Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa 4-vuotaan hoitoasiassa! Annanko jatkaa hoidossa vai otanko kotiin, kun vauva syntyy.

Vierailija
30.09.2007 |

Lapsi on ihanassa päiväkodissa ja viihtyy siellä kovasti. Meille syntyy parin kuukauden päästä vauva ja olin ajatellut, että isompi jatkaisi osa-aikaisesti päiväkodissa. Kävisi leikkimässä ehkä kolmena päivänä viikossa ja kahtena muuna päivänä kävisimme perhekerhossa ja perhekahvilassa.

Neuvolan täti oli kuitenkin sitä mieltä, että lapsi ei missään tapauksessa voi jatkaa päiväkodissa. Päiväkodin tädit taas olivat sitä mieltä, että tietenkin jatkaa.

Kertokaa nyt kokeneemmat, mikä on viisasta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neuvolantädin mielipidettä pitäisi noudattaa?

Vierailija
2/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitelma kuulostaa aika kivalta. :) Siis että lapsi jatkaisi hoidossa pari-kolme päivää viikossa, samallahan siinä ei lasta eroteta kylmästi kavereista. :) Ja sitten saat sinäkin enemmän aikaa ja vapautta, kun ei koko0aikaisesti ole kaski mukulaa hoidettavana. Joten etköhän pysy siinä OMASSA suunitelmassasi ja OMAN mielipiteesi takana, sanokoot neuvolan tai tarhan tädit mitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä kuuntelet jonkun neuvolatätin juttuja? Käytä mielummin omaa (ja av:n) maalaisjärkeä.

Vierailija
4/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- muutimme toiselle paikkakunnalle pian vauvan syntymän jälkeen ja vanha hoitopaikka ei siis joka tapauksessa olisi säilynyt, pistimme uuteen kerhoon uudelle paikkakunnalle

- lapsi oli perhepäivähoidossa eikä päiväkodissa

Vierailija
5/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä saa*anan tarve muka 4- vuotiaalla on JOKA PÄIVÄ jollekin ohjelmalle? Onko sulla ollu lapsena " virikettä" vai?

Mulle kaikki jokka jaksaa pulleasti ja on kotona vauvan kanssa on jonkin asteen nössyköitä. Lapselle riittää äidin kanssa leikit, siivota apuna ja vaan olla. Hoitopaikka on jos sulla ei ole MAHDOLLISUUTTA olla kotona pennun kanssa. Miksi kukaan vie vapaaehtosesti hoitoon jos on itse kotona?

Pakko hankkia lapsia lisää jos niitten kanssa ei halua olla vaikka on kotona?

Vierailija
6/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä mikä saa*anan tarve muka 4- vuotiaalla on JOKA PÄIVÄ jollekin ohjelmalle? Onko sulla ollu lapsena " virikettä" vai?

Mulle kaikki jokka jaksaa pulleasti ja on kotona vauvan kanssa on jonkin asteen nössyköitä. Lapselle riittää äidin kanssa leikit, siivota apuna ja vaan olla. Hoitopaikka on jos sulla ei ole MAHDOLLISUUTTA olla kotona pennun kanssa. Miksi kukaan vie vapaaehtosesti hoitoon jos on itse kotona?

Pakko hankkia lapsia lisää jos niitten kanssa ei halua olla vaikka on kotona?

Vierailija
7/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sivuuta nuo puheet tuosta hoitopaikan viemisestä sitä tarvitsevalta.

Se ei ole sinun ongelmasi vaan kunnan jonka tehtävä on hankki hoitopaikka kaikille haluaville.

Jos se sopii parhaiten sinulle,lapsellesi ja koko perheellenne niin tottahan toki lapsesi kannattaa jatkaa hoitopaikassa.

Sitä paitsi pari vuotta menee nopeasti ja sitten on jo eskarin aika niin silloinkin mukava kun paikka ja lapset jo tuttuja.

Vierailija
8/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsihan on kuitenkin suurimman osan viikostaan kotona niissä kotihommissa. Ehdottomasti lapsella on oikeus jatkaa niiden tuttujen kavereiden kanssa.

Vierailija
9/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua tuli mieleen... Ihan eka olisi toki hyvä lapselle, että on jotain ohjelmaa viikottain. Mutta jos pidät hoitopaikan osa-aikaisesti, niin rauhoita nyt hyvä ihminen ne kotipäivät sitten! Ei koko ajan tarvi olla jotain menoa ja meininkiä, ei 4v. kuitenkaan _niin_ iso ole!

Meillä vuosi sitten oli sama tilanne, tosin esikoinen oli vasta 3v. Pidettiin hoitopaikka 2 päivää viikossa. Oli yleensä ti ja ke hoidossa. Muut päivät sitten ihan rauhassa kotona, no lähipuistossa toki käytiin ja kaupassa, kylässä ja sellaista normaalia elämää, mutta ei enää mitään perhekerhoja tms. ohjattua toimintaa.

Älä buukkaa lapsen elämää liian täyteen! Pitää olla aikaa vaan olla, äitin kainalossa, satukirjan kanssa sillä aikaa kun vauva nukkuu tai vaikka imetyksen ohessa.

Vierailija
10/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyse ole myöskään siitä, mitä lapsi haluaa, vaan mikä on kehityksen kannlta viisainta tai haitallista. Tutkimusten mukaan alle kolmevuotiaan paikka on kotona, mutta onko viisasta jättää noin iso lapsi kotiin? Minusta tuntuu, että ei ole.

ap

Vierailija
11/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletteko sitä mieltä, että menen sitten sinne perhekerhoon ym. niinä päivinä kun lapsi on hoidossa.

Kun olin esikoisen kanssa kotona, kävimme kyllä melkein joka päivä jossain esim. kaupassa, perhekerhossa, jumpassa, kavereilla, puistossa, avoimessa päiväkodissa ym. Mä en ole kotona istuvaa sorttia.

ap

Vierailija
12/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa, kyllä pitää voida rauhoittuakin välillä.

Vierailija
13/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset on niin hankaliakin, että parempi antaa ammattilaisten hoitaa. Päiväkodissa on niin paljon muitakin lapsia että lapsi tottuu jo pienestä siihen ettei saa huomiota ellei sitä hakemalla hae. Oppii nyky-yhteiskunnan tavoille, se on hyvä se.

Ei kai kukaan nyt oleta, että äiti olisi itse lastensa, siis KAIKKIEN, kanssa? Hyvänen aika sentään! Kyllähän lapsia nyt vähän niinkuin velvollisuuden tunnosta tulee tehtyä, että on sitten niitä veronmaksajia, mutta kai niillä veroilla on palvelujakin saatava. Ja onhan äidillä kädet täynnä töitä vauvan kanssa. Pitää pesukoneeseenkin päivän aikana pyykkiä saada eikä siinä ehdi koko aikaa jotain 4v tenavaa viihdyttämään ja askartelemaan jotain hiton joulukoristeita...

Ja mitä sitten jos pari osa-aikaista vie jonkun lapsen hoitopaikan? Muuttakoon helvattu sellaiselle alueelle josta saa hoitopaikan kodin läheltä.

Minä, minä, MINÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!

Vierailija
14/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ainakaan olla yhtään päivää kotona neljän seinän sisällä. Mä tulisin hulluksi ja ihan takuu varmasti tulis lapsetkin. Meillä ainakin nuo perhekerhot ja perhekahvilat on aamupäivällä muutaman tunnin ja sitten on sitä rauhoittumista koko loppupäivä.

Suunnitelmasi olisi juuri sellainen, mitä meidän perheessä toteutetaan. Hyvin sopii meille.

Vierailija
15/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääkkeet ottamatta vai miksi sun pipoa kiristää tuolla tavalla?

Jätä ap nämä hullut ihan omaan arvoonsa. Sinähän nimenomaan mietit lapsen parasta. Suunnitelmasi on hyvä ja kyllähän sen huomaa lapsesta pian, onko hoitoaika sopiva.

Vierailija
16/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta 5 kertaa viikossa ohjattua toimintaa on liikaa 4-vuotiaalle, jolla olisi mahdollisuus olla kotonakin välillä. Siis vaikka ihan ulkoilla äitin kanssa lähipuistossa, käydä metsäretkellä tms. Ei se tarkoita, että pitäis sisälle jäädä.

Vierailija
17/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt irtisanot lapsesi hoitopaikan, sulla ei ole mitään takeita siitä että lapsi pääsee sinne sitten joskus takaisin. Jos pidät lapsen paikan (vaikka osittainkin), on kuopuksella paremmat mahdollisuudet päästä esikoisen kanssa samaan päiväkotiin. Muuten saattaa käydä niin, että lapsenne joutuisivat aikanaan eri päiväkoteihin.

Vierailija
18/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä omasta lapsestasi näet, mikä hänelle on hyväksi.

Itselläni on esikoinen 4 v. päiväkodissa ja olen kahden pienemmän kanssa kotona. Itseäni inhottaa kaikki perhekerhot ja kahvilat, ei voisi vähempää kiinnostaa sellaiset. Olen pienten kanssa kotona ja isompi nauttii hoitopäivistään ja kavereistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi