Kerro tähän jokin lapsesi mainio tempaus!!!
meillä hiukan päälle 1 v. osaa ilmoittaa aika hyvin mitä haluaa..
Tässä yksi aamu heräsi klo 05.00 ja käveli meidän sänkyyn.. Pyöri hetken kunnes aivan selkeästi " sai idean" . Käveli ja nousi tyynen rauhallisesti syöttötuoliinsa ja alkoi hakata käsillä pöytää..(tekee yleensä niin ennen ruokailua kun on kova nälkä..) keitin aamupuuron 05.05.. tyttö söi ja kömpi takaisin nukkumaan ja nukkui yhdeksään asti aamulla.. :)
Kommentit (10)
vaikka millä mitoin lisääkin...Turhankin usein niitä tulee... ;)
Pienempi ei vielä ole kamalasti tempaissut, mutta isompi senkin edestä. Mm. tyhjentänyt purkillisen talkkia kylppärin matolle, purkillisen irtopuuteria pitkin olohuonetta, rasvannut itsensä lähes kauttaaltaan sinkkivoiteella...
2
2kg jauhopussin olohuoneen lattialle. Kuulin vain vessaan kun huusivat että LUNTA SATAA!
Kun menin katsomaan niin sininen sohva oli valkoinen kauttaaltaan, lattia yltä päältä jauhoissa.
2, täällä mä repeilen;DDD Miten näin voi käydä muillekin kuin meille?? Vähän olen iloinen<3 Meidän kolme vee tässä yksi aamu kaivoi kaapista jauhot ja pussillisen levitti pitkin kämppää:S Leipoi itselleen vissiin kakkua! Ei siis naurata, kun omalle kohdalle sattuu, mutta kun tietää, etten ole ainoa, joka ensimmäisenä aamulla joutuu siivoamaan lattialta kaurahiutaleet, jauhot, kaakaot, murot, kahvit, jogurtit tms... Imurikin sanoi sopimuksensa irti, vaikka ostimme sen 4kk. sitten:)
Varsinkin kun kuopus 1,5v. kuolaa lattiat.. niin ja nyt ovat huomanneet yhden kaapin, mistä varastavat karkkia.. apua, terveellinen aamupala! Sitten molemmat pennut ihan sokerihumalassa, jee!!
kakkonen, meidän lapset on muuten saman ikäisiä:)
3v. tyttö löysi paksun mustan spriiliukoisen tussin, riisui vaatteensa ja piirteli itsensä otsasta varpaisiin täyteen poikkiraitoja... Silloin ei naurattanut yhtään, mutta parin viikon kuluttua kun viimeisetkin raidat olivat himmenneet näkymättömiin, pystyin jo hieman hymähtelemään tapahtuneelle.
yhdessä vaiheessa kun odotin vielä kuopusta ja esikoinen oli n. 1.5v, lattianpesu oli mahdotonta hänen hereillä ollessaan, pari kertaa yritin, mutta mutta ei onnistunut, koska esikoinen kulki perässäni nuolemassa sitä juuri pesemääni lattiaa (käytin silloin onneksi mäntysuopaliuosta eli ei varmaan niin myrkyllistä)!!
Tämä nyt on tavallista meillä edelleen: Joudun ostamaan uuden huulirasvan melkein kerran viikossa, koska aina jompi kumpi sen saa jostain käsiinsä ja sörkkii tyhjäksi ja levittää joka puolelle.
Kuopus on innostunut heittämään tavaroita vaipparoskikseen (" heiluriroskis" ), enkä tiedä onko sitä kautta joutunut lopullisesti hukkaan useampiakin esineitä...Tänään huomasin laittaessani likavaippaa roskikseen, että sieltä pohjalta pilkotti kuopuksen uninalle!! Roskiin olisi päätynyt ellen olisi sattunut huomaamaan...
Kyllä nuo on sellaisia vilivilpereitä että joka päivälle riittää tempausta ihan riittävästi ;D
2
Onhan näitä..
Esikoinen oli n. 3 vee ja löysi jostain mun meikkipussin. Herrapa päätti sitten leikkiä hienoa daamia ja suttasi itsensä huulipunilla. Naama ja vatsan seutu oli ihan huulipunassa.
Esikoinen oli n. 4v ja hän päätti auttaa mummia leipomisessa. Äitini kävi nopeasti vessassa ja poika oli sillä välin ehtinyt tiputtaa kuusi munaa lattialle ja siihen päälle vielä kilon jauhopussin sisällön.
Esikoinen n. 5v ja keskimmäinen n. 3v leikkivät inkkareita ja tekivät toisilleen kunnon sotamaalauksen (=piirsivät tusseilla naamaansa, käsiinsä ja vatsaansa viivoja). Lapsilla oli kerhokuvaus seuraavana päivänä ja en saanut tuota tussia pestyä kunnolla pois....
Kuopus n. 2v liimasi paketillisen kuukautissiteitäni vessan lattiaan ja seiniin, josta appiukkoni ne löysi. Anoppini oli unohtanut vessan oven auki ja kuopus oli tietenkin huomannut tilaisuutensa tulleen.
Keskimmäinen 4v ja kuopus 2v tekivät viime viikolla " koiranruokamössöä" eli tiputtivat koirien vesikuppiin ja lattialle puolet kuivamuona pussin sisällöstä.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Esikoinen sai kerran käsiinsä meidän nettipankkitunnukset ja imeskeli niistä näkymättömiin juuri ratkaisevat seuraavat tunnusluvut..
2
esikoinen siis söi salaa fairia ja tuli sylkemään niitä isin käteen... oli silloin n. 2v... pojalla oli tapana heitellä meidän parvekkeelta tavaroita alakerran pihalle.. kerran sinne lensi mun parit stringit ja eiköhän se alakerran ukko ja joku sen tuttava ollu samaan aikaan röökillä... t. 11
reilu 1v ja vajaa 3v olivat aamulla päässeet heräämään ja nousemaan niin että en itse herännyt siihen.
Heräsin sitten isomman huutoon " äitiii, mä laitoin aamupalaa" ja valmiiksi jo kauhuissani ryntäsin keittiöön, missä molemmat lapset innoissaan tepastelivat lattialla - joka oli kauttaaltaan levitetty täyteen kaurahiutaleita! Isommalla kumisaappaat jalassa...