Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Babyhalerin käyttö,vinkkejä?

09.05.2008 |

Eli meillä on 1,5-vuotiaalla astma epäily sitkeän yskän vuoksi. Ventolinea annettava 4-6krt/vrk:ssa niin nyt on touhu mennyt että kun otamme "piipun" esille niin neiti juokse pakoon ja alkaa valtava itku. Joudumme antamaan väkisin että tyttö itkee rimpuille sylissä ja väkisin pidämme maskia kasvoilla. Hankalaa kun lapsi huutaa niin luulen että ei hengitä sitä tarpeeksi ja ei saa tarvittavaa määrää.

Hyviä vinkkejä muilta joilla haleri käytössä että kuinka annatte sitä helposti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saa tarpeeksi lääkettä. Lapsi kun huutaa niin silloin vetää välillä syvään henkeä. Meillä oli sama ongelma juuri tuon ikäisenä mutta ajan mittaan helpottui.

Vierailija
2/9 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 1v1kk poika jolla babyhaleria käytetty kohta kaksi viikkoa.nyt jo "vähän" helpottaa.edelleen itketään mutta enää ei juosta karkuun vaan tullaan jo syliin itse itkien kylläkin.ja lääke annetaan edelleen väkisin.todella sudäntä raastavaa mutta lääke ainakin on auttanut.ollaan leikitty nallen kanssa ym.joetn neuvoja en osaa antaa mutta kuulemma ajan kanssa helpottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maski ollut käytössä hieman alle vuoden iästä alkaen. Poika nyt 1,5v. Aluksi saimme mekin pidellä rimpuilevaa poikaa väkisin sylissä ja monesti toinen aikuinen piti olla apuna käsien pitelyssä. Muutaman kuukauden käytön jälkeen maskin käyttö helpottui aivan yhtäkkiä ja poika vain makasi kainalossa. Mutta nyt taas on rimpuilu alkanut...

Mitään kikkoja en osaa antaa, ajan kanssa toivon mukaan helpottaa!

Vierailija
4/9 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Tutulta kuulostaa tuo vastaan rimpuileminen.

Meillä hiukan auttoi tai rentoutti tilannetta, kun annoimme nalleille ensin lääkettä, lelujen lääkitsemisessä lapsi oli itse mukana. Siitä sitten pikku hiljaa kapistus alkoi kiinnostaa, sitä tutkittiin ja siihen tutustuttiin.

Meillä pidettiin myös "piippua" esillä aluksi ja lääkkeestä puhuttiin paljon silloin aluksi. Aloitin aina hyvissä ajoin psyykkaamaan lääkkeenottoajan lähestyäessä.

Vierailija
5/9 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman itkua kun mummo vähän avitti. Poika oli silloin 1v3kk ja alkuun itkupotkuhuutoa kun koko vehkeen näki. Sitten Mummo (minun äitini) älysi opettaa pojan hengittämään syvään sisään ja ulos näyttämällä itse mallia, hönkimällä todella äänekkäästi ja näkyvästi. Poika oppi hetkessä sen tavan ja seuraavalla kerralla kun lääkettä annettiin, mummo seisoi vieressä ja näytti taas mallia. Poika ei muistanut vastustella ollenkaan ja alkoi siitä kerrasta ottamaan lääkkeet oikein. Tietysti kiiteltiin ja kehuttiin kovasti.

Vierailija
6/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis tarkoitan, että sellainen, jolla on normaali itsesuojeluvaisto. Ajattelepa itse, jos naamallesi laitettaisiin jotain, josta et voisi olla satavarma, ettei se ole vaarallista, yrittäisit tilanteesta pois keinolla millä hyvänsä. Vrt. vastasyntynyt, joka osaa kääntää päätään niin, ettei nukkuessaan tukehdu. Lapsi puolustaa omaa hengissä pysymistään, tietämättä kuitenkaan, että tällä kertaa maski on vain hyväksi.

Voimia!

7/9 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä myös auttoi, kun ajan kanssa oikein tutkittiin haleria. Poika vajaa 2-vuotias silloin. Myös unileluille ja nukelle annettiin lääkettä (poika itse sai pitää haleria käsissään ja lääkitä), samalla hengitettiin syvään ja näin se alkoi helpottua. Jätin myös usein ja vieläkin, jos lääkkeen otto harmittaa, halerin näkyville, ettei sitä sitten yhtäkkiä otettu vain ulos kaapista ja käsketty hengittämään. Aikaa tarvitsee, mutta kyllä se siitä ja varmasti vaikka huutaa lääkettä menee oikeaan paikkaan :) Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Puuha Pete videot olivat korvaamattomia aluksi. aina kun lääkettä piti ottaa, niin typy laitettiin video pyörimään ja lapsi otti lääkkeen huomaamattaan. Kuukauden päästä onnistuttiin jo sitten ilman lääkettäkin. Nyt neljä vuotta myöhemmin tyttö on jo ihan PRO astmalääkkeensä kanssa ja osaa ottaa sen jo itse Babyhalerilla... maskiakaan ei enää käytetä

Vierailija
9/9 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä babyhaleria käytetty kuukauden verran ja nyt ei enää itketä ja rinpuilla yleensä.Kumma juttu että poika 1v ei tykkää ottaa ventolinea mutta flixotiden ottaa "mielellään".Ventoline saa sydämen pamppailemaan joten kokee sen ilmeisesti epämiellytäväksi.Pahimpina aikoina ventolinea piti ottaa kahden tunnin välein joten huutoa piisasi.Nyt onneksi koivu lopettanut kukinnan-siitepölyä kylläkin vielä runsaasti,mutta saamme taas ulkoilla ja nauttia kesästä normaalisti. :)