Onko oikein että töissä tiiminvetäjällä on pienempi palkka kuin tiimiläisillä?
meillä on tällee.. vetäjä joutuu laatimaan työvuorolistat jne.
Kommentit (11)
sillä minulla on paljon enemmän työkokemusta ja muutenkin olen selkeästi häntä ammattitaitoisempi. Ainakin meidän asiantuntijaorganisaatiossamme tiiminvetäjyys on ensisijaisesti organisatorinen tehtävä eli tiiminvetäjä jakaa resursseja ym. Työtä ehkä enemmän kuin tiimiläisillä, mutta se on mekaanisempaa kuin varsinainen ydinosaamisemme.
Meillä tiiminvetäjä on koiranvirka, joka kiertää, kun kukaan ei halua. SIksi pakkokierrätetään ja hieman maksetaan korvausta.
minulla, tiiminvetäjällä, huonoin palkka. Joillakin on lomaakin viikko enempi kuin minulla, mutta siis vähempi velvollisuuksia.
ap.
Mutta eihän se tiiminvetäjyys ole ainoa palkan kriteeri. Muilla tiimiläisillä voi olla jotain vaikeampiakin hommia kuin työvuorolistojen teko. Palkkaus riippuu myös tehtävien vaativuudesta, koulutuksesta, ikälisistä jne. Pitääkö tiiminvetäjyys sisällään jotain muita velvollisuuksia?
mutta eivät ole ammattitaitoisempia, voipa olla jopa päinvastoin.
Tehtäviin kuuluu huolehtia että jokaisessa vuorossa on joku ja käydä neuvotteluissa pomon kanssa jne.
Tiimivetäjyys on lisäksi hyvin stressaavaa ja vaatii kovaa päätä kun tiimiläisissä on muutama hanka tapaus.
Olen aina nauttinut työstäni mutta nyt tuntuu että ilo työstä on kadonnut kokonaan ja tämä palkkaasia ei asiaa helpommaksi.
ap.
Mutta kun siinä on en ikälisät, hän saa kauheen helpulin aina jos yritän puhua palkasta.
AP
Tiedän kasoittain tiiminvetäjiä, joita enemmän tienaa ainakin joku/jotkut ryhmäläiset. Johtuu siitä, että tiiminvetäjä on manageriportaan ensimmäisellä askeleella, mutta sen sijaan joku ryhmäläinen voi olla todellinen spesialisti alallaan. Ts. työnantajalle hän on arvokkaampi.
OK, ei mullakaan hirmusti parempi palkka ole kun parhaiten palkatulla tiimini jäsenellä, mutta parempi kuitenkin.
Esimiehen pitää saada enemmän kuin alaisen, muuten ei mene oikein, koska vastuu on kuitenkin esimiehen.
että kaikki tulee töihin ajallaan jne-