Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eläkkeen laskemisesta

Vierailija
29.09.2007 |

Osaako kukaan neuvoa mitään kaavaa, millä saisi kuvan oman eläkkeensä suuruudesta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma vai mikä lie?

Vierailija
2/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten päässyt laskemaan. Pystyykö ihan vuositulon perusteella arvioimaan? Onko sille jokin prosenttiosuus? 60 %?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis olen 36), se tulee olemaan 40-50 % bruttotuloista. Eli siis laskee kokoajan. Mutta mitään eläkevakuutusta en aio ottaa.

Vierailija
4/4 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäluokat pienenee ja nytkin on varaa maksaa näille 40-luvulla syntyneille " jättieläkkeet" ? Toki tuo laskuri näyttää tuollaisia, mutta tämän ikäisen (itse 31) on aika vaikea tietää lopputulosta. Kaipa mekin aikanaan osataan pitää puolemme, kuten osaavat nämä iäkkäämmätkin nyt.

Eläkevakuutuksfirmat tietysti hyötyy tästä hysteriasta. Mä en eläkevakuutusta ota. En pidä siitä, että joku jemmaa rahojani ilman, että voin koska tahansa laittaa elämän hulinaksi tahtoessani. Riittää, että näitä pakollisia TEL-maksuja ei pysty hallitsemaan. Säästän ja käytän rahani omia teitäni.

Ja pienemmälläkin rahalla pärjää... Laskeskelin just, että nykyisen 2200 Euron nettopalkan sijasta 1300 riittäisi, jos ei olisi tota perkuleen asuntolainaa.:)

Vierailija:

(siis olen 36), se tulee olemaan 40-50 % bruttotuloista. Eli siis laskee kokoajan. Mutta mitään eläkevakuutusta en aio ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän