Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMITENAVIEN lokakuun alku (vk40)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikko lähti käyntiin kovalla ukonilmalla ja rankkasateella, mutta ei haittaa mitään. Esikoisen kanssa vietetään epänormaalia kotipäivää junaradalla leikkien (hmm, mitäköhän mä sitten täällä teen? ;)). Esikoiselle tuli silmätulehdus viikonloppuna, joten ollaan karanteenissa ainakin tämä päivä. Näyttäisi paranevan kotihoidolla, mutta käydään kuitenkin tänään lääkärissä näytillä.

Varsinainen lääkärissä käynnin syy on mun kivuliaat supistelut, mutta aion kuitenkin esittää esikoisenkin asian samalla!

Mulla alkoi siis viime viikolla supisteleen kivuliaasti joka ilta. Viikonloppu meni hieman paremmin. Mutta parempi tarkistuttaa tilanne heti alkuunsa. Supistukset ovat kouristuksen omaisia kramppeja alamahassa, ei siis mahan kovettumista.

Sain tänään myös loistouutisia neuvolasta! Sokeriarvot kaikki kohdallaan. Jopa paremmat kuin n.3v sitten esikoisen odotuksen aikana! Syynä saattaa olla se, kun viime kerralla vetäsin pizzan illalla kuuden jälkeen, kun seuraavana aamuna oli rasitus.........

Kyllä oli rankka viikonloppu, kun pähkäilin noita tuloksia päässäni. Tilannetta ei yhtään helpottanut se, kun mun isällä oli synttärit ja väänsin sinne kakun ja keksejä.

No, mut nyt takaisin junaradan kimppuun! Loistavaa viikon jatkoa teille kaikille!

Niin ja Sammermannille tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Justus rv24+6 (luultavasti)

Vierailija
2/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas kerrankin ajoissa täällä. Neuvola tänään puolelta päivin ja paljon asioita niin piti nousta ajoissa valmistelemaan lähtöä. Jännittää taas niin vietävästi et huh huh! Kiva, se nostaa verenpainetta. Toivottavasti kuitenkin ihan normaalilukemissa pysyy. Minulla on kyllä niin mukava terkka et siellä se jännitys unohtuu kun jutellaan aluksi niitä näitä. PUntariin kauhistuttaa mennä, on nimittäin tullut tuo herkuttelupuoli vähän liiankin tutuksi.

Meillä on vauva onneksi vähän vilkastunut, nyt tuntee miettimättä liikkeet lähes joka päivä. Viime viikolla oli loppuviikosta niin kiireisiä päiviä ja paljon työtä että supisteli kyllä ihan toden teolla. Täytynee ottaa rauhallisesti vaikka olenkin aikonut lokakuussa aloittaa koko talon kuuraamisen. Onhan tässä koko kuukausi aikaa!

Lauantaina kävin shoppailemassa ja ostin monta joululahjaa. En halua nyt jättää mitään lahjan ostoja joulukuulle, kaikki on saatava hankittua loka-marraskuussa. Olen jouluihminen ja kyllä minulla jouluvalmistelut alkaa jo lokakuussa. Ei nyt mitään radikaalia mutta jotain pientä kuitenkin. Ja onhan tuo siivous kuitenkin aika iso juttu. Tuntuukin kyllä että joka paikka on niin siivouksen tarpeessa et hyvä kun on joulu tulossa, on kiva siivota.

Tänään saan kelan paperit ja voipa olla että sairaalan esitietolomakkeen. Olen yrittänyt jo hautoa nimiä mielessä mutta en kertakaikkiaan löydä yhtään hyvää. Täytyy penkoa jostain oikein nimiluettelo ja alkaa valitsemaan.

Nyt alkaa jo niin kova nälkä hiipiä että pitää vaihtaa istumapaikka keittiöön ja alkaa herätteleen lapsiakin aamupalalle. Palaan sitten neuvolakuulumisten kera!

Iuiu ja masukki 22rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulee nykyään harvoin käytyä täällä, ihan vieraantuu kun menee aina toista viikkoa edellisestä lukukerrasta.

Kotona ei kertakaikkiaan iltaisin enää jaksa avata konetta ja töissä on niin hel*etillinen kiire koko ajan että ei mitään mahdollisuuksia. Tosin nyt hatuttaa tämä työ niin paljon että päätin piristää itseäni.

Töissä siis edelleen kamalaa. Ilkeitä kollegoita, esimies ei edes tervehdi, töitä enemmän kuin ehtisi tehdä vaikka viikonloputkin tekisi. Ihan mieletön työmotivaatio. Mutta kun itsenäisesti vastaan tietyistä asioista, niin niitä ei vain voi jättää hoitamatta.

Viime yö meni taas ahdistuksen ja painajaisten kourissa. Ja syynä APPIVANHEMMAT! Ei appivanhempia tarvitse rakastaa, mutta olisi kiva jos niitä ei tarvitsisi pelätäkään. Ne ovat siis vaaraksi meidän esikoiselle.

Olivat eilen kylässä ja samalla kun passasin tarjottavia, sain olla varpaillani joka sekunti, mitä he tekevät. Ihmiset ovat yli 6-kymppisiä ja aivan idiootteja. Olen ensinnäkin 4 VUOTTA tolkuttanut, mille ruoka-aineille lapsemme on allerginen. Ja ei siis tule iho-oireita vaan hengitysteiden turvotusta, eli vaarallinen juttu. Ja taas heille tuli aivan yllätyksenä, että " ai, onko XXXX allerginen pähkinöille? Ai, onko allerginen kurkulle? "

Ja koko ajan riehuttavat lasta, siis sellaista päätöntä juoksemista, pomppimista ja kiipeilyä koko ajan. Ja ne vain nauraa kun lapsi on hyppäämässä tuolilta pää edellä päin takkaa. Toinen juttu on jatkuva lapsen roikottaminen pää alaspäin. Pitävät käsistä kiinni ja roikottavat ja tempoilevat. Ja lapsi tietysti poukkoilee ja nykii ja kiemurtelee, joten koko ajan saa pelätä koska putoaa päälleen.

Ei auta vaikka sanoo, jatkuva riehuminen ja riepottelu jatkuu. Ja päästävät juoksemaan tielle, saan olla perässä koko ajan. Turvaistuintakaan ei kuulemma enää tarvita, koska on helpompi kuljettaa kun ei sellaista ole. (He EIVÄT saa kuljettaa lastamme mihinkään, ei aikaisemmin eikä tulevaisuudessa). Jos lapsi syö, he kutittavat, niin että varmasti menee henkeen.

Ette usko miten kamala päivä oli kun sai varoa niitä hulluja. Sain ihan kamalia vatsakramppejakin kun ahdistuin heidän läsnäolostaan. Ovat tulossa taas ensi keskiviikkona kun en ole kotona (miehellä vapaapäivä). Mietin yöllä, että minun pitää jäädä sairaslomalle vahtimaan tilannetta.

En voi sietää niitä ihmisiä, vihaan niitä yli kaiken. Ahdistaa ihan kamalasti. Ja täällä töissä on niin kammottavaa että en tiedä miten päin olisin.

Onneksi pienokainen potkii ja arvot ovat kohdillaan. Olen niin kiitollinen näistä kahdesta, mahan ulkopuolisesta ja sisäpuolisesta :)

ipu rv 24+2 (?)

Vierailija
4/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole ehtinyt olla vielä huono olo.jee!!! Tosin lauantainakin meni aamu hyvin ja iltapäivällä meinas Prismassa lähteä taju. Mutta toivossa on hyvä elää, jos vaikka menis tänään koko päivä ihan mukavasti.

Eka pötkö hirudoid Fortea on menny ja eilen ostin apteekista uuden.Auttaa kyl kiitettävästi pohjesärkyyn. Ostin myös vitamiineja jos jonkinlaisia, c-tä raudan kanssa otettavaksi ja vahvaa b-tä, kun on koko ajan suupielet halki, kalsiumia lapsille, kun juovat niin vähän maitoa nuo isommat eivätkä tykkää jugurteista eikä viileistäkään...

Eilen oli kyl huonovointisuuden ja oksentelun lisäksi niin ruma olokin että oksat pois!!! Peilissä tuijotti lakananvalkea haamu, jolla suupielet punaiset ja huulet rohtuneet, näppyjä naamassa ja tummat silmänaluset, lisäksi vielä ylipainoa...yäk.

Että tämmöstä tänään.Selkävaivat on onneksi taas hellittäneet hetkeksi, eli ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin=)

rv 26+1

Vierailija
5/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Kylläpä siellä päässä on ollut huono alku kuukaudelle. Ikävä kuulla että on ongelmia terveyden, töiden ja appivanhempien kanssa. Varsinkaan raskaana ollessa ei juuri ole ylimääräistä energiaa tuhlata muiden ihmisten lapselliseen käytökseen. Ja voin hyvin kuvitella miten appivanhempien, setien tätien ja muiden tuttujen kanssa voi joutua sanaharkkaan ja riitaan, jos joutuu neuvomaan miten lasten kanssa saa/ei saa käyttäytyä.

Meillä oma äiti on super hysteerinen minun kahden vaahteramäen Eemilin kanssa ja isä on se jolle saa koko ajan olla sanomassa, että anna nyt niiden olla ja lopeta kutittaminen ja kiinni pitäminen ym. Ärsyttävää.

Muuten on täällä ollut olo hyvä, mutta lauantaisen juhlan ja tanssimisen jälkeen on paikat ihan kakkana. Nivusissa tekee tosi kipeää, enkä meinaa päästä kävelemään. Olin vissiin vähän liian villinä.

Mulla ei painoa meinaa tulla millään lisää, toiset sanoo että sehän on superhyvä juttu, mutta itseäni vähän pelottaa, että mites masuasukki pärjää kun äippä vaan laihtuu (siis maha on suuri kuin rantapallo). Kaippa vauva ottaa omansa kuten vanha kansa sanoo. Syön nyt jo ihan normaalisti, mutta karkkia ja muita herkkuja syön kyllä aiempaan verrattuna tosi vähän. Kaksi palaa fazerin suklaata riittää, sitten ei tee mieli lisää. blaah

Meidän paras ystävä pariskunta on päättänyt erota, heillä on 3 lasta ja talo joka on just remontoitu ja velkaa on vaikka kuinka paljon. Vaimo vaan otti lapset ja muutti pois. Olen aivan shokissa ja niin on monet muutkin. Saa nähdä onko vaimo löytänyt toisen miehen kun on niin vastaan kaikkea neuvonantoa, pariterapiaa yms. Hän haluaa vain lapset ja puolet rahoista...... On meilläkin kotona saatu neuvoteltua pitkään ja hartaasti omasta parisuhteesta ettei jouduta samaan jamaan.

Mutta jaksamista sinne päin - nyt olis enää vajaa 4 kk jäljellä

t:Pia ja masuasukki rv 24

Vierailija
6/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten aika rientää. Olin tänään ystävän kanssa lounaalla ja kuulin, että heille on tulossa helmivauva!! Lisäksi kolme tuttavapariskuntaa saa vuodenvaihteen tienoilla lapsen, eli kyllä nyt ollaan sitten vissiiin " siinä iässä" ...

Oma vointi on parantunut roimasti, mieli on valoisampi ja muutenkaan ei supistele. Selkä vaan välillä juilii inhottavasti. Nukkuminenkin vielä jotenkin onnistuu. Mutta kuka kirjoitteli siitä, että myös kyljellään tulee heikko olo. Mulla samanlaista oiretta. Eilen illalla bongasin ekaa kertaa. Mitenkäs sitä sitten nukutaan, istualtaan vai?

Ristiäiset oli sunnuntaina ja kaikki meni hienosti. Mitä nyt päivän sankari huusi lähes koko toimituksen, ja mies, joka piti häntä sylissä, meinasi läkähtyä... Meidän esikoinen oli niin liikuttava suorissa housuissaan, valkoisessa paidassaan ja kravatissaan, että äidille meinasi tulla tippa linssiin... Ja sitten kun hän sai vielä pitää pientä serkkuaan sylissä, niin johan olivat liikuttavan näköinen parivaljakko juhlatamineissaan :)

Viikonloppu kaiken kaikkiaan meni mukavan rennosti, ei oltu raksalla kuin pari tuntia ja esikoinen oli pe-la mun vanhemmilla. Nukuttiin aamulla pitkään ja muutenkin oltiin ihan rauhassa. Kyllä teki terää :)

Pallero potkii kovasti koko ajan, mutta onneksi enemmän vaan päivisin. Toivottavasti enteilisi rauhaisia öitä myös syntymän jälkeen...

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Popin_äiti + pallero rv 22+5 tai 23+1

Vierailija
7/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tyttö/poika-oireista sen verran että olen huomannut että tyttöä odottaessa aina pissa haisee kauheen pahalle...Onko muilla samoja huomioita?

Vierailija
8/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli täälläkin päin kova vesisade ja ukkonen jyrisi oikein kunnolla. Nyt kyllä ilma on selkiytynyt että toivoa on että pääsisi vielä uloskin tänään. No mut se säästä.

Mulla oli aamulla sokerirasitus. Hyvin meni, ja huono olo pysy poissa koko ajan. huomenna soittelen neuvolaan tuloksia... Esikoisesta kun kävin sokerirasituksessa, tulokset olivat mainiot,vaikka painoa oli tullut paljon enemmän kun nyt joten ajattelisin että ne vois olla nytkin hyvät kun painoa tullut puolet vähemmän. Mut ei se kai ihan noin mene...

Onnittelut (unohdin nimimerkin) sulle joka olit saanut hyvät tulokset sokerirasituksesta! Toivottavasti minäkin voin huomenna hehkuttaa samaa!

Viikonloppu meni pientä pintaremonttia tehden. Esikoinen oli (ja on vieläkin) la-ma mummulassa ja me miehen kanssa laitettiin eteinen uuteen uskoon. Eipä uskoisi että tuollainen remonttihomma saa jalat näin jökkiin kun mulla nyt on. Taidan olla aika hyvässä kunnossa... heh! Käytiin myös miehen kanssa elokuvissa katsomassa hurriganes elokuva, muuten vietettiin laatuaikaa kahdestaan remontoiden. Mutta kyllä teki hyvää saada pientä " lomaa" . Nyt on kyllä jo kamala ikävä neitiä, tässä odottelen juurikin että koskahan äidin kulta saapuisi kotiin.

Olo on muuten ihan loistava. Ei ole mitään valitettavaa. Liikkeitä tuntuu mukavasti, kuten asiaan kuuluu ja äiti voi paksusti. ;)

Ensi viikon keskiviikkona on sitten lääkäri ja ultra, että sitä odotellessa..

satsuma rv 27+0

Vierailija
9/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään Kelalta lapun, jossa luki että äitiyspakkaus pitäisi tulla kahden viikon sisällä! Ihanaa päästä hypistelemään niitä pieniä vaatteita! =) Mutta siis tosiaan se itse päivärahapäätös menee pitkälle marraskuuhun ennenkun tulee.. mut ei sen väliä tavallaan, kunhan vaan rahat tulee ajoissa!

Mulla oli koko viikonlopun selkä niin hirveän kipeä, etten tiennyt miten päin olisi pitänyt olla! Sellaista vihlontaa taas tuolla alaselän ja pakaroiden välimaastossa, että ei pahemmasta enää väliä! =( Välillä aina helpotti, mutta suurimman osan ajasta on se tasainen painon tunne siellä kuitenkin.

Tähän lisäksi vielä karmea kipristely välillä mahassa, sellainen tunne että just pitäisi vessaan lähteä mutta sitten kun sinne kiirehtii niin mitään ei kuitenkaan ole tulossa... =/ Tiedä nyt sitten onko supistelua vai mitä!? Tuntemusten perusteella voisi olla supistelua, mutta toisaalta taas saattaa olla rautatablettien aiheuttamaa vatsakipua?? Olen syönyt Obsidan rautavalmistetta, joka ainakin viime raskaudessa sopi mulle ihan hyvin. Meinasinkin olla nyt viikon verran niitä syömättä ja katsoa rauhoittuuko vatsa yhtään.. jos ei niin sitten vaan neuvolaan tarkastukseen! Tämä mahan kouristelu on todella inhottavaa töissä, asiakaspalvelussa on kuitenkin oltava kokoajan hymyssä suin! =/

En tiiä, jonkun mielestä nää vois olla jo hyvät perustelut sairaslomaankin mutta en tahtois sitäkään ihan vielä aloitella... mut jos ei helpota selän ja mahan kanssa niin sitten ei voi muutakaan!

Tässä on nyt hieman aikaa istuskella itsekseen, koska lastenohjelmat alkoi! =) Mies lähti ostamaan meille uutta pyykinpesukonetta! Jotain positiivista edes! Pääsee ihan uudella koneella pyörittämään vaatteita puhtaaksi!

Kävin tänään shoppaamassa lahjoja paljon! Italialaiselle ystävälle lähetettäväksi häälahja (pussilakanat), kummitytölle kello ja äidille kaulaliina sekä talvihanskat. Meni rahaa ihan lahjakkaasti!

Mukavaa viikkoa!

vh 24+2

Vierailija
10/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on täällä etelässä sadellu vettä. Oltiin poitsun kans ulkona silti aamulla, sadevaatteet vaan lapselle ja puistoon=) En tiedä mikä tolla meidän 3-vuotiaalla on, vuosi on yritetty päästä univaipoista eroon mutta ei onnistu. pojalla on vielä niin paha atooppinen iho että ikäänkuin " palaa" jos pissoissaan joutuu nukkumaan. Nyt taas viikon sisällä on tehny kotona kaks kertaa pissat housuun hereilläänki??! se on hänelle itselleenki kiusallista jos herää kaikki paikat märkinä. Neuvolassa sano että tutkitaan n. 5-vuotiaana jos ei sillon ole kuiva=O

Isäntä tuolla tekee kylppäri remppaa huh huh! Aika rankkaa ku työpäivän jälkee pakertaa minkä kerkiää. Mä menen huomenna ensiapukoulutukseen, se on koulussamme pakollinen, en vaan tiedä miten jaksan elvyttää tuota nukkea=/

Mä ostin vihdoinki lauantaina uudet verhot olkkariin ja keittiöön uuden maton, ihmeellisesti tuo piristi kodin ilmettä ja omaa mieltä=) Mä alan ja lokakuussa hössöttää joulusiivouksia (kaapit pyyhin/järjestän). Joululahjatki on tänä vuonna hankittava ennen joulukuuta, en todellakaa jaksa sillon enää kaupoissa juosta.

Vauva on aivan ihana ku myllertää masussa niin kovasti. Kyllä on ihana tammikuussa saada oma pikku nyytti kainaloon tuhisemaan. Pienen vauvan itkuaki ku kuulee jossain niin se niin ihanaa=)

Toivotaa että kaikilla menee loppuun asti hyvin ja onnellisesti!

minä ja herne rv. tasan 24

Vierailija
11/40 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkis joutu sit sairaslomalle supistusten vuoksi. Millään en haluaisi olla, mutta ehkä kuitenkin parempi levätä reilu viikko, niin jaksaisin sit tehdä töitä pidempään. Olen koko päivän pohdiskellut tätä tilannetta ja rankkaahan se on. Mutta otan tämän " loman" siltä kantilta, että koitan parantaa toimintatapojani. Suurin syy supisteluille on fyysinen rasitus ja rankat työpäivät matkoineen (stressaa). Työpäivien osalta saan helpotusta tekemällä etätyötä. Fyysisen rasituksen vähentäminen onkin sitten vaikeampi juttu, kun on tuo esikoinen. Nyt vaan pitää olla tarkkana, että en nosta yhtään mitään ilman tukivyötä ja vältän turhia nosteluita ylipäätään. Esim. tänään huomasin nostavani esikoisen aina autoon, vaikka hän pääsee sinne itsekin.

Vilmahilja, kannattaa varmaan kokeilla raudan pois jättämistä.

Itse tunnen, milloin supistus tulee vauvamahaan eli kohtuun ja milloin on kyseessä joku toinen vatsan alueen vaiva. Kannattaa siis yrittää kuulostella kropan tuntemuksia, mistä olis kyse.

Satsumanäidille pidän peukkuja, jotta saat hyvät tulokset sokerirasituksesta!

Monet ovat kertoneet, että vauva on masussa vilkastunut. Meillä on toisin päin. Taitaa liikkumatila pieneneen :).

Sitä aletaan kohta oleen kaikki viimeisellä raskauskolmanneksella. Aika hieno homma! Sehän tarkoittaa sitä, että kaikilla vauvoilla alkaa oleen mahdollisuuksia eloonjäämisessä, jos päättäisivät syntyä ennen aikojaan.

Munkin tutuissa on paljon raskaana olevia, varsinkin niitä, joilla la tammi- tai helmikuussa. Tänäänkin yks kaveri sai vauvan <3.

ipu71:lle tsemppiä töihin ja appivanhempien kanssa jaksamista!

Joulustakin on ollut puhetta. Mulla alkaa olla noin puolet lahjoista valmiina. Parin viikon päästä on tiedossa Ruotsin matka, jos sieltä sais loput lahjat haalittua. Muuten joulu menee raksan merkeissä. Mulle itselle riittäis jouluruokapuolella, että olis riisipuuroa, kinkkua, hapanleipää, sinappia ja kotijuustoa :). Mutta se siivous. Olen ajatellut käyväni kaikki kaapit, laatikot ja vaatehuoneen läpi tässä loppuvuodesta, jotta olis ens vuoden puolella mahd. vähän muutettavaa. Varasto jää selvittämättä. Ensin siis pitäis saada tarpeettomat kamat johonkin, ennen kuin kannattaa edes harkita siivoomista. Tämä aiheuttaa kyllä meikäläisellä vielä suuren stressin!

Ainiin, perjantaina haaveilin, että esikoinen menisi mummilaan yökylään. Pah, kaksin mentiin nukkumaan jo ennen kahdeksaa ja nukuttiin kylki kyljessä. Esikoinen nukkuu muuten omassa sängyssään, mutta isän ollessa matkoilla, nukkuu aina hänen paikallaan. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että molemmat nukutaan mun puolella sänkyä. Vähän oli paikat jumissa, kun jouduin nukkuun koko yön samalla kyljellä. Esikoinen kun heräsi mun jokaiseen vääntelyyn.

Uusi, kurjaa ettei teidän poika ole päässyt pois yövaipasta. Saattaa hyvinkin olla kyseessä fyysinen ongelma. Sekin on kuitenkin hyvä muistaa, että pojat kehittyvät yleensä hitaammin näissä asioissa kuin tytöt. Eli kyllä se neuvolan viittaus 5v ikäänkin jo kertoo jotain, ettei vielä kannata " luopua toivosta" .

Kuulumisiin!

Vierailija
12/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika täytti kesällä 7v ja kasteli ihan säännöllisesti yöllä varmaan viime kevääseen asti. neuvolasta meillä oli se hälytinlakana käytössä ja sitten söi yhden kuurin minirinejä.. nyt helpompi olla, ja kastelu ihan satunnaista. huomaa jos on juonut enemmän (=esim 2dl pillimehun) vielä noin klo 19-20 aikoihin niin silloin melkein varma, että kastelee. siksi yritetään olla tarkkoja juomisen suhteen.

suhtautumisia on monia näköjään.. meidän kunnan lastenlääkäri sanoi 5veenä, ettei vielä tutkita, oli kuulema normaalia vielä silloin..

nyt ollaan iloisia että kastelu on saatu kuriin! poika oli pari viikkoa sitten ekaa kertaa serkkujen luona yökylässä, kun nyt " kehtaa" mennä ilman että tarvisi hävetä kastelua! =)

Vierailija
13/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammitenavien keskustelut on käyneet tosi vilkkaina viime aikoina, kiva niin! :-) Mäkin tulin ihan työajalla kirjoittamaan. Tuli aamulla pomolta p*** niskaan ja nyt ottaa päähän etten ole jo ajat sitten vaihtanut toiseen työpaikkaan... Mulla putosi työmotivaatio saman tien nollaan. No, nytpä tiedän, että ihan turha tässä firmassa on itseään työllä rasittaa, kun ei siitä itselleen kuitenkaan mitään saa. Ja saikkua haen kyllä heti jos vaan jotain remppaa tulee. Mä olen märäaikaisella sopparilla, mutta tällä hetkellä tuntuu melkein paremmalta vaihtoehdolta jäädä työttömäksi, on tää työ niin syvältä.

Viime viikolla epäilin vähän, että mulla tihkuisi lapsivettä. Onko kenelläkään kokemusta? Mistä sen tietää onko se lapsivettä vai vaan valkovuotoa? Neuvolatäti kyllä sanoi, että se on näillä viikoilla tosi harvinaista. Mulla vuoto siis runsasta ja tuli sellaisina purskahduksina, että ne ihan tunsi, ja kasteli pikkarit.

Me ei olla edelleenkään tehty mitään hankintoja. Ei sillä, ettei tulokasta innolla odotettaisi, mutta ehkä takaraivossa on edelleen joku pelko, että mitä jos kaikki ei menekään hyvin ja jotain tapahtuu. Nyt olen kyllä alkanut tutkailla vaunuja. Miten niitä on niin paljon erilaisia, mistä tietää mitkä on hyvät??? Onko kova vai pehmeä koppa parempi? Valistakaa mua tyhmää. olen harkinnut, että tilaisin vaunut Saksasta, kun näyttävät olevan siellä edullisempia. Kokemuksia tästä?

Mä olen kauhean itsekeskeinen ja huono kommentoimaan muiden kirjoituksia, kun en ikinä muista mistä on puhuttu...

Itsesäälissä ja masennuksessa rypevä Lily 23+4

Vierailija
14/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta ja kysyin tuosta " vetisestä" vuodosta. Viime sunnuntaina lorahti pöksyyn oikein reippaasti, niin että meni päälihousutkin vaihtoon :o/ Sen jälkeen ei ole tullut... Pelästyin toden teolla, että se oli lapsivettä.

Mutta ei kuulemma syytä huoleen, sillä valkovuodon koostumus voi muuttua juuri tässä vaiheessa raskautta. Tarvittaessa voi pitää pikkuhousun suojaa ja jos vuoto muuttuu selkeästi vaaleanpunaiseksi tai vihertäväksi, sitten soitto äippäpolille lisätutkimuksiin. Näin siis kuuluivat neuvolan ohjeet.

Minulla oli sattumalta lainassa jokin vanhempi vauvalehti, jossa oli vertailuja eri yhdistelmävaunujen välillä. Siinä oli mainittu, että esim. Saksasta tilatuissa vaunuissa voi kuitenkin olla mm. erilaiset kantokopat. Eli ne olisi tehty niihin " oloihin" , eivätkä olisi välttämättä niin lämpimiä kuin täällä? Myös pyörissä saattaa olla eroja, vaikka malli olisi ns. sama. Olen myös kuullut, että takuiden kanssa on ollut ongelmia ja jos jotain käy, saattaa ongelmana olla se ettei täällä koto Suomessa löydy tarvittavaa varaosaa tai niitä ei edes suostuta korjaamaan.

Mutta yhtä kaikki, kavereillamme on sieltä tilatut vaunut ja hyvin ovat pelittäneet. Tosin heillä oli kesävauva, joten tuon kopan lämpivyys ei ollut mikään merkittävä tekiä...

Vierailija
15/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... että viikot tänään 23+0 :)

Vierailija
16/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa minäkin pitkästä aikaa jälleen. Kovasti lueskelen teidän juttuja, mutta omassa navassa ei mitään oikein tapahdu..

Äitiyspakkauskin saapui jo viikko sitten. Ollaan me onnellisia kun meillä on tuollainen etuus, vaikkei ne kaikki minunkaan silmää miellyttänyt. Mutta suurin osa kyllä, etenkin ne vihreät vaatteet ja haalari.

Harmikseni huomasin että aiemmissa pakkauksissa olleet Marlonin, Aution neuleen ja Tutan vaatteet on hävinneet tarjouskilpailun halvemmille merkeille. Etenkin Marlonin ja AN:een vaatteet oli tosi hyviä. Harmi että raha ratkaisee... Onkohan Kinderit muuten suomalainen firma?? Positiivista oli että Lassie tekee haalarin :)

Meillä siis masussa taitaapi potkiskella poika, eli siis meillä on kohta kaksi poikaa :D Vaalean sinistä olen jonkin verran uskaltanut ostella, vaikken ultrassa kiveksiä nähnytkään. Heppi siellä kyllä oli...

Oliko jollakin häntäluun kipeytyminen ongelmana? Minulla tässä ja myös edellisessä raskaudessa sama vaiva, on todella ärsyttävää... Johtuukohan seisontatyöstä vai missä vika?

Onko muiden miehet vuorotyössä? Meidän mies on 3-vuorotyössä. Olen miettinyt synnytystä ja tätä vuorotyötä, ei tunnu oikein mikään vuoro olevan hyvä synnytykseen :) Työpaikassa voisi esittää toiveen että tekee vähän aikaa vain yhtä vuoroa, mutta kun päivävuoroa ei ole... Ärsyttävää... Helppoahan se olisi jos ei olisi tuota esikkoa, siis mitään ongelmaa ei olisi.

Huomenna olisi sokerirasitus aamulla, mennään pojan kanssa aamusta sinne pariksi tunniksi kökkimään. Onneksi siellä on hyvät lelut :) Saa nähdä mitä tuloksia nyt tulee...

Vielä muutama lomapäivä ja sitten takaisin töihin. Nopeasti menee aika...

Nyt poika rupesi kirjoittamaan joulupukille, ikää siis 2v10kk..

Piitu rv 26+1

Vierailija
17/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilylle ensiksikin jaksamista työntekoon ja hae vaan rauhassa saikkea, jos alkaa siltä tuntua. Tärkeintä on nyt, että pidät itsestäsi hyvää huolta!!! Ja työhän on vaan työtä, täysin merkityksetöntä, kun miettii, kuinka isojen asioiden äärellä täällä kuitenkin eletään! Mulle tuli kanssa tänään vahvistus, että konsernin talousosasto ottaisi mun hommat sinne, kun jään pois ja että palkkaavat uuden ihmisen sitä varten sinne. Heh heh, siinähän palkkaavat, mutta se uusi ihminen kaiketi katsotaan sijaiseksi minulle, kun sitä varten se sinne otetaan... Eli onnea vaan, jos kuvittelevat, että minä täältä mihinkään lähden äitiysloman jälkeenkään. Kyllähän se kaiketi on niin, että se uusi ihminen sieltä sitten on ensin lähtövuorossa. Viime viikolla sain tästäkin asiasta kauheita itkukohtauksia, mutta nyt lähinnä naurattaa, eivät siellä tiedä, mihin ovat ryhtymässä :) Ja jos eivät asiat mene niin kuin minua huvittaa, niin kynnys hakea saikkea on täälläkin aika matala. Selkä vihoittelee ja vähän väliä taas supistelee. Että siinähän koittavat pärjäillä...

Saksalaisista rattaista: kaveri hankki sieltä yhdistelmät (muistaakseni Hartan tms.) ja alkuun toimivat hyvin ja olivat tosi kauniitkin. Mutta sitten kun tuli jotain pikkuvikoja, niin ei meinannut saada apua sitten millään. Jotain renkaiden kanssa ainakin oli, en vaan ihan muista mitä. Mutta jos hyvä tuuri käy, niin varmasti sieltä saa ihan toimivat ja hyvät vaunut, ja hinta ainakin on edullisempi kuin mitä täällä saa saksalaisista pulittaa.

Omaa napaa: Nukuin viime yön kokonaan oikealla kyljelläni ja hämmästyksekseni herätessäni oli VASEN käsi puutunut ihan tunnottomaksi. Ymmärtäisin kyllä, jos oikea olisi puutunut, kun se oli kuitenkin se alempi, mutta että vasen. Täytyy piakkoin ruveta kasvattamaan tyynyvuorta, että saa järkeviä nukkuma-asentoja otettua. Siis vielä vaikka kuinka monta viikkoa jäljellä ja jo nyt on ongelmia nukkumisessa. Voi, miten väsynyt sitä pian onkaan...

Popin_äiti ja pallero rv 22+6 tai 23+2 tai jotain

Vierailija
18/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta tilatuista vaunuista: Itse mietimme esikoista odottaessani että tilattaisko vaunut saksasta, kun samat vaunut siellä oli huomattavasti halvemmat mitä katseltiin, mutta juuri tuon takuu asian vuoksi en uskaltanut. Mutta siis kyllä sieltä on monet tilannut ja hyvin on toiminut. Samoja vaunujahan siellä myydään kun suomessa-hartan, gesslein ja teutonia.

Sit vielä tosta lapsivesi asiasta. Mullakin on ollut mielessä useaan otteeseen että lirahtiko housuun lapsivettä vai vaan oliko se vaan valkovuotoa. Viikonloppuna mietin asiaa jo niin paljon et olin lähdössä synnytysvastaanottoon näytille. Mut soitin sinne ensin ja ne anto tälläsen kotitestin: pikkuhousunsuoja pikkareihin ja siihen päälle vessapaperia muutama pala, jos neste jää siihen vessapaperiin eikä mene läpi siihen pikkuhousunsuojaan on luultavasti valkovuotoa mut jos menee läpi siihen pikkuhousunsuojaan niin saattaa olla vettä.

Mut se hoitaja sano myös sieltä että kannattaa heti mennä tarkitustuttaan tilanne sairaalaan jos epäilee lapsiveden tihkumista, ne saa sen siellä helposti selville tikkutestillä pissasta. Että tällänen pikku vinkki!

Mä sain tänään sokerirasituksen tulokset- arvot oli hyvät eikä huolta raskausdiabeteksesta!!! Olen niin helpottunut, kyllä se aina vaan jännittää vaikka ei mitään epäilyä ollutkaan et nyt vois olla jotain vialla.

Neitikin saatiin eilen kotiin mummulareissusta, hyvin oli mennyt, nyt vaan tytsy on ihan flunssanen. :(

Mutta tällästä tällä kertaa.

Hyviä vointeja!

satsuma 27+1 (kolmekymppiä lähestyy...)

Vierailija
19/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin nimimerkkiäni et olen nykyään sit satsuma81. :)

ent.satsumanäiti

Vierailija
20/40 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pidettyä aamiaiset sisällä tänään, vaikka tiukkaa teki ja pääsimme sitten puistoon pojan kanssa. Kyllä teki ulkoilma terää heti aamutuimiin.

Mulla myös kävi tuo mitä jollain muulla eli nukuin vasemmalla kyljellä niin OIKEA käsi puutui tunnottomaksi-hämärää=)

Vauva on kauheen eloisa ja potkii yhtämittaa. mies ja koululaisetkin jo jo saaneet tuntea liikkeet vatsan läpi.

töissä kärvisteleville tsemppiä vaan!!! Olen itse kyllä tosi iloinen ettei tarvi töissä olla, vaikka tuossa pikkuisessakin on välillä melkolailla tekemistä, kun itsellä on kaikenlaista vaivaa. Mutta voinpahan rauhassa nukkua päikkärit samalla kun poikakin=)

rv 26+2