Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni av hoitaja lopettaa duunit?

Vierailija
28.09.2007 |

Nyt oikeasti, jos 500 ¿ kk ei tule palkan korotusta? Viikko sitten tosi moni oli lopettamassa sitten hoitajan hommat ihan kokonaan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin taustalla oli tradenomin tutkinto ja viitisen vuotta työkokemusta alalta.

Vierailija
22/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa sitten muuhun työhön. JOs palkka nousisi edes hieman vastaamaan hoitoalan vaativuutta ja raskautta, harkitsisin paluuta.

Jos ei tule tasokorotusta, en tietenkään lähde paremmin palkatusta päivätyöstäni.

Että revi siitä, ap :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin palkka 3400,- euroa, mutta verottaja vie osansa ja käteen jää 2050,-

Ja mistäs se sh ne suhteet saa ekonomimassasta sen kummemmin kuin minä 20 vuoden työkokemuksella.

Haaveillahan aina voi. Mutta ihan yhtä tuottoistaa on haaveilla 20 % palkankorotuksista kuin lähteä lukemaan ekonomiksi suurten rahojen toiveessa :D

Vierailija
24/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistinen alkupalkka KTM:lla on 2000-2500 ¿/kk. Joillakin voi olla alle 2000 ¿/kk. On toki paikkoja, joissa palkka huima, mutta vastavalmistuneet harvoin heti aloittavat noissa positioissa ja palkoissa.

Vierailija
25/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonominaiset tienaavat kyllä kautta linjan miehiä vähemmän.

Vierailija
26/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä :/

Vierailija
27/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täytyy vain valita kovimmat aineyhdistelmät. Valmistumaan pystyy hyvin 3,5 vuodessa eli samassa ajassa kuin sairaanhoitajaksikin. Olikos päälle 2000 euroa ansaitsevalla ekonomilla pääaineenaan laskentatoimi? Ei varmaankaan. Teitkö jo opintojen ohessa alan töitä? Suhteita?

On toki muitakin ja rahakkaampiakin tapoja ansaita elantonsa kuin ekonomin, mutta lähden opiskelemaan sitä mihin minulla on parhaiten kykyjä ja taipumusta. Kiinnostustakin on tuon hoitoalalla vietetyn surkuhupaisan ajan jälkeen.

Vierailija
28/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeli 3 vuodessa. On nyt keskisuuren yhtiön toimitusjohtaja (noion 10 vuotta valmistumisesta). Palkka on todella suuri, lisäksi tulee optiot. Hän on kyllä erityisen soveltuva alalle,kunnianhimoinen, ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja ennenkaikkea MIES.

Noh, minä sh ja hoitovapaalla. Eipä oikein kannata tuo töihin paluu, kun on kaksi pientä lasta. Saisin kokopäivätyössä huikeat 400¿/kk käteen enemmän kuin kotihoidontuella ollessani. (Tämä johtuu kahden lapsen päivähoitomaksuista ja siitä, että joutuisimme hommaamaan toisen auton.)

Vierailija
29/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet edes töitä saanut siinä vaiheessa, kun työnantaja epäilee sinun olevan " siinä" iässä.

Vierailija
30/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen, kaksi lasta, ulkomaan vaihtoja, opiskeluja duunien ohella (tutkinnon suoritettua), valmistumisesta 6 vuotta ja palkka isossa firmassa, kohtuullisen haastavassa hommassa, joka vaatii matkustustakin on 3500 ¿/kk. Alkupalkkani oli 2500 ¿/kk ja oli hyvin yleinen alkupalkka Tuta DI, KTM oli aika usein 2000-2200 sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
31/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos olet edes töitä saanut siinä vaiheessa, kun työnantaja epäilee sinun olevan " siinä" iässä.

Molemmat, paluu ja saanti !!! Kokemusta on ... Hoitovapaita ei katsota kovin positiivisesti yritysmaailmassa ja armotta tiput niiden aikana palkannoususta tai vastuun kasvamisesta.

Vierailija
32/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa taas keskustelussa, muilla aloilla kuvitellaan ilman panostusta ja siististi saavan ihan ihme palkkoja ja palkan nousevan koko ajan kuin manulle illallisen ... ja olisi niiiin paljon helpompaa ja vailla vastuuta ...

Vierailija
33/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi opiskella uuden ammatin ja edetä urallaan, kun ei ole enää lapsenteko-äitiysloma-hoitovapaa-ongelmia.

Vierailija
34/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin häiritsee sairaanhoitajan töissä nämä asiat: arvostuksen puute, huono palkka, huonot työajat, huonot etenemismahdollisuudet. Jos edes yksi noista asioista olisi toisin, olisi ammatissa pysyminenhieman houkuttelevampaa. Esim. opettajilla, joilla on muuten melko samat huonot puolet kuin sairaanhoitajilla, on kuitenkin hyvät lomat. Edes jokin " porkkana" löytyy.

Sairaanhoitajat ovat usein kohtuullisen lahjakkaita " kouluaineissa" eli opiskelu helposti houkuttelee. Keskimäärin useammin ainakin kuin " ammattikoulu ammateissa" . Minun opiskelukaveriporukkaan kuului 6 sairaanhoitajaa, joista nykyisin enää YKSI työskentelee sairaanhoitajana. Kolme opiskeli maisteriksi ja kaksi on pitkään kotiäitinä. Valmistuimme vuonna 2000.

Vierailija
35/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin hoitaja voisi vaihtaa heti alaa, jos tietäisin jonkun helpon työn ilman pitkää koulutusta, josta saisi parempaa palkaa kuin hoitajan 2500e/kk?

Mikä esim. sen oppisopimusopiskelijan ala on, joka saa hyvän palkan jo opiskelusta????

Vierailija
36/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin kans vaihtaa alaa, kun ei tää hoitsunhomma oikein enää näillä palkoilla nappaa... mut en oo keksinyt vielä mistä mä sen hyvän palkan löydän? lääkikseekö pitäis vielä vahan jaksaa?

Vierailija
37/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiko kannattaisi yrittaa jotain, missa hyotyisi nykyisesta sh:n koulutuksesta ja kokemuksesta? Esim. kauppatieteita ja laakefirmalle tai muulle jollain tapaa alan firmalle toihin, voiko terveystiedon opettajaksi tahtaava saada jotain hyvitysta? Miten olisi yrittajaksi ryhtyminen?

Vierailija
38/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyse taitaa olla nyt muusta, ilman koulutusta ja panostustakin kun saa parempaa palkkaa kuin hoitajana ... niin sellaiseksi nyt sitten vaihdetaan, mutta ei vaan oikein nyt olla keksitty alaa ja paikkaa ...

Vierailija
39/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kyllä huvita mennä talvella pakkaseen tai sateeseen jotain lautoja kantamaan.

Voiko joku tosiaan sanoa, että on hyvin palkatussa työssä ja työ on helppoa ja kivaa?

Vierailija
40/44 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on niin monta lasta, että en oikein tiedä, onko mulla enään varaa tehdä tätä työtä! Perheetön jos oisin, niin oitis lähtisin Norjaan, mutta nyt ei enään onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä