Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** TOUKOTUHISIJAT vko40*****

01.10.2007 |

Onks meitsi muka eka tällä viikolla?=)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tainnut kerran tänne kirjoitella, mutta moneen viikkoon ei ole tuntunut olevan aikaa... Eli nyt meidän kuulumisia. Tutuilta kuulostaa teidän oireet, yökötystä on ollut jo monta viikkoa, mutta vain pari kertaa oon joutunut oksentamaan. Välillä on kyllä tuskaa olla töissä, mutta siinä mielessä ok kuitenkin kun ei tarvi vessassa ravailla :)

Ultrassa kävin viime viikolla ja masusta tosiaan löytyi elämää :) Ja itse asiassa siellä köllöttelikin yhden sijaan kaksi pikkuista! Odotuksesta tuli kuitenkin pelottava, koska selvisi, että kaksoset ovat samassa sikiöpussissa, mikä on tosi harvinaista ja riskejä on vielä enemmän kuin tavallisessa kaksosraskaudessa: jopa yli puolet tällaisista raskauksista päätyy keskenmenoon. Ja jos molemmat pikkuiset kehittyvät ja kaikki menee hyvin, tehdään keisarileikkaus 32-35 viikolla, keskosina siis syntyisivät joka tapauksessa ja joutuisivat olemaan sairaalassa elämänsä ensimmäiset viikot, ellei jopa kuukaudet. Nämä tarkemmat tiedot siis surffasin netistä, ultrannut lääkäri ei niistä hiiskahtanutkaan (ymmärrän kyllä, turhaa tässä vaiheessa on huolehtiminen).

Yritetään nyt miehen kanssa suhtautua tähän mahdollisimman neutraalisti, odotellen seuraavaa ultraa. Näillä viikoilla voi toinen (tai molemmat) kirpuista hyvinkin lakata kehittymästä, ja seuraavassa ultrassa nähdään myös kehittyykö kaksi istukkaa vai yksi, ja onko vauvojen välissä minkäänlaista kalvorajaa (ekassa ultrassa epäiltiin, että ei). Kaikki nää vaikuttaa taas jatkoon ja riskeihin. Eli mitään varmaa ei voi oikein mistään vielä sanoa. Siinä mielessä keskenmeno ei olisi kauhea järkytys, kun nyt kuitenkin tiedetään riskit. Mutta ei tästä paljoa pysty nauttimaankaan eikä uskalla oikein kenellekään kertoa. Esikoiselle (3v) etenkään ei haluta vielä kertoa, ettei turhaan joudu käsittelemään mahdollista vauvojen menetystä. Tämä ja edellinen raskaus on kyllä kuin yö ja päivä, esikoista odottaessa olin niin autuaallisesti onneni kukkuloilla ilman mitään suurempia huolia.

Ja vielä kaksosista yleensä: ensin olin vähän järkyttynyt siitä, että meille tulisi kaksi vauvaa kerralla. Mutta miehen mielestä ajatus kaksosista oli heti alusta asti hauska juttu, koska hänellä itselläänkin on identtinen kaksonen. No, loppujen lopuksi kuitenkin kun juteltiin pitkään asiasta, niin kyllä sitä jo itsekin aloin kovasti odottaa kahta pikkuista, ja uskoa että kyllä me siitä yhdessä selvitään :)

No mutta, päivä kerrallaan... Maanantaina on eka neuvola, ja toivottavasti sen ekan kaupungin ultran saisi jo aika pian ettei joutuisi ennen sitä käymään yksityisellä (en millään kestä odotella ainakaan kuukautta, kun kaikki tuntuu niin epävarmalta).

-alma rv 9+0

Vierailija
42/43 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alman miehen puolelta tulisi tuo kaksosjuttu. Jostain luin, että kaksosraskaudet perityisivät yleensä äidin puolelta. Nimimerkillä " tätä mahdollisuutta omalla kohdallani puntaroinut." Pidetään tuplapeukkuja teille ja odotukselle! :)

Amy + oksuilijat: täälläkin yhtä etomista, ei oksennuksia vielä, mutta jotkut päivät kuluu vaan oman pahan olon tuntemusten kuulosteluun. Yritä siinä sitten hommia tehdä!

plutuna: toivottavasti saavat äänet kuulumaan. Mulla neuvola ensi viikolla ja arvaa odotetaanko noiden äänien kuulumista!

VuokkoT: Vai että hauva! :O Toivottavasti ei tule esikolle suuri pettymys..

typo: musta tuntuu, että maha (=kohtu) on pyöristynyt jo nyt. Ensimmäisestä alkoi näkyä selvästi vasta 4-5 kk:n kohdalla. Lempifarkut ei yllä vyötärön kohdalta kiinni, murrr..

jasminejanoel: sama havainto mullakin, että iltaa kohden vatsa on suurempi kuin aamulla. Nukun varmaan selällään, niin katoaa se kumpu jonnekin vatsaonteloihin..

Ekat ummetukset ja närästyksetkin on jo koettu. Yhden viikon olin ihan jumissa, kun oli NIIIN paha olo koko ajan! Mutta kolmen tunnin - logiikalla olen koettanut syödä ja se on tähän saakka auttanut tuohon pahoinvointiin. Kai siinä verensokeri laskee tai jotain, jos on yli kolme tuntia syömättä.

pikku_enkeli rv 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joudun erityisseurantaan kilpirauhasen liikatoiminnan vuoksi joudun juoksemaan labrassa tosi tiuhaan kuulemma...

täytyy käydä jättämässä tuo vakuutus ennen kuin laittaa merkintöjä.