Clomien saanti
Moikka kaikille. Olen uusi palstalainen, toista ollaan yritetty 8 vuotta. Eilen kävin yksityisellä klinikalla ja löytyi lievää PCO.ta toisesta munasarjasta. Lääkäri ei kuitenkaan suostunut kirjoittamaan clomi tms. reseptiä ilman, että aukiolotutkimus on tehty. Ultrassa ei kuitenkaan munanjohtimia näkynyt, joten tod.näk. on auki. Onko muut joutuneet käymään aukiolotutkimuksessa ennen clomien saantia? Ja missä olet käynyt, jos ei ole tarvinnut tuota tutkimusta suorittaa. Minua kammoksuttaa tuo tutkimus, ja en tosiaan ole kovin innoissani siihen menossa...
Kommentit (3)
Mulle annettiin clomit yksityisellä gynegologilla ilman SSG-tutkimusta. Tulosta ei tullut ja varsinaiseen lapsettomuushoitoon siirtyessäni julkiselle, tutkimus tehtiin minullekin. Eikä se sattunut yhtään :)
Vaikkei minulle heti tehty tutkimusta, olen samaa mieltä kuin raitiskin, että sinun parhaaksi se tutkimus tehdään. Ajattelepa asiaa niinpäin, että jos putket ovatkin tukossa, syöt ja maksat clomeista aivan turhaan. Ja tosiaan pelkkä aukiolotutkimus on auttanut ihmisiä raskautumaan, koska siinä putket " huuhdellaan" ja joku tuke saattaa irrota.
Mene vain rohkeasti tutkimukseen! Ja kovasti plussatuulta sinulle :) ja raitiksellekin :)
Meilläkin kuului perustutkimuksiin tuo ennen hoitojen aloittamista ja yksityisellä klinikalla on oltu hoidossa. Mullakaan tutkimus ei sattunut, ei tuntunut tavallista gyn.tutkimusta kummemmalta, pari Buranaa olin etukäteen ottanut. Illalla kyllä aika kova hartiapisto, mutta senkin kesti hyvin.
Mä olen kanssa monen kokemuksia lukenut, että raskaus on alkanut heti seuraavassa kierrossa, kun on tuo tutkimus tehty eli se kai jotenkin putsaa paikkoja.
Eli samalla kannalla Raitiksen ja Sannin kanssa, että kannattaa tuossa tutkimuksessa käydä! :)
Killa
Itse tutkimuksesta sen verran, että se ei sattunut yhtään!! Siis ei tippaakaan. n. 4-5 tuntia tutkimukse jälkeen oli jonkin verran alavatsakipuja, pientä hartiapistosta mutta yhdellä Buranalla meni kaikki ohi. Seuraavina parina yönä oli vähän kivuliasta nukkua vatsallaan ja päivisin tärinä/kyykkyminen vihlaisi vähäsen alavatsaan.
Tutkimusta ei kannata pelätä. Ja aika monihan on kirjoittanut, että jo pelkän aukiolotutkimuksen jälkeen on tullut raskaaksi. Yritä ajatella, että se on sun parhaaksi. =)
t. Raitis