*+*+ MARRAKSET -05 VIIKKOON 40 *+*+
Aloitan uuden pinon ja yritän tulla myöhemmin rupattelemaan!
Yritän saada edellisen viikon pinon tähän:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp
appid=67&m=11336481&p=2&tmode=1&smode=1
Kommentit (41)
He hee, mä taidan sitten olla aika " tiukkis" noiden haalareiden suhteen .... Siis kun puen vielä kurikset niiden päälle :)
Mitäs isänpäivälahjoja olette suunnitelleet antavanne? Paappa saa ehkä tyynyliinan missä lukee Hyvää yötä paappa (annetaan sitten mummille joululahjasi sellainen missä lukee Hyvää yötä mummi). Mutta mitä sitä keksis miehelle??
Käytiin tänään seurakunnan järjestämässä äiti-lapsi kerhossa, saisi Lotan jotenkin tottumaan muihinkin lapsiin. Muutaman kerran itkeä tirautti kun säikähti jotain :(( Illalla menin jumppaan, ihanaa omaa aikaa. Pitäisi alkaa käymään lenkillä muutaman kerran viikossa että saisi tuon painon putoamaan. Niin, ja nuo hyväskät pitäis jättää kaapista syömättä .... Mulla on paha tapa syödä kaikki keksit/jätskit/karkit jos niitä kaapissa on ....
Mummi ja paappa lähtee huomenna sinne Rodokselle, vähä oon kateellinen. Olis kiva päästä jonnekin etelän lämpöön, mitenkähän muuten touko79:n reissu meni? Eivätkös he lähtenee Mallorcalle?
Mistä muuten löytyis kivat kumpparit mulle? Kokeilin nokialaisia niin oli aika kapeat pohkeiden kohdalta. Hai?-merkkiset taas oli TOSI rumat. Niin joo, entäs talvikengät, minkälaiset olette ostaneet/ajatelleet ostaa itsellenne? Oon aina ollut huono ulkoilemaan talvisin, ja nyt pitäisi saada lämpöiset kengät kun tulee kuitenkin päivittäin oltua Lotan kanssa ulkona.
Nyt nukkumaan, öitä!
Kuulumisia meiltäkin :)
Laitettiin pinnis pois ja nykysin neiti nukkuu lastensängyssä.Yöt on mennyt hyvin mutta nukkumaan alkaminen kestää pitempään,itse kyllä sänkyyn menee kirjojen kanssa ja odottelee lukijaa :) .Eilen luin just 5 kirjaa eikä olis riittänyt,mutta en kyllä anna pompottaa,sanon hyvät yöt,sammutan valot ja meen ite meitin sänkyyn nukkuun ja yleensä ehdin nukahtaa ennen neitiä.Olis vaan kiva kun jäis itelle vähän omaa aikaa illasta mut nyt on niin väsynyt et on melkein järkevintä alkaa nukkuun samaan aikaan eli n.20:30...jossain vaiheessa pitäis siirtää neiti omaan huoneeseen mutta kuinka sitä raaskii...
Kohta tosiaan jo vietellään marraskuisten 2v.synttäreitä,minkäslaisia teemoja teillä on?Eilen oli Annan hoitokaverin 2v.synttärijuhlat ja kyllä on ihana kuunnella kun neiti niistä höpötti,ovat hyviä kavereita keskenään.
Risteily meni kivasti,onhan siitäki jo pari viikkoa...olo oli tullessa kyllä väsyneempi kuin lähtiessä :) Myöhään meni yöhön ja kiva oli tanssia ja maistella alkoholittomia drinksuja.
Joululahjoja en ole vielä ehtinyt miettiä,Annalle kyllä ostin yhen puisen muistipelin mutta muuten kaikki vielä auki.Yleensä ostetaan mun ja miehen vanhemmille jotain ja kummilapsille,niitä mullakin on jo 5kpl ja miehellä yksi.Tietysti toisillemmekin.Jätän kaikki yleensä viimetippaan näissä lahja-asioissa,hölmöä.
Ulkona on nyt ihanan näköistä,paljon syksynvärejä,pitäis viedä neiti hyppiin vaahteranlehtikasaan :)
Le-Cheile onkin jo raskaudessa loppusuoralla.Onnea tulevaan ja tule kertomaan kuulumisia.Onko rakasusaika ollut helpompi/vaikeampi kuin esikoisesta?
Toivottavasti Mannan poika on parantunut että pääsette lähteen reissuun!
Auringonkukan reissu kuulosti tosiaan onnistuneelta ja ihanaa, vauvahaaveisiin pääsette,onnea onnea!!!
Aatun-äipälle kivaa tyttöjeniltaa ja nuhanenille paranemista!!!
Lopetin just Lastenparhaatkirjat-kerhossa,olikohan nimi oikein mutta juuri se missä on lähinnä Disneyn kirjoja.Tutustutaan nyt Uppo-nallen kirjakerhoon.
Meitinkin pitäis luopua yötutista...kääk! Perttuhan on hyvin ollut ilman tuttia!
MrsCee:lle myös onnea vauvahaaveisiin!!!Ja Noemalle " kolmoshaaveisiin" :)!!!
Aika menee nopeesti tän pikkukakkosen odotuksessa ja nyt olokin on alkanut normalisoituun ,mitä nyt tunneherkempi ja ärsyyntymiskynnys on tosi matala.Viimeviikon keskiviikkona olin ultrassa ja näin pikku-immeisen ja pieni sydän siellä läpätti,ihana!!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mies lähti aamulla sinne reissuun, minä ja poika jäätiin kotiin. Kyllä harmittaa. Eilen pojalla oli vain pientä lämpöä ja ruokakin alkoi pikkuisen maistua, mutta silti päätettiin että jäädään kotiin. Saapahan nyt parannella rauhassa, automatkat olisi varmasti olleet yhtä kiukuttelua.
Parin viikon päästä mies lähtee samanlaiselle koulutusreissulle samaan kaupunkiin, ehkä sitten yritämme lähteä mukaan.
Mitähän sitä tälle illalle keksisi sitten tekemistä, kunsaa pojan unille? Kurja viettää perjantaita yksikseen, olen niin tottunut että miehen kanssa ollaan silloin saatu aina viettää kivaa iltaa yhdessä. No onneksi mies kotiutuu jo la-iltana, tuliaisia odotellessa=) Pettynyt oli hänkin kun ei päästy mukaan, aikoi murjottaa hotellissa yksin koko illan=) No eiköhän kumminkin lähde shoppailemaan ja syömään jonnekin.
2v-synttäreistä oli puhetta... Hieman olen niitä miettinyt, mutta en paljoa (meillähän ne on vasta joulukuun alussa). Teemaksi olen miettinyt auto/juna/traktori-juttuja (ne on nyt totaalisen IN!) tai sitten metsäneläin-teemaa (uuteen kotiin pojan oma huone tulee sillä teemalla). 1v-kemut meillä mentiin muumi-teemalla.
Tintta-liisa kyseli talvikengistä. Minulla oli viime talven kenkinä Haltin Goretex-kengät ja oli kerrassaan mahtavat. Menevät kevään, syksyn ja koko talven loistavasti, eli kannattava ostos. Me kun ulkoilemme paljon säällä kuin säällä ja lisäksi kävelen paljon työmatkoja. Muut talvikengät on sitten ns. parempaan käyttöön.
Eilen taisteltiin pojan päiväunille menon kanssa yli 2h, nyt kuulostaa että asettui nukkumaan (arvatenkin meidän sänkyyn) vain yhden karkaamisreissun jälkeen. Jospa nyt nukkuisi hyvin.
Itselle alkaa kyllä nyt ihan laiskuus iskeä, en ole sitten tiistain edes ulkona käynyt. Huomenna täytyy kyllä jo poika iskeä rattaisiin ja lähteä liikenteeseen jos vain on terve.
Mukavat päivänjatkot ja tulkaahan joku minun kanssa illalla tänne aikaa tappamaan=)
Manna
Reissusta palattiin su iltana ja oon ollut aivan poikki matkan jälkeen. Pyykinpesua ja töitä täydet päivät + kotityöt ne eivät lopu milloinkaan. Auringonkukalle sympatiat työ + kotityö väsymykseen, ihan samaa täällä.
Mallorcalla oli hyvin vaihtelevat ilmat, satoiko jopa 3 päivänä ja oli kylmä loppuviikosta kyllä hyvinkin lämmintä, eli syksy oli tullut jo sinnekin. Aika hyvin totuin siihen, että koko viikon syötiin melkein ulkona ja aikapaljon pizzaa, myös sangria maistui hyvältä :)
Ruokailut olivat lentokoneessa vähän ahdasta ja vähän kiukuttelua. Minttu oli sylipaikalla, seuraavalla matkalla onkin sitten jo omalla paikallaan, katsotaan koska lähdetään seuraavaksi. Matka ei oikeastaan muuttanut Mintun rytmiä, meni joka ilta melkoaikaisin nukkumaan noin 21, joten iltamyöhään ei missään oltu liikkeellä, kun ei nuku rattaissa.
Elettiin ilman kelloa koko viikko, kun kellot unohtui Suomeen, joten hyvin erilaista kun tavallisen arki :)
Olen miettinyt Mintun 2 v kakuksi muumi aiheista prinsessa kakkua, olen tällä hetkellä miettinyt jospa sen tilaisin. Leipomista riittää kyllä muutenkin.
Ollaan menossa huomenna 50v synttäreille ja kävin ostamassa itselleni uuden juhlamekon. Löysin suomalaista muotoilua sellaisen kuin uman merkiltään. Ei aivan kohtuuttoman hintainen.
Tänään kävin Sokoksen 3+1 päivillä ostamassa itselleni jotkut riekel (en tarkkaan muista miten kirjoitetaan merkki) kengät. ruskeat nahkaiset, villa vuorella 3+1 tarjous 49,90 ¿. Ei paha, muistuttavat vähän pampas kenkiä.
Palaillaan...
Heti alkuun omaa napaa ja paasaamista! Eli. Tossa pari päivää sitten kirjoittelinkin kun meillä lapset on nuhassa. No eilen aatu alkoi sitten yskimään tosi paljon, hengitys oli raskasta ja itki oikeastaan koko päivän. Välillä " sätki" ja huomasi että sattui johonkin. No tilasin sitten lastenlääkärille ajan, ja siellä todettiin että poika saa ilmaa keuhkoihin mutta ei saa sitä kunnolla sieltä ulos, eli toisinsanoen diagnoosi on ahdistus. Pisti lähetteen lastenpolille, ja siellä oltiin sitten maskilla ja hengitettiin (en tiedä kumpi meistä hengitti sitä höyryä enemmän!) ventolinea. Kukaan ei voi uskoa miten paljon voimaa tuolla pienellä miehellä on kun pisti vastaan! Mulla oli kädet ihan hapoilla sen jälkeen.. Tulehdus- ja veriarvot oli onneks ok. Saatiin vaihtoehdoiksi jäädä osastolle yöksi tai sitten apteekin kautta inhalaattori(?)ostoksille ja kotiin. No tultiin kotiin ja yö menikin onneks tosi hyvin ja aatu nukku koko yön meidän välissä. Ja voi apua millanen lääkäri siellä polilla oli!!! Sanoi esim. tosi vihaisesti aatulle kun oju rimpuili siinä maskilla että " kyllä sun nyt pitää rauhottua ja ottaa se lääke ettei sua enää ahdista!" ja kun jauhoi kortisonitabletn hedelmäsoseeseen sanoi " tää on kyllä tosi pahan makusta mutta sun pitää syödä s että ahdistus loppuu!" . Voiko kukaan puhua 2-vuotiaalle noin?! Oli NIIIIIIN liki etten lähtenyt sieltä pahoinpitelysyyte kädessä.. No nyt sitten seurataan tilannetta ja toivotaan ettei kyseessä ole esim. infektioastma.
Eikös marraslapsissa ollut joku pikkuinen jolla oli astma? Koko astma on mulle tosi vieras juttu koska mulla ei ole eikä perheellä, eikä edes kellään ystävällä jonka kautta siitä jotain tietäisi.
Siinä tais peruuntua sitten äidin tyttöjen iltakin.. Tarvii nyt katsoa mikä vointi pojalla huomenna on, ja jos vähänkään näyttää/tuntuu siltä niin jään ilman muuta kotiin, tärkeintä tietysti että lapsella olisi hyvä olla.
Hienoa Touko että matka oli onnistunut! Aika ihanan houkuttava ajatus olla viikko ilman kelloa! Täällä se ei onnistuisi.. :)
Tosi harmi että Mannan reissu peruuntui! Eipä tuo sairastuminen ikinä kysy aikaa ja paikkaa, mut välillä ajotus on niin pirun huono että aargh!!
Tintalle piti jotain sanoa mut en muista mitä.. tarvii katsoa sun teksti uudestaan, oon ihan lahopää :)
Kiva että Odottelijalla oli mukava laivareissu! Olin kanssa laivalla kun odotin aatua, ja mies haki mulle aina juomia ja baarimikot luuli et hakee lapselleen, niin mulla oli lasissa aina hienoja " lastenkoristeita" :)
Nyt pitää mennä pyykkäämään kun lapset nukkuu! Palaillaan taas :)
Eli mulla on Hobby Hallista tilatut Rukkan saappaat, ja olen ollut tosi tyytyväinen! Olivat vielä edullisetkin :)
Olipa kurja juttu aatun_äippä. Tuo on todella ärsyttävää kun lääkäri käyttäytyy huonosti.
Minttu on taas vähän nuhassa. Korvatulehdus todettiin 3 vkoa sitten. Toivottavasti ei heti uusiudu. Varasin tänään ajan maanantaille suolahuoneelle Mintulle, mennään kokeilemaan, josko siitä olisi jotain apua. Hinta on edullinen 10 ¿. Ollaan varmaan 20 min, mä menen Mintun kanssa suolahuoneeseen, joten saan itse oman hoidon ilmaiseksi :)
Touko
Ja täällä ainakin yksi joka tietää miten kovat voimat pikkuisella voi olla, kun kyseessä on lääkkeen ottaminen maskin kanssa. Päivittäisen lääkkeen antamisen kanssa meillä meni yli kuukausi ennenkuin onnistui ilman että toinen piti pojasta kiinni ja toinen piti väkisin maskia kasvoilla=( Poika vihasi sitä yli kaiken!
Meillä pojalla alkoivat nuo hengitysvaikeudet viime joulukuussa ihan yllättäen, 3-4 päivän sairaalajaksoja oli koko viime talven kerran kuukaudessa. Siihen päälle norovirus (koko perheelle) ja vesirokko (mulle ja pojalle) niin meillä oli kyllä melkoinen talvi.
Meillä sairaalan ensiavussa annettu spiira ei yleensä auttanut mitään. Kortisonipiikki oli paras apu akuuttiin tilanteeseen (parempi kuin tabletti). Minun kokemukseni mukaan, kannattaa vaatia tuota piikkiö jos tilanne tosi paha, auttaa nopeammin!
Talvella pojalle sitten aloitettiin hoitava astmalääkitys aamuin illoin 3kk:n ajalle ja tarvittaessa avaava astmalääke lisäksi (sitä tarvittiinkin usein).
Toukokuussa tilanne helpottui sen verran, että saimme luvan jättää päivittäisen lääkityksen pois kesän ajaksi. Tarvetta ei ole ollut aloittaa sitä uudestaan, paitsi tällä viikolla olemme sitä hieman antaneet ja avaavaa lääkettä myös, kun on ollut hieman rohiseva hengitys. Ensi viikolla meillä on kontrollikäynti sairaalassa, saas nähdä aloitammeko päivittäisen lääkityksen taas.
Ns. vauva-ajan astma on aika yleistä ja katoaa yleensä 3v. ikään mennessä. Meilläkin toivotaan näin käyvän, siitäkin huolimatta että minulta löytyy myös astma ja pitkä liuta allergioita. Pojalla ei kuitenkaan mitään allergioita ole, joten toivotaan että tämä on hänellä ohimenevää.
Tämmöiset astmakuulumiset meiltä.
Poika alkaa olla jo oma itsensä. Päivän hittinumero on ollut veden hakeminen leikkiastioihin vessanpöntöstä=( Ja takaperin käveleminen. Ja maalaaminen.
Illanjatkot kaikille!
Manna
Olipas pino pohjalla.
Pertulla sai melkeen vuosi sitten myös avaavan ventolinen, kun flunssan aikana/jälkeen hengitys vinku ja pihisi pahasti. Nyt ei onneks flunssaa aikoihin ollut, että saas nähdä tarviiko seuraavalla kerralla.
Itselleni on ollut astma ja monia allergioita pienistä asti. Vieläkin algeerioiden lista on pitkä ja tämä typeryys karsii kyllä kaikki unelma ammatit pois! Olen kyllä katkera. Toivon kyllä, että ei Pertulla tulisi. Nieti on aivan terve, hänellä ei ikinä ole mitään astmaan tai allergiaan viittaavaa ollut.
Marraskuussa onkin itsellä lääkäri allergioihin liittyyen, saa täti kirjottaa semmoset tropit, että saan kaikkee kivaa puuhastella, käsityöihminen kun olen.
Sunnuntai on tylsä päivä. En tykkkää siittä ollenkaan, tuntuu että kellokin käy silloin hitaammin.
Viikolla lähdemme mummuloihin. Olemme syysloman siellä.
Saas nähäd joko pitää talvihaaalarit pakata mukaan, kylmempää ainakin on luvattu.
Tintta, minä myös metsästän hyviä tavikenkiä. Ulkoiluun ja toisia parempia. Isänpäivä lahjaa en ole vielä miettinyt. Neiti tekee itse puistossa lahjan, olen jo vähän saanut sitä kurkata eli avainnaulakkoa sateenkaaren väreissä.
Manna, saitteko tuliaisia?
Toivottavasti ensi kerralla pääsette reissuun lähtemään!
Minkäslaisia syyspuuhasteluja olette tehneet, kun pino niin hiljaista eloa veittänyt?
Hilda
Kuukauden päästä alkaa meidän pinossa ensimmäiset kakkoset, ehkä jollakin on jo tämänkuun lopussakin.
Manna, meille pukki toi samanlaisen palapelin ja se on kyllä ollut ahkerassa käytössä. Nopsaan poika oppi onkimaan kalat ja laittamaan oikeille paikoille.
Jaksuja kovasti, kyllä se talo pian valmiiksi tulee!
Sukulaisilla oli rattaat ja paljon muuta säilössä ullakolla tai miksi sitä nyt sanotaankaan ja juuri semmoisesta pikkuluukusta sinne raijasivat, nyt rakentavat pikku hiljaa varastoa.
Oikein syksyinen päivä taas, aamusta ei kyllä satanut ja puistossa leikittiin meilkein kaksi tuntia. Lapset innostuivat peuhaamaan lehdissä ja sehän oli hauskaa. Perttukin siellä meni ihan muiden mukana.
Nyt ukko onkin päikkäreille ruuat masussa.
Reippaana sain siivottua vielä koko kämpän.
Mukavalta kuulosti Marican matka!
Joululahjoista kirjoittelit. Minä olen jo vähän mietiskellyt, mitä paketteihin laitan. Tykkään itse väkerrellä kaikenlaista, muutamia huiveja ym. pehmeää onkin jo valmiina.
Kenelle kaikille annatta joululahjoja?
Me annetaan molempian vanhemmille, sisaruksille ja heidän perheelle, omille isovanhemmille ja kummitytölle. Ja tietenkin omille lapsille ja meille aikuisille. Meidän lahjat on kyllä aina ollu pieniä, paljon itse tehtyä.
Viikonloppu meni nopeesti. Lauantaina käytiin vähän ostoksilla, Pertulle löytyikin cittarista edullisesti Vikingin goret 39,90¿. Neidin koot oli valitettavasti loppu ja anttilassa maksoin täyden hinnan.
Nyt on lasten kaikki talvitamineet kasassa, aikuisile pitäisi löytää kengät.
Aika hurjaa, että aamulla oli mittarissa 12 astetta ja la oli -1.
Tulkaas pinoon!
Hilda
Terveiset täältä sateisesta Pohjanmaasta. Täytyy nyt heti pyydellä anteeki, että vanhoja pinoja en ole ehtinyt lukemaan, kun tämä istuma-asento ei tunnu enää miellyttävältä tässä vaiheessa.
Ollaan käyty synnytyssairaalaan tutustumassa ja nyt sitten vain odotellaan, että milloin olis aika lähteä sinne. No edellinen meni yliaikaiseksi eli varmaan mennään tuonne marraskuun puolelle sitten. Olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa täällä ja onko täällä enää ketää, joka ei ole joko raskaana tai vata synnyttänyt?
Vähän kommentia eli meillä ostettiin pojalle Viking talvibootsit ja mun serkun pojalta saatiin talvihaalari talveksi eli tamineet ovat kunnossa, saa talvi vaikka tulla. Tilasin myös netistä autokakkuvuoan synttäreitä ajatellen, kun tuo poika nyt niin hurja autohullu on =)
Anteeksi tämä vietin lyhyys, mutta asento ei todellakaan ole kiva, vauva alkaa heti potkimaan.
Terkkuja kaikille,
Le Cheile rv 35+6
Hurjaa, että Le Cheile sulla jo noin rutkasti viikkoja kasassa!
Tsemppiä synnytykseen! Ilmoittaudun kategoriaan en ole raskaana enkä vaavi kainalossa.
Mukavaa, että jaksoit tulla kertomaan teistä.
Nyt lähdemme ulos iltakävelylle ja ehkä vähän keinumaan puistoon.
Mukavaa iltaa ja tulkaas nyt edes moikkaan ;))
Hilda
Pojalle nousi sitten nyt illalla kuume. Äsken nukkumaan mennessä kuumetta oli jo 39,4. Perjantaina olisi tarkoitus sinne reissuun lähteä ja olinkin ihan varma, että tällä viikolla poika sairastuu. Viime talvena ja keväänä meidän kaikki pidemmät reissut peruuntui aina sairastelun vuoksi, eräänkin kerran sain perua varatut hotelliyöt=( No, onneksi perjantaihin on vielä aikaa, joten pieni toivonkipinä elää edelleen.
Joululahjoista oli puhetta. Me ostamme lahjoja omille vanhemmillemme, minun sisaruksille, jotain pientä miehen siskolle perheineen joka asuu lähellä ja muutamalle ystäväperheelle ja itsellemme toki myös. Pojalle on muutama kirja tuolla kaapissa odottamassa pakettiin pääsyä, muuta ei ole vielä mietitty.
Nyt potilas tuolta tulee nukkumasta pois itkun kanssa, pitää mennä....
Manna
Perjantaihin on onneksi vielä monta päivää, toivottavasti potilas ehtii parantua. Teillä kyllä oli sairasteluja ihan liikaa.
Hyvää Yötä!
Hilda
Heti ensimmäisenä Mannan poitsulle pikaista paranemista! Meillä on myös sellainen kalanongintapalapeli ja kovin paljon on Jesse tykännyt. Aina kun kala tarttuu onkeen, huutaa " jeeeee!" . :-) Ei kyllä kovin kärsivällisesti jaksa laittaa paloja takaisin paikoilleen, ehkä yhden kalan ja sen jälkeen huutelee " äiti auttaa" .
Kiva oli kuulla Le Cheilestä, onpa sulla jo raskaus pitkällä. Tsemppiä loppusuoralle!
Sitten pikaisesti omia kuulumisia. Viikonloppu oli oikein mukava ja viihteellinen. Perjantaina oltiin tyttöporukalla ulkona ja lauantaina lähdettiin miehen kanssa lemmenristeilylle. Oli aivan ihanaa, jopa onnistuneempi reissu kun olisin osannut odottaa. Miehestä tuli esille kadoksissa olleita romanttisia piirteitä. Ehkä se 10v-päivä sitten herkisti. :-) Ainakin sitä kovasti hämmästeltiin yhdessä että onpas aika mennyt nopeasti. On paljon hyviä muistoja...
Mies otti yllättäen viikonlopun aikana puheeksi pitäisikö meidän alkaa kokeilemaan kakkosta aluille. Tuli niin yllärinä miehen suusta moinen asia että mulla meni ensin pupu pöksyyn, mutta nyt kun olen asiaa hetkisen sulatellut niin olen valmis yrittämään. Jessessäkin meni toki se kolme vuotta, mutta ehkä nyt rennomman asenteen myötä tärppää nopeammin. Tai sitten ei? Olen tyytyväinen näinkin, mutta jos tulen raskaaksi niin olen kovin, kovin onnellinen. Katsotaan miten käy. Pidän teidät kyllä ajan tasalla. ;-)
Nyt takaisin BB:n pariin ja lisää kuulumisia myöhemmin...
Ai niin, huomenna meillä on Jessen 2v-hammaslääkäri. Hui kun mua jänskättää mitä siitä tulee. Todennäköisesti Jesse huutaa kuin hyeena ja yrittää huitoa hammaslääkärin käsiä pois ja rimpuilla karkuun. Mies tulee onneksi mukaan tukijoukoksi. Toivottavasti saadaan hampaat tutkittua. Vähän jännittää onko tutin syöminen jo vaikuttanut purentaan. Oon jo yrittänyt Jesseä hieman valmistella siihen että on jo niin iso poika ettei tarvitse enää kovin kauaa unituttia, mutta toistaiseksi poitsu on ollut hieman eri mieltä.
Pirtsakkaa viikon alkua kaikille!
Eilen kun en ehtinyt kuin aloittamaan pinon, ja tänäänkin jää lyhyeksi. Jos en sitten Lotan päikkyjen aikaan ehdi kirjoittelemaan (jos siis vaan nukkuu ne ...)
Le_Cheile: mukavaa kuulla kuulumisiasi! Rattoisaa loppuodotusta sinulle. Niin ja minä EN ole raskaana enkä juuri synnyttänyt :)) Meille riittää Lotta hyvin.
Hildaliina: joululahjoja ostetaan ainakin vanhemmille, kummilapsille ja tietty Lotalle. Mies ostaa ehkä itselleen jonkun lahjan (viime vuonna navigaattorin) :))
Manna25: paranemisia sinnepäin!
auringonkukka05: kivan kuuloinen viikonloppu ollut teillä, ihanaa! Ja peukut pystyssä täällä kakkosen alulle saannin suhteen. Toivotaan ettei menisi yhtä kauan kuin ensimmäisen yrityksen kanssa.
En muista enää mitä muita juttuja oli ... Tänä iltana oon menossa vanhojen työkavereiden kanssa ulos syömään. Mukava nähdä heitä pitkästä aikaa, tosin muutaman kanssa tekemisissä olenkin vielä melkein päivittäin. Viikonloppuna mennään miehen entisen työkaverin 40 v päivillä käymään, alkavat vasta klo 19 joten mun äiti tulee hoitamaan Lottaa siksi aikaa. Ja tiedän että siellä viina virtaa joten en muutenkaan halua ottaa Lottaa mukaan. Mies lauantain olon jälkeen totesi että ei ota samaan malliin noilla synttäreillä. Joopa-joo, sen kun näkis ja kuulis kolinan :) Olis pitänyt ottaa kirjallisesti toi sen kommentti ylös niin saisi näyttää sitten lauantaina (tai sunnuntain oksentelun lomassa) sitä sille ....
Nyt mentävä kuivaamaan hiukset, mies on Lotan kanssa ulkona kun menee töihin vasta klo 12. Mutta jatkan sitten ulkoilua Lotan kanssa kun mies lähtee töihin.
Päivän plussat:
+ Lotta oli iloisella päällä herätessään (harvoin nimittäin höpisee aamulla, huutaa enemminkin suoraa huutoa)
+ suihkunraikas
+ mukava ilta tiedossa
Ekaksi täältäkin heti Mannan lapselle paranemisia.
Sitten kysymys, mitä te tekisitte asemassani eli meillä ollaan poitsua käytetty nyt kaksi kertaa viikossa muiden lasten parissa eli keskiviikkoisin musiikkileikkikoulu, jossa on vain saman ikäisiä ja torstaisin pari tuntia virkekerhossa, jossa on lapsia 2-5 vuotta. Heti alkuunsa tultiin heti nuhatautiin, joka tarttui mullekkin (kestää n.6 viikkoa eli ollaan voiton puolella). No joka tapauksessa tuli mieleeni, kun kohta varmaan alkaa jyllään noi rotavirukset yms. taudit, nyt on esim. ystäväni lapset 39 asteen kuumeessa ja nenät tukossa, että olisiko hyvä unohtaa nuo kerhot, kun tuo pikkuinen on tuloillaan? Tuntuu vain, että ei haluaisi, että pikku mies sairastuisi johonkin hurjaan nuhatautiin heti elämänsä ensi metreillä. Jos nyt jäätäis pois, niin saatais tuo vanha parannettua ja hyvällä tuurilla ei uutta tulisi kovin helposti. Meidän tuo pikku mies ei ole sairastellut juuri ollenkaan, että tämä on sen toka nuhatauti eli eläisin toivossa, että sama homma jatkuis, jos se ei altistuis kovin paljon pöpöille vai touhotanko liikaa, ihan rehellinen mielipide. Me kun ollaan molemmat kotona, niin nuo kerhot on vain olleet virkejuttuja pojalle, kekis jotain muuta tilalle sitten ja tapailis kavereita muuten.
Auringonkukalle paljon onnea yritykselle, toivotaan, että teillä tärppää piakoin =)
Mikä tuon kalapelin nimi muuten on, jos ostais vaikka synttärilahjaksi pojalle?????
Le Cheile
Pinoudunpa minäkin!
Onni ja Rony nukkuu, Sisu kellii isänsä sylissä sohvalla :) Olen ollut vähän kipeänä, joten tällaiset rauhalliset hetket tuntuvat hyvältä.
Onni oli perjantaina mummilla yökylässä ja hienosti meni. Vähän näytti mulle naamaansa lauantaina kun kotiutui. Teki sellaista tekonyyhkytystä ja halasi lujaa. Mies kun katsoi pojan ilmettä, niin oli kuulemma virnistellyt. Eli ei siis kovin ikävissään tainnut olla, mutta piti äidille esittää, ettei ota tavaksi ;)
Aatun äippä, olitko lauantaina viihteellä? Jos olit, niin oliko mukavaa? Toivottavasti sun syysväsymys on helpottanut, samat sanat muuten MrsCeelle!
Auringonkukalla ollut ihana viikonloppu! Vai että mies otti puheeksi kakkosen ;) Mahtavaa! Toivottavasti Jesse saa pian sisaruksen. Meillä kanssa mies alkoi eilen jutella mulle kauniita kolmannen lapsen suhteen ;) Kyllä me siis koitetaan vielä kolmas saada. Koskaanhan ei voi tietää raskautuuko edes, mutta toive on suuri. Mulla on sitä endoa, joten lapset on tehtävä nyt, jos niitä mielii. Oli jo suhteellisen paljon levinnyt, selvisi silloin sektiossa.
Hilda kyseli joululahjoista. Lahjoja annetaan lapsille, sisaruksille ja vanhemmille, niin ja tietysti isovanhemmille. Lahjat on omille vanhemmille ja sisaruksille usein sellaisia käytännönlahjakortteja, kuten esim renkaiden vaihto, illanvietto illallisineen, saunailta jne. Krääsää ei niinkään hankita, tuntuu, että kaikilla on jo kaikkea niin paljon.
Le Cheilelle paljon jaksamista loppuraskauteen! Hurjaa, että sinullakin on jo loppumetrit menossa :) Musta tuntui, että toisessa raskaudessa oli vielä ensimmäistäkin malttamattomampi saamaan raskauden päätökseen. Siitä ei oikein enää " nauti" samalla tavalla kuin ensimmäisestä raskaudesta. Haluaa vaan saada vauvan pian turvallisesti syliin!
Pidän peukut pystyssä, että Mannan Nooa paranee perjantaihin mennessä! Ikävää, että taas kävi näin. Muistan, kuinka tosiaan viime talvena yrititte lähteä useamman kerran reissuun ja aina oli poikanen sairaana.
Mitenkäs Auringonkukan ja Jessen hammaslääkärireissu sujui? Mitä hammashygienisti (vai mikä lie) oli mieltä tutista? Meillä kanssa Onni vähän eri mieltä siitä, että tutti olisi vain unikäytössä. Me päästiin siitä hienosti eroon jo kolmisen kuukautta sitten, mutta vauvan syntymä (ja tutin lutkutus) on saanut tilanteen vähän muuttumaan. Onneksi ei koko ajan enää syö tuttia, mutta liikaa kuitenkin, ainakin miehen mielestä, joka on muuten ottanut elämäntehtäväkseen kitkeä tutin syömistä pois.
Olikos Tintalla mukava ilta? Mun on pitänyt sulta muuten kysyä, että tykkääkö Lotta käydä sun kanssa suihkussa? Monesti kun meinaan puhut siitä, ettet meinaa suihkuun ehtiä. Mäkään en varmasti ehtisi, mutta otan Onnin aina mukaan. Aamulla siis mennään yhdessä suihkuun. Onnilla on sellainen pieni vati, jossa istuu aamusuihkussa. Illalla sitten pääsee isompaan vannaan. Tämä on ratkaissut minun peseytymisongelmani :) Onni tosin tykkää vedestä ja kököttää suihkussa tosi mielellään.
Le Cheile, et mielestäni mitenkään vouhota liikaa. Hienoahan se on, että äiti kantaa huolta lapsistaan :) Mä olen sitä mieltä, että ehkä hetkeksi tilanteessasi jättäisin kerhot väliin. Mulle ainakin lastenlääkäri sanoi, että jos mahdollista, niin pidä poika (Onni) poissa lähikontaktista muihin lapsiin vauvan syntyessä. Toki puistoilla voi, mutta ei sellaista liikaa nutaamista. Nyt varsinkin juuri tähän vuodenaikaan on hyvä olla varuillaan.
Nyt välipalalle, kamala nälkä. Tätä tämä imetys teettää :)
Noema
Suihkussa käynti ei nykyään onnistu enää kun alkukesästä Lotta kaatui pari kertaa tosi pahasti (kolahti pää kunnolla lattiaan...). Sen jälkeen kelpaa vain että ollaan molemmat miehen kanssa suihkuhetkessä/kylpyhetkessä eli mies yleensä nostaa Lotan suoraan mun syliin kuivaukseen, pyyhe jalkojen alla ja ympärillä kuivataan sitten. Ei siis suostu tulemaan ns. yksin mun kanssa suihkuun ....
Mrs Cee, mukavaa, kun kävit pinoutumassa!
Täällä oikein mukava ja virkistävä puistoilu takana. Olikin jo kova nälkä koko poppoolla, kun kotiuduttiin. Päiväunille meno sujui ongelmitta ilman tuttia, yleensä haluaa aina sänkyyn mukaan yhden pikku hiiri kirjan.
Gerdaa pitikin aamulla huhuilla :)
Aatun äipälle jo toivotan hyvää naisteniltaa :)) Eiköhän kotijoukut hyvin pärjäile.
Ei auta kuin alkaa siivoileen keittiötä, tuntuu että pöytääkin saa päivän aikana noin triljoona kertaa pyyhkiä. Ei auta ei.
Hilda