Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi laitetaan soittotunneille kun se on niin hienoa.

Vierailija
26.09.2007 |

Viis lapsen kyvyistä, haluista ja innostuksesta musiikkiin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan pakota, jos ei ole MITÄÄN halua lapsella?

Vierailija
22/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ollut kiinnostunut ihan vauvasta asti musiikista. Ei liene yllätys, koska vanhemmatkin ovat " musiikki-ihmisiä" (tällä en tarkoita, että kaikista " musiikki-ihmisten" lapsista tulisi myös musiikista kiinnostuneita).

Toivon, että joku liikuntajuttu vielä kiinnostaisi. Sitten olisi harrastuksia tarpeeksi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei tarvitse kertoa eikä sitä kukaan kysy maksaako laskun itse vai miten homma toimii.

Minulle oli tämä tieto kullanarvoinen, kaikilla lahjakkailla lapsilla on mahdollisuus päästä opiskelemaan musiikkia vanhempien varattomuus ei ole este.

Joten tuo rikkaiden harrastus on puutaheinää.

Tiedän ja tunnen useita perheitä joiden lapsi/lapset on vapaaoppilaana ja tieto on peräisin lasten vanhemmilta.

Alkuun saa soittimen vuokrattua 20 eurolla koko vuodeksi ja vuokrausta voi jatkaa useammankin vuoden.

Soitin hankitaan vasta siinä vaiheessa kun soitinvalinta on varma, useamman vuoden soittamisen jälkeen.

Vierailija
24/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan paljon enemmän esim. urheiluharrastuksiin lapsiaan vieviä. Nämä harrastukset vievät myös vanhempien aikaa paljon. Ei riitä että on pelkkä kuski, pitää olla tuntikausia paikalla seuraamassa kilpailuja, otteluja jne. Matkat näihin ovat myös usein pitkiä, toisin kuin musiikkiharrastukseen kuskatessa.

Vierailija
25/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni musiikkiopistossa on vapaaoppilaspaikkoja, mutta läheskään kaikissa musiikkiopistoissa niitä ei ole. Ja joissakin lukukausimaksut ovat tosi korkeita (tyyliin 400 euroa kaksi kertaa vuodessa). Soittimien vuokratkaan eivät ole joka paikassa noin halpoja, vaan soitinvuokra saattaa hyvin olla 100 euroa vuodessa eikä kaikissa musiikkiopistoissa edes ole vuokrasoittimia.

Eli tilanne vaihtelee tosi paljon sen mukaan, millä paikkakunnalla asuu.

Vierailija
26/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ajankäyttökö on se arvostuksen mittari?

Me käymme toistaiseksi vain muskarissa. Mutta yhdessä harjoitellaan (se ei kyllä harjoittelulta tunnu) niitä lauluja ja käytetään paljon aikaa musiikkiin.

Uskon, että jos lapseni soittaisi jotain, niin auttaisin ja ennen kaikkea KUUNTELISIN hänen harjoitteluaan.

Lisäksi musiikki ja urheilu eivät poissulje toisiaan =)

Vierailija:

Arvostan paljon enemmän esim. urheiluharrastuksiin lapsiaan vieviä. Nämä harrastukset vievät myös vanhempien aikaa paljon. Ei riitä että on pelkkä kuski, pitää olla tuntikausia paikalla seuraamassa kilpailuja, otteluja jne. Matkat näihin ovat myös usein pitkiä, toisin kuin musiikkiharrastukseen kuskatessa.

Vierailija
27/27 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi minä yh-mami vien lapseni soittotunnille on se, että olen itse soittanut koko pienen ikäni. Musiikin kuuntelu on myös erittäin rakas harrastus itselleni. Toki tahdon tämän siirtää myös lapselleni. Soittotunteja takana vasta viisi ja lapsi jo innokkaana säveltää omia biisejä;) törkeän kalliit tunnit enkä vähävaraisena saa minkäänlaista " avustusta" . Tyhmä aloitus mielestäni tämä keskustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi