Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä? Miten saan miehen tajuamaan, että minulle yhteiset ateriat ovat tärkeä asia?

Vierailija
26.10.2008 |

Meillä on viikolla hyvin erilaiset työajat, joten koko perheen yhteisiä aterioita on käytännössä vain viikonloppuisin eikä silloinkaan aina. Minulle on erittäin tärkeää, että näinä harvoina hetkinä oltaisiin koolla koko perhe ja kunnioitettaisiin yhteistä aikaa.

Miehelle saa aina muistuttaa ateriasta erikseen ja häntä saa pyytää syömään sata kertaa. Pahinta kuitenkin on, että mies voi mielestään hypätä pöydästä muille asioille ihan miten itse haluaa. Tänään hän syöksyi ensin katsomaan mielenkiintoista vaaliuutista, sitten urheilu-uutista.

Inhoan sitä, millaisen mallin mies antaa lapsille. :( Hän ei muuten heidän kanssaan ollessaankaan koskaan syö heidän kanssaan, vaan iskee lapsille lautaset eteen ja touhuaa itse muuta - useimmiten vielä toisessa huoneessa. Sitten hän vain huutaa lapsille, että syökää nyt ja olkaa kunnolla. Aargh!

K-Y-L-L-Ä, olen puhunut tästä miehelle useampaankin kertaan. Mutta kun asia ei mene jakeluun. Tänään kyllästyin ja korjasin miehen lautasen pois pöydästä hänen tuijottaessaan perhettä tärkeämpää urheiluruutua. Mikä ärsyttävintä, mies vain tuli takaisin, otti käytetylle lautaselleen lisää ruokaa ja jatkoi syömistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Hän selvästikin katsoo voivansa tehdä tässä asiassa just niin kuin lystää. Minun tunteistani ja esimerkin antamisesta viis.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin musta ei vaan ole siihen et laittasin lapselle ruuan ja menisin ite muualle. Hyi kauheeta

Vierailija
2/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteiset ateriat viikonloppuna ovat itsestäänselvyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tehdään päätökset ihan yhdessä ja molempien aloitteesta. Tässä nimenomaisessa asiassa vain katson toiveeni olevan ehdottomasti kohtuullinen. Vai onko sinusta liikaa vaadittu, että edes kerran viikossa koko perhe istuisi saman ruokapöydän ääreen?

ap

Vierailija
4/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin että pistät telkkarin kiinni.. :)

Jos ei auta niin vedät töpselin seinästä ruokailun ajaksi.

Taitaa olla viihde riippuvainen..? Siis että tapahtua pitäisi koko ajan..?

Vierailija
5/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhteiset ateriat olis tosi tärkeitä, mutta meillä saan myös pyytää miestä syömään monta kertaa ja vielä muistuttaa ettei silloin lukisi pöydässä ku koko perhe on koolla. Meillä myös mies hyppii koneella tai tvn luona tai jossain kesken aterian. Vaadi siinä sitten lapsia pysymää pöydässä ja oppimaan ruokailutapoja.

Vierailija
6/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ollut aina tällainen? Ettekö ole ennenkään syöneet yhdessä? Juttelitteko asiasta lapsia tehdessänne, millaisia tapoja haluaisitte opettaa jne.?

Kuulostaa siltä etteivät käytöstavat ole miehesi vahvin puoli. Tuntuu myös, että hän ei koe mitään mielenkiintoa teidän seuraanne, kun pitää koko ajan hakea viihdykettä muualta.

Jos oma mieheni tekee jotain josta en tykkää, kerron ihan avoimesti: minusta tuntuu kurjalta jos teet noin. Jos ei mene jakeluun, kysyn: haluatko tahallasi loukata vai onko sulla joku syy toimia noin.

Joskus joku juttu on miehelleni niin tärkeä, että hän haluaa toimia niin, vaikkei se minua miellytäkään. Sitten on vain sopeuduttava ja tehtävä kompromisseja.

Jos urheiluruutu on se miehesi tärkeä juttu, siirtäkää ruoka-aikaa yhteisellä päätöksellä alkamaan ohjelman jälkeen. Jos taas kyse on silkasta häröilystä, et voi tehdä muuta kuin korostaa sitä, kuinka loukkaavaa hänen käytöksensä on. Jos hän ei silti halua muuttua, eipä siinä mikään auta.

Oma mieheni kyllä omaa todella kauniit ruokailu- ym. tavat. Hänellä on sitten taas joitakin muita omia ärsyttäviä piirteitään. Haluan tällä sanoa, että sekin on hyväksyttävä ettei kaikkea voi saada. Perhe-elämää voi kontrolloida ja muokata mieleisekseen aika rajallisessa määrin.