Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO Helmet Ooo Loppuvaa viikkoa kohti

27.09.2007 |

Noh niin. Tämäki viikko kääntyy loppuun päin.

Kiitos kaikille myötäelämisen taidosta, on kuitenkin niin paljon helpottanut, kun on teille saanut kertoa.

Iitulii tais kysellä vauvan ikää. Nythän sitä olis melkein 5kk (syntyi vapunpäivänä).

Tällä hetkellä odotellaan, mitä sydän sanoo, kukaan ei anna mitään ennustetta, ylilääkäri oli vaan kirjoittanut isälle sairasloman ja todennu, et nyt olis varmaan syytä olla paikalla... Lohduttoman tuntoista!

Mutta niin kauan kuin on elämää, on toivoakin.

Oma tilanne vaan lipuu näiden asioiden seassa eteenpäin. Tänään on rakenneuä, mut enpä ole paljoa ehtinyt sitä jännitää...

Tsemppiä anna_liisalle tämänpäiväiseen! Toivottavasti nyt jo onnistuu!

Ai niin. Ja uusiakin saatiin vielä mukaan. Tarvetuloa heillekin! Tähän joukkoon mahtuu kyyyllä!

Luuk@ 19+5

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Luuk@lle iso tsemppirutistus. Vaikkei kyseessä ole oma lapsi, on huoli varmasti siskon lapsestakin yhtä suuri. Jokainen pienikin ihminen on tärkeä! Kyllä mua ainakin kiinnostaa kuulla, miten juttu etenee...mistä sitä ikinä tietää, mitä itselläkin on edessä. Mitä vaan voi sattua tässä elämässä.

Meillä on tänään töissä vanhempainilta, joten sain nukkua pitkään kun teen iltavuoron ja vanhempainillan putkeen. Täytyy vaan muistaa ottaa eväät mukaan. Klo 11 lounaalla ei varmaankaan elä ilta 20 asti.

Hiivakuuri (todennäköisesti) säikäytti mut eilen. Laitoin toissa iltana ekan kolmen tabletin kuurista ja eilen yhtäkkiä töissä vessassa käynnin jälkeen jotain lämmintä ja kirkasta nestettä valahti pikkupöksyihin. Kävin vessassa laittamassa siteen, kun ajattelin, et oli se mitä tahansa, en halua, et se valuu pitkin reisiä ja menin takaisin ryhmään...Mut voitte arvata, miltä sisällä tuntui! Huoli oli ihan superkova. Onneksi kun mä olin huolissani ja jännittynyt, Nallekarkkikin aisti sen ja rupes liikehtimään levottomasti. Soitin sitten tauolla neuvolaan ja kysyin, et mitäköhän se oli... TH veikkas, et se on sitä hiivalääkettä, mut sanoi, ettei ole vaarallista vaikka olis lapsivettäkin, jos sitä ei rupea ihan kauheasti hulahtelemaan. Tossa tuli max 1/4dl. Jatkan nyt hiivakuurin normaalisti loppuun ja lupasin ens tiistaina mainita rakenneultrassa asiasta.

Kaksi viime päivää olen kärsinyt päänsärystä. Varsinkin aamuisin niskat tuntuu kumman tukkoisilta (vaikka mulla on tosi hyvä tyyny) ja olo on kaikkea muuta kuin levännyt. Alkuviikon olin aamupäivystysvuorossa (siis se, jonka pitää olla aamulla ekana töissä ottamassa hälyt pois ja vastaanottamassa lapsia) ja se aiheutti huonosti nukkumista. Viime yönä taisin olla vielä levoton ton hiivajutun takia...onneksi on viikonloppu tulossa eikä mitään erityistä ohjelmaa. Täälläkin mainostetulle lasten kirppikselle aion kyllä mennä.

VAKUUTUKSESTA: Me kilpailutettiin koti- ja tapaturmavakuutukset ja pyydettiin tarjoukseen myös henki- ja sairauskuluvakuutus mulle ja sitten toi syntymättömän lapsen vakuutus. If olisi ollut halvin meidän spekseillä, muttei uskallettu ottaa sitä, sillä niiden vauvavakuutus loppuu kun lapsi on 2kk. Eli jos on synnytyksessä jotain, tai vaikka vaan keltaisuutta, voi olla, ettei ne myönnäkään lapsivakuutusta. Kaverille kävi näin ekan kanssa ja nyt kun se odotti tokaa kertaa ja kaksosia, se ei saanutkaan sitten ekan takia syntymättömälle lapselle vakuutusta. Me ollaan kuitenkin luonteeltamme sellaisia, et kaikkeen on pakko varautua... eli taidetaan päätyä siihen toiseksi halvimpaan eli Pohjolaan...eipähän tartte siirrellä vakuutuksia kun tähän mennessäkin on olleet siellä.

VAUNUISTA: Käytiin toissapäivänä vakuutusyhtiöiden ohella myös vaunukaupoissa. Mieskin tykkäs Teutonian Spirit s3:sta, jotka mä olin jo hiljaisesti valinnut omiksi unelmarattaikseni. Sitä vaan harmitti niiden painon suuntautuminen kohti työntöaisaa niin, ettei siihen esim. juostessa voi nojata. ONKO TEILLÄ KELLÄÄN IHAN OIKEITA JUOKSURATTAITA? Väitin nimittäin miehelle, ettei muidenkaan juoksurattaiden aisaan voi nojata vaan ne on vaan niin kevyet että kulkee helposti juostessa edellä...ei nyt kuitenkaan ole tarkoitus et ihan pienen vauvan kanssa juostaisiinkaan, vaan lähinnä ajatellaan niiden soveltuvuutta pitempiaikaisesti. Ja voihan sitä sitten hankkia kevyemmät lapsen kasvaessa...noi jäis sitten kakkoselle. Joulun tienoilla ajateltiin tehdä tilaus Saksaan. Sieltä saa sit kaikki pakettina, jonka tuleva Ukki on luvannut maksaa.

Täytyy varmaan ruveta aamupalan laittoon, jotta pääsen liikkeellekin tästä vielä.

Oikein hauskaa loppuviikkoa!

Nonna ja Nallekarkki rv 19+1 (kohti puoliväliä mennään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mun piti heti rakenneultran jälkeen kirjoitella, mutta kaikki ei mennyt niin kuin olisin toivonut, joten makasin lamaantuneena kotona.Rakenneultraus Tyksissä ja se tehdään siellä tosi tarkkaan, niillä on semmonen kaavake, mihin ne sit täyttää kaikkien elinten ym. kohdalle kaiken mitä havaitsevat. Se kesti noin 50 min. heti ekaks katsottiin mahaa ja tämän pikkuisen munuaiset oli vähän suurentuneet, kokoa oli 4.2mm. Normaalisti ne näkyy vain ohuina pieninää pisteinä tai viiruina. Ja kyllä ne erottu tosi selvästi. Lääkäri sanoi kyllä meille, että tästä ei pidä huolestua, että seurataan tilannetta. Viikolle 28 määräsi ultran. Muuten kaikki oli ultrassa ihan ok! Kyllä mun maailma musteni, koska ton toisen kuolleen sikiön kanssa kaikki meni aina ultrissa huonompaan suuntaan. Ja vaikka sillähän oli ongelma ennenkaikkea virtsarakossa, mikä oli tuhoamassa munuaisia, niin yllättävän lähelle nämä molemmat asiat nivoutuu. Itselle heräs kysymys, että onko meillä poikasikiöille jonkun näköinen suuri riski saada virtsateihin liittyviä ongelmia. En sit kysyny koko asiasta.

Kun muistutin tästä mun toisesta kuolleesta sikiöstä, niin lääkäri halusi, et menen 24 viikolla ultraan, että pystyttäs vähän ennakoimaan, jos synnytys meinaa käynnistyä ennakkoon. Ja sitä ennenkin pitäs mennä suht herkästi, jos epäilyttäviä oireita tulee.

Eipä sitä hirveesti pysty oleen iloisella mielellä, kun pelkää, että tilanne on huonompi 4.5 viikon päästä.

Voi kunpa olis saanu pikkasen pidempään nauttia normaalista onnellisesta odotuksesta. Viikon ehtisin hehkutella ja tuli sit ostettua noita vauvan vaatteita. Nyt tuntuu, et ei halua edes niitä hypistellä, koska pelottaa tosi paljon.

Luuk: Teille kovasti kaikille voimia. Toi on kyl tosi hirveetä, jos tossa vaiheessa siskosi perhe joutuu vauvasta luopumaan. Toivotaan, että vauva on varustettu erikoisen vahvalla sydämellä!

anna-liisalle: Tsemppiä napaverinäytteeseen!

Olikohan se tonttuliina, kun kyseli siitä reijästä sydämessä, joka todettu rakenneultrassa. Osalla sydämen väliseinän reikä umpeutuu ihan itsestään ennen vauvan syntymää. Ystäväni vauvan sydämen reikä huomattiin vasta syntymän jälkeen ja sit " kurottiin" kiinni. nyt poika 7-vuotias ja kaikki on niinkuin normaalistikin!!! Sä olet Usassa ja siellä mennään kaikessa tiedossa vielä suomen edellä, joten olet kyllä hyvissä käsissä. Vaikka suomessakin lääketiede huippu luokkaa.

iitulii72 19+1

Vierailija
4/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika vietiin kerhoon ja tytön kanssa tultiin hetkeksi sisälle tuohuamaan. Kerhoaamuisin saatan ulkoilla tuon pienemmän kanssa neljäkin tuntia, kun ollaan puistossa ja haetaan poika kerhosta kävellen, joten ihanaa olla ihan rauhassa sisälläkin. Metelikin on ihan minimaalista, kun on vaan yksi tuossa jaloissa. Mitä ihmettä se onkaan marraskuun alussa, kun meidän tyttökin aloittaa samaisessa kerhossa. Äidille tulee yhtäkkiä viisi tuntia ylimääräistä [b]omaa aikaa[/b] viikossa! No, eihän sitä montaa kuukautta kestä ennen vauvan syntymää, mutta olen jo nyt ihan tohkeissani ajatuksesta ;-).

[b]Luuk@lle[/b] iso lohdutushali ja hurjasti voimia! Itselläni on sisko, jolla samanikäinen tyttö kuin meillä ja nyt tammikuussa heille syntyy toinen vain viisi viikkoa ennen meidän vauvaa, joten voin kuvitella, kuinka läheltä tuollainen tilanne liippaisi. Olisin varmasti aivan rikki! Kuten sanoit, että ainahan on toivoa, kun on vielä elämää. Mutta yritä nyt jaksaa olla siskosi rinnalla ja tukea häntä - olet varmasti yksi tärkeimmistä ihmisistä hänelle tällä hetkellä! Ja tosiaan anna tulla vaan purkamiset tänne, jos helpottavat oloa - mielellämme luetaan sun viestisi ja kommentoidaan mikäli vaan osataan.

Nonna kyseli [b]vaunuista[/b]. Meille ei ole juoksurattaita ja hyvin harvoin ihan oikeita sellaisia näkee liikenteessä. Tosin nyt tänne meidän kulmille on syntynyt jollekin intohimojuoksijaäidille vauva ja hän juoksee joidenkin vinopyöräisten pro-rattaiden kanssa usein - parhaimmillaan olen nähnyt hänet lenkillä kahdesti päivässä. Sen verran on kova vauhti, etten ole ehtinyt edes nähdä minkämerkkiset vaunut on kyseessä ;-). Mutta hyvin näyttävät kulkevan näillä asfalttiteillä, mutta eihän se juoksuasento mikään optimi ole. Toinen käsi pitää olla aina tangossa kiinni. Mä kävin katsastamassa noi Teutonian rattaat netissä ja ne voisivat olla hyvinkin sellaiset, mitkä mäkin voisin hankkia. Meillä on Gessleinin yhdistelmät, jotka tuntuvat kaupunkikäytössä liian raskailta ja ihan alkuun ei voi kyllä sattareihinkaan pientä laittaa. Pihalla nukuttamiseen ja ulkoiluun ne ovat oikein hyvät. Plussaa olisi vielä noilla Spiriteillä, että niihin saa nettisivujen mukaan kiinnitettyä lisälaitteella Römerin kaukalon. Olisi aika kätevä juttu ekoina kuukausina, kun on kuitenkin kaksi muutakin pientä lasta mukana, niin voisi pikareissut tehdä kaukalon kanssa. Mistä nettikaupasta ajattelit vaunut ostaa ja mitä siellä maksoivat?

[b](.)[/b]: Törkeän hyvä olo edelleen (*koputtaa puuta*). Eli mulla taitaa ainakin toistaiseksi olla nyt sitten meneillään se ihana ja helppo keskiraskaus (eilen tuli 20 viikkoa täyteen!). Maha ei häiritse paljon ollenkaan, vaikka onkin jo melkoisen kokoinen. Kovasti kaveri potkii, joten nyt rupean jo kohta pelkäämään sitä, että miten kietoutuu napanuoraan, kun tuntuu olevan noin kova liikkeissään :-|. Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä Turun Caribiaan koko perheen voimin. Lapset odottavat sitä innoissaan, joten on ihan kiva lähteä. Itse odotan lähinnä sitä, että pääsen valmiiseen ruokapöytään :). Tänään pitäisi sovitella bikinivaihtoehdot. Mammauikkarit eivät ole oikein mun juttu, mutta toisaalta mahan näyttäminen koko komeudessaan hiukan ahdistaa myös, sillä kokemuksesta voin todeta, että silloin saa kyllä osakseen ylimääräisiä uteliaita katseita. Mulla on esikoisen odotusajalta olemassa Bebesistä ostettu mammauikkari, missä bikinialaosa ja sellainen toppiyläosa. Jos se vaan on yhtään fiksun näköinen, on kai turvauduttava siihen.

Ei ihmeempää. Pitää pistää kämppä kuntoon ja lähteä valmistautumaan pojan hakureissulle. Lupasin pojalle, että käydään sen jälkeen kaupungissa hoitamassa asioita ja mennään jonnekin syömään. Ajattelin yrittää Amarilloa, vaikka aina hiukan ahdistaa mennä noiden kahden hulivilin kanssa kolmistaan (nostavat välillä aikaan kunnon shown). Onneksi en ole kovin häveliäistä sorttia, joten eiköhän sitä ääntä maailman mahdu :).

Jaksamista kaikille ja rentoa viikonloppua!

t. Jogu (20+1)

Vierailija
5/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surkeuksien surkeus tuon rakenneultran kanssa :(! Kuten sanoit, yhtään ylimääräistä huolta ei olisi kyllä sinulle suonut enää. Mutta nyt ei auta kuin odotaa seuraavaa ultraa ja toivoa parasta.

Paljon voimia ja jaksamista!

t. Jogu (20+1)

Vierailija
6/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sit saatiin otettua napaverinäyte,kävi taas aivan sairaan kipeetä.Ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona saan sit tulokset.Sinne asti riittää jännitettävää.

iitulii72:no voi harmi ku sait tuollasia uutisia.Nyt pidetään peukkuja et 4 viikon päästä kaikki onkin ok.

anna_liisa 21+1

Vierailija
7/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: Hyvä että nyt saatiin näyte otettua. Toivottavasti nyt saat sitten tuloksetkin tietoosi.. *PitääPeukkuja*

Meillä huomenna rakenneultra, jännittää aika paljon!! Niin kovasti toivon että kaikki olisi hyvin.

Ostin tänään farkkuhaalarit itselleni lindexiltä. Oon niistä kauan haaveillut ja nyt sitten päätin ne ostaa. Jee.

Mutta, nyt television ääreen hetkeksi istuskelemaan..

Anteeksi nyt vähän omanapainen kirjoitus..

Suan

20+1 (Puolvälin paremmalla puolella..)

Vierailija
8/24 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi adapteri baby-safe plussaan oli mullekin se " juttu" noissa vaunuissa. Ja kun liikkeessä kävin testaamassa vaunut, huomasin, et ne saa pyörähtämään ympäri melkein paikallaan...siis 360 asteen käännös onnistuu hyvin esim. kaupan ahtailla käytävillä. Ja vaunut oli tosi tukevat, hyvä jousitus ehkä hämää kokeilijaa helposti, mut mä tykkäsin...ja kun meitä on kaksi pitkää ihmistä, joilla melkein 20 cm kuitenkin pituuseroa (toinen 172, toinen 190) säädettävä aisa oli tosi hyvä...miehellekin jäi kävelytilaa vaunujen eteen.

Nonna

Vierailija
9/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa yövuoroissa... Blaah. Nyt jo väsyttää, vaikka kello on hädin tuskin uuden vuorokauden puolella.

Iitulii: vuorostani minä lähetän voimia ja uskoa paremmasta (hyvästä) huomisesta teillepäin! Toivotaan, että kuukauden päästä tilanne on hyvä!!!

Siskon vauvalla on tänään ehkä parempi päivä, isä oli saanu vaihdella vaippaa ja lisähappea menee " vaan" 40%... Mut toivotaan, toivotaan...

Meillä itellä oli se rakenneuä tänään. Masussa pötköttää laiskanlainen poika, istukka tällä kertaa aika alhaalla ja etuseinässä, muttei liian alhaalla... Kokoarviota en saanu, mut vastas viikkoja 19+5-20+2, joten käyrällä mennään tässä raskaudessa.

Ekstrana täti tarkisti myös napanuoran suonet ja selitti juurta jaksaen kaikki... Istukan takana kohdun seinämä on paksuuntunut ja kätilö aiko asiaa näyttää lääkärille (kuvasta), mut meinas, ettei meinaa mitään... Kotiin saatiin siis kuus kuvaa, joista viimeisessä loistaa sukukalleudet reisien välissä...

Mun äiti totes, et ei vieläkään prinsessaa... :P

Pitää lähtä kiertämään nuorten huoneet...

Kauniita unia teille, nukkujat!

Luuk@ 19+6

Vierailija
10/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna-liisa:ihanaa, että näyte saatiin otettua!!mul oli sellanen tunne, et se on taas tietty huonos asennossa ja tulee sulle turhaa kärsimystä piston vuoksi. Hei, se miks sua sattu nytkin vi johtua myös siitä, että toimenpiteessä on voitu käyttää paksumpaa neulaa kuin lapsivesinäytteessä. Mulla istukkanäyte sattui, siin oli paksunpi neula kuin lapsivesinäytteessä. No, nyt ne on kuitenkin jo ohi sulla!!!

Toivotaan, et kaikki ok! viljelyvaiheessa noi irtoamiset on todella mahdollisia, joten kaikki varmaan on ihan ok! Rakenne on niin tärkeä ultraus ja sulla teki sen kokenut lääkäri, niin eiköhän kaikki oo hyvin!

Luuk: Ihanaa, että siskosi vauvalla oli eilen parempi päivä, toivotaan et niit tulee lisää, sill jokainen päivä eteenpäin auttaa vauvan kehittymistä. Toivottavasti vauvan isä saa rauhassa olla sairaslomalla töistä ja että työnantaja olisi ymmärtäväinen. Eikös sen työnantajan kanssa ollut ongelmia! Ihmettelen ihmisten epäinhimillisyyttä suuresti!

Suurien huolien kanssa joutuu siskosi perhe ja te kaikki läheiset painimaan!!! Voimia!

Nyt kun on itsellä tämmönen epävarma olo vauvan voinnista ja pelottaa se, jos neljän viikon päästä ultraus näyttää, et tilanne huononee, niin ei enää uskalla yhtään suunnitella tulevaisuutta. Mun sisko lähetti mulle linkkejä, jossa noi `munuaishälytykset" on hävinny syntyessä ja sanoi, et nyt vaan pitää ajatella et kaikki kääntyy hyväksi.

Mut jotenkin ei edes halua puhua raskaudesta kuin ihan läheisten ja teidän kanssa. Toisaalta nyt toivoisin et olisin töissä, koska opettaessa lapsia kaikki omat murheet häviää!!

Mä aattelin tilata hakekuorman ja levitellä sitä kasvien juurille, siitä tulee ihana tuoksu. Sit aattelin pestä ikkunut ja mattojakin pitäs pestä!!!Touhua pitäs nyt kehittää!!!

Hei olimme mieheni työn puolesta katsomassa keskiviikkona Hurriganes-elokuvan. Sen ensi-ilta on tänään. Suosittelen!!

Kertoo Remu Aaltosen tarinan. Kyllä mulla oli välillä tippa linssissä, kun miettisin sitä kuinka pohjalta jotkut lapset elämään ponnistaa. Opettaja ja poliisit kiusaa mustalaispoikaa!! Mahtavaa, että usko omaan itseen tuottaa tulosta!!!!

Vaunuista!!

Nonna: Sä olit ihastunut Teutonian kolmipyöräisiin, eikö niin?

Mä taas ajattelin gessleinin kolmipyöräisiä. Kerros mulle, jos tiedät noiden eroja? Mulla on nyt ollu Gessleinin tavalliset ja oon tykänny, mut haluun kolmipyöräset. Mä tilasin ne saksasta 2005 ja sillon ne sai paljon halvemmalla kuin suomesta. Nyt on hinnat tasottunu, mut aattelin kuitenkin tilata saksasta, koska kyl siinä säästää!!

iitulii 19+2

Vierailija
11/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Jospa mulla olikin paksumpi neula tosiaan nyt ku se sattu niin kovasti.Koska ei se lapsivesinäyte käynyt yhtään kipeää.Mitenkähän sitä jaksaisi mennä eteenpäin näiden murheiden ja vastoinkäymisien kans jos esim.sinua ei olisi täällä kirjoittelemassa,sää tunnut niin mahdottoman herttaselta ihmiseltä ja sulla on aina niin ihanan lohduttavat sanat toisella annettavana,kiitos kovasti!

On täällä toki muutkin mukavanoloisia ihmisiä ja tukevat meitä jotka tukea nyt tarvitsevat.

Täytyy rukoilla et meidän vauvat näkee päivän valon helmikuussa!!

Iloista viikonloppua kaikille!

anna_liisa 21+2

Vierailija
12/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käytiin sitten neuvolassa. Hb on noussu mukavasti nyt näytti jo 100 :) verenpaine ja pulssi ok, painoa oli tullu 2kg, mut yhteensä sitä on tullu tähän mennes raskaden aikana vaan 1,5kg. Hyvä niin painoa, kun on alkujaankin jo liikaa. Pissassa näkui verta, mut se oli odotettavaa, kun sitä tuhruttaa, joka päivä edelleen.

Vauva oli virkeällä jumppa tuulella ja paineli menemään masussa kovaa vauhtia :) sykkeet kuului hyvin 152 saatiin lopulta laskettuakin :) Isäkin kuuli tänään sykkeen ensimmäistä kertaa :)

Raskaustodistuksenkin sain ja papereiden mukana kiikutin sen jo kelaan.

Raudan syöntiä jatkan edelleen ja sokerirasitukseen pitää varata aika.

Tänään sain postista huutamani vaippakuoret, kun aattelin harsoja kokeilla taas (esikoisen kanssa jaksoin vain viikon verran), josko nyt vähän pidempään.

anna_liisalle voimia tulosten odotteluun ja iitulii toivotaan ja rukoilleen et ens ultrassa kaikki ois hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

t:sininenkirsikka ja kuopus 22+0

Vierailija
13/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...anteeksi, tulossa omanapainen viesti... Mutta, neuvolassa kävin taasn tänään, viikkoja kasassa 18+3. Aika uskomattomalta tämä raskauden eteneminen välillä tuntuu!

No, painoa oli lähtöpainoon nyt +2kg. Pissa ja verenpaine ok, hb 134. Vauvan syke kuului hienosti, syke oli siinä 154/min luokkaa. En muista mitä se esikon aikaan oli, mutta muuten raskaus on tähän asti edennyt töysin samalla tavalla kuin 6 vuotta sitten esikkoa odottaessani. Saas nähdä tuleeko nytkin tyttö...

Meillä on rakenneultra reilun 2 viikon kuluttua. Ajateltiin kysyä sukupuolta, mikäli tuo masukki vaan jalkoväliään suostuu esittelemään. Esikoistyttö otetaan myös mukaan ultraan. Jännityksellä jo sitä odotan. Täällä on jo niin moni käynyt ko ultrassa.

Mutta, ei kai tässä ihmeempiä. Aurinkoista syyspäivää kaikille!

-Auris 18+3-

Vierailija
14/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli rakenneultra. Kaikki oli juuri niinkuin pitääkin. Aluksi pikkuinen ei tykännyt yhtään ajatuksesta että häntä tarkkailtiin ja yritti livahtaa karkuun koko ajan. Loppujen lopuksi päädyttiin kuitenkin siihen että pikkuinen esitteli meille taitojaan, taputteli käsiään, nyrkkeili, heilutteli ja jumppaili.

Painoarviota ultraaja ei sanonut eikä kyllä pituuttakaan. No, mutta pääasia on se, että kaikki oli hyvin.

Sukupuoli jäi vielä arvoitukseksi, ihan meidän omasta tahdostamme.

Suan

20+2

Vierailija
15/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin kiireinen työviikko että ei oo yhtään ehtinyt ylimääräisiä surffailemaan. Ja iltaisin on aika mennyt esikoisen kanssa. Luin tuossa pikaisesti mitä Helmille on tapahtunut viikon aikana..

Luuk@: *halaus* sinulle ja siskollesi ja voimia pikkuiselle. Toivottavasti suunta on nyt koko ajan vain ja ainoastaan parempaan päin.

Iituliille myös *rutistus*, toivottavasti seurantaultrassa ei ole enää poikkeamia munuaisten koossa. Joskushan voi olla näin, jostain syystä näyttää laajentuneilta ilman että on mitään erikoista kuitenkaan.

Oli täällä muutama uusikin kirjoitellut, terve tuloa mukaan!

Kantoliinoista: Itse suunnittelen myös Babun hankkimista (tai joku muu pitkä trikooliina, en vielä ole päättänyt). Meillä on nyt BB-sling rengasliina ja Yamo-kantoreppu. Mutta nyt siis haaveilen pitkästä liinasta. Esikoisen kanssa en tuota kantamista heti ajatellut niin jäi sitten pitkän liinan hankinta, nuo pikakantovälineet sopii esikoisen kärpäsenkärsivällisyydelle oikein hyvin.

Neuvolassa olin tiistaina. Paino oli sama kuin viimeksi, kaikki ok, sydänäänetkin kuului heti ja reippaasti.. Liikkeitä en vieläkään tunne, mutta ei vielä tarvitse olla huolissaan, neuvolantäti oli tätä mieltä..

Nyt esikoista nukuttamaan..

Mrs.Marple rv 18+2

Vierailija
16/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on viikonloppu alkamassa, perjantaina olen aina niin poikki työviikon jälkeen!

Ensi viikolla on rakenneultra, ja ekan kerran mua jännittää se tosi paljon. Mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin?

Ehkä osa syynä on, etten tunne vauvan liikkeitä kuin satunnaisesti. Ei edes joka päivä tunnu sitä pientä kutinaa masussa. Kuin te tunnette liikkeet? Onko ne ihan selviä ja säännöllisiä? Ja millä viikoilla liikkeet alkoi selvästi tuntumaan?

Tämä on minun neljäs raskaus, joten luulis jo olevan ihan selvää, muttei ole. Jännityksellä (ja pikku paniikissa) odotan tiistaita, että tietäisi varmuudella miten vauva jakselee.

Aurinkoista viikonloppua kaikille t.Tamam rv 18+5

Vierailija
17/24 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aamulla ilmoittautuessa näytti siltä että ovat mut koko sairaalasta heivanneet ulos =) Varausta ei löytynyt mistään ja paperitkin olivat ties missä arkistossa. Lopuksi se info ihminen otti ultraajahoitajan paikalle selvittelemään mitä tehdään ja sain uuden ajan puolilillepäivin ja minut ultrasikin erikoislääkäri. Joka muuten oli taas aivan ihana ja rauhallinen ja asiantunteva. Ensin aavistelin tietääköhän se jotain huonoa....mutta hyvää se tiesi. Kolmannen kerran tämä sama erikoislääkäri mut sitten tutki ja vauvan lähinnä.

Todellakin tarkka oli tutkimus, ei ole kyllä ketään meidän neitiä näin tarkaan syynätty, mutta ne rakenneultrat onkin hoitaja tehnyt eri sairaalassakin. Kaikki näytti olevan niinkuin pitää sikiön iän ja raskausviikkojen mukaan. Painoarvion sanoi muttei synnytspainoarviota. Lopuksi kun oli kaikki tärkeät elimet asianmukaisin toimenpitein löydetty kyselin sukupuolta. Ei sanonut suoraan mutta kyllä kai se tyttö on kun ei mitään erinomaisia vehkeitä missään killunut eikä heilunut. Lääkäri kyllä jätti asian auki. Oli aivan ihana nähdä uusi tulokas 4deenä. Vauva näytti profiilinsa ja oli aivan isänsä nälköinen ylähuuli mutrussa =) miten se on mahdollista, noin pieni sikiö! Saatiin profiilista hyvä kuva mukaan. Lääkäri teki jopa sisätutkimuksen ja kohdunsuu oli kiinni ja kunnossa ja sanoi ettei verenvuoto ainakaan johdu kohdunsuusta .Että todennäköisesti istukka on ollut alhaalla ja olisi vuotanut siitä. Nyt kuitenkin oli noussut hyvin pois kohdunsuulta... virallista syytä ei löytänyt.

Olisin kyllä ollut myös huolia täynnä, jos ultra olisi siirretty hamaan tulevaisuuteen. Nyt on hyvä mieli juuri tässä kohtaa.

Ilta menikin levoksi nukahdin niin sikeästi sängylle kun hetkeksi oikaisin. Varmaan jännitys purkautui. Onneksi lapset pelasivat lautapelejään eivätkä olleet tehneet mitään vallattomuuksia.

Yrittäkää nyt kaikki laittaa huolet syrjään viikonlopuksi. Olisi ihana jos hetken voisi nauttia tästä raskaudesta eikä surisi sitä mistä ei vielä ole varmuutta. Nautitaan pienistä hyvistä hetkistä .Kaikille helmimammoille kirkkaita tähtihetkiä viikonloppuun!

tyttötiimi+ nuppu ihana kaneli kultakukka iltatähti rv. 19+6

(luettiin lasten kanssa vähän nimikirjaa....)

Vierailija
18/24 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut taas viikko, ja mennyt kuin vilahdus! Taitaa tää odotusaika mennäkin niin nopeasti mitä ihmiset varoittelee. Ja kaveri sanoi ettei ekan lapsen jälkeen huomannutkaan kun oli mennyt vuosi. Eli katsellaampa nyt sitten puolentoista vuoden päästä että missä sitä mennään! :)

Oma ja vauvan vointi on ollut hyvä, ensi viikon rakenneultraa odotan kovasti. Yritän olla murehtimatta. Vaikeaa se on välillä. Onhan se ihme että joku tuolla voi ylipäätään kasvaa, saati sitten että kaikki menee oikein.

Tänään voisin tehdä jotain ihan itselle, ottaa vaikka jalkakylvyn, jos toi ukko vaikka antas jalkahieronnan. Hellikää itseänne Helmet!

Vierailija
19/24 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sain nukkua kahdeksaan, oli ihana herätä pirteänä. Joku outo siivousvimmakin iski ja siivosin koko tuvan. Uskaltauduin tänään myös maistamaan kahvia ensimmäisen kerran moneen viikkoon. Hyvää se oli, etenkin suklaapalan kera.

Mielenkiintoinen päivä muutenkin. Tehy ei hyväksynyt kunta-alan palkkatarjousta. Jäämme odottelemaan mitkä ovat vaikutukset. Tulot nyt kun ei ole mitkään päätä huimaavat niin vähän pelottaa jos lakkoon joudutaan. Mutta kai sitä hyvän asian puolesta on taisteltava.

Pitää mennä vähän pihalle haravoimaan, on tuo vaahtera komiasti tiputellu lehtiänsä.

Vierailija
20/24 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se niin, että olet siis ite hoitoalalla? Mä mietin tässä just sitä, että mitäs jos se lakko tulee, niin pienentääkö se äitiyspäivärahan määrää sitten kun mulla se laskettais tän viimesen 6 kk:n ajalta. HITTO jos niin käy.. Ja mä kun oon laskenut, että sillä olis elellyt ihan kivasti verratttuna siihen kun esikoisen kanssa äitiyspäiväraha oli opiskeluajalta.. Tälläsiä siis mietin. Osaakohan joku auttaa?

Nojanda ja Pulla 20+4