Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Marrasmasujen maanantai **

24.09.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11323376&p=3&tm…

Noh! Mikäs meillä marrasmasuilla on kun kukaan ei kirjoittanut mitään eilen, eikä tänäänkään pinoa näy? Tässä pino tälle maanantaille ja linkki lauantain löpinöihin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli nlakäynti ja kaikki ok. Sikiö on edelleen perätilassa/poikkitilassa. Jos ei ole kääntynyt rt:hen kahden viikon päästä, saan ajan tarkempiin selvityksiin Taysiin. Toivottavasti pikkuinen älyäisi kääntyä!! Terkan mukaan kääntyminen on vielä hyvinkin mahdollista; siihen ei kuulemma tarvita kuin yksi kunnon potkusessio ja rt:ssä ollaan.

Painoa oli taas tullut reilu 700 g/vko. Ekasta neuvolasta painoa tullut lisää 11,5 kg. Itseäni vähän kauhistuttaa mille lukemille tässä päästään kun laskettuun aikaan on vielä 7 vkoa. Esikoisesta tuli 16 kg, mitä en ajatellut ylittää mutta saas nähdä miten käy.

Aattelin tällä viikolla aloittaa vauvantarvikkeiden ja -vaatteiden inventaarion ja pesun. Ensin pitäisi vaan raivata kaapeista niille tilaa. Seuraavalla kauppareissulla aattelin ostaa myös kaikki tarvittavat tilpehöörit, eli esim. liivinsuojukset, isot siteet jne.

Mukavaa viikonalkua meille isomahaisille!

tosca 33+0

Vierailija
2/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä hiljaista joo!

Minä en malttanut odottaa mammaloman alkuun vaan petasin jo viikonloppuna pinnasängyn valmiiksi:) Ostin myös kaikki tilpehöörit, mm. isot siteet, liivinsuojukset ja vauvalle talkkia, pumpulia, Septidiniä yms. Vaippoja olen ostellut jo muutaman pakkauksen. Ei puutu enää muuta kuin vauva:)

Vielä pitäisi kolmena aamuna nousta töihin. Yäk!!!! Töissä kun ei juurikaan tule enää mitään tehtyä niin aika kuluu TOOOSI hitaasti. Kaikki kyselee, et miten voit ja mikä on olo jne enkä todellakaan ala töissä raskausvaivoistani avautumaan! Mitäköhän ihmiset oikein kuvittelee?! Alkais miespuolisilla kollegoilla korvat punottamaan jos kertoisin oikein yksityiskohtaiset kuulumiset:))

Jeps, ei muuta kuin hammasta purren ja toivottavasti ens torstai on viimeinen kerta kun täytyy enää ikinä tänne jalallaan astua!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hömme 33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on tullut kahdessa viikossa 2,2kg, kiva. Painoa tullut yhteensä 12kg. Paineet 131/74, pissa puhdas, Hb 109, kohdunpohjan korkeus 29, sydämen syke 130+. Lilla on pää alaspäin.

Ei siis mitään kummallista..

Nyt pyysin sitten saikkua kun olen nukkunut viimeiset kaksi viikkoa todella huonosti. Olen ihan puhki ja töiden tekemisestä ei tule mittään. Viime yönäkin valvoin 1,5 tuntia kun uni vaan ei tule! Tuossa äskön otin tunnin torkut, mutta en oikein muuten osaa nukkua edes päivisin. Onhan tässä turvotusta, päänsärkyä, supistelua, selkäkipua jne., mutta tuo väsymys on ihan hirveätä.

Vielä pitäisi jaksaa pahimmillaan 2kk! Tässä vaiheessa viimeksikin tuli katumus. Eikö tätä voisi vielä perua?

Vierailija
4/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelin samaa ku Sasusasu eli en löytäny eilistä pinoa mistään ja näin vähän oli pinoutunu tälle päivälle. En tosin eilen ees ehtiny koneelle ku oltiin mun vanhemmilla lauantaista sunnuntaihin yötä tyttöjen kaa. Mies oli taas tyytyväinen ku sai olla kotona itekseen ja katella kaiken maailman turhia ohjelmia telkkarista ja olla vaan ilman häiriötekijöitä. Meillä taas oli mukavaa mun vanhemmilla ku oli seuraa ja eilen käytiin monen tunnin kyläilyreissussa mun isovanhemmillaki. Tehtiin vähän hommia niiden puutarhassa ku ei noi vanhat ihmiset enää jaksa ite.

Illalla mies laitto meijän pihakalusteet varastoon ja siivot vähän takapihaa. Me ulkoiltiin tyttöjen kaa lisää ku oli niin kiva ilma.

Mies toi pinnasängyn lauantaina varastosta ja pesin sen kunnolla. Kaameesti lähti likaa vaikka eihän se ihme ku pinnis on seissy kylmässä ulkovarastossa täällä asumisen ajan eli 7kk. Laitoin kumpaanki päätyyn ison Hello Kitty tarra ja tuli ihan kivan näkönen. Pesin myös pinnasängyn patjan päällisen ja nyt on patjaki jo sängyssä. Taidan piakkoin laittaa jo pinnojen suojuksenki.

Meillä on nyt varmaanki kaikki valmiina vauvalle eli nyt vaan kasvatellaan masua vielä vähän lisää...olo alkaa olla aikamoinen ja huomasin et enää 2 mammahousut menee kunnolla jalkaan. Ne on kummatki sellasii joissa on venyvä ja paukkuva vyötäröosa. Taas eilen naapuri ihmetteli et onpa masu alhaalla vaikka viel on aikaa laskettuun aikaan. No eipähän närästä ainakaan vaikka liitoskipuja ja vihlontaa muutenki jonki verran.

Tänään on ollu aamulla ihme olo: pyörryttää ja heikottaa. Onneks alkaa vähän helpottaa jo.

Tsemiä Hömme1 viimisiin työpäiviin!

Meen ite kattoo illalla sen Paksuna-leffan. On kuulemma hauska leffa ja ihana päästä rauhas kattoo leffa alusta loppuun. Leffaseuraks tulee oma äiti joka itte asiassa tätä ehdottiki :)

Tarald ja tiitiäinen 32+2

Vierailija
5/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli niin hiljaista, että ajattelin säästää olemattomat kuulumiseni tälle päivälle. Mökkireissu naisten kesken onnistui aivan yhtä loistavasti, kuin viime vuonnakin. Lauantaina naiset lähtivät ja mies ja lapset tulivat tilalle ja sekin oli todella mukavaa. Hyvä viikonloppu siis. Eilen illalla imuroin ja pesin pyykkiä, jotta voisin tänään nauttia rauhassa tyhjästä talosta. Niin olen sitten tehnytkin. Koululaisemme tulee kohta kotiin ja nyt on taas voimia paneutua läksyihin ja kuulumisiin.

Olo on tänään ollut todella kankea. Liitoskivut vaivaavat ja tunnen selvästi, että seisomalla liian pitkään saisin nyt aikaiseksi kunnon supistelut. Onneksi olen kotona. Vauvan tarvikkeita en ole edes vilkaissut. Ehkä tällä viikolla pitäisi aloittaa jonkinlainen inventaario. Voimia siihen keräillessä...

Pepi 32+6

Vierailija
6/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän aktiivinen kirjoittaja olen ollut joitain alkuraskauden poikkeuksia lukuunottamatta. Lukemassa kyllä käynyt aika tiuhaan, mutta kirjottamaan ei muka kerkee millään.

Toista päivää saikulla olen. Enää ei tarvi töihin mennä ennen mammalomaa (reipas kaks viikkoo ois tätä saikkua siis). Ja hyvä näin. Rupes jo henkinen ja fyysinen kunto olemaan ihan loppu raskaasta työstä ja jatkuvasta kiireestä. Viime viikolla melkein itkua miehelle väänsin, kun joka paikkaa kolotti ja supisti ja tuntu että pää ei kestä työpaineita enää. Mies sai mut vihon viimein uskomaan, ettei ole yhtään huono asia, että haen saikkua. Tunnollisena työntekijänä ajattelin sijaiseni perehdyttämisen jäävän ihan vaille, että olisi lojaalia työnantajaa kohtaan vaivaisenakin raahautua töihin. Ja pöh, näin kaks päivää levänneenä, kun työasiat rupeaa painuun taka-alalle ja synnytys pyörimään enemmän mielessä, harmi kun en aijemmin hakenut =)

pikku aarteelle masussa kuuluu kaiketi ihan hyvää, viikonpäästä vasta seuraava neuvola. Sinne pitääkin jo sairaalaan lähetettävä esitietolomake palauttaa. Vilkkaampi veijari on tämä kuin isosiskonsa pari vuotta sitten. Esikoisesta en muista että koskaan olisi kipeitä kohtia kyljissä ollut potkujen jälkeen, mutta nyt niitä piisaa, samoin kohtu on supistelee jos aarre kovasti intoutuu poraamaan päällään alakertaan. Saas nähä malttaako masussa pysytellä marraskuun puoleen väliin saakkaa (joo, sitten syntyy vasta joulukuussa, kun näin pääsen kirjottamaan).

No mutta näin tällä kertaa, jotain piti kommentoida jo, mutta jääköön nyt seuraavaan kertaan.

Hertta ja Aarre rv 32+2 (luulisin...)

Vierailija
7/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ei taida töitten tekemisestä tulla enään mitään, supistelut alko jo yöllä ja ja jatku vielä töissäkin joten lähin kesken päivän pois ja huomenna lääkäriin. Töissä jo puhuttiin että taidan jäädä jo nyt kotiin kun eipä täs olis olluukkan kun tää ja ensviikko ja sit alkais äippäloma, joka toki taitaa alkaa näin aikasemmin saikun merkeissä. En viitti ottaa sitä riskiä et pikkunen tulis jo nyt pihalle.

Ne öiset supparit oli jo aikas mahtavia, tuntu et koko alaselkä olis ollu tulessa ja maha oli ihan kova, pelästyin jo et nyt täytyy lähtee mut onneks ne siitä sitten rauhottu ja aamu olikin ihan jees paitsi sit ne alko uudestaan (meinasin siinä paniikissa herättää yöllä ukonki mut onneks sain pidettyä itteni kurissa, olis vaan tullu vihanen murahdus ja käännetty kylkee). Nyt oon parituntia huilannu sohvalla ja alkaa tuntuu taas ihan hyvältä, nyt täytyy vaa maltaa huilata.

tuli taas vaan omia ongelmis mut eipä oo ukkokaan kotona millekkä valittaa :)

Jaksamisia marrasmammoille, koitetaan hengailla mahojen kanssa vielä hetki

Toivoopi möhö + pikku-pirpana 32+4

Vierailija
8/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut lääkäristä! Kaikki ok. Verrenpaine alhainen, ihme kyllä. Vauva raivotarjonnassa, jalat tuossa oikealla kyljellä, aivan kuten ajattelinkin. Vauva on 3150g tällähetkellä ja istukka hieman kalkkeutunut. Kohdunsuulla ei muutoksia, kaula vielä 5 cm.

Lauantaina oli järkyttävä migreenikohtaus, jonka itse arvelen johtuvan hormonien heittelyistä. Kolmisen viikkoa jos vielä pysyy mukana, niin hyvä on. Supistelee aika paljon, nytkin ihan muutaman minuutin välein, mutta ei kipeästi.

Menempä levähtämään toviksi!

Sasusasu 34+2

Vierailija
9/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu oltiin sit miehen kanssa Naantalin kylpylässä.

Vaikka mulla vielä vähän flunssa päällä ni päätettiin lähteä ja oli kyllä ihanaa.

Meillä oli tosi romanttinen reissu.

Uitiin, saunottiin ja rentouduttiin ja harrastettiin sitä kolmatta ässää.

Syötiin kynttilänvalossa romanttisessa ravintolassa ja käytiin meren rannalla kävelyllä. Pussailtiin ja halailtiin joka mutkassa. Aah!

Olen vieläkin ihan ekstaasissa.

Ja niin kai se oli tarkoituskin kun ei sitä tiedä koska sitä seuraavan kerran pääsee kaksin olemaan ja nauttimaan toisistaan noin täydellisesti.

Omaa napaa sen verran että supistelee nykyään päivittäin ja aikas useasti. Ei ne kovin kipeitä ole mut kyllä silti tuntuu. Pakko pysähtyä ku supistus tulee eikä makuuasento auta niitä tulee myös silloin.

Tisseistä on alkanut tihkuun maitoa vaikka kuulemma joillakin voi tihkua koko raskauden. Mut en muista edellisistä raskauksista onko tihkunut vai ei.

Flunssa vielä vähän koettelee mut eiköhän se joskus parane.

Oikku ja Pähkinä 33+2

Vierailija
10/11 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan kaikki valmiina. Multa puuttuu sairaalakassi ja pitää ostaa tuttipullo, siteitä itselle, vauvan niitä kosteuspyyhkeitä ja varmaankin jotakin rasvaa,mutta minkälaista?

Maha on aivan ihana, mutta olo on tukala. Vaavi on ruennut enemmän liikkumaan/ojentelemaan jäseniään ja se myös näkyy ja tuntuu. Kohtu painaa keuhkoja ja tuntuu välillä ahdistavalta. Kylkiluut ovat välillä kipeät jne.. Onneksi alapäässä ei ole kipuja :)

Tuleeko teille pahaolo syönnin jälkeen? Kerralla ei voi paljon syödä. Limpparista on tullut mun heikkous ja onneksi en ole ostanut sitä.

Meidän vaavilla tuntuu välillä olevan hikka parikin kertaa päivässä. Mieskin sitä jo nauroi kun näki mun mahan hytkyvän.

Ihanaa,kun enää tämä viikko enää yksinään oloa ja sitten miehen viiden viikon reissaaminen loppuu. Eli perjantaina on mun juhlapäivä.

-tulppa ja hiplaaja-

rv 33+5 ja taas kohta vaihtuu viikko...

Vierailija
11/11 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täytynyt nauttia ilmoista ja jos ei ole ollut ulkona niin sitten olen siivonnut paikkoja syyskuntoon. Hommaa vaan tuntuu piisaavan vaikka koko ajan häärää. Ihan kunto ei ole enää mikään paras mahdollinen joten taukoja joutuu kyllä pitämään aika usein.

Sasuasu: Aika hulppea painoarvio sinulla! Teillehän odotellaan sitten reilusti yli neljä kiloista vauvelia!

Dragondream: Liitoskivuilta kuullostaa. Itsellä yöllä tuo kääntäminen täytyy tehdä ainakin viidessä osassa kun alapäähätä polttaa niin vietävästi =). Käveleminen ei koske, mutta selällään liikkuminen tai kontillaan olo tekee tuskaa.

Tosca: Perätilassa vaavi yhä täälläkin. Kyljessä on ihan puutunut kohta kun vauvan pää painaa sinne. Itsellä tosin ei perätilasta haittaa, ompa vaan taas yksi syy sektiolistaan lisää.

Torstaina olisi nla lääkäri ja saa lähetteen sinne synnytys arvioon. Odotan mielen kiinnolla onko paikat yhtään auki ja mikä on sf mitta. Tuntuu että viime nla käynnistä on mittaa tullut useampi sentti! Vauvan sairaalakassin pakkasin valmiiksi ja omalle kassin sisällölle tein listan. Täytynee sekin laitella hiljalleen varalta valmiiksi.

Esikoinen lähti kerhoon joten nyt nautin ihan omasta ajasta! Siivotakkin täytys mutta saa nyt kyllä jäädä... Se on moro!

Eppuliina 33+3