun aina " JOO!" . :D Ja sit sen lempipaikka (meillä kotona) on yks muovilaatikko jossa on sen kirjoja... Se änkee ja ahtautuu sinne kirjojen sekaan istumaan ja pitää omaa toimistoo siellä. :)

Miehen napa... Se kävi lääkärissä taasen ja saikku jatkuu. Kuume johtuu hengitystietulehduksesta (ei oo siis muita oireita). Verihiutale-asia on vielä auki, kun se lekuri määräs täydellisen verenkuvan ja se on valmis vasta huomenna. Se soittaa sit niitä tuloksia. Emmä kyl enää oo niin huolissaan, eiköhän ne oo ihan ok:t. TOIVOTTAVASTI!

burde