Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa tahan mielipiteita: Lapset 2- ja 5-vuotiaat aloittamassa kolmivuoropaivakodissa, josta illalla pitaa hakea puoli kymmeneen mennessa ellei halua lapsen jaavan yoksi.

Vierailija
29.09.2007 |

Minulla tulee olemaan iltavuoroja ehkä n. 70% vuoroista ja miehelläkin niitä aika paljon on. Ihmettelin puhelimessa päiväkodin johtajalle (ihan siis keskustelua herättääkseni, kuten nyt tässäkin), että harva vanhempi varmaan on siinä päiväkodin lähettyvillä töissä ja iltavuorot usein kestävät ainakin 21:een.

Edellisessä päiväkodissa, jossa vanhempi lapsi aikaisemmin oli, sai illalla hakea 22 mennessä ja se toimi ihan hyvin. Päiväkodin johtaja ymmärrettävästi vetosi lapsen jaksamiseen ja sitten työvoiman riittävyyteen tässä asiassa. No itse tulin tässä miettineeksi, että kumpi on rankempaa lapselle: Olla sen puoli tuntia pidempään illalla (aamulla saiai nukkua kotona pitkään) päiväkodissa vai olla sitten sen edestä se seuraava yökin siellä. Ja sitten huonolla tuurilla käy kotona aamupäivän kääntymässä, jos vanhemmilla iltavuoroon meno seuraavanakin päivänä. Ja joskushan voi todella olla niin, että se yövuorolainen hommataan sinne sen vuoksi, koska meidän lapset ovat sen yön hoidossa. Eli ei siinä työvoimassakaan niin paljon ehkä säästetä..

Eli: Kumpi teistä tässä tilanteessa olisi parempi lapselle? Mites muissa vuoropäiväkodeissa asia on? Itse jo mietin, että tuleekohan meillä edes hoitopäivät riittämään tällä pelillä, kun noista öistä tietenkin kans menee.. Ja kiitos, en tarvitse mitään moraalisaarnoja siitä, että miksi lapset menevät hoitoon ja miksi olet vuorotyössä..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi, että lapset menevät hoidossa nukkumaan, ja sinä saat tehdä työsi rauhassa loppuun? Siten lapset saavat pitää sopivan unirytmin, eikä tarvitse vääntäytyä hoidosta kotiin yömyöhällä. Haet sitten lapset aamulla kotiin, ja olette kaikki pirteitä hyvinnukutun yön jäljiltä. Ei se nukkuminen ole kuitenkaan teidän yhteistä aikaa.

Vierailija
2/14 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan kuitenkin niin sattuisi, että mulla on se pitempi vuoro ja miehellä kans iltavuoro.. Kun jokaisessa iltavuorossa vain yhdellä on se 21.30 vuoro.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yrität saada työpaikkasi joustamaan niin että pääset lähtemään niin että ehdit hakea lapset klo: 21.30.

Varmasti moni työpaikaltasi on lapsen vanhempi ja ymmärtää.

2. Yrität saada päiväkodin joustamaan ja haet lapset vasta 22.00.

Pidän hassuna että lapset joutusivat olemaan pk:ssa koko yön kun kuitenkin vanhemmat olisivat kotona.

Seuraavana päivänä lapset kuitenkin ilmeisesti saavat nukkua pitkään, koska vanhemmat/vanhempi menee ilta/yövuoroon.

Vierailija
4/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla loppuu työt aina klo 19.15, eli ehdin hakemaan lapset ihan normaaliaikaan. Iltavuoroista kieltäydyn kokonaan, koska en halua jättää lapsia yöksi sinne.

Vierailija
5/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä tällä aloituksella meinaan, että ei välttämättä ole lapsilähtöistä tuo ajattelu ja onko sitten kohta taloudellistakaan, kun lapset on puolen tunnin takia siellä koko yön. Meidän lapset taitaa kohta olla vakituiseen yöhoidossa.. =o( ap

Vierailija
6/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet iltapäivällä päiväkotiin ja sitten haet seuraavana aamuna muutamaksi tunniksi kotiin, ei kovinkaan järkevää´.

Mikä teillä on normaalisti nukkumaanmenoaika? Meillä mennään nukkumaan jo klo 20 oli sitten lauantai tai maanantai, joten toi iltakymmenenaikaan hakeminen ei kyllä meillä onnistuisi, vaikka parempi lasten kotona olisi yönsä viettää.

Vierailija
7/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten nukkua aamulla. Tietenkin lapsi jäi yöksi, jos tiedossa olisi ollut aikainen aamuhoitoonmeno.

Tuo minuakin eniten nyt mietityttää, että mikä ruljanssi tulee sellaisista aamupäivistä, kun lapset pitää hakea hetkeksi kotiin. Miten 2-vuotias voi sitä millään käsittää..? ap

Vierailija
8/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa olisi työpaikalla joustettu jos ei muuten olisi saatu lasta kotiin yöksi

Vierailija
9/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehtiikö sitä hommiaan hoitaa? ap

Vierailija
10/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sellaisina iltoina voisi kysyä joustoa töistä..? Jos minä olisin ap, ilmoittaisin hakevani lapset yöksi kotiin jos kerta aamulla voisi kotona nukkua rauhassa. Ihan hullu ajatus, että puolen tunnin takia lapset joutuisivat olemaan koko yön siellä.

Vierailija
11/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on kiire muutenkin niin aiheuttaa muissa närää, kun yksi haluaa usein lähteä aikaisemmin. Olen siis sairaanhoitaja ja usein saatan olla päivystävänä, joten minun on kuitenkin oltava sen puolesta loppuun asti, että yöpäivystäjä ehtii tulla (21). Usein olen myös töissä 21.30 asti, joten tätä se on.. ap

Vierailija
12/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mies? No varmaan olette sitäkin miettinyt.. Voisitteko joskus toinen lähteä ennemmin, joskus toinen, ja olisiko joskus mahdollista saada vaikka joku muu tuttu hakemaan lapset? Vaikea juttu! Jos et saa mitään muuta järkättyä, niin ilman muuta haet lapset sitten vaikka klo22, sanoi johtaja mitä vaan:/

9

Vierailija
13/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole oikein sellaista ihmistä, joka lapset vois hakea.. Kaikilla muillakin omat perheet ja elämät.. ap

Vierailija
14/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jäävät yöksi kun aamulla olisi aikainen herätys. Kyllä täytyy saada hakea vielä klo 22..

9