Rytmihäiriöt raskauden aikana?
Onko täällä kenelläkään tietoa? Ovat siis ilmeisesti ihan normaaleja ainakin levossa mutta onko niissä mitään rajaa koska pitäisi huolestua? Tänään on koko päivän sydän muljunnut ihan miten sattuu, siis ihan parin minuutin välein. Inha tunne ja vähän huolestuttaa :(
Kommentit (5)
Tämä on mun neljäs raskaus ja aiemmissakin on noita satunnaisesti ollut muttei koskaan näin paljoa, nyt tosiaan tuntuu että sydän menee ihan miten sattuu ja hengästyttää. Olen tänään juonut aika paljon kahvia, se ilmeisesti voi pahentaa asiaa? Mutta näitä oli kyllä jo ennen kahvinjuontiakin. Rakenneultra lääkärillä on viikon päästä, otan asian puheeksi siellä. ap
Löytyi sattumalta, kun verenpainetta mitattiin ja th ihmetteli epätasaista pulssia..
Ei kai niistä tarvitse hirveästi huolestua, verikokeissa kävin, katsoivat kilpirauhasarvot. Stressi taitaa ainakin minulla niitä laukaista, olettaisin. Mutta mainitse ainakin asiasta neuvolassa.
Rytmihäiriöt ovat ilkeän tuntuisia, mutta ilmeisesti vaarattomia. Itselläni ne menivät ohi ja tulivat uudelleen vähän ennen synnytystä. Koeta kestää.
tai jopa alkavat sellaisella, jolla niitä ei aikaisemmin ole ollut. Tuo " muljuminen" on _luultavasti_ lisälyöntejä, jotka sinänsä ovat vaarattomia, niitä pitäisi tulla satoja päivässä, että pidettäisiin patologisena.
Mutta: ainahan olisi syytä tarkistuttaa asia=terkkalääkärille, ekg ja muu perustason tutkiminen siellä.
Rytmihäiriöihin auttaa usein beetasalpaaja, raskauden aikana voi turvallisesti käyttää mm. seloken zocia. Mutta eniten auttaa kyllä usein se,että rytmihäiriö todetaan vaarattomaksi.
- sh, jolla itsellä vastaava tilanne raskaana ollessa