Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä masukilla

26.10.2008 |

pitäisi liikelaskenta(10/tunti) päteä? Mulla on viikkoja 20+risat ja liikkeet on tuntuneet jo useamman viikon, mutta nyt ne ovat vähentyneet yhtäkkiä.

Voiko olettaa, että kaikki on hyvin, jos sydänäänet kuitenkin kuuluvat vai pitäisikö niitä potkujakin tulla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

+20 viikkoinen vauva mahtuu vielä tekemään kuperkeikkoja mahassa, joten vielä ei tarvitse huolestua. Vauva on voinut muuttaa asentoa ja saatta nyt lymyillä jossakin lähellä selkärankaa, siksi tunnet vähemmän liikkeitä.

Vierailija
2/3 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen kolmannes alkaa vaihdelleen viikoilta 26-28. Ja laskennan ohjeetkin ovat tosi vaihtelevia: joidenkin mukaan liikkeitä pitää saada minä tahansa tuntina lasketkin ja joidenkin mukaan riittää kun lasket kerran vuorokaudessa ja valitset sellaisen ajankohdan, jolloin lapsi normaalistkin on aktiivinen. Tuon ensimmäisen ohjeen perusteella kyllä veikkaan että suurin osa äideistä joutuisi polille näytille. Vaikea uskoa, että sikiö nukkuisi vain 20-40 min pätkiä (monen lähteen mukaan näin), kun se mahan ulkopuolella voi hyvin vedellä putkeen kolmen tunnin unia! Lisäksi väitetään, että äiti tuntee 80% liikkeistä - hajonta lienee melkoista, melkein säälin niitä jotka lopussa tuntevat sitten kaikkikin, että toiset (joihin itse lukeudun) voivat tuntea huomattavasti vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin jo pariin otteeseen ollut polilla näytillä, jos aina pitäisi 10 liikettä tunnissa tulla. Mulla on ollut viikoilta 22-34 2-3 hiljaiselo päiviä, mutta sitten onkin sen jälkeen taas täys vilinä päällä. Joskus on huolestuttanut vähäinen liikehdintä, mutta iltaisin olen yli 10 liikettä tuntiin kuitenkin saanut. Nyt viikoilla 35-36 lapsi on selvästi rauhallisempi kuin ennen. Rauhoittuminen alkoi pojan kääntymisestä raivotarjontaan, jonka jälkeen supisteli/sukkapuikkokipuili pari päivää ja sitten rauhoittui. Liikkeitä kuitenkin tuntuu joten en sinäänsä ole kauhean huolestunut. Onhan siellä nyt tilaakin vähemmän liikkumiseen. Itse en tunne kaikkia liikkeitä, koska neuvolan ultrassa sanoin, että on kyllä tosi rauhallinen nyt niin täti sanoi, että kyllä siellä liikettä on koko ajan. Varsinki alkutaipaleella suurin osa liikkeistä jäi tuntematta. Ja muutoinkin liikkeet olivat melko pitkälle todella vaimeita.