G:Mikä raskauksistasi ollut helpoin/vaikein?
Toinen tulossa (rv18) ja tämä raskaus on ollut huomattavasti vaikempi kuin edellinen. Kaikki oireet ovat vahvempia ja sen lisäksi jatkuneet pidempään (pahoinvointi) sekä monet alkaneet todella paljon edellistä aikaisemmin, esim. närästys, issias, jokapäiväiset supistelut ja uutena kaverina päänsärky.
Välillä mietin, että miksi on näin, ikuinen valitus ei oikeen nappaa, mutta kun olo on välillä melko kurja. Aika ei ole voinut kullata muistoja...Olen miettinyt, että jos en vain huomannut näitä oireita vielä ekassa...
Miten teillä muilla? Voi tietty olla, että lapsi on eri sukupuolta ja kroppa jotenkin herkempi toisessa raskaudessa. (onko teillä näin?)
Esikoisen raskaudesta ei ole aikaa kun vajaa 4 vuotta ja ikääkin mulla on vasta 25 eli ei voi johtua elimistönkään rajusta vanhenemisesta. Vai menikö se paras synnytysikä mulla jo?
Näillä oirein en kyllä haaveile kolmannesta...
Kommentit (5)
joo, ikävä kyllä, ihan samoin meni, olin 23 esikoisen saadessani, ei pahoinvointia ei mitään, toisesta pitkälle jatkuva pahoivointi ja muita vaivoja, poikia ovat kyllä molemmat. Nyt on kolmas tuloillaan, olen 29, ja vaikka olen miestä välillä viidellä lapsella " uhkaillut" , olen nyt sillä kannalla, että tämä ehkäpä on viimeinen kierros - ei ole kivaa tämä yrkkäolo ja ylivirittynyt hajuaisti. Olen myös pohtinut, että johtuuko jotenkin tosiaan kropan herkemmästä reagoinnista raskauteen, vai onko peräti jotenkin alitajuisen henkistä... Ensimmäistä odottaessaan sitä oli vain jotenkin niin täydellisen auvoinen ja onnellinen, seuraavissa sitä on jo tästä perhe-elämästä(kin) pikkuisen todellisempi ja välillä väsyttäväkin tuntuma!
Voimia vaan sulle ja muille!
t. Lapaniina 9+0
Keskimmäinen oli raskain ja vaikein.Esikoinen oli seuraavaks vaikein ja tämä kolmas on ollut helpoin fyysisen odotus tähänasti.
Henkisesti raskain on ollut tämä kolmannen odotus:((
Että kai nämä kaksi viimeistä on sitten ollut ne vaikeimmat kumminkin.Toinen fyysisesti ja tämä kolmas henkisesti.
henkisesti kaikista raskain. Fyysisesti vaikein oli kyllä esikoisen odotus, olin silloin 21vuotias ja täysin työelämässä mukana. Ekassa oli kaikenlaista vaivaa melkein koko ajan. Puolivälistä alettiin pelkäämään ennenaikasta syntymää, jouduin liikuntakieltoonkin. Kaikki oli uutta ja outoa, ehkä sekin vaikutti, kun tuntuu jälestäkin ajatellen vaikeimmalta.
Kakkosen odotus " vain meni" . Oli todella helppo, vaikka esikoinen oli1,4v kakkosen syntymän aikoihin.
Tämä kolmas on siis henkisesti ollu raskain, koska en enää ole jaksanu kulkea kahden tenavan ja mahani kanssa niin paljon, kuin ennen. Muutimme uudelle paikkakunnalle, josta ei tietystikään uusia tuttavuuksia ole löytynyt. eihän kukaan kotoa tule hakemaan. Sosiaalisen elämän melkein kokonaan puuttuminen on vaikuttanut tosipaljon jaksamiseeni. Olen vain iloinnut, että fyysisesti oon jaksanu kuitenkin nyt hyvin. Mitään ylimääräsiä kolotuksia ei ole onneksi ollu. Ehkäpä sitä ei enää niin huomaakaan joka nipistystä, niinkuin ekassa
:-)
-smiigus rv36
oli henkisesti vaikein.
Ensinnäkin mulle tuli heti alussa salmonella ja suositeltiin keskeytystä. En suostunut kun uskoin siihen, että vauva selviää kun etelän immeisillä salmonella ono normalis suolistobakteeri eikä niistäkään lapsista pöpejä tule. Yliaikaiseksi meni että ropisi ja synnytys oli luomu . Yök. Ei mun tyyliä.
Nyt tää neljäs on ollut mun sairausoireiden (MS-tautiepäily taustalla) ja pelkojen vuoksi vähän hankalampi. Olen joutunut ottamaan hitaammin, tosin kaksi vikaa kuukautta olen voinut treenata liikuntaa ihan normaalisti. Nyt ollaan yliajalla taas 2 viikkoa ja pelot valtaavat mielen. Synnytyksestä en tiedä miten kovasti fatiikkki iskee. Nyt ainai päänsärky on valtava.
Muuten keho on just niin hyvässä reflektiossa raskausoireita vastaan kuin mitä olen jaskanut liikuntaa harrastaa.
Olipas mukava lukea. Anteeksi:-)
Mulla on ihan sama juttu. Esikoinen täytti nyt kolme ja ittellä ikää 28. Ekaa odottaessa ei ollut juurikaan tyypillisiä raskausoireita. Ei pahoinvointia, ei kylmää oloa, närästystä vasta vika viikolla jne. Nyt kakkosta odottaessa on ollut pahaa pahoinvointia heti alusta alkaen - siitä tajusinkin:) Lisäksi karvan kasvu alkoi myös heti ja aivan hillittömänä samoin olen palellut potenssiin kolme. Nyt jo närästää ja kohtu selvästi hakee supistuksia - ekassa ei siis edes supistanut kertaakaan.
Lytte + Masukki 10+6