Ekaa odottavat! Tutkikaa alapäätänne nyt, sillä synnytyksen jälkeen se ei ole enää ikinä sellainen kuin nyt vielä!
Kommentit (51)
Ja te uskotte ihan kaiken mitä teille kerrotaan.
Itse olen kuullut vähän muita juttuja, mutta koska teillä kaikilla on just näin, niin mitä sitä sitten muuta uskomaan :)
Tämä on todettu usein ja monen lääkärin/kätilön suulla. Muutos ei välttämättä näy tai tunnu ja varmaan niitäkin on, joilla ei jää MITÄÄN jälkiä, mutta täytyy olla todella harvassa.
Ja eihän se siihen miehen välittämiseen pitäisi vaikuttaa millään lailla ja itsestä voi tuntua aivan samalta; se vaan ei poissulje muutosten olemassaoloa.
Tiesitte varmaan, että synnyttäneille ja synnyttämättömille on olemassa mm. erikokoiset gynekologiset instrumentit? Olisiko tämä ihan muuten vain järjestely, vai olisiko sille joku syy?
Tuo eka kirjoittaja taisi olla provo. Ei syytä huoleen ekan odottajat!!
kuika todennäköistä on, että kun harrastatte ensimmäistä kertaa seksiä synnytyksen jälkeen ja sinä kysyt, tuntuiko erilaiselta mies vastaisi, että lähinnä mädältä melonilta tuntui?
TODELLAKAAN ei aina voi olla ihan rehellinen, varsinkaan jos puhutaan naisen alapäästä.
Mulle se synnyttämättömienkään ei tosin ole koskaan mahtunut, tai sit en vain ole osannut käyttää sitä. Toivottavasti synnytyksen jälkeen voisin käyttää sitä sitten joskus kun menkat taas palaavat.
Mutta keskimäärin laskien voidaan kai sanoa että synnytyksessä alapää hieman muuttuu.
Mä menin gynelle vaihtamaan minipillerit toisiin kuivuuden takia 6kk yli 4 kiloisen alatiesynnytyksen jälkeen. Siinä tutkiessaan kysyen totes et leikattiinko mut kun ei muistanu papereissa nähneensä merkintää. Hölmistyneenä sanoin et ei ku ihan alakautta synnytin.
Ei siis välttämättä aina osaa ammattilainenkaan sanoa et onko synnyttänyt!
vauvan alakautta, josta toipuminen erittäin nopeaa.
Ei ulkonäöllisesti eikä muuten. Useimmilla vaan muuttuu. That´s it.
Vierailija:
Multa leikattiin väliliha ja repesin lisäksi hyvin syvältä emättimestä ja vielä persreiän puolelta män kaikki sulkijat uusiksi. Paraneminen kesti yli vuoden. Eihän se alapää ihan samalta näytä näin ulkoisesti, mutta ei sillä oikeasti ole mitään väliä. Mun mies rakastaa MUA juuri tällaisena kuin olen ja tykkää katsella mun alapäätä, kiihottuu siitä suuresti. Meil on kolme lasta ja seksielämä on vaan paremmaks menny vuosien myötä. Kyllä se on päästä kiinni, ei alapään ulkonäöstä.
Tuo sinun USEIN on kai kuitenkin JOSKUS. Eikö vaan? Lainaus: " Synnyttäminen ei välttämättä muuta emättimen kokoa lainkaan, eli ei voida puhua synnyttämättömien ja synnyttäneiden naisten emättimien kokoeroista. Enemmänkin on kyse yksilöllisistä eroista." Laitan vielä suomeksi perään, että erot värkeissä ovat siis yleensä ottaen suurempia naisten kesken yleensä kuin samalla naisella ennen-jälkeen.
Sen verran olen kurkkinut ettei mitään repsota eikä roiku. Eikä ole virtsanpidätys tai muita ongelmia.
Jos paikat pelaa synnytyksen jälkeen kuten ennenkin, niin mitä IHMEEN väliä sillä on, jos ne on vähän " MUUTTUNEET" ??
Vaan sen mukaan, minkä kokoinen värkki on. Mulla käytetään esim. s-koon välineitä, vaikka olen synnyttänyt kerran alakautta ja kerran sektiolla. Kuten jo todettu, erot ovat suurempia yksilöiden välillä kuin synnyttäneiden / synnyttämättömien!
Eihän ne miehet ja lääkärit nyt välttämättä ala väljäksi haukkumaan. Tai mainitsemaankaan, kun tietävät minkä valitusryöpyn, mykkäkoulun, eron ja ties minkä muun kohteiksi joutuisivat sen jälkeen. Joskus on vain viisainta myönnellä että joo joo, on se tosi hyvä. Sitten vaimo voi tyytyväisenä täällä kertoa että mikään ei muuttunut. Mieskin sanoi että parempi on kuin uutena. Ja naiset uskoo:-)
Kyllä varmaan gynekologi näkee värkistä kuka on synnyttänyt ja kuka ei, mutta itse on aika vaikea omaa kohdunsuun tilanne seurata ennen ja jälkeen synnytyksen...
Vierailija:
Vaan sen mukaan, minkä kokoinen värkki on. Mulla käytetään esim. s-koon välineitä, vaikka olen synnyttänyt kerran alakautta ja kerran sektiolla. Kuten jo todettu, erot ovat suurempia yksilöiden välillä kuin synnyttäneiden / synnyttämättömien!
eivät millään halua uskoa, että kaikilla ei muutu. Ja ne taas, joilla ei muuttunut, uskovat kyllä, että joillakin muuttuu. Ei kukaan jälkimmäisen ryhmän edustaja ole tullut väittämään, etteikö sun ja sun ja sun värkkis olisi muuttunut. Sen sijaan moni ensimmäisen ryhmän edustajista kyllä väittää, että mun värkkini on muuttunut, en vaan myönnä tai tiedä sitä. Syvennytäänpä hetki miettimään, mistä on kyse... No, kateudesta tietenkin. Kukapa nyt olisi erityisen onnellinen siitä, jos alapää repsottaa. Vähän helpottaa, jos onnistuu uskottelemaan itselle, että kaikilla muillakin repsottaa. Kai meidän " timmipillujen" sitten vaan täytyy suoda näille katkerille se vähäinen helpotus.
Siellä gyne ja harjoittelija ovat keskustelleet siitä, mitkä välineet valitaan. Ehkä ne eivät olisi keskustelleet, jos olisi ollut extralarge reva :D mutta sorry, mulla oli se S. Niele harmisi.
Ihanko totta?
Asia on varmaan sitten niin, kun SINÄ sen sanot.
24