Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen vauvan ootte jättäny yön yli hoitoon?

Vierailija
25.10.2008 |

Tiedän sen nyrkkisäännön, että lapsen voi jättää niin moneksi yöksi kuin ikävuosia on. Mutta nyt kysynkin realiteetteja, kuinka vanhana ootte vauvan ekan kerran hoitoon jättänyt. Ihan mielenkiinnosta...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olisi pitänyt. Tuli kauhee morkkissiitä. Oli pullovauv, joten ajattelin että pärjää kun meidät kutsuttiin kaverin synttäreille. Toinen oli kuukaiusi sitten ekaa kertaa isosiskon kanssa. Ikää silloin 1v.2kk. Yleensä syö vielä tissiä öisin, mutta ei ollut edes yöllä herännyt kun en haissut vieressä maidolta...=)

Vierailija
2/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin yökylään kun oli 1v1kk. Tai no mummi tuli meille yökylään kun oltiin miehen kanssa viettämässä hääpäivää hotellissa.

Yökylään vietiin varmaan kun oli 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidossa 5x viikossa 7-10h. En tajua kun pieniä 10kk-alle 2v laitetaan

päivisin hoitoon mutta yöksi ei voisi laittaa!

Vierailija
4/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkalleen 1 v.

Vierailija
5/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kerroilla mennyt hyvin vaikka kakkonen ja kolmonen olivat vielä tissiläisiä.

Vierailija
6/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään ikäisenä.

Lapsi oli yökylässä ensimmäisen kerran 3-vuotiaana; tai täytti samassa kuussa 4 ja itse halusi.

Vierailija
7/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v 7 kk, eikä ole vielä ollut yön yli hoidossa, eikä muutenkaan paljoa. Pisin aika minkä ollut hoidossa on 4 tuntia. Hoitaja on kuitenkin aina ollut meillä kotona.

Vierailija
8/18 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muutto, ja pakkaamisen ja kamojen kantamisen takia vauvelimme oli hoidossa siskollani, jonka perheessä muutenkin vietämme paljon aikaa. Hoitaja oli siis sangen tuttu. Mutta kyllä oli ikävä pojua, ja kai pojullakin oli ikävä meitä... sikäli kuin noin pieni vielä osaa ikävöidä.

Vierailija
9/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen meni mummon hoiviin (= mummo pyysi ja haki yöksi) 5kk vanhana ja oli siitä lähtien oikeastaan joka toinen viikonloppu. Ensin vain yhden yön, ehkä 8kk vanhasta jo koko viikonlopun. Kakkonen oli ekan kerran 7kk vanhana yhdessä esikon kanssa (vanhemmat sai kerrankin nukkua kotona kunnolla) ja sen jälkeen ehkä kerran kuussa. Kolmas oli ekan (ja toistaiseksi ainoan) yön vasta juuri ennen 2v synttäreitä isoveljien kanssa (ihan tarkoituksella sovittu juttu), ja hyvin oli mennyt. Kotiinhaku oli aina yhtä iloinen tapahtuma: hymyssä suin syliin ja sitten kotiin, ei ainakaan huomattu mitään ikävää lapsilla (äiti on sitten eri asia =D). Kuopus 1,5v ei vielä ole ollut yökylässä. Syynä nuoremmilla taitaa olla, että mummo on meidän lasten ainut isovanhempi, jolla on yhteensä 6 lastenlasta ja pitää vähän vuorotella. Ja mummollekin jättää vapaita viikonloppuja.

Vierailija
10/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki meni hyvin.

Ja nyt seuraava yökyläily tiedossa, kun lapsi on n. 10kk.

Vierailija
11/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotiaana oli kolme yötä mummolassa, hyvin sekin meni.

Mulle on joku psykologi tms. sanonut, että noi on suuntaa-antavia, ei mitään kiveen hakattuja jotta skaala olisi paremmin hahmotettavissa. Samoin, että jos perusturvallisuus on kunnossa, hoitopaikka on turvallinen ja hoidon jälkeen lapsi saa tarpeeksi aikaa toipua (ts. ei lykätä heti uudestaan hoitoon tmv.) niin lapset toipuu ihan täysin pidemmistäkin eroista.

Vierailija
12/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla erittäin turmiollista puolin sun toisin. Olemme antaneet lapsen (nyt 11 kk) viettää aikaa mummin ja vaarin kanssa max. 2 tuntia kerrallaan ja senkin vanhempien läsnäollessa. Uskomme vakaasti, että vain lapsen omat vanhemmat voivat tarjota kyllin hyvää hoitoa ja kasvatusta kasvavalle lapselle.

Vierailija
13/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidon aloitti täytettyään 3v.

Sitä ennen oli kyllä mummin hoidettavan kotonaan joitakin tunteja kerrallaan.

Toivottavasti saadaan se hyvä pentue -palkinto:-)

Vierailija
14/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kotiin, kun veljeni vaimoineen tuli vauvaa vahtimaan. Oli pullolla laitokselta asti, joten ruoka ei ongelma. Ja jotta saan varmasti haukkuja, niin kerron, että ihan baariin olin menossa :D

Vierailija
15/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla erittäin turmiollista puolin sun toisin. Olemme antaneet lapsen (nyt 11 kk) viettää aikaa mummin ja vaarin kanssa max. 2 tuntia kerrallaan ja senkin vanhempien läsnäollessa. Uskomme vakaasti, että vain lapsen omat vanhemmat voivat tarjota kyllin hyvää hoitoa ja kasvatusta kasvavalle lapselle.

Te varmaan saatte sen tänä vuonna jaettavan "paras kasvattaja - hyvä pentue" palkinnon. Onnea jo etukäteen.

Vierailija
16/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä vain nukuin kotona sen ajan.

Kohta joku älähtää pitääkö lapsia tehdä jos itse ei jaksa hoitaa...

Juu, mies lähti lätkimään viikkoa ennen synnytystä, synnytys ei ollut helppo, ensimmäisen viikon aikana taju lähti aina kun yritti nousta ylös.

Imetys ei onnistunut imetysneuvonnasta huolimatta, jo laitoksella pullo kouraan.

Kotiin kun päästiin rakas enkelini huusi 24/7 ja muutenkin olin niin rikki. Oli sitten pakko soittaa äidilleni, että hae lapsi yöksi pois.

(kokeiltiin aiemmin jos äitini hoitaa meillä, en voinut nukkua kun lapsen kuulin)

Sitten n puolesta vuodesta eteenpäin on ollut melkein poikkeuksetta joka toinen vkl äidilläni hoidossa ja hyvin on mennyt.

Terve, hyvin kehittynyt, luottavainen iloinen lapsi on nyt 2 vuotiaana.

Vierailija
17/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku asuu satojen kilometrien päässä.

Vierailija
18/18 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olin jo tuon ikäisenä kavereiden luona öitä, ensin samassa taloyhtiössä asuvien ja myöhemmin kauempanakin. Ja olin kyllä tuon ikäisenä ollut isovanhemmillanikin viikon-pari kerrallaan joko veljen kanssa tai yksin.

Meillä esikoinen taisi olla jotain 2v3kk kun oli ensimmäistä kertaa yöhoidossa isovanhemmilla ja kuopus oli ehkä 1v7kk. Sittemmin ovat olleet kuukauden tai parin välein jompien kumpien isovanhempien luona yön tai kaksi. Esikoinen on nyt 5-vuotias ja suunnitteilla on ensimmäinen yökyläily kaverin luokse.

meidän 8-ja 10-vuotiaat eivät vielä ole olleet kenelläkään hoidossa yöllä.