Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAKI_APUA TMS.POTILAAN OIKEUKSISTA Esim päiväkahviin..

Vierailija
26.10.2008 |

mun isä vuodeosastolla,luultavasti siellä ns loppuun asti kun saiarsataa loppuvaiheen syöpää..tuolla terv keskuksessa ollaan säästölinjalla eikä potilaat saa esim päiväkahvia ollenkaan..mistä voisin tarkastaa tai jotain onko tuo ihan laillista tai saada jotain viitettä mistä etsiä vastausta...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy laista mainintaa potilaan oikeudesta kahviin. Riittävästä ravitsemuksesta yms hyvästä hoidosta kyllä.

t. SH

Vierailija
2/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin ei päiväkahveja kaadella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta varmaan kuitenkin ilahduttaa isää itse viemällä kahvia osastolle.

Vierailija
4/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas maksaa tietyn päivämaksun sairaalassaolosta tai terveyskeskuksen vuodeosastolla olosta. Nämä summat pyörii jossain 20 euron yläpuolella. Todelliset hoidon vuorokausikustannuksethan on vähintäin 10-kertaiset. Eli mihinkään maksuseikkoihin ei voi vedota, kun potilaan maksama summa on kokonaisuutena ottaen niin pieni.

Enpä usko, että tuollainen valitus johtaisi mihinkään, joten paras tuoda se kahvi itse kotoa tai kanttiinista paikalla käydessään. Ymmärrän toki asian ja minustakin on kummallista, ettei ole edes päiväkahvia, mutta en usko, että mitään on tehtävissä. Omalla osastollani päiväkahvia saa joka päivä.

Vierailija
5/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle syöpäsairaalle ei maistu.

Vierailija
6/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä loppuvaiheen syöpäpotilaan ruokatoivomuksia kyllä pyritään toteuttamaan.

Vierailija
7/8 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teholla ei hoidollisista syistä anneta kahvia kuin tietyille potilaille.

Vierailija
8/8 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälle kyllä maistuisi kahvi kovastikin, osastolla saa vain aamu-ja iltpalan sekä' lounaan ja päivällisen, kanttiinia ei ole enää-säästösyistä lopetettu..

juu,kahvi on viety itse mutta asian ydin on se että miksi ei voisi olla sitä tarjolla, siellä on myös ns parempi kuntoisiakin..