Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meilla olisi valityspalkkio 9000€ jos antaisimme valittajalle asuntomme myyntiin. Kannattaisiko myyda itse, ilman valittajaa?

Vierailija
27.09.2007 |

Minkälaisia kokemuksia teillä on kun olette myynyt itse asunnon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt 1 asunnon, yhdessä miehen kanssa toisen. Siitä ei ole juurikaan enemmän vaivaa kuin välittäjän käyttämisestä (ei se välittäjä tule kuitenkaan ennen näyttöä siivoamaan jne), ja asunnot ovat menneet tosi nopeasti kaupaksi kun olen pystynyt pitämään myyntihinnan kohtuullisena välityspalkkion puuttuessa.

Lakiasioita jne. ei tarvitse osata hirveän paljon, sillä pankeissa on erittäin ammattitaitoisia asuntolainaihmisiä, jotka osaavat kaikki koukerot ja valvovat kauppojen sitä puolta.

Vierailija
2/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittakaa vaikka kerran rivi-ilmoitus lehteen. 70% soittajista on välittäjiä ja he kyllä tinkivät palkkiosta, että saavat toimeksiannon....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta on myös se kokemus, että huippuvälittäjä saa paremman hinnan eli on palkkion arvoinen. Ja syöhän se myyminen sairaasti omaa aikaa, joka on sitten taas tienesteistä pois.

Vierailija
4/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjän kanssa pitää puhua koko ajan asioista, varmistaa että kumpikin on ajantasalla kaikesta jne. Sitäpaitsi välittäjät myyvät korkeammalla hinnalla ja siksi myynti kestää kauemmin, kun halukkaita on vähemmän.

Olen kerran myynyt itse samaan aikaan kun välittäjä myi omalla tahollaan (rinnakkaissopimus), ja itse sain asunnon ensimmäisenä kaupaksi.

Itse neuvoisin pikemminkin kirjoittamaan ilmoituksiin että EI VÄLITTÄJILLE, sillä niistä kymmenistä välittäjistä oli hirveä riesa. Ekalla kerralla ei ollut tuota tekstiä, ja välittäjien kanssa diilaamiseen meni paljon aikaa. Toisella kerralla suoria yhteydenottoja tuli pari kiellosta huolimatta, mutta vähän silti verrattuna ensimmäiseen kertaan. Lisäksi ainakin kaksi välittäjää kävi näytössä " undercover" ... (Bongasin myöhemmin Huoneistokeskuksen mainoksesta.)

Vierailija
5/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiput ei ole tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi