##ISOT ENSKAT MA-KE##
Noniin, nyt vähän paremmalla mielellä, toivottavasti kukaan ei pelästynyt mun vuodatusta ;)
Aloin tietenkin äsken itkustamaan, kun luin teidän ihania sanoja. Ida tuli heti tuolta olkkarista halaamaan äitiä (hiphei, mun lapsella on tunteet) ja johan helpotti :) Todellakin kiitos teille ihanille ihmisille!
Tässä " muutama" kuva. Olisin voinut laittaa enemmänkin " lastenkutsuilta" , mutta Ossen P:stä ei saa laittaa ja vähintään takaraivo neidistä näkyy joka kuvassa :) http://s108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/?action=view¤t=IMG_…
Kommentit (50)
Ja AA - mä olen ihan tosi toimenpidekammoinen ihminen, mutta käsi sydämellä voin sanoa, että se loop-hoito ei ole paha juttu :) Been there, done that ;) Ja kuten varmaan tiedätkin, niin ne solumuutokset on TOSI yleisiä - toivottavasti et siis niitä ihan hirmuisesti murehdi? Halaus :)
Me täällä mummulassa nautiskellaan täyshoidosta...tai siis minä nautin loikoilusta & herkuista ja Nakki nauttii 24h/vrk seuranpidosta :) Hitsi, kun asuisivat nuo isovanhemmat vähän lähempänä - ovat kyllä niiiiin tohkeissaan Nakin kanssa. No, tuon välimatkan kanssa on vaan opittava elämään, en voi sitä aina ja ikuisesti murehtia...
Makkara & Nakki 7++kk
Poppis, jaksuja nyt sinne kovasti niiden hoidokkien kanssa =) ja hyvä että Emiksen yöt mennyt paremmin.
Burde, onnea nyt ultranäkymistä =) eiköhän siellä miehuudella ole kaikki kohdallaan!
AA, voihan harmituksen harmitusta, täältä laitan tulemaan vähän parempia fiiliksiä.....mä sain just kotiovelle kuljetettuna huisan kauniita Callunoita ja oon ihan fiiliksissä...pieni ilo on suuri ilo =))
Makkara, ai kus huisia et saatte nauttia siellä mummolassa, mukavaa jatkoa sinne!
mykis
Siis apua, mikä pino, vaikka ollaan vasta tiistaissa! =O No, yritän nyt jotain saada naputeltua, vaikka Pako alkaa ihan just.
Poppiksella on rankka viikko menossa. Voimia sinne! Ja hienostihan nuo Emiksen yöunipätkät on jo pidentyneet, jos reilut kaks tuntia kerrallaan jo nukkuu. Jospa se aika tekis tehtäväänsä...
Lycka ja Höpis tervetuloa! Ja olikos niin, että te tuutte to treffeille? Jos, niin kiva nähdä myös teidät!
Ja samasta aiheesta, Mykis, kyllä te nyt voisitte jättää sen muskarin väliin! *Ilkeä ihminen täällä yllyttää* Oon muuten kateudesta vihree teidän suppissaaliista!
Eemeli ja Oliver on oppineet konttaamaan - niin ne pikkumiehetkin kasvaa. Onnea uudesta taidosta! Pajuska, Eemeli sitten liittyi samaan seuraan kuin Emmi, joka ei koskaan ryöminyt.
Noel jo juttelee ja Ossen typy osoittelee kirjasta kuvia - vähänkö ne on taitavia! Onnea vaan ylpeille äideille! =D
Tonskailijoille on negoja paukahdellut. Pöh! No, toivottavasti pian tulee positiivisempia tuloksia. Ja AA:lle tsemppiä jännityksen kanssa - toivottavasti kaikki pian ok! Siis nythän mä vasta luin pinoa eteenpäin ja löysin Viiperon roskishaamun - huisia! Mitäs jos sittenkin... Ja ihan myötätunnosta totean, että P***A Kela! Ja typerä lääkäri, kun ei tarkemmin tiennyt asiasta!
Moikka-moikka Mooli! Niin se vaan menee, että yhdessä hetkessä sitä on avuton ja saa tukea joltain toiselta, ja sitten aikaa kuluu ja sitä huomaa, että ollaankin päästy taas jonkin vaiheen ohi ja päästään antamaan ohjeita ja tsemppaamaan muita. =) Miten teidän neidistäkin on tullut jo noin iso? =)
Jepsis pääsee lomailemaan miehuksen kanssa - kyllä se vaan tekee terää! Me oltiin miehen kanssa Dublinissa 5 vrk, kun Emmi oli 8kk ja hienosti pärjäs sekä tyttö isovanhempien hoivassa, että vanhemmat reissussa... ;o)
Ope, mä olisin just noita Muumi-keksejä vinkannut - ovat ilmeisen suosittuja eikä kuitenkaan ihan pahimmasta päästä noissa sokrussa ja lisäaineissa.
No sitten vähän meidän juttuja. Mä olin tänään suuhygienistillä (miksi se ei voi olla enää hammashoitaja?!) putsauttamassa hammaskivet pois. Olipas taas ikävää, mutta olin varautunut pahempaan. Mies oli kotona päivän ja saatiinkin taas pihaa siivommaksi jaoikein varmaan happimyrkytys koko sakki, kun oli niin ihana nauttia aurinkoisesta päivästä! Emmi on nyt alkanaut melkein vallan syödä " ihmisten ruokaa" . Eilen tein perunamuussia ja jauhelihakastiketta - vähänkö tykättiin koko perhe. =) Huomenna tulee Emin mummi päiväksi tänne ja mä käväisen neuvolalla lääkärissä, jotta saan takas vanhat e-pillerini. Täällä ei siis ole tonskailusta tietoakaan... ;o) Torstaina onkin sitten treffit ja sitten onkin jo perjantai. Hei, tämä kuukausi loppuu aika pian... No se siitä... Nyt kuitenkin sohvalle Pakoa katsomaan! Heippa-heippa!
-Amy ja Emmi, jo on nyt pari yötä nukkunut 20-08 heräämättä =)
Siis tuossa viikalla rivillä piti lukea, että Emmi, joka - ei vain jo...
-väsynyt Amy silmät sikkaralla...
Olipas huojentavaa lukea että muillakin on kotona äidin pikku takiaisia :) Minulla käykin kyllä usein mielessä, että ihanaa kun Ida tykkää olla sylissä ja tulee näin usein itsekin halimaan äippää (ja isiä kun äiti ei ole kotona :D)! Vaikka onhan se välillä todella rasittavaa, kun ei edes vessaan saa yksin mennä ;)
Ilmoittelin jo eilen tuolla taaperopuolella, että Ida se sitten kävellä köpsytteli koko illan äidin ja isin iloksi :) Kuukauden verranhan neiti on jo ottanut niitä askelia, pikemminkin juoksuaskelia kun on mennyt esim. sohvapöydältä sohvalle. Nyt kuitenkin eilen ihan itse lähti monta kertaa kävelemään, pysähtyi aina välillä ja jatkoi taas matkaansa. Eikä oikeastaan pyllähdellyt vaan itse laskutui alas, jos tuli mielenkiintoinen lelu :) Saas nähdä tuleeko tänään takapakkia, kun perhekerhossa tuppaavat vähän neitiä tönimään!
Meillä on tänään neuvolakin, tulen sitten kertomaan kuulumiset sieltä :)
MiaMik ja Ida 1v1pv (kiittää edelleen onnitteluista) :)
Meillä on sellainen yö takana, että oksat pois. Noelin nukkui jopa kahdeksan ja puoli tuntia yhteensä (ehkä noin seitsemässä pätkässä), ja ihan pirteänä heräsi aamuviideltä! (Sitä ennen karjui kurkku suorana kahdesta kolmeen...)
Yksi kysymys: kun niissä unikouluohjeissa sanotaan et " peittele lapsi hellästi" , miten se tehdään lapselle joka piehtaroi ja karjuu ja paukuttaa päätä sängynlaitaan?!
Toinen kysymys: kun unikouluohjeissa viimeisenä vinkkinä on lapsen nosto syliin siksi aikaa, että pahin kiukku menee ohi - mitäs jos ei mene?
Mietin vaan et onkohan Noel vaan ihan liian temperamenttinen unikoulua varten, vai onko ne ohjeiden kirjoittajat jotain tunteettomia robotteja jotka pystyy huudattamaan lasta kirjaimellisesti tuntikausia..?
No, me nyt yritetään ensi yönä taas olla antamatta maitoa ziljoonaa kertaa. Mies on vaan ihan superlyhytpinnainen, se kiikuttaa suunnilleen viiden minuutin huudon jälkeen Noelin mulle kun ei jaksa enää.
Ja mulla olisi yli tuhannen sivun tentti lauantaina! Lukematta vielä melkein kokonainen kirja, mutta missäs välissä luet?! Perhana.
Kandi
Kuulostaapa ikävältä tuo teidän yö,,meillähän ei unikouluja pidetty mutta sen verran vaan kerron että mä kun yritin aiemmin rauhoitella Liiaa selästä/päästä peppuun silittämällä öisin niin ei se reagoinut siihen yhtään!Huusi vaan ihan kun ei ois ees huomannu mun läsnäoloa tai kosketusta, sama homma oli syliin nostaessa eli ei todellakaan mitään rauhottavaa vaikutusta silläkään, sitten joskus 10kk jälkeen se alkoi ykskaks reagoimaan noihin ja vuoden paikkeilla sitten pystyttiinkin jättämään tosi helposti yösyönnit pois ilman sen kummempia kiukkuja kun tyttö olikin ihan tyytyväinen silittelyihin.Ennen tuota ei ois tullu moinen kuuloonkaan. Neuvolantätsy lohdutteli mua jo aiemmin että kaikki lapset, varsinkaan temperamenttisemmat tapaukset, eivät kypsy tuossa asiassa samaan aikaan ja kyllä lapsi alkaa reagoimaan siihen kosketukseen kun on valmis ja jaksaa odottaa..mulla meinas jo usko mennä mutta niin siinä vain kävi. Rankkaa on varmasti,koita jaksaa!!
Karssulin ainolle myöhästyneet onnittelut nyt tälle puolelle, miamikin tyttöstä onnittelinkin jo taaperoissa:)
Eve on ekoilla päikyillä..
Äiti riippuvuudesta, Eve on ollu tosi paljon mun perään, kun joskus yritettiin mummoloissa jättää hoitoon edes tunniksi ni ei tullu mitään, paitsi jos neiti nukku.. ;)
Mut nyt on tullu uus piirre, eilenkin kun Eve nukkui viiteen ja sit sanoin et isi ei ole vielä kotona, menee myöhään töissä, nii neiti oli niin kiukkunen koko ajan. Sit kun isi tuli seittemän aikaan kotiin, konttas heti hymyillen vastaan! Mies lähti sit vaihtamaan työvaatteet pois ja neiti alkoi heti itkemään kun isi kääntyi pois. Sit isi ei päässy vessaan ilman itkuja. :) Illalla ne taas riehu ja räkätti sängyssä ja Eve nukahti isin kainaloon. Tosi söpö. :)
Plääh.. Pää taas ihan tyhjä.. Ehkä palaan kommentoimaan myöhemmin.. Huomenna onkin sit treffit, kivaa! Pitäis ostaa Evelle toiset kunnon lapaset ja kypärämyssy ainakin..
Bejpi ja nukkuva Eveliina 9kk
[color=deeppink]KANDI, voi surku tuota teidän yötä :( Oon samaa mieltä Queenin kanssa siitä, että kun lapsi on kypsä, niin varmasti tassuttelut yms. tuottaa tulosta. Meillä on ihan sama juttu kuin teilläkin, että minkään sortin peittelyt tai silittelyt ei onnistu, kun yks potkii ja huutaa ja pyörii ja nousee istumaan ja ja ja... Monesti pelkkä syli ei auta rauhoittamaan, vaan täytyy ottaa tissi hätiin :p
Viime yö oli sikäli erikoinen, että sain Sampon 3 kertaa rauhoittumaan uudelleen unille ILMAN TISSIÄ! Toki nukkui mun vieressäni, melkeinpä sylissäni, mutta eipähän ollut tississä kiinni! (Söi kyllä siltikin 2 kertaa...) Varmasti helpottuisim, kun yöimetykset loppuisi kokonaan. Silloin olisi ehkä mahdollisuus yrittää muilla keinoin saada poika jatkamaan uniaan ja ehkäpä S joskus oppisi nukahtamaan itsekseen... Meillä kun ei tutti ole koskaan kelvannut, joten sitä ei voi käyttää apuna. Minä olen Sampon tutti :p
Nyt kahvia juomaan ->
Han ja Sampo 8kk[/color]
Ihana toi Even ja iskän ilta ;) Meillä meinaa iskä olla vähän mustis välillä, kun iltaisin on " tarjolla" vaikka Ainon leikkien vieressä tms, niin tyttö vaan konttaa äitin perään... No, kyllä ne iskänkin kanssa touhuilee, mutta meillä ihan selkeesti äiti on POP :)
Bejpin vaatetuspohdiskeluista tuli mieleen, että minkämoisia myssyjä teidän lapset käyttää näillä syyskeleillä? Ainolla on ollut lämpimämmillä keleillä vaan puuvillainen trikoopipo ja seuraavana " versiona" viileempinä päivinä puistossa kypärämyssy ja ohut neulospipo. Ongelma vaan on tuuli, eihän nämä meidän myssyt juurikaan pidä tuulta... Tarttis varmaan hankkia jo nyt ennen talvikautta jotain " päähänpantavaa" . Kyllähän sitä rattaissa istuen tarkenee noilla em. virityksilläkin, mutta eipä kauaa ja tosiaan puistossa ei oikeen noi oo hyvät enää...
Mä oon kyllä kaikkien talvikamojenkin suhteen " ihan pihalla" eli en todellakaan tiedä tai osaa ajatella mitä tulevana talvena Aino vois tarvita... Toivotaan että kaupoista oikeesti saa talvikamoja vielä pakkasten tultuakin, mä kuintekin huomaan vasta siinä vaiheessa mitä tarvitaan... Ja kun toisaalta en halua hankkia kauheesti " turhaa" vaan sellasia asusteita ja vaatteita, mitä on mukava ja helppo käyttää ja ovat käytössä " toimivia" .
Kandilla oli ollut huono yö... Tsemppiä, kyllä se Noelkin teini-ikään mennessä oppii nukkumaan ;)) Ei taatusti 15 vuoden päästä herää aamuviideltä, se tulee vasta nukkumaan silloin :DDD
Ai juu, Aino nousi tänään ihan kunnolla seisomaan tiskikoneen luukkua vasten! Tähän saakka Aino on kyllä noussut pystyyn, mutta pitänyt aina käsillä kiinni vähän alempaa, niin ettei ole ihan " selkä suorassa" seissyt. Eilen treenailtiin yhdessä myös taaperokärryn käyttöä, Aino oli ihan tohkeissaan ja ottipa se muutaman askelenkin kärryn kanssa, tosin äiti oli varmistamassa & avustamassa ;) Saapa nähdä, toteutuuko mun ennustus siitä, että meillä jouluun mennessä kävellään... :)
Mä yritin taas tänään tarjoilla Ainolle lounasta ennen ekoja unia, mutta ei tullu mitään... Toisaalta, neiti heräs vasta kasin jälkeen ja puuro syötiin ysin maissa, joten ei sillä ollut yhdentoista jälkeen vielä oikeen nälkä ja väsytti sen verran, ettei syömisestä tullut yhtään mitään. Otetaan uusiks, kun neiti herää. Mä oon ajatellut, että eikai sillä mitään väliä ole koska syödään jne, niin kauan kuin itse on kotona niin ei olla muiden aikatauluista riippuvaisia.
Nyt pitää mennä tulostamaan Ainon synttärikutsut, kun neiti itse vielä nukkuu ;)
Huomenna nähdään!
t. Ope ja Aino 11,5 kk
Mitat pituus 75cm ja paino 10240g. Tosi vähän oli tullut lisää, neiti nyt ihannepainoinen ;)
MiaMik ja Ida
Mitä mitä mitä viiperolla roskishaamu, huisin jännää, miten multa menny ihan ohi.
Unhoitin Iidalle laittaa 1 V synttärionnitteluja.
Apua neiti kirkuu, myöhemmin takaisin
aa
vielä karssulin Ainolle, niin ne lapset kasvaa !
aa
Ei se roskishaamu sitten tarkoittanut mitään, menkat alkoi aamulla oikein rytinällä ja kunnon kipujen kanssa. Voihan olla että olis ollut kemiallinen raskaus, kun menkat 5 päivää myöhässä ja tuo haamukin tuli, jos siellä jotain kiinnittymisyritystä oli ollut. No mutta nyt päästäänkin sitten varsinaiseen ekaan yrityskiertoon, jännää! On se kumma kun tuo kuume nousee niin korkealle, vaikka ihan vasta mietin että uskaltaako sitä alkaa vielä toista toivomaan, kun kulunut vuosi on ollut kuitenkin välillä melko rankkaa aikaa kaikessa onnellisuudessaankin.
Lääkärille soitin äsken, ja hän tekee nyt sitten lähetteen erikoissairaanhoitoon, jotta päästään sinne tekemään maitoaltistus Kelan toivomalla tavalla. Sanoi, että aiemmin on riittänyt kotona tehty altistus, kun oirepäiväkirjaa on pidetty ja lääkärin kanssa oltu yhteyksissä. Nähtävästi korvausten myöntämisessä on nyt otettu entistä tiukempi ote.
Nyt ei ehdi muuta, pariin päivään en ole pinoja päässyt lukemaan ja johan oli tekstiä ilmestynyt. Täytyy lukea ne ajatuksella myöhemmin.
Viipero & Aleksi pian 11kk
Kiitos kaunis kaikille onnitteluista! Eilen illalla oltiin miehen kanssa herkällä miehellä kun muisteltiin vuoden takaisia tunnelmia ja mennyttä vuotta: maidontuoksua, valvottuja öitä, itkuja ja nauruja, ensimmäistä hymyä ja sitä valtavaa rakkauden määrää mitä tähän vuoteen on mahtunut. Elämä on ollut Ainon kanssa parempaa kuin elämä koskaan ennen Ainoa ¿ vaikka välillä onkin ollut väsyttävää. Niin onnellisiksi tuo pieni taapero on meidät tehnyt!
Olettepas olleet ahkeria kirjoittelijoita!
Kandi, kiva kun maanantai passaa. Koska muksuilla on noi päikkäriajat niin eri aikaan niin lienee parasta että tullaan vaikka kyläilemään teillä kahden kolmen aikaan, sopiiko se? Soitellaan vaikka lähempänä tai miten vaan. =)
MiaMik, oli aikaisemmin tosi kivoja kuvia Idasta! Idakin on hirmuisesti muuttunut ulkonäöltään ison tytön näköiseksi. Niin ja onnittelut tosiaan vielä näin jälkikäteen (muistinkohan etukäteen onnitella). =)
Viipero, kurjia uutisia!! Toivottavasti saisitte pian sen korvaavuuden, taloudellisesti tuo allergia on aikamoinen rasite kun ne maidot tuppaa maksamaan¿ Ja onnea tonskailuyritykseen!
Ihanaa kuulla että Bueden massussa voidaan hyvin ja huiskutellaan!
Nyt piipahdan vielä pikaisesti taaperopuolella ennen kuin loppuu ruokatauko.
Jaksamista hulinaöiden ja pimeiden syyspäivien kanssa!
Karssuli ja Aino 1 v
ilmoittaudun hengissä olevaksi. Kiitti treffeistä tikrulle, hermionelle, HennaEmilialle ja Jepsikselle! Helmi oli tosi suloinen pikkuihminen ja Emilia vielä pienempi ja yhtä suloinen! Aivan ihana pikkuipana! Toki Ronja ja Milokin olivat ihania, mutta senhän mä jo tiesinkin. :)
Me käytiin tuossa pari tuntia sitten lääkärissä ja niinhän siinä kävi, et typyllä oli molemmissa silmissä tulehdus ja määrättiin antibioottitippoja. Kuulema tartunta on todennäköisintä itämisaikana, eli ei pitäis enää olla tarttumisvaara kovin suuri. Toivottavasti Helmiin ei nyt tartu, kun tosiaan tytöt vähän toistensa silmiä tutkivat...
Typy ei myöskään suostunut nukkumaan kuin ne puolen tunnin unet treffeillä, joten yö koitti tänään vähän normaalia aiemmin. No, ehditäänpähän paremmiin huomenna muskariin.
-Osse ja typykkä <11kk
[color=fuchsia]Näköjään oon nyt pikakäyntilinjalla ;)
Unohdin kertoa että Aleksi lähtee ihan pian kävelemään. Ottaa jo paria askelta kerrallaan kunnes pyllähtää pepulleen. Ennätys on neljä askelta putkeen. Kyllä äiti on ylpeä :)
Sänky kutsuu, hyvää yötä kaikille enskoille ja ipanoille, etenkin SAMPO ja EMILIINA nukkuu sitten piiitkiä pätkiä jotta äidit saa levätä!!
Viipero & Aleksi pian 11kk
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11359337&p=1&tmo…
Me lähdetään nyt tuon neidin kanssa vesisateeseen istumaan hiekkikselle :)
MiaMik ja Ida huomenna 1 vuotta
Kamalan pitkän pinon ootte jo saaneet aikaiseksi, meillä meni su-ma välisenä yönä netti pimeeksi ja rupesi vasta nyt toimimaan.
Meillä tosiaan alkoi ne perskuleen menkat sunnutaina eli ohi meni tämä kierto, valitettavasti myös seuraava.
Mä kävin silloin synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa ja papa otettiin siinä samalla, no sepä näyttikin luokkaa 2 ja sain käskyn jäädä odottamaan lähetettä kolposkopiaan, no yhden peruuttamisen ja yhden unohduksen jälkeen pääsin sinne vihdoin elokuussa ja multa löytyi sitten kohdun suulta solumuutoksia. kahden viikon päästä on sitten loop-hoito jännittää ihan sikana.
Mitään vakavaa se ei kuulemma ole vaan muutokset on hyvänlaatuisia.
Ei multa myöskään mitään " seksitautia" kaan löytynyt.
Harmittaa vaan että tässä on tulossa 4 viikon tamponi, seksi ja kylpykielto....mies kysyikin että mikäs niistä on kamalin niin mä totesin että se kylpykielto ( meillä ei oo ees kylpyammetta )
MiaMik: sulla on ollu surkuinen päivä, älä sure niitä on kaikilla mulla tänään. Aino on kiukunnun nyt 2 yötä ja koko tämän päivän mä en saanu mitään tehtyä passitinkin Ukon Ainon kanssa johonkin kauas että saan olla hetken rauhassa, ilman että joku kokoajan kiljuu puntissa tai kaataa koiran vesikuppia nurin ! Meinas mennä tänään IHAN totaalisesti hermot.
Aino on kanssa sellainen äitin takiainen että mihinkään ei joskus saa mennä, meilläkään ei saa kylässä ollessa kukaan edes katsoa Ainoon kun on huonopäivä, jos joku on meillä kylässä niin takiainen riippuu takissa ettei kukaan vaan häntä koske.
Nyt ei pysty muuta, harmittaa niin kovin tuo täti punainen sais mennä muualle !
AA