Silikonit ja imetys
Kommentit (20)
tiedätkö mitattiinko maidosta silikonipitoisuutta?
varsinkin jos on laitettu rintalihaksen alle. Ei vaikuta maitoon. t hörhö
Nostan ylemmäksi, koska tosiaan tahtoisin vastauksia.
t. alkuperäinen
Laitetaanko kaikki silikonit (geelimäiset 2002 laitettu) rintalihaksen alle?
Tuttuni imettää ja hällä ilmeisesti silikonit.
imetyksestä vaan jotain tiedän.
Sen verran että kyllä sen pitäis tietää jos on rintalihaksen päälle laitettu. Ymmärtääkseni yleensä laitetaan normaalikokoiset implantit lihaksen alle, silloin niistä tulee luonnollisemman näköiset. Jos leikkausarpi on rinnan alla tai kainalossa niin nou hätä. Joskus ne implantit voidaan laittaa nännipihasta jolloin arpi kiertää siinä ympäri, tällaisesta tapauksesta en osaa sanoa vaikuttaako maidon tuloon, onko esimerkiksi katkaistu maitotiehyitä siinä samalla.
Muuten olen tavannut monta äitiä jotka imettävät silareilla täyttä häkää ilman ongelmia.
hörhö :)
Ettei ole mahdollisuutta, että maitoon imeytyisi jotakin silikonia? Oman käsitykseni mukaan myös piti olla turvallista, mutta silmiini osui, joku yllättäen nettiartikkeli, jossa vakuuteltiin ettei ole riskitöntä touhua.
Silikonien laiton yhteydessä myös vakuuteltiin, että turvallista on, mutta en sitten saanut avattua suutani neuvolassa tai synnytyksen yhteydessä ja nyt aihe on alkanut vaivaamaan.
t. alkuperäinen
Oikeasti, ei nyt ihan kaikkea kannata totuutena ottaa mitä netistä sattuu silmään osumaan. Ei niistä todellakaan erity maitoon mitään, maito muodostuu ihan jossain muualla missä ne implantit ovat. Mars imettämään!
näin itsekin asiaa olin järkeillyt, mutta neuroottinen kun olen...
Miksi moista kysyt? vaikuttaako lasten lukumäärä johonkin?
menee jos imettää silikoneilla, ja varsinkin jos on enemmän kuin yhden imettänyt.
Rinta joka tapauksessa muuttaa muotoaan ja ne voi sitten olla vähän oudon näköiset. Mutta kyllähän ne implantit muutenkin pitää vaihtaa jossain välissä, ei ne ikuiset ole.
t 10 (ja 8 ja olikohan 6)
Mulle silikonit laitettu aikoinaan rintojen pahan epäsymmetrian vuoksi julkisella puolella eikä silloin kukaan kyllä puhunut vaihtamisesta mitään?
Kävi virossa leikkauksessa. Ehkä siellä on eri jutut. Täytyypä tarkistaa asia.
t 15
Mun käsityksen mukaan uusia silikoneja ei tarvitse vaihtaa tyyliin koskaan....
Ja ulkomailla. Kuten jo sanoin niin en ole silareitten asiantuntija mutta sen tiedän että imettää niillä voi :)
t 15
Neuroottinen alkuperäinen toivoo vielä, että jos jollakulla on toisenlaista tietoa, niin kertoo senkin.
t. alkuperäinen, jonka mielenrauha on palaamassa
imettäisin ihan rauhallisin mielin...
sukulaisella on silkonit ja imettää vieläkin, vaikka lapsi yli 1,5-vuotias...