Paljon lypsätte varastoon jos äiti päivän pois?
Meillä vauva 2 kk ollut täysimetyksellä. Minun pitäisi olla vajaan kuukauden päästä koko päivä pois. Kuinka paljon pitäisi saada lypsettyä varastoon? Lypsäminen onnistuu aikaa " tipoissa" , joten kannattaako treenata korvikkeen kanssa? Pulloa kokeiltu kerran äidinmaito tilkalla ja ainakin silloin onnistui.
Kommentit (6)
Meillä n. 2,5 kk pojan kanssa meni viime viikolla noin litra maitoa (7 kerran pumppaukset) pakasteesta, kun olin poissa aamu kuudesta noin viiteen iltapäivällä. Imetin tällöin poitsun viiden jälkeen aamulla lähtiessäni. Pumppailin reilun kuukauden ajan maitoa n. 125 ml annoksissa Medelan käsikäyttöisellä rintapumpulla aina aamuisin. Säästin siis yöllä toista rintaa ja sitten aamulla, kun rintaa oikein pakotti, sain pumpattua aika mukavasti. Päivisin pumppaaminen ei ainakaan aluksi tuntunut sujuvan kunnolla ja maitoa tuli vain jotain 10-20 ml kerralla.
Aika hyvin oli tosiaan tuo maidon tarve arvioitu, sillä tippaakaan ei jäänyt maitoa jäljelle -> viimeisen pullon pohjat oli juuri menossa, kun palasin kotiin. ;-)
t. pikku-Juska
P.S. Kannattaa varmaan tarkistaa, että vauva juo pakastettua maitoa mukisematta, sillä se ymmärtääkseni maistuu hieman erilaiselta kuin rintamaito suoraan tissistä.
Siis " reilun kuukauden aikana" tarkoitti vain sitä, että pumppasin juuri nuo 7 kertaa, mutten joka päivä...
2kk ikäiselle kerta annos on varmaan jokin 100-120ml. Riippuu tietenkin kuinka usein syö.
Tosta pumpaamisesta. Mikä pumppu sinulla on? Itse ostin aluksi Medelan (ainun ) rintapumpun. Sitten sain kaverilta Aventin pumpun. Niistä ei voi edes puhua samassa lauseessa. Ainun pumppu on aventin pumppuun verrattuna keskiaikainen kidutsväline. Aventi pumpulla saa huomattavia määriä ja tosi helposti. Ainun kanssa sai tehdä töitä joka pisaran eteen.
[color=#8B008B]Olin poissa eilisestä klo 14 ja tulin tänään klo 17, eli 27h. Syötin neidin juuri ennen kuin lähdin ja heti kun tulin. Neiti oli sinä aikana imaissut vähän yli 7dl pumppaamaani ja pakastamaani maitoa + 2dl velliä + sosetta jonkin verran. Aventin pumpusta (käsi) olen minäkin pitänyt, hyvin on toiminut ja helppo käyttää.
Mammanalku & Oona 5,5kk [/color]
Vähän ot:nä tähän alkuperäiseen ketjuun, mutta jotkut kehuivat Aventin pumppuja vs. Medelan pumput. Mulla on Medelan sähkökäyttöinen pumppu ja edessä on osa-aikainen töihinpaluu, teen siis satunnaisesti päiviä. Aattelin jatkaa imetystä ja lypsää kerran työpäivän aikana, mutta nyt mietityttää tää pumppu. Medelalla irrottelen yleensä 50-100 ml, mutta ei tää mikään hellävarainen ole ja kauhean äänekäskin.
Nyt siis pyytäisin lisää kommentteja pumpuista ja varsinkin jos olisi vertailutietoa. Onko jollain kokemusta sekä Medelan sähkökäyttöisestä että aventista?
kiitollisena
-amulet-
pumpuista. Meillä on käsikäyttöiset. Mutta ulkoisesti ovat vastaavat sähköiset ainakin käsikäyttöisiä, joten luulisi että pumppaamis mekanismi olisi jotakuinkin sama. Itse saan pienellä vaivalla omalla käsikäyttöisellä aventilla hetkessä sen 60-120ml, vaikka edellisestä syönnistä ei olisi edes montaa tuntia. Avent ei mitenkää venytä ja vanuta rintaa niin kuin medela( ainu ) teki. Sitä ei vaan voinut tajuta kuinka paljon ihanampi aventi pumppu on medelaan verrattuna enne kuin oli kokeillut molempia!!!