Anoppi oli kovin pahoillaan kun kuuli, että meille on tulossa toinen lapsi.
Hänestä tulee siis toistamiseen isoäiti. Kun saimme esikoisemme, hän oli ihan onnesta soikeana. Todellakaan hän ei ole hoitanut yhtään esikoistammekaan, joten ei hän ainakaan voi pelätä, että joutuisi hoitamaan tätä toistakaan. Muuten hän on kyllä ollut lapsenlapsestaan ihan kiinnostunutkin.
Hänestä yksi lapsenlapsi olisi ollut sopiva määrä. Mieheni onkin hänen ainokaisensa. Hän on myös huolissaan minun urani kehittymisestä, kun en menekään töihin vielä vuosikausiin.
Me kun haaveilemme mieheni kanssa isosta perheestä. Miehellä on vielä isommat haaveet kuin minulla, mutta katsotaan nyt.
Emme taida uskaltaa kertoa anopille, jos tai kun alamme odottamaan kolmattamme. Ollaan saatu niin paljon kuulla negatiivisia lausahduksia jo nyt kun toinen on tuloillaan. Olisin halunnut rauhallisemman raskausajan ilman tuota mutrusuuta.
Niin ja taloutemme on paremmassa kunnossa kuin muilla sukulaisillamme. Talo on kohta maksettu ja töitä on sopivasti. Ei voi olla rahastakaan kiinni, vaikka anoppia huolestuttaakin se miten elämme tällä hetkellä vain miehen palkalla ja minun kotihoidontuella.
Muilla ei niin innokkaita tulevia isovanhempia? Ja syyt ovat?
Kommentit (8)
Ehkei kannata ottaa kovin henkilökohtaisesti, sillä anopeilla taitaa itsellään olla jotain omia ongelmia asian ja itsensä suhteen, jotain, joka ei liity teihin mitenkään muutenkuin nyt tänä tylynä suhtautumisena uuteen perheenjäseneen. Toivottavasti ette loukkaanu aivan silmittömästi, vaikka aihetta toki olisikin ja kamalalta tuo kuulostaa.
Olisikohan heidän nuoruudessaan heillä ollut itsellään jotenkin hankala tilanne lasten saamisen kanssa, jos se ilmenee nyt tällaisena asenteena?
mä varmaan pistäisin välit poikki tollasen jälkeen, ainakin joksikin aikaa, ja pyytäisin miestäni (anopille) sanomaan suorat sanat (jos en itse pystyisi). Tör-ke-ää!
kolmatta lastamme. Meillä on onneksi välimatkaa 700 km, joten täytyy sopia anopin vierailut sopivasti silleen, että saisin rauhassa kasvatella vatsaani. Sitten ennen vierailua olisi varmastikin sopivinta kertoa, ettei tulisi täytenä yllätyksenä.
Ap
Me pilattiin anopin elämä, kun saatiin ensimmäinen lapsemme. Isa oli sonni ja minä horo.
Nyt on sitten niin marttyyriä kun ei siellä juuri käydä, eikä anoppia meille kutsuta. Hänhän ei ole mitään pahaa tehnyt, tässä maassa kun saa mielipiteensä kertoa ihan vapaasti...
että ei kai teidänkään kannata tällaiseen maailmaan enää enempää lapsia tehdä. Mummolla on itsellään neljä lasta ja yhden " ylimääräisenkin" on kasvattanut.
Kolmannen jälkeen ei enää ole lukumäärästä meille puhunut, saa nähdä mitä sanoo, jos saadaan vielä neljäs joskus...
Mutta oikeasti, MITÄ se muille kuuluu???
ilmestyi kotiini ehdottamaan aborttia kun kuuli toisen lapsen tulosta. Kolmas oli niin suuri häpeä että miehen isoäidille kerrottiin vasta kun vauva oli syntynyt. Että näinkin voi olla.