Miksei voi vaan mennä lääkäriin? Miksi kysellä täällä sairauksista?
Kommentit (8)
Koska minulla on pieniä lapsia, enkä jaksa jonottaa heidän kanssaan lääkärin vastaanottohuoneessa. Koska en ole niin kuolemansairas, että mieheni ottaisi päivän vapaata ja vahtisi lapsia, koska asumme maalla, enkä "luota" kunnanlääkäriimme (juoruämmä), parempi lääkäri tunnin ajomatkan päässä. jne.
heh, siis odotushuoneessa eikä vastaanottohuoneessa...(tätä se univelka teettää)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:21"]
Koska minulla on pieniä lapsia, enkä jaksa jonottaa heidän kanssaan lääkärin vastaanottohuoneessa. Koska en ole niin kuolemansairas, että mieheni ottaisi päivän vapaata ja vahtisi lapsia, koska asumme maalla, enkä "luota" kunnanlääkäriimme (juoruämmä), parempi lääkäri tunnin ajomatkan päässä. jne.
[/quote]
Monestihan ne kyselyt tulee yöllä tai viikonloppuna. Ja vaikka olisi arkipäivä, monessa paikassa kiireetön lääkäriaika menee monen viikon päähän. Kaikilla ei ole varaa mennä yksityiselle.
eikä välttämättä tule ajatelleeksi jotain vaihtoehtoa, joka nettikeskustelun perusteella putkahtaa esille.
Jos minua vaivaa joku, jonka itse arvelen tavanomaiseksi vaivaksi, niin en tietenkään kysele netissä mitään, mutta jos vaiva minua ihmetyttää tai mietityttää, niin minusta on ihan hyvä vähän valmistautua etukäteen. Saattaa olla esim., että lääkärin olisi tarpeellista tietää jostain oireesta, jota itse en välttämättä osaisi yhdistää akuuttiin vaivaan.
Onhan täällä tullut esiin yllätysdiagnoosejakin, mieleen muistuu tapaus, jossa vaimo ihmetteli, kun mies teki positiivisen raskaustestin ja hänellä paljastuikin sitten kivessyöpä.
Minä esim. olin menossa lääkäriin, kun alkuraskaudessa kovat " kuukautiskivut" , mutta täällä kerrottiin, että normaalia on, niin kuin olikin.
Koska täällä on parhaimmat lääkärit. Jani Kokki sai tältä palstalta ohjeet suolistosyövän hoitoon ja voi paremmin kuin koskaan.