Hapanmaitotuotteista pahat ilmavaivat vauvalle. Neuvoja tilanteeseen?
Aloitin 10 kk iässä vauvalle hapanmaitotuotteet, annoin päivittäin viiliä tai jugurttia, vähän piimääkin. Vauva alkoi paukuttelemaan tosi paljon. Soitin neuvolaan ja terkka käski jättää nuo pois ja yrittää uudelleen kuukauden päästä. Nyt vauva on 11 kk ja aloitin tosi varovasti uudestaan. Tuntuu että ilmavaivat palasivat samantien.
Pitäiskö mun nyt samantien yrittää päästä allergiatesteihin? Vai onko tuo ihan normaalia? Ja mikä ylipäätään tuossa piereskelyssä on normaalia? Mun mielestä tuo ei aiemmin ole juuri paukutellut. Mun molemmilla vanhemmilla on laktoosi-intoleranssi joten sukurasitetta on.
Mitkä noista hapanmaitotuotteista olisi kaikkein vatsaystävällimpiä?
T:Se sama vanha hysteerikko täällä taas
Kommentit (5)
Onneksi noita laktoosittomia tuotteita löytyy nykyään vaikka mitä.
En pitäisi mitään hoppua, voit mainiosti ilman hapanmaitotuotteita vielä useamman kuukauden.
Kai myös laktoosittomalle voi olla allerginen, vai voiko?
ap
Lapsi voi olla yliherkkä maidon proteiinille (= maitoallergia), laktoosille tai isommille määrille + myöskin homogenoidut tuotteet saattavat aiheuttaa oireita. Siksi joillekin luomu sopii.
jogurtin maistelu. Pidettiin myös kuukauden tauko ja taas kokeiltiin. Nyt uppoo kaveriin jo ihan normaali maitokin ja piereskely on ihan normaalitasolla taasen. Kun mainitsin asiasta neuvolassa 1-v tarkastuksessa, niin täti väitti, että näin pienillä lapsilla EI OLE laktoosi-ongelmaa vaan se tulee, jos on tullakseen vasta kouluiässä. En tiedä kuinka paikkansa pitävä lause oli, mutta meillä alku piereskelyistä huolimatta tilanne nyt rauhoittunut.