Jos kelto tilataan päiväkotiin katsomaan lasta, tuleeko lapsen vanhemmille kertoa syy miksi kelto on kutsuttu?
Meille vaan sanotaan ettei siitä mitään haittakaan ole jne.
Ihmettelen vaan että mikä on tämä tarve?
Toivoisin avoimuutta. Meillä tai muilla ei ole lapsen kanssa ongelmaa ja neuvolassa ollaan enemmän kuin tyytyväisiä, eli ihmettelen vaan mikä on nyt " hätänä" .
Kommentit (46)
kun on niin monta kertaa hyökätty päälle, kun meidän lapsessa ei ole mitään vikaa ja ME tunnemme lapsemme vaikkemme ole yhtään päivää häntä PK:ssa seuranneetkaan.
Vierailija:
kun on niin monta kertaa hyökätty päälle, kun meidän lapsessa ei ole mitään vikaa ja ME tunnemme lapsemme vaikkemme ole yhtään päivää häntä PK:ssa seuranneetkaan.
Ehkä teillä on tosiaan vaan ammattitaidoton henkilökunta teidän PK:ssa joten jätä heidän mieleipiteet omaan arvoonsa ja odota KELTON asiantuntemusta. Kyllä siinä prosessissa tulee vaihe jolloin vanhempien arvioita kysytään - ja voitte päästä täyttämään niitä ihan sivukaupalla.
Nimim. kokemusta on...
ehkä me vanhemmat emme niin kovin hyökkääväisiä olisi? Oletko sitä tullut ajatelleeksi. Kyllä se saa sapen kiehumaan, jos joku päiväkodin " asiantuntija" katsoo tarpeelliseksi tilata lasta varten kelton viitsimättä minulle perustella syytä siihen. Siinähän osoitetaan aika suoraan se asenne, että päiväkodin henkilökunna mielestä minun lastani koskeva asia ei oikeastaan kuulu minulle, lapsen vanhemmalle laisinkaan, eikö?
Kyllä ammattitaitoiset asiansa osaavat ammattilaiset osaavat esittää asioita niin että vanhemmat ovat yhteistyöhaluisia, kun vaan saavat tietää kaikki asiaan liittyvät seikat. AP:n kohdalla päiväkodin työntekijät eivät ole tässä asiassa osaavia ammattilaisia.
Mä nyt jotenkin tässä ymmärsin sen syyksi. Ehkä ne siellä PK:ssa olettavat, että asia on sinullekin ennestään tuttu, kun kerta olet myös ammattilainen? Jos heillä on ollut vaikeuksia kommunikoida lapsesi kanssa ja yrittävät nyt löytää keinoja? Ehkä sinä äitinä ymmärrät lastasi todella hyvin, mutta tuntematon ei tajua viestinnästänne mitään?
ää nyt on vaan mun arvailuja. Toivottavasti syy selviää.
kokemusta lapsista todellakin on. Lisäksi tuttaviin kuuluu psykologia, varhaiskasvattajaa jne ja kaikilta lapsemme on saanut vain kehuja. joten ihan maallikko en asioissa ole vaikkakin omassa tilanteessamme olenvain ja ainoastaan äiti!
ap