Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Marrasmasujen keskiviikko **

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla korjaamaan nuo mun viikot. Nyt on meneillään 31+6 eikä 32+6.

Sitä niin mielellään jo vähän etuilis =)

Hyvää yötä. T:Yazmin

Vierailija
2/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola ja tässä hieman kuulumisia sieltä:

Paino:+650g/vko (yht. 8,5kg)

RR:118/79

Pissa:puhdas

Hb:140

Sf:30

Turvotus:-

Tarjonta:rt

Syke:135-140

Liikkeet:++

Eli painoa oli nyt tullut ihan kiitettävästi parin viikon aikana. Terkka kyseli onko supistellut, kun lapsi tuntui jotenkin alempana. No eipä noita kivuliaita ainakaan ole ollut. Eli Sf-mittakin oli kasvanut nyt vain 1cm kahden viikon aikana, kun edellisen kahden viikon aikana tuli huimat 3cm. Seuraava neuvola sitten parin viikon päästä taas ja lääkärinneuvola 4vko päästä.

Pitäskö tehdä taas parin päivän pinoja kun näkyy viime päivinä hiipuneen marrasmasuilla tuo palstailuinto? Tai no samapa tuo miten tehdään.

Sanle ja Veikka 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoitajan vastaanotolla kävin ja verenpaine oli 120/85. Huomenna on neuvola, niitä kuulumisia myöhemmin.

Vauva tuntuu potkivan yhä enemmän. Toistaiseksi on käynyt niin, että liikkeet vain tuntuu lisääntyvän päivä päivältä, vaikka niiden luulisi hiipuvan kun tila käy ahtaammaksi. Luulen, että pää on alhaalla kun välillä vihloo häpyluuhun, mutta selkää kai pyörittää ympäri massua, kun potkut tuntuu milloin missäkin. Yleensä kuitenkin oikealla puolella.

Viime yö meni itsellä ihan harakoille. Tuleva isoveli poti kasvukipuja aamuneljästä viiteen. Sitten en enää saanut unta. Hoidossa sanoivat, että kannattaa kokeille kaurapussia. Nyt olemme vain antaneet panacodia ja hieroneet. Onneksi sellainen pussi löytyy kotoa, niin pääsen sitä ensi kerralla testaamaan.

Nyt taas töiden pariin. Vielä 2 viikkoa ja sitten alkaa lomailu. Tai niin luulen Kelan sivujen mukaan. Virallista kelan päätöstä ei vielä ole tullut, kun jätin hakemuksen ihan viime tipassa. No kaipa tuo ehtii tulla.

T: Rila ja Hippu 32+5

Vierailija
4/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, huomenna viimeinen työpäivä:) Tänään on mun läksiäiskaffet, onneksi vain pienimuotoiset.

Mulla on seuraava neuvola perjantaina ja ekaa kertaa mennään tytön kanssa kahdestaan. Saas nähdä mitä tulee verenpaineen mittaamisesta, ku tyttö ehtii siinä tyhjentää kaikki kaapit ym! Ovat kyllä varmaan tottuneet neuvolassa vilkkaisiin tuleviin isosiskoihin ja veljiin:)

Muuten ei meillä mitään erikoisia uutisia. Vauva liikkuu vielä ahkerasti ja painaa välillä tonne alas niin, että pitää ääneen ähkästä. Turvotusta on paljon, mutta sen kanssa eletään. Väsymys on ollut itsellä kova ja kävinkin ostamassa Beroccaa ja D-vitamiinia. Oletteko muut syöneet sitä D-vitamiinia taas syksyn tullen? Mä nyt alotin vaikka neuvolassa ei ole siitä sanottu. Hyvä sitä on varmaan syödä imettäessäkin!

Ihanat ulkoiluilmat on tulleet! Eilen ilta haravoitiin pihaa ja käytiin kävelyllä. Tyttö tykkää tehdä " pyörälenkkejä" eli työnnetään sitä edellämme kolmipyöräsellä ja käydään katselemassa junia:)

Mukavaa viikon jatkoa isomahasille!

Hömme 33+4

Vierailija
5/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään väsyttää ihan mielettömästi. Onneksi olen yksin kotona ja voin mennä päiväunille. Eilisen lämpimän päivän jälkeen meidän yläkerta oli todella lämmin, eikä tuuletusikkunan auki pitäminen auttanut yhtään tilannetta. Olin jatkuvasti hereillä, kääntelin kylkeä, järjestelin peittoa... Neljältä heräsivät sitten molemmat pojat. Onneksi sain pysymään omissa sängyissään. Heilläkin oli jano ja kuuma ja kaikkea mahdollista.

Eilen otin itseäni niskasta kiinni ja järjestelin vauvan vaatteet lipaston laatikoihin. Ovat olleet juuri lainassa ja olivat valmiiksi puhtaita. Tänään voisin käydä vaikka Lastentarvikkeessa heräteostoksilla. Mitään en ole siis tähän mennessä tehnyt. Sänkyyn aion ostaa pinnasuojuksen, koska pojilla käytössä ollut, anopin ompelema suojus on täysin löpsähtänyt, eikä suojaa enää mitään. Mukavaa, että tarvitsemme edes jotain.

Nyt siis nokosille ja sitten kauppareissulle.

Pepi 33+1

PS. Pysytään vaan näissä päiväpinoissa, jos muille sopii. On jotenkin mukavampaa, kun eivät ole niin mielettömän pitkiä.

Vierailija
6/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kävin eilen siellä lääkärissä kovien suppareiden takia ja se anto nyt loppuajan saikkua kun virallisesti äippäloma alkaa 8.10. Supistukset ei ainakkan viä ollu tehny mitään tuhoja paitsi kohdun kaula oli lyhentyny mutta ei mitenkään radikaalisti. Nyt vaan otetaan rennosti ja touhutaan kaikkee kevyttä.

Eilen oli eka synnytysvalmennus ja tänään olis sitten toinen, saa tunniks mennä istuun ja rentoutuun.

Masuasukille kuuluu kaiketi ihan hyvää, liikkumisesta päätellen, yöt vaan meinaa olla hankailia kun saa jo pari kertaa nousta vessaan ja jossain vaihees täytyy hakee rennie kun närästää niin pirusti vaikka oon koittanu syödä iltasin kevyesti. eilen otin napit yöpöydälle ettei tarvi keittiöön mennä koluaan.

Pikkunen oli edelleen raivotarjonnassa ja tuskinpa sieltä enään mihkään siirtyy kun on jo niin alhaalla että kävely on sellasta ankan vaappumista ja jos istuu kauan niin sit vihloo ihan reippaasti.

Katotaan nyt pysyykö matkustaja marraskuulle asti mukana vai tuleeko aikasemmin pihalle, täytyy toivoo ettei supparit pahene.

Hyvät keskiviikot mammoille ja masuille

möhö +Pikku-pirpana 32+6

Vierailija
7/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa sitten itsekin vähän..

Närästys on aivan kamalaa! Mitä ihmettä mä voin sille tehdä? Aivan sama mitä syö, niin silti närästää ja polte on järkyttävä. Närästyslääke auttaa n. 15 min ja sitten alkaa uudestaan poltella. Onko kellään apuja?

Massuun kuuluu hyvää. Liikkeitä on hyvin Nukkua tietysti ei enää voi, kun lonkaa särkee ja jomottaa koko ajan. 3 vessareissua viime yönä ja muita herätyksiä ainakin kaksi. Väsy on kamala. Migreeni myös näyttää taas hiipivän päälle. Pitää ottaa Panadolia estoksi, mutta kun niitäkään ei viitsisi koko ajan olla syömässä.

Ehkä tämä tästä taas kirkastuu tälle päivälle. Ilma on hieno, joten eväät hienoon päivään olisi.

Vierailija
8/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni kyllä ihan mettään. Heräsin jatkuvasti pienimpäänkin rasahdukseen ja kun heräsi täytyi lähteä vessaan. Närästys oli jotain aivan hirveää joten kaivoin lanzot suosiolla lääkekaapista ja heitin sellaisen huiviini. Johan helpotti!! Rennietä on turha kokeilla, siitä apu tuo mainittu vartti- jos ottaa 4 tablettia...

ruokailusta vielä galluppia: onko teillä " tilan puute" ruuan suhteen. Itsellä olis koko ajan kaamea nälkä, mutta maha täyttyy jo yhdestä leivästä ja maitolasillisesta. Eilen en pystynyt syömään kunnon ruokaa lainkaan kun ei vaan mahdu!!! Jos erehtyy syömään on ähky olo ja oksettaa koko lopun illan. Sanoinkin isännälle että menen syömään 7 aterian illallisen jahka maha katoaa tästä tieltä =)!

No huomista lääkärineuvolaa ootellessa...

Vierailija
9/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

Tänään on ollut sellainen päivä, että alan itsekin epäillä, olenko enää työkelpoinen tai ylipäätän minkäänkelpoinen. Aamulla nukuin pommiin ekan kerran koko työurani aikana. Ja sitten luulin olevaní menossa yhdeksään kun työt alkoi vartin yli kahdeksan. Varttia vaille kahdeksan ajatus pilkahti jostain päähän ja sitten alkoi kilpajuoksu aikaa vastaan. Tytöt päiväkotiin yöasuissa ja toinen huutavana (kun ei saanut pukea itse ja kävellä itse ja hidastella itse). Isoveli jäi laittelemaan itselleen aamupalaa yöasussa, toivottavasti tokaluokkalainen pääsi lähtemään jossakin kunnossa jotenkin vaikkei juuri huomiota saanut. Mä ehdin nipinnapin, syömättä ja tukkaa laittamatta ja meikaamatta - t-paidassa ja vähän likaisissa housuissa. Ihastuttavaa.

Nyt olen jo seestyneempi (vaikka näytänkin yhä ihan kamalalta). Tosin mulla on koko ajan kauheen kuuma edelleen ja supistaa ja supistaa. Vauva pinkoo ympäri mahaa taukoamatta ja yököttää. Onneksi töitä jäljellä juuri ja juuri viikko...

A-K+ 33+4

Vierailija
10/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätpä ole muutkaan nukkuneet kummoisia yöunia. Taas löytyi ikävään asiaan kohtalotovereita. Minua on närästänyt oikein kunnolla vain muutaman kerran ja toivottavasti ei kovasti lisääntyisi, se on melkoinen polte. Minä en ole syönyt illalla kevyesti, vaan melkeinpä päinvastoin. Täysi vatsalaukku tuntuu kamalalta, kun yrittää asettua makaamaan. Varsinkin viikonloppuna, kun olimme sillä naisten mökkireissulla ja söimme pastaa, juustoja, suklaakakkua jne. niin olo oli melkoinen. Oli suorastaan vaikea puhua ja hengittää.

Pepi 33+1

Vierailija
11/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin tuohon närästyskerhoon =/ Inhottava vaiva, yök! Onneksi se helpottaa kohta kun vauva alkaa laskeutumaan pikkuhiljaa kohti lähtöasemia =)

Meidän beibi liikkuu ihan älyttömästi! Välillä tuntuu, että kantapää tulee vatsanahasta läpi!!! Mäkin olin ajatellut että liikkeet vähenee, kun tila käy pieneksi, mutta itseasiassa 30-32 viikoilla liikkeet tuntuu kaikista voimakkaimmilta, koska vauva on jo iso ja tilaa on vielä paljon.

Ihanahan se on kun toinen siellä rymistelee, mutta öisin vois kyllä pitää pikkusen matalampaa profiilia =D

Mun liitoskivuille kävi hassusti. Unohdin laittaa yhtenä aamuna tukivyön, ja illalla sitten varauduin jo henkisesti tulevaan yöhön, jonka ajettelin olevan kamala. Mutta toisinpa kävi. Minä nukuin kun tukki ja melkeen kivuitta!!! Nyt en ole tukivyötä käyttänyt ollenkaan, eikä pahemmin ole tarvinut vedet silmissä kylkeä kääntää. Onkohan mulla vääränmallinen vyö tai jotain..? Vai olisko kohtu kasvanut sen verran, että vauva on nyt vähän ylempänä. Mene ja tiedä sitten.

D-vitamiinista joku kyseli. Minäkin olen sitä nyt napsinut ehkä kuukauden päivät. Minisunia merkiltään. Kahdessa aiemmassa raskaudessa söin Multitabseja, niitä raskaana oleville tarkoitettuja- mutta nyt olen enemmän panostanut ruokavalioon ja aion aloittaa nuo Multitabsit sitten vasta synnytyksen jälkeen kun imetysaika alkaa.

Piti kysyä, että onkohan kenelläkään hoitopöydän pehmusteessa minkäälaista hoito-ohjetta..? Meillä on semmonen, oliskohan Pikku-Piian hoitoalusta, jonka sain eilen takaisin lainasta ja se on pissainen ja muutenkin haluaisin sen pestä. Uskaltaiskohan sen laittaa koneeseen..? Kostealla rätillä yritin hinkata, muttei mitään tulosta.

Jokos monilla on jo pian synnytystapa-arvio? Rila, Eppuliina? Itse menen vasta kuukauden päästä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Yazmin rv 32+6

Vierailija
12/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn kotiodottajien joukkoon vähän ristiriitaisin mielin. Eilen neuvolassa terveydenhoitaja kyseli vointia ja oli sitä mieltä, että ilman muuta saikkua äitiysloman alkuun asti - vielä olisi ollut tämän viikon jälkeen 2 viikkoa töitä. Kunnalliselle puolella sai lääkäriajan vasta ensi viikolle, joten kävin työterveyslääkäriltä pyytämässä sairaslomaa. Supistuksia on aika paljon, mutta kivuttomia. Selkäkivut on vaivanneet ja yöt olleet usein unettomia, mutta silti tuntuu vähän hassulta jäädä näin terveenä sairaslomalle. Onko muilla vastaavia mietteitä? Ja millä saatte ajan kulumaan? Meille siis odotetaan esikoista, joten lastenhoitoon ei aikaa mene.

Neuvolassa muuten kaikki oli ok. Kohtu oli kasvanut hurjasti, vauva on kääntynyt raivotarjontaan ja ilmeisesti siksi käyrä kurvasi nyt ylöspäin. 32 oli mitta, ja 32 raskausviikkoa tuli tänään täyteen. Synnystystapa-arvioultraa pitää odotella vielä kuukausi, sitten onkin jännä kuulla minkäkokoinen paketti siellä potkii.

Närästystä moni potee, täälläkin vähän vaivaa. Kai sen kanssa pitää vaan elää. Joku aika sitten oli muuten puhetta yöllisistä jalkakrampeista. En silloin saanut kommentoitua, mutta nyt jälkijunassa: mulla on auttanut ihan perusvenyttely ennen nukkumaanmenoa. Aika lyhyetkin pohjevenytykset ja sitten nilkanpyöritykset koivet kohti kattoa tuntuu auttavan. Jos jätän väliin, herään kyllä yöllä suonenvetoon.

Eppuliina kyseli mahalaukun ahtaudesta. Mulla täyteyden tunne tulee myös nopeasti, ja iltaisin ei oikeastaan tule ollenkaan enää nälkä. Muodon vuoksi olen jotain pientä iltapalaa syönyt, muuten taas sitten aamuyöstä jos on hereillä, alkaa nälkä vaivata. Mutta kummallista, että vaikka töiden jälkeen ei söisi oikeastaan mitään, ei nälkä tule illan aikana.

Aurinkoa muillekin paksukaisille

Manna ja potkiainen rv 32

Vierailija
13/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllättävän vähän. Noin joka 3. ilta otan rennien ja sitten pääsen uneen. Päivälläkin närästää välillä, varsinkin kun vauva potkii ylös, mutta silloin en ole tarvinnut lääkettä.

Yazmin kyseli synnytystapa-arviosta. Mulla on ensi tiistaina Tyksissä se edellisen synnytyksen läpikäyminen. Silloin on viikot 33+4, joten en tiedä tehdäänkö arvio/päätös tavasta (ja ehkä päivästä jos on sektio) jo silloin. Röntgenkuvat otettiin viime kerralla 5 vuotta sitten, ja tuskin ne luut paljon on pienentynyt ainakaan.

Huomenna tosiaan on neuvola 5 viikon jälkeen. Mukava päästä kuulemaan sydänääniä.

Rila ja hippuli

Vierailija
14/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käyn kirjailemassa kuulumiset.

Pitäisi tästä jaksaa lähteä vielä iltatöihin ja pitäisi ennen sitä vielä laittaa pakkelia naamaan et näyttäis vähän kauniimmalta =)

Taitais asiakkaat juosta karkuun jos tämän näköisenä niiden eteen menisin.

(.) Supistelee supistelee, eilen illalla supisteli reilun tunnin putkeen ja lyhimmillään supistusten väli oli 10min.

Pelotti suorastaan toi supistelujen määrä eikä ne kyl ihan kivuttomammasta päästä olleet. Piti oikein hengitellä syvään ja rauhallisesti et sain olluksi.

Pakkasin sairaalakassiin loputkin tavarat, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Sängyssä vielä supisteli muutaman kerran mut sit olen nukahtanut.

Unta näin supistelusta ja samoin siitä et pähkinä painaa alapäätä.

Ilmeisesti on laskeutunut koska mulla on närästys vähentynyt huomattavasti. Vähä aika sit närästi päivittäin ja paljon. Nyt hyvä ku kerta viikkoon. Ihana helpotus näihin vaivoihin joita kyl riittää.

On se vaan jännä juttu ku tämä on mulla kolmas synnytys enkä ole edellisissä raskauksissa jännittänyt yhtään synnytystä mutta nyt mulla on alkanut pelko nostamaan päätä.

Eilen itkua väänsin ku isäntä tuli kotiin. Hän mua sit yritti lohduttaa ja tsempata. Hänelle tämä on eka et ei hän ihan tarkkaan tiedä mitä on edessä.

Mut nyt täytyy ruveta pakkeloimaan etten myöhästy.

Vointeja marrasmasuille!!

Oikku ja Pähkinä 33+4

Ps. Mitäs KL:lle kuuluu? Olenko lukenut huonosti pinot kun en ole nähnyt viestejäsi vähään aikaan.

Vierailija
15/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jäin saikulle supistusten ja selkäkipujen vuoksi ja ei kyllä yhtään ollut syyllinen olo vaikka tunsinkin itseni " terveeksi" . Työnteko olis kumminkin ollut aika hankalaa ja parempi se on vauvaa ja itseään suojella. Aika on kulunut ihmeen hyvin. Kaikkea pientä tekemistä on kotona ollut ja kavereihin olen yrittänyt pitää usein yhteyttä niin aika menee paremmin. Mullakaan kun noita lastenhoitojuttuja ei vielä ole.

Tänään just aloin väsäämään miehelle isyyspakkausta ja siinähän meni kivasti aikaa.

Yritähän nyt levätä ja nauttia vapaasta!!!!

Dragondream 35+0

Vierailija
16/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Täällähän oli moni jäänyt saikulle. Mut hyvä se on levätä ja ottaa rauhallisemmin. Itse kyllä kaipaan näin kesälomalla ollessani sitä stressiä, mitä työn sivuvaikutuksena tulee.

Synnytysvalmennukseen sain tänään ajat, kun kävin terveydenhoitajan luona. Eli 2.10 ja 9.10 olis synnytyssalilla iltaisin parin tunnin rupeamat.

Terveydenhoitajan luona käynnin tulokset:

painoa oli tullut 1350g/viikko

hb:ia ei otettu taaskaan, pissa puhdas, verenpaine laskenut eli nyt oli 107/68 ja sf-mitta on 30. Meinas jäädä mittaamatta kohdunpohjan korkeus kun vauva rupesi liikkumaan tosi paljon. Piti vähän aikaa olla kyljellään että vauva rauhoittui niin sitten pystyi kuuntelemaan sydänäänetkin. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä ja samalla viikolla on lääkärillä käynti. Tähän mennessä painoa tullut lisää yhteensä n.10.5 kg

Täälläkin tunnustaa vauva liikkuvan paljon enemmän kuin aikaisemmin. Mulla on oikeanpuoleinen kylki kipeä ja nukkumaan menessä pitää tyyny laittaa mahan alle niin voi nukkua.

Huomenna hierojalle ja ylihuomenna pääsen käsienhoitoon, tuleepa sitten sekin lahjakortti käytettyä.

-tulppa ja hiplaaja-

rv 34 ja taas uus viikko alkoi:)

Vierailija
17/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikku kirjoitteli, että pelottaa enemmän kuin aiemmat synnytykset, ja mull aon ihan sama homma. On kuulemma tyypillistä kolmannen kanssa. Mulla ainakin on huoli noista jo olemassaolevista kahdesta, että miten pärjäävät, jos joudunkin olla kauemmin sairaalassa tai tulee muita komplikaatioita. Kahden lapsen ja aikuisen talouden pyörittäminen vaatii suunnitelmallisuutta ja järjestelyjä, ja ärsyttää tämä kun synnytystä ei tietenkään mitenkään voi suunnitella (paitsi tietysti, jos haluaa sektion). En voi laittaa valmiiksi juttuja kun en tiedä milloin lähtö tulee. Varsinkin kun supistelee niin kovasti ja olo on tukala, että toivoisi lapsosen syntyvän reilusti etuajassa, mutta suurena ja terveenä! ;-)

Kellä muulla tuntuu vauvan kädet niin alhaalla nivusissa, että hyvä etteivät reisissä ole? Kutittaa!!

Sasusasu 34+4

Vierailija
18/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa: Hyvä että sait valmennusajat sinäkin. Pääset hieman aikasemmin kuin minä käymään synnärillä. Minä olin tänä aamuna ihan h-moilasena siellä Salmela-talolla, kun ei ketään näkynyt, ennen kuin tajusin lukea ovesta lapun että neuvola siirtynyt tk:n tiloihin. Siellä varmaan saa käydä tämän raskauden loppuun asti, ennen kuin pääsevät sen vesivahingon takia takaisin muuttamaan omiin tiloihin.

Vierailija
19/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanle: Terttu oli varannut mulle ne ajat. En vain ymmärrä miksi meidän pitää käydä siellä s-salilla kahtena iltana. Nauratti hieman kun kuulin että vesivahinko oli tullut. Sehän vasta remontoitiin uuteen uskoon. Mikähän moka siellä on tullut? Lääkäri ajat olivat taas annettu viimeistä myöten niin sovin taas että käyn Kajaanissa lääkärillä, onpahan uudet laitteet:) Meillä näköjään on samoilla pävillä ollut noi neuvola ajat. Monelta sulla oli aika? Mulla oli tänään 10.00.

Vierailija
20/20 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et ihan muutaman viikon aikana oon tullu niin väsyneeks jos puuhailen paljon päivän aikana. Tänään oltiin tyttöjen kaa Isossa Omenassa kirjastossa, syömässä ja kaupassa. Hyvä et kotiin enää jakso raahautuu sen jälkeen. Ja kotona ootti tietysti ruoan laitto illalla...ja ulkoilu ku ei miestä oikeen saa töiden jälkeen ulos tyttöjen kaa. Ite se on mentävä jos haluun et tytöt pääsee ulkoilee. Miehellä oli omia menoja tän illan joten eipä sitä tänään paljoo oo näkyny. Kyllä on välil miehil helppoo ku voi vaan mennä ja tulla miten lystää. Mä jos lähtisin tosta vaan etukäteen ilmottamatta ni saisin kyl kuulla siitä. Jotenki miehet vaan osaa ottaa sitä omaa aikaa ku itelle se ei aina oo niin helppoa. Mä ku oon tuntenu joskus jopa huonoo omaatuntoo ku oon lähteny leffaan tai syömään ja tytöt on isänsä kaa.

Ostin muuten tänään pari tuttia ja liivinsuojuksia kaupasta ku huomasin et ne puuttuu vielä. Ainaki tytöt on ollu tutinsyöjiä eli hyvä se on olla muutama varmuudeks kaapissa vauvalle. Pitäis ostaa viel muutama pari koneessa pestäviä liivinsuojuksia. Missäs niitä myydäänkään? Veljen vaimo sano ainaki et Stockalla.

Päiväpinoja kannatan mäki!

Hömme1: Mukavaa vikaa työpäivää ennen äippälomaa huomenna! Mulla on lähes aina ollu tytöt mukana neuvolassa. Pari kertaa oon tässä raskaudessa ollu yksin ku mies oli lomalla tai tytöt kerhossa. Esikoinen oli aina mukana neuvolassa ku kuopusta odotin eli kyllä ne tädit on onneks tottunu uteliaisiin ja ehtiväisiin pikkusiin ;)

Ikävää ku niin moni potee närästystä :( Mulla on massu niin alhaalla ettei pahemmin oo närästäny. Kuopusta oottaessa närästys oli kaamee ja muistan sen vieläki. Kyselkää ihmeessä neuvolasta mikä lääke vois auttaa ku musta ei ainakaan Renniestä ollu apua.

eppuliina: Enää ei mahaan tosiaan mahu ihan niin paljoo ruokaa ku vielä jonkin aikaa sit mut kyllä mä syön edelleen aika paljon. Ähky olo vaan tulee helpommin ja just sellai vähän paha olo.

Aarni-Kerkko: Olipas tylsä aamu sulla ja se on kyl ihan kaameeta ku tulee kiirus :( Varsinki näin viimisillään raskaana ollessa alkaa supistaa ja itkettää jos kaikki menee päin honkia...

-Yazmin-: Mullakin on synnytystapa-arvio kuukauden päästä. Viikolla 37 siis eli viel siihen on aikaa.

Kaikki jotka on jääny nyt saikulle ni levollisia ja rentoja päiviä teille :) Nyt ku on aikaa ni leipokaa pakkaseen tai lukekaa hyviä kirjoja, käykää kävelyllä jos vielä pystytte ja tosiaan tavatkaa kavereita joita sit ei heti vauvan syntymän jälkeen tuu ainakaan kahestaan nähtyy.

Nyt taas kerran vessaan, siellä saa ravata nykyään jatkuvasti...

Tarald ja tiitiäinen 32+4