Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kotiäitejä joiden mies ymmärtää myös kotona olon rankkuuden?

Vierailija
27.09.2007 |

Olen vaan niin järkyttyneenä lukenut viestejä täällä missä mies vaan käy töissä eikä tee sitten muuta.

Meillä 3 alle 4 v lasta. Minä päivisin keksin lapsille ohjelmaa,teen ruokaa ja pidän kämpän pintapuolisesti puhtaana. Vain vauva nukkuu päiväunia, joten isompien kanssa riittää jatkuvasti ja taukoamatta puuhaa.

Mies kun tulee kotiin hän samantien osallistuu tasapuolisesti tähän arjen pyörittämiseen. Vie lapsia ulos, vaihtaa vaippaa,syöttää juottaa,pesee ja nukuttaa. Laittaa ruokaakin aika usein jos en ole kerinnyt.

Illalla siivoamme yhdessä kämpän siistiin kuntoon ja lauantaisin siivoamme kunnolla. Tai sitten toinen menee ulos lasten kanssa ja toinen siivoaa.

Yötkin jaamme tasapuolisesti. Jokatoinen yö toinen hoitaa vauvan syötön ja vastaa isompien hätään. Toinen saa silloin nukkua. Ja vastaavasti tämä joka on saanut nukkua herää lasten kanssa ja toinen saa nukkua pidempään. Meillä usein aamu alkaa klo 6 ja aikasemminkin, miehen tarvitsee herätä vasta6.40 töihin. Viikonloput menevät samaan tahtiin.

Harrastuksetkin ovat menneet hyvin. Mies pelaa sählya parina iltana viikossa. Minä käyn kirjastossa,shoppailemassa tai saatan vetäytyä kirjan kanssa yläkerran makkariin pariksi tunniksi. Silloin mies on tietenkin vastuussa eikä häiritse minua.

Olen onnekas kun mieheni ymmärtää myös minun homman rankkuuden. Kuten varmasti kaikki useamman lapsen äidit tietävät lapsissa on pitkä työpäivä, meillä se on 5.30-19.30 taukoamatonta lastenhoitoa ja kodin pyöritysä. Mies ymmärtää myös sen että myös minun täytyy saada nukkua,minun on yhtä tärkeää,ellei jopa tärkeämpääkin olla pirteä. Hoidanhan hänen lapsiaan ja jos minä olen väsynyt ja huonolla tuulella, ei ole lapsillakaan mukavaa.

Melkein kaikki lähipiirimme perheet ovat vastakkaisia, joten kysyn täältä.. Kait on jotain muitakin joilla on asiat ihan yhtä hyvin kuin meilläkin??+

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tietysti lapset. Miehen tullessa kotiin kummankaan työpäivä ei lopu, mutta vaiva puolittuu. Eihän siellä kotona voi kumpikaan vetää lonkkaa yksipuolisesti, vaan vapaa-ajasta sovitaan, ja muu aika tehdään asioita yhdessä koko perheen kanssa. Esim. nyt mä otin omaa aikaa ja menin nettiin, muu perhe rakentaa palapelejä tuossa selän takana. :) Miehellä on vaativa työ, mutta kyllä lasten kasvatus on vaativaa sekin (joka muuta sanoo, ei tee sitä kunnolla!). Meidän työnjako oli myös yhteinen päätös, joten ei siinä ole kummallakaan nokan koputtamista.

Vierailija
22/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliksi kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan kerhoon!

Vierailija
24/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kahdeksan vuotta suurperheeni kotiäitinä ja se oli kuin lepolomaa tähän työssäkäyntiin verrattuna. En kyllä olisi vaatinut miestäni osallistumaan mihinkään siivoukseen tai ruoanlaittoon vaan katsoin, että hänellä on työt töissä ja minulla sillä välillä kotona. Nyt tehdään puoliksi, kun ollaan töissä.

Vierailija
25/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vähänkö meitä todellisuudesa on!!!????

Vierailija
26/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi valittaa;)

Vierailija
27/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myönsi, ettei hänen hermonsa kestäsi kotona oloa.

Vierailija
28/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei tee paljoa viikolla kotitöitä, mutta viikonloppuisin laittaa ruokaa, tiskaa, siivooa hellan ym. Omat pyykkinsä kyllä hoitaa kokonaan itse, pesee niitä sekä viikolla että viikonloppuisin. Yövalvomisia hän ei ole oikein jaksanut (ollaan jo vähän iäkkäämpiä vanhempia).

Vierailija
29/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin teen päivisin kotityöt ja ruuatkin.

Iltaisin ehdimme sitten viettää aikaa yhdessä koko perheen kesken, eikä tarvitse käyttää niitä tunteja imuroimiseen yms.

Teen itse satunnaisesti töitä ja silloin mies tekee ruuat ja siivoa lastenhoidon ohella. En todellakaan suostuisi siihen, että töistä tullessa saisin vielä alkaa ruuanlaittoon, kun miehellä on ollut siihen aikaa lähes koko päivä.

Vierailija
30/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut vuosikausia kotiäiti ja nyt olen töissä. Kotonaolovuodet oli kuin olisi lepolomalla ollut työssäkäyntiin verrattuna. Päivän aikana, kun mies oli töissä, ehdin tehdä kaikki kotityöt, käydä kaupassa, laittaa ruoat, leikkiä, ulkoilla,lukea ja askarrella lasten kanssa. Iltaisin oli sitten koko perheen rauhatonta aikaa, tai aikaa kuljettaa isompia harrastuksiin. Itsellekin jäi aikaa harrastuksiin tai aikaa miehen kanssa jutella mukavia. Nyt kun olen töissä, kaikki ilta-aika menee yömyöhään asti pakollisiin hommiin, joten koskaan ei ehdi kysyä, miten miehellä menee, ja väliin tuntuu, että lapsetkin ovat ihan hunningolla.

Vierailija
31/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ehkä luin huonosti, mutta meillä niitä hommia ei tehty edes puoliksi, olinhan kymmenen tuntia enemmän päivässä kotona kuin mies. 32

mutta 19 EI kirjoittanut niin.

Kyse oli siitä vapaa-ajasta mitä on, milloin molemmat aikuiset ovat kotona. Toki se on selvää, että se joka on sen melkein 10h päivästä kotona tekee sen 10h enemmän kotihommia. Mutta ei tee kaikkia eikä varsinkaan siksi, että " tehtäväni on tehdä kotityöt koska olen kotona."

19

Vierailija
32/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen ollut vuosikausia kotiäiti ja nyt olen töissä. Kotonaolovuodet oli kuin olisi lepolomalla ollut työssäkäyntiin verrattuna. Päivän aikana, kun mies oli töissä, ehdin tehdä kaikki kotityöt, käydä kaupassa, laittaa ruoat, leikkiä, ulkoilla,lukea ja askarrella lasten kanssa. Iltaisin oli sitten koko perheen rauhatonta aikaa, tai aikaa kuljettaa isompia harrastuksiin. Itsellekin jäi aikaa harrastuksiin tai aikaa miehen kanssa jutella mukavia. Nyt kun olen töissä, kaikki ilta-aika menee yömyöhään asti pakollisiin hommiin, joten koskaan ei ehdi kysyä, miten miehellä menee, ja väliin tuntuu, että lapsetkin ovat ihan hunningolla.

mutta kaikilla ei. (Hei, onko siellä aikuinen jolle tämä pitää sanoa?!)

Mulle lomailu alkoi samoihin aikoihin kun lopetin kotiäitiyden. Ja kai sekin vaikuttaa MITÄ ovat ne kotihommat. Ei ne kaikilla ole samat.

Vierailija
33/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöitä jäänyt iltaan roikkumaan. Mieluummin tekaisin ne päivällä pois alta, että ehdimme sitten perheenä touhuta iltaisin ja viikonloppuisin yhdessä.

Kun mies oli koti-isänä, sama homma oli toisin päin. Kun tulin töistä, oli talo siisti ja ruoka valmiina ja pyykit kaapissa.

Nyt kun kumpikin olemme töissä niin hommat menee niin, että se, joka tulee aiemmin, tekee hommat pois alta. Vuorotyöläisenä olen viikonloppuisin töissä ja mies tekee silloin kotihommat. Minä taas viikkovapailla.

Neljän äiti

Vierailija
34/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli siis se että mieheni osallistuu töiden jälkeen normaaliin perheen pyörittämiseen eikä makoile vain sohvalla koko iltaa tai käy vain omissa harrastuksissa kun käy töissä. Vaan tajuaa että kun kotiin tulee on minullakin ollut pitkä päivä lasten kanssa ja auttaa joka asiassa ja antaa minullekkin vapauden tehdä omia asioitani.

Ei minullakaan nyt niin rankkaa ole, rankka on ehkä vähään väärä sana. TArkoitin että kun yleensä miehet pitävät kotona oloa vaan hengailuna.

Minäkin teen kaikki kotityöt yleensä päivän aikana ja laitan ruuan. Mutta kyllä klo 16 jälkeen kolmen pienen lapsen kotona sotkua syntyy,on syöttämistä,kylvettämista jne.

Ja se että sanoin että mieheni tekee joskus ruuan, se on todellakin joskus, ei joka päivä eikä välttämättä joka viikko.

Täällä nyt halutaan taas tarttua joka asiaan. Kotiäidit joiden miehet tekevät jotain leimataan heti työtä vältteleviksi luusereiksi ja kotiäiditt joiden miehet eivät tee mitään leimataan alistuviksi tyhjäpäiksi.

ap

Vierailija
35/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka makaa päivät sohvalla ja istuu kahviloissa. Mies tulee töistä niin kotona odottaa kotityöt ja lapsenhoito, että äiti pääsee harrastuksiin raskaan päivän jälkeen.

Ei taatusti haluta aloittaa samaa rumbaa uudelleen.

Vierailija
36/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi töiden jälkeen, sanoin, ettei todellakaan ole sitä tyyppiä, joka makaa sohvalla ja katselee, kun nainen tekee kaiken. On siis nykyajan mies!

Vierailija
37/37 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne on naisten töitä, missä mies auttaa kun on lasten kanssa tai ottaa tiskit koneesta.

Aika erikoinen ajattelutapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän