++~*Marrasmasut tiistaina*~++
tässä eiliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11336319&p=1&tm…
Oikein ihanaa tiistaita kaikille :)
Kommentit (8)
Onpas tullut laiskoteltua taman kirjoittelun suhteen viime aikoina. Olen pysytellyt hieman taustalla ja joskus kurkkaillut kuulumisia, se on aina niin mukavaa :)
Taalla on juteltu valmisteluista tulevaa varten. Olen ostanut joitain vaatteita, mutta siihen se on sitten jaanytkin. Vaunut, autoistuin, vuodevaatteet.... kaikki viela hankkimatta. Tama meidan vauveli on kakkonen, joten kylla meilla hatatilassa moni tarpeellinen juttu olisi mutta jotkut esikoisen jutut kuten puhkikulutetut vaunut ovat lahteneet kierratykseen. Pitaisi siis lahtea shoppailemaan, mutta kun ei saa aikaiseksi... Ehka se liittyy siihen, ettei mies saa siirrettya vauvan huoneesta turhia huonekaluja pois ja minusta tuntuu ettei uusille tavaroille viela ole siis edes tilaa. Onhan tassa viela muutaman viikkoa aikaa :)
Olo on muuten ollut aivan mainio. Pari viikkoa sitten taalla oli viela taysi kesa ja kauhea helleaalto, yota paivaa oli n. 30-40 astetta lamminta. Tama kuumuus aiheutti inhottavia supistuksia ja kavin laakarillakin tarkistamassa tilanteen. Paikat olivat hieman pehmenneet, muttei mitaan auennut. Kun kuumuus loppui, kaikki raskauden oireet jotenkin lahtivat pois. Pitanee nauttia nyt (ja koputtaa puuta), meinaan unettomuus ja selkakivut ovat varmasti tuloillaan varsinkin kun tuota painoa on keertynyt aivan liian paljon.
Suunnitelmissa on ollut menna kampaajalle ja keksia jotain hauskaa hiusten suhteen. Satuin kuitenkin tanaan lukemaan toiselta keskustelusivulta raskaushormooneista, jotka saavat synnytyksen lahestyessa aidit leikkaamaan hiuksensa lyhyiksi tai tekemaan jotain muuta dramaattista. Keskustelut suosittelivat jattamaan dramaattiset muutokset synnytysken jalkeen, koska monet juuri silloin alkavat katumaan muutosta. Hah haa, taidan siis ottaa riskin mennessani kampaajalle, mutta menenpahan kuitenkin. Kyllahan ne siita kasvavat myohemmin ja blondina taidan edelleen kuitenkin pysya :)
Eipas muuta, mukavaa tiistaita kaikille!
Skusku 32+2
Viimeinen kokonainen viikko meneillään töissä. Viikonlopusta alkaen on väsyttänyt ihan sikana. Päiväunet tarvitaan ja pitkät yöunet ja silti haukotuttaa. Kurkku on vähän kipeä, joten väsymys voinee liittyä johonkin orastavaan flunssaankin, mutta kaipa tämä nyt vaan väsyttää tämä loppu.
Migreenistä oli joku kirjoittanut. sama homma täällä, alkaa särkeä. Tämän muistan edellisistäkin raskauksista, viimeiset viikot on usein migreenikkäitä, kun hormonitaso heittelee ja on korkeella.
Mä en ihmettele sitä yli kolmen kilon painoarviota, jonka joku oli saanut. Mä luulen että meidän A-K:kin on jo niissä samoissa mitoissa, ihan helposti. Painaa sen verran. Ja pituuttakin alkaa varmaan olla. Se möyrii hirveästi päiväsaikaan nyt, maha on ihan arka. Mutta luulen, että on edelleen rt, möyrimiset tuntuvat siellä missä ennenkin, hyvä niin.
Kävin vkonloppuna kattomassa sen Paksuna. ihan hauska leffa. Synnytysvalmentajaksi siitä ei kylllä ollut (tai sit mä haluun kans sellasen synnytyksen). Siellä avautumisvaiheen loppupuolella sitä jaksoi ihan rauhassa puida suhteen tilaa ja jutustlla mukavia - kipuja näytti olevan vasta ponnistamisen lopussa.......
Vointeja tähän päivään!
A-K + 33+3
ON: Täällä on alkanut tulemaan ihan uudenlaisia oireita. Tuntuu, että alapää on ihan tulessa kun yrittää esim.yöllä kääntää kylkeä. Kipu tuntuu enimmäkseen sivuissa ja kävelykin aiheuttaa vähän ikävää tunnetta, mutta onnistuu kohtuu hyvin kyllä. Onkos ne nyt sitten niitä liitoskipuja???? Rakastelu ei kuitenkaan satu, mutta jalkojen liikuttelu kyllä. Vähän outoa..... ;) Vai onkohan tuo vauva työntänyt jo päätään niin alas, että se aiheuttaa sen?? Osaako kukaan vastata?
Muuten olo on mitä parhain. Kyllä sitä jo odottaa, että tää kuukausi menis nopeaan. Mukavaa kuitenkin olla kotona ja saa rauhassa tehdä mitä huvittaa ja levätä jos siltä tuntuu. Huomenna alkaa virallisesti äitiyslomakin.
Tulipas nyt puhuttua vaan itsestä taas....taidan jättää nuo kommentit myöhemmäksi kun pää on ihan laho taas...
Mukavaa viikkoa kuitenkin kaikille ja voikaa hyvin!!!
Dragondream+kirppu 34+6
Juu, oli se painoarvio ihan oikein kai.. siis viikolla 34+2 3150 g ja vkolla 31+5 2300 g, eli reilusti yli nelikiloinen jos menee laskettuun aikaan. Tällähetkellä kyllä tuntuu että ei mene laskettuun, sen verran paljon supistelee.
Nyt pitää mennä, mutta palataan!
Oiken on synkkä päivä (ilman suhteen siis) ja masentavan pimeää ja tuulista.. Tulin just neuvolasta ja kaikki on hyvin. Vauva kääntyi viimeyönä vihdoinkin raivotarjontaan. Olen ollut tosi huolissani että entä jos ei käännykään =) Th arveli ettei kokonsa puolesta enää mahdu kääntyilemään voltteja ainakaan. Sf- mitta oli nyt keskikäyrällä ja senttejä oli tullut reilusti. Tietysti tarjonta on vaikuttanut mittaamiseen tähän asti. Verenpaine oli hyvä, pissa puhdas ja Hb oli myös vähän noussu (nyt 111). Paino oli noussut kahdessa viikossa 200g ja yhteensä on nyt nousua ollut melk. 3kg. Ihan hyvä juttu. Närästys on nyt pahempana, sekin varmaan johtuu jo tilan puutteesta.
Täällä oli puhuttu hankinnoista... Esikoiselta on jäänyt onneksi kaikki " pakollinen" ja muut (kuten vaipat, rasvat jne) on hankittu. Vaavi vois jo tulla sen puolesta =)
Nyt vois mennä esikoisen seuraksi päikkäreille.. Uni maistuu aina =)
Heidi_79 rv 33+4
Kiitos siitä linkistä, jota viime kerralla pyysin. Oli mukava katsoa, kenellä on samaan aikaan la ja onko Tyksiin tulijoita. Josko vaikka sattuisi siellä näkemään (ja tulisi puheeksi, että on täällä tullut kirjoiteltua).
Olo on kaikin puolin mukava. Tuntuu närästävän aina silloin kun vauva potkii. Rauhalliselta kaveri tuntuu verrattuna isoveljeensä. Tai sitten ei ole niin paljon aikaa tutkailla kaikkia tuntemuksia, kun on töissä. Viime kerralla opiskelin ja luennoilla tuli tietty paljon enemmän mietittyä vauvaa kuin työn lomassa voi tehdä. Töitä on vielä pari viikkoa. Stressaa hiukan, kun ei ole vieläkään sijaista tiedossa, mutta minkäs minä sille voin.
Täällä on monella jo sairaalakassitkin pakattu. Oi voi, mä olen ajatellut tehdä kaiken vasta äippälomalla. Torstaina on neuvola ja ensi tiistaina se Tyksin keskustelu (edellisen synnytyksen läpikäyminen ja ehkä se on samalla synnytystapa-arvio?!?). Ehkä sitten kuulen, että jos pitäisi kiirehtiä kassien kanssa. Esikoinen syntyi 39+4 käynnistyksen (raskausmyrkytys) takia. En usko, että tämä luonnostaan tulisi kovin aikaisin, mutta eihän sitä silti tiedä.
Painoarvioita ei mulle ole tehty. Tosin neuvolassakin olen viimeksi ollut 5 viikkoa sitten, joten eipä olisi paljon ollut mahdollistakaan. Meillä ei kai neuvolassa sitä tehdä, tai voiko sen edes käsikopelolla sanoa? Ultrassa olin vain viikolla 20 ja kai sitten synnytystapa-arviossa, eikö niin? Olen vähän ulalla näistä jutuista, kun esikoista silloin ultrattiin joka välissä, kun oli tosiaan se raskausmyrkytys. Nyt kun ei ole ollut mitään vastaavia oireita ja murheita muutenkaan, niin hyvä kun pääsee neuvolaan sen 5-6 viikon välein.
Teillä oli monella ollut mukavia retkiä työkavereiden kanssa ja kylpylässäkin. Mulla onpian synttärit ja ajattelin lahjaksi pyytää elokuvaillan. Joku kehuikin Paksuna-leffaa. Ajattelin, että se voisi sopia tämänhetkiseen olotilaani. Viimeksi olinkin katsomassa Shrekin (ei niin hyvä kuin aiemmat, vaikka vauvoja siinäkin oli) pojan kanssa, joten nyt olisi kiva mennä yksin rentoutumaan. Hippulin synnyttyä ei tule leffaankaan lähdettyä vähään aikaan, jos vanhat merkit paikkansa pitää.
T: Rila ja hippu 32+4
Tänään tuli käytyä kahella kirppiksellä. Oltiin ensin tyttöjen kaa avoimessa päiväkodissa jossa on koko tän viikon kirppis. Löysin sieltä 2 kestovaippaa edullisesti. Ku olin vieny tytöt kerhoon ni lähin vielä kaverin kaa itsepalvelukirppikselle Mankkaalle ja sieltä tarttu mukaan puolipotkarit, potkupuku, body ja unihaalari vauvalle. Tytöille ostin Muumi-pelin ja Hello Kitty-rasian. Yksiä mammahousuja kokeilin (hinta ois ollu vaan 2 euroo) mut ne kiristi masusta. Onneks on nää kahet vielä jotka jalkaan mahtuu.
Kuten muillaki, väsymys on välillä kova. Tänään ilta meni ihan yliväsyneeks itellä ku päiväreissujen jälkeen piti laittaa pyykkiä ja ruokaa. Onneks sain hetkeks istahtaa tyttöjen lattialle pelaamaan uutta peliä.
Munkin pitäis varmaan pakata sairaalakassi jossain vaiheessa. Mies vaan sano et ei kai sitä vielä tarvi. No enhän mä usko et vauva ihan vielä syntyiskään mut on se kiva et on tarpeelliset tavarat sit sairaalassa mukana. Mies ei taatusti osaa tuoda kaikkee mitä pyydän joten paras se on ite pakata. En ees muista millon pakkasin esikoisen ja kuopuksen kohdalla kassin sairaalaa varten...
rila: Minkä ikänen poika sulla onkaan? Siis mikä on tohon Shrekiin ikäraja? Aattelin eka et meniskö sinne 5v tytön kaa mut en tiiä sopiiks sen ikäselle...eka ja toka osahan oli ihan pienilleki sopivii.
Nyt teetä juomaan, kurkku edelleen vihottelee...
Tarald ja tiitiäinen 32+3
Sasuasu: siis oliks toi sun painoarvio ihan oikein? siis et yli kolme kiloa jo?
Pitkästä aikaa taas itekki tääl kirjottelemassa..
Mulla on ollu kans kyllä niin alavireistä yli kuukauden et meinas tosissaan loppua rahkeet ihan kokonaan. Onneks sain vähän purettua ajatuksiani vihdoinki ko tuntu et alkaa vaan kasaantumaan enemmän ja enemmän kaikkia vanhojakin juttuja. On kyllä varmaan tolla miehelläki kestämistä ko oon niin kiukkunen ollu kokoajan, aamusta iltaan ja päivästä toiseen.. Mutta onneks nyt näkyy jo valoa tunnelin päässä :)
Mun pitäis kans kattoa nyt noi kaikki vauvan vaatteet läpi et jos jotain puuttuu ni kävis sit ostaas niitä ja sit hakee just noita muita tilpehöörejä.
Tänään on kontrolli lääkäri ko on ollu aika reilusti sellasta ikävää painon tunnetta ja kivuliaita supistuksia ni meen näytille ettei vaan oo mitään alkanu tapahtuu viel. Ei kyllä pitkiä matkoja tarvi kävellä ko alkaa supistelee ja sattumaan :S
Viime neuvolassa oliki sit tullu 2 kg kahen viikon aikana..hui..nyt siis jotain 5kg kaiken kaikkiaan.. yläpaine on matala 105 et ei ihme jos vähän huippaa.. mut muuten kaikki ihan ok.
Mutta tällästä tänne tälläkertaa ja nyt tää mamma menee suihkuun ennenko kaikki lapset on heränny :)
Serena ja T 33+0